Objektiivi hakusessa 7d

he

etsiskelen 7d kameraan hyvää (valovoimaista) kiinteäpolttovälistä(lieneekö oikea termi) objektiivia. tulee maisemakuvaukseen. käytössä jo 70-200 2,8 ja pari koht hyvää alapään zoomia. Eli jos jollain tiedossa tai myynnissä niin laittakaapa yhteystietoja

18

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o2

      Samyang 14mm on hyvä laajakulma maisemakuvaukseen.
      Kohtuullinen hinta, einomainen valovoima, piirtää hyvin. Aberraattiovirhe on kohtuullinen ja tynnyrivääristymä ei yleensä haittaa maisemakuvissa ja ne on helppo korjata.

      Muista pitää kamera vaakasuorassa tai joudut korjaamaan myös perspektiiviä kuvansäädössä.

      Jos asetat etäisyyden n. 3m ja aukkoarvoksi 5,6 – 11 niin objektiivia ei tarvitse edes tarkentaa. Syväterävyysalue ulottuu n 1 metristä äärettömään.

      Jos käytät Lightroomia niin objektiiville kannattaa tehdä ”Lens Corrections” profiili (aberraatiokorjaus ja tynnyrivääristymä).

    • jöllo

      Vahvistan. Itselläni on Juuri tuo Samyang ja hyviä maisemakuvia tulee. Cyberphoto myy hintaan 319.

    • Canuuna
      • 60 D
        Sigma? kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että dxo:n testeissä Sigman zoomit nenestyy kovin huonosti?

        http://www.dxomark.com/index.php/Lenses/Compare-Camera-Lenses/Compare-lenses/(lens1)/365/(brand)/Samyang/(camera1)/483/(lens2)/374/(brand2)/Sigma/(camera2)/619/(lens3)/354/(brand3)/Sigma/(camera3)/619

        Tässä voisi olla yksi selitys. Suora lainaus DXO:n sivuilta:

        DxOMark Score is based on low-light conditions (150 lux and 1/60s exposure time). We chose these conditions because we believe low-light performance is very important in photography today, and because photographers need to know how well lenses perform at their widest aperture.

        Hyvin on yksipuolinen tuo DXOn testaus: vain täysiaukko huonossa valaistuksessa. Luotan paljon paremmin noihin MTF käyriin noissa testeissä:nykyään Kameralehdessäkin käytetään MTF käyriä objektiivien arviointeihin. Niistähän näkee heti mm mikä on himmennyksen vaikutus ko objektiivin optiseen laatuun, onko linssielementit symmetriset jne.


    • Per Vers

      Kerro lisää alapään zoomeista!

      • he

        ikävä kyllä tarkoittamani alapään zoomit eivät ole ilmeisesti Per Vers nimimerkin mieleisiä. tarkoitin 18-135 ja 28-135. toisaalta varmaan toisenlaisellekin alapään zoomille olisi kyllä mielenkiintoa myös itselläkin.

        Kiitos hyvistä vinkeistä täytynee ruveta tilailemaan kun lupasi vielä tuota isoa aurinkomyrskyä ja sehän merkitsee hienoja revontulia. ilmeisesti päädyn sigmaan, ennestään jo sigman linssejä ja hyviä ovat


      • Ktsu
        he kirjoitti:

        ikävä kyllä tarkoittamani alapään zoomit eivät ole ilmeisesti Per Vers nimimerkin mieleisiä. tarkoitin 18-135 ja 28-135. toisaalta varmaan toisenlaisellekin alapään zoomille olisi kyllä mielenkiintoa myös itselläkin.

        Kiitos hyvistä vinkeistä täytynee ruveta tilailemaan kun lupasi vielä tuota isoa aurinkomyrskyä ja sehän merkitsee hienoja revontulia. ilmeisesti päädyn sigmaan, ennestään jo sigman linssejä ja hyviä ovat

        Tokinan 11-16 f 2.8, aivan loistava putki! Kannattaa käydä kattomassa vaikka tuolta photozonen sivuilta ja objektiivi.infosta. Tosin hinta hyppää pikkasen ja ne on kallistunut kokoajan tässä muutaman vuoden ajan. Mutta verkkokaupasta löytyy ja onkohan hintä tällä hetkellä n.650e. Ehdottomasti ykkösvaihtoehto croppiin..


      • aurinko kehveli
        Ktsu kirjoitti:

        Tokinan 11-16 f 2.8, aivan loistava putki! Kannattaa käydä kattomassa vaikka tuolta photozonen sivuilta ja objektiivi.infosta. Tosin hinta hyppää pikkasen ja ne on kallistunut kokoajan tässä muutaman vuoden ajan. Mutta verkkokaupasta löytyy ja onkohan hintä tällä hetkellä n.650e. Ehdottomasti ykkösvaihtoehto croppiin..

        Mitenkäs on tapana kuvata vastavaloon? Nyt jos laajakulmalla korjaa valotusta -2.0 ja pitää ison 200 tuppaa kuvan etualasta tulemaan liian tumma. Jos taas nostaa isoa ja antaa kameran tehdä valotuksen palaa kuva niin sanotusti puhki, sieltätaivaanrannan seutuvilta. Mikä olisi hyvä kompromissi?


      • aurinko kehveli kirjoitti:

        Mitenkäs on tapana kuvata vastavaloon? Nyt jos laajakulmalla korjaa valotusta -2.0 ja pitää ison 200 tuppaa kuvan etualasta tulemaan liian tumma. Jos taas nostaa isoa ja antaa kameran tehdä valotuksen palaa kuva niin sanotusti puhki, sieltätaivaanrannan seutuvilta. Mikä olisi hyvä kompromissi?

        yleensä otan hdr kuvana eli valotuksen haarukoinnilla, itse asiassa käytän sitä menetelmää aika useinkin, ei pelkästään vastavalossa.
        toisena vaihtoehtona käytän puoliharmaasuotimia, niitä on hyvä olla eri vahvusia. itselläni on cokinin p- sarjan setti, käytännöllinen siinä mielessä jos linssin koko muuttuu niin ei tarvitse ostaa kuin kympin soviterengas.


      • auringon kehveli
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        yleensä otan hdr kuvana eli valotuksen haarukoinnilla, itse asiassa käytän sitä menetelmää aika useinkin, ei pelkästään vastavalossa.
        toisena vaihtoehtona käytän puoliharmaasuotimia, niitä on hyvä olla eri vahvusia. itselläni on cokinin p- sarjan setti, käytännöllinen siinä mielessä jos linssin koko muuttuu niin ei tarvitse ostaa kuin kympin soviterengas.

        Todella hyvä idea. Kiitos vinkistä. Olen joskus harkinnut myös hdr- kuvia, mutta tämä cokin harmaasuodatinsarja on ihan uusi tuttavuus. Kävin nettikaupoissa katselemassa niitä, mutta miten on: voiko sen "telineen" kiinnittää myös laajakulmaan jossa on kiinteä vastavalosuojus?


    • http://www.telefoto.fi/index.php?open=6684

      tuolta ainakin saa tarjouksessa paketin jossa on kolmea eri vahvuutta. siihen teline ja sovitinrengas postikulut, tuli muistaakeni maksamaan jotain 77 e.
      eipä voi tuota sellaseen laajakulmaan. sitten muistaakseni noilla sivuilla löytyi ulkoisesti objektiiviin kiinnitettävä jollain kolmella kympillä, käy joka obiskaan. tuon kun laittaa laajakulmaan niin epäilen vahvasti että näkyy kuvan reunoissa.

      hdr- kuviin on kait ilmaisiakin softia mutta eipä ne maksullisetkaan kalliita ole. itse pyrin aina siihen että hdr kuva pysyy luonnollisena eli sellaisena kun esim maiseman näin. kuvaan sillä saa lisää dynamiikkaa. tutustu asiaan niin luultavasti jäät koukkuun siihen :)

      • a kehveli

        Voi tosiaan olla niin että opettelen tuon hdr työstämisen maailman. Lienee paras vaihtoehto laajakulamlla kuvaamiseen.


      • a kehveli kirjoitti:

        Voi tosiaan olla niin että opettelen tuon hdr työstämisen maailman. Lienee paras vaihtoehto laajakulamlla kuvaamiseen.

        se on loppujen lopuksi aika helppoa. jalustan tietty tarvitset ja suht koht tyynen ilman, myrskyllä se ei oikein onnistu. sisätiloja kuvattaessa se on myös ihan hyvä juttu. käytän photomatix pro:ta, siinä on peruspohjia eri tyyleille ja tietty normaali missä sitten voit säätää kaikkea sitä mitä normaalilla kuvankäsittelyohjelmalla. eli saat kuvasta luonnollisenkin näköisen. katoppa tuolta, nuo on suurimmaksi osaksi hdr:ää, norjanreissu 2010 pokkarilla sekä lomakuvia2011 järkkärillä.
        http://koti.mbnet.fi/winner/


      • kehveli
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        se on loppujen lopuksi aika helppoa. jalustan tietty tarvitset ja suht koht tyynen ilman, myrskyllä se ei oikein onnistu. sisätiloja kuvattaessa se on myös ihan hyvä juttu. käytän photomatix pro:ta, siinä on peruspohjia eri tyyleille ja tietty normaali missä sitten voit säätää kaikkea sitä mitä normaalilla kuvankäsittelyohjelmalla. eli saat kuvasta luonnollisenkin näköisen. katoppa tuolta, nuo on suurimmaksi osaksi hdr:ää, norjanreissu 2010 pokkarilla sekä lomakuvia2011 järkkärillä.
        http://koti.mbnet.fi/winner/

        Muutamia todella hyviä esimerkkejä. Toisaalta tuossa hdr kuvankäsittelyssä syntyy toisinaan näemmä vähän yliterävää jälkeä, niin kuin tuossa "Kuparivaaran tiellä". Makuasioita tietysti, kuka mistäkin tykkää, ja voihan niitä sitten "pehmennellä" mielensä mukaan. Joka tapauksessa, taidanpa kokeilla.


      • kehveli kirjoitti:

        Muutamia todella hyviä esimerkkejä. Toisaalta tuossa hdr kuvankäsittelyssä syntyy toisinaan näemmä vähän yliterävää jälkeä, niin kuin tuossa "Kuparivaaran tiellä". Makuasioita tietysti, kuka mistäkin tykkää, ja voihan niitä sitten "pehmennellä" mielensä mukaan. Joka tapauksessa, taidanpa kokeilla.

        heh ei tuo terävyys siinä hdr:stä johdu :) olen vaan näemmä terävöittänyt loppukuvaa hiukan liikaa "turbovaihde" päällä:)


    • Halo . .

      Sigma 50mm f/1.4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe