Miten te toimitte,

Ioogisesti

jos joku pyytää teiltä toisen henkilön puhelinnumeroa?

43

1497

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kyllä pyydetty

En koskaan välitä puhelinnumeroita eteenpäin ilman lupaa.

• Ioogisesti

Entä, jos asut kerrostalossa, ovi on koodilukittu ja joku aikoo tulla ovesta sisään samaan aikaan kanssasi?

• on kyllä pyydetty
        Ioogisesti kirjoitti:

Entä, jos asut kerrostalossa, ovi on koodilukittu ja joku aikoo tulla ovesta sisään samaan aikaan kanssasi?

Ei ole kokemusta tuollsiesta tilanteesta, mutta ehkä antaisin sen toisen näpytellä koodinumerot.

• Kaupunkilainen
        on kyllä pyydetty kirjoitti:

Ei ole kokemusta tuollsiesta tilanteesta, mutta ehkä antaisin sen toisen näpytellä koodinumerot.

Meillä oli edellisessä asuintalossa koodilukko ulko-ovessa, ja aika usein oli joku pyrkimässä siivellä sisään. Olen jonkin kerran (jos olen nähyt kauempaa, että joku selvästi odottaa sisään päästäjää) tehnyt ylimääräisen lenkin enkä ole mennyt ovelle. Usein on kuitenkin minun avaamastani ovesta mennyt tuntemattomia sisään.

Jos sisään pyrkimässä on joukko isokokoisia nuoria miehiä (tai vaikka vain yksi), ei minulla ole kanttia ruveta kyselemään, millä asialla sitä liikutaan, tulee vielä turpaan. Vaikka kuinka ärsyttäisi, ettei sisään pyrkijän "kaveri" (tai kenen luokse hän nyt onkaan menossa) voi tulla avaamaan ovea, kännykäthän on kaikilla. Jos taas tuttava ei ole kotona, ei vierailla pitäisi olla rappuun mitään asiaa.

Puhelinnumeron antaisin vain siinä tapauksessa, että tunnen molemmat niin hyvin, että tiedän, ettei numeron antamisesta ole haittaa.

• ...

Harvalla salainen numero. Kaikki muut numerot on julkisia, se ja sama kertooko sellaisen, vaiko eikö, numerotiedustelustahan net saa. Ja salaiset numerot pysyy salaisina, niitä ei kukaan tiedä.

=DW=

• mitenkä sitten

Mutta ellei tiedä nimeä, hän tietää keneltä numeroa pyydetään.

• Ioogisesti

Näissäkin asioissa osaisi olla varovaisempi, jos olisi tekemisissä rikollisten kanssa, mutta kun elämä on tasaista ja tylsää, niin ei tule edes ajatelleeksi, että puhelinnumeron luovuttamisesta voi muodostua harmiakin.

• 15+7
        mitenkä sitten kirjoitti:

Mutta ellei tiedä nimeä, hän tietää keneltä numeroa pyydetään.

Jollet tiedä nimeä, mitä ihmettä teet numerollakaan

• mitenkä sitten
        15+7 kirjoitti:

Jollet tiedä nimeä, mitä ihmettä teet numerollakaan

Mutta jonkun nimimerkin puhelinnumero voisi kiinnostaa ja jos sen joku toinen tietää, voi olla halua saada sen selville ja sitä kautta ehkä nimikin.

• 15+7
        mitenkä sitten kirjoitti:

Mutta jonkun nimimerkin puhelinnumero voisi kiinnostaa ja jos sen joku toinen tietää, voi olla halua saada sen selville ja sitä kautta ehkä nimikin.

Sairasta touhua !

• Yksinkertaista

Kysyn luvan numeron antamiseen siltä henkilöltä, jonka numeroa pyydetään. Ilman lupaa en numeroita jakele.

• Ioogisesti

Minä olen taipuvainen uskomaan =DW=:tä eli ihmiset antavat sen, mitä pyydetään.

• En jaa puhelinnumeroita kenellekään, siihen on omat instanssit. Omanikin on salainen joten jos tulee eitoivottuja puheluita, vaihdan välittömästi numeron ehkä liittymänkin. Puhun kenen kanssa haluan ja milloin haluan. Yksinkertaista.

• Ioogisesti

Tämä on liian helppoa olla fiksu, kun esitetään kysymys, mitä tekisit, JOS joku kysyisi. Silloinhan annetaan rajattomasti miettimisaikaa, mutta käytännössä tilanne on täysin eri.

• Ioogisesti kirjoitti:

Tämä on liian helppoa olla fiksu, kun esitetään kysymys, mitä tekisit, JOS joku kysyisi. Silloinhan annetaan rajattomasti miettimisaikaa, mutta käytännössä tilanne on täysin eri.

Miten niin ? Se on vähän sama kuin vaitiolovelvollisuus työssä, ei sielläkään laverrella. Fiksua on pitää luottamus ainakin minun mielestäni. En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit. Tilanne on ihan yksinkertainen kuten jo mainitsin. Tietoja annetaan kenelle ne on TARKOITETTU, ei muille.

• Ioogisesti
        firefox58 kirjoitti:

Miten niin ? Se on vähän sama kuin vaitiolovelvollisuus työssä, ei sielläkään laverrella. Fiksua on pitää luottamus ainakin minun mielestäni. En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit. Tilanne on ihan yksinkertainen kuten jo mainitsin. Tietoja annetaan kenelle ne on TARKOITETTU, ei muille.

Kuten =DW= sanoi, harvalla on salainen puhelinnumero ja vaikka olisikin, muistaako hän siitä mainita numeroaan jaellessa.

Minäkin olen 100 % älykäs, fiksu ja ylitän kaikki Mensan testien rajat, kun saan riittävästi harkinta-aikaa, mutta taitavasti manipuloituna saatan silti ojentaa minulta kysytyn puhelinnumeron asiaa tietoisuuden tasolla kyseenalaistamatta.

• Toinen henkilö pyysi puhelinnumeroani kolmannelta ja sitten toinen henkilö soitti mulle ja kertoi, mistä oli numeron saanut. Ilahduin tavattomasti ja puhuimme varmasti about 1,5 tuntia ja vielä uudestaan muutamana päviänä peräkkäin. Oli ihka kiva kuulla palstakaverin ääntä ihan oikeasti.:-))

• Ioogisesti

Minä olen taipuvainen uskomaan tähän, että ihmiset antavat puhelinnumeron toiselle sen kummemmin asiaa miettimättä.

• typeryyttä

Loogisesti, sinulla olisi se numero jos henkilö haluasi olla yhteydessä kanssasi.
      Kun ei ole, niin se on voi voi
      Eikö ole alta riman koittaa urkkia jonkun tuntemattoman asioita/henkilöllisyyttä.

• niinku en

En anna..kysyköön asianomaiselta..

• Edelleenkin pidän luottamukselliset tietoni ominani. Jos haluaa yhteyttä johonkin esim.puhelimen välityksellä, voi sitä etsiä numeroista joita mainostetaan tai muuten. En anna kenenkään yksityistietoja joihin myös puhelinnumero kuuluu kenellekään. Se ei ole minun tehtäväni.

• Ioogisesti

Onko jokainen puhelinnumeron välittänyt automaattisesti epäluotettava henkilö?

• typeryyttä
        Ioogisesti kirjoitti:

Onko jokainen puhelinnumeron välittänyt automaattisesti epäluotettava henkilö?

Kyllä.
        Kellään ei ole lupaa antaa toisen numeroa.
        Pitää AINA varmistaa etukäteen että se sopii henkilölle josta on kyse.
        Näillä palstoilla ja MTV:n sätissä tämä on aina ollut kirjoittamaton sääntö.
        Älä riko toisen ihmisen intimiteetin rajoja, lupaa kysymättä.

Ottaisitko sinä vastuun siitä että tietojen antamisen takia pahin mahdollinen tapahtuu.
        Esimerkiksi henkirikos? Pahoinpitely. Kotirauhan rikkominen.
        Asioilla on aina kaksi puolta, nurjempi ei ole kaunis

• Ioogisesti
        typeryyttä kirjoitti:

Kyllä.
        Kellään ei ole lupaa antaa toisen numeroa.
        Pitää AINA varmistaa etukäteen että se sopii henkilölle josta on kyse.
        Näillä palstoilla ja MTV:n sätissä tämä on aina ollut kirjoittamaton sääntö.
        Älä riko toisen ihmisen intimiteetin rajoja, lupaa kysymättä.

Ottaisitko sinä vastuun siitä että tietojen antamisen takia pahin mahdollinen tapahtuu.
        Esimerkiksi henkirikos? Pahoinpitely. Kotirauhan rikkominen.
        Asioilla on aina kaksi puolta, nurjempi ei ole kaunis

Helppo se on seistä tulitikkusuorana, kun annetaan ensin kaikki eväät käteen vastata täydellisen korkeamoraalisesti.

Perinteisestikin naisia pidetään kovempina juoruajina kuin miehiä.

• typeryyttä

Asioita jotka jokaisen pitäisi sisäistää.
        Toisen henkilön intimiteettisuojan rikkominen.Rangaistava teko.
        Vastaisuudessa tiedät

• Hei kun keikuskelen

No tällä tavalla toimisin:
      Sanoisin kysyjälle, että en tahdo antaa toisen puhelinnumeroa, mutta voisiko hän (siis kysyjä) antaa minulle oman puhelinnumeronsa ja kun olen kysynyt tältä kolmannelta osapuolelta, että saako numeroa antaa, niin lähetän sitten kysyjälle tekstiviestin, joko puhelinnumeron tai tiedon, että toinen ottaa yhteyttä (mikäli puolestani voin antaa kysyjän puhelinnumeron sille kolmannelle).

Helpostihan noita puhelinnumeroita voi kaivella netistäkin tai soittamalla numerotiedusteluun. Jos numero on salainen, niin sitten ei toki saa selville.

Nykyään osoitteeni ei ole salainen, mutta kun se oli, niin kaikille tutuille ilmoitin, että eivät missään nimessä saa kenellekään antaa osoitettani.

Mutta-mutta, todellakaan en antaisi kenenkään numeroa kenellekään.

• Eipä tulis mieleenkään tosta vain jollekkin antaa numeroa. Toisen numeron antaminen jollekkin muulle vaatii jo tiettyjä asiayhteyksiä ja tuntemusta kysyjästä sekä kysytynnumeron omistajasta.. Mut en tosiaankaan tosta vain jakele ilman lupaa kenenkään numeroa.:))

• Ioogisesti

Missä kohtaa on kiistetty ettei asiayhteyksiä ja tuntemista olisi?

• pir--pirr

En anna. Jos on tärkeää asiaa, soitan sille toiselle. Soittakoon hän ja antakoon numeronsa, jos haluaa.

• Tilja K

En nykyisin anna. Monet ovat julistaneet numereonsa anonyymiksi. Niin sen takia en anna.

• Enpä tietenkään anna. Enkä kerro kenenkään nimiä kenellekään, kysykööt ite jos kiinnostaa.

On ollut joskus sellainen tilanne, että joku nikki haluaa viestittää toiselle, silloin olen kysynyt kiltisti lupaa saako antaa yhteystiedot.

Tämä siksi, että näin toivon minunkin ystävien toimivan mua kohtaan.

• Ioogisesti

Olen puhunut koko ajan reaalielämästä, mutta te puhutte tästä nettielämästä?
        Uskotaan sitten, että naiset eivät anna edes poliisille numeroa, vaikka joku olisi puolikuolleena kolarin jäljiltä ja täytyisi jäljittää omaisia...

• Ioogisesti kirjoitti:

Olen puhunut koko ajan reaalielämästä, mutta te puhutte tästä nettielämästä?
        Uskotaan sitten, että naiset eivät anna edes poliisille numeroa, vaikka joku olisi puolikuolleena kolarin jäljiltä ja täytyisi jäljittää omaisia...

Ei sillä ole väliä mistä elämästä puhutaan. Kaikki netissä oleva hörhöt päästetään kulkemaan vapaana ihan oikeassakin elämässä. Joistakin ihmisistä voi tulla todellinen riesa, enkä halua sitä varsinkaan heille joita tunnen.

Jos jollain on asiaa mun ystäville, välitän tietysti tiedon, ja jos poliisi kysyy, soitan sillä seisomalla ja kysyn haluaako hän jutella pollarin kanssa. Saa antaa tiedot heille ite.

• Ioogisesti
        miss.fire kirjoitti:

Ei sillä ole väliä mistä elämästä puhutaan. Kaikki netissä oleva hörhöt päästetään kulkemaan vapaana ihan oikeassakin elämässä. Joistakin ihmisistä voi tulla todellinen riesa, enkä halua sitä varsinkaan heille joita tunnen.

Jos jollain on asiaa mun ystäville, välitän tietysti tiedon, ja jos poliisi kysyy, soitan sillä seisomalla ja kysyn haluaako hän jutella pollarin kanssa. Saa antaa tiedot heille ite.

Uskon, ettei kukaan lukija tule kyselemään sinulta yhtään mitään.

• ??
        miss.fire kirjoitti:

Eiköhän poliisilla ole oikeus salaisten puhelinnumeroiden tiedostoon?
        Kellä, jos ei heillä?

• Ioogisesti kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan lukija tule kyselemään sinulta yhtään mitään.

Niin, aattele miten ihminen, looginenkin, voi olla väärässä. Lapsetkin kysyy harva se päivä että saisko rahaa :))

• ?? kirjoitti:

Eiköhän poliisilla ole oikeus salaisten puhelinnumeroiden tiedostoon?
        Kellä, jos ei heillä?

Niin mäkin luulen. Mutta jos poliisi kyselee tietoja, kyllä nimim. "looginen" on silloin ihan oikeassa, että taitaa olla parasta antaa niitä.

• Myös poliisi kysy onko numero salainen vai ei.

• Jaa, ei multa ole niitä kysytty.

Itse olen kerran kysynyt tilanteessa kun hyvä tuttu oli vaihtanut asuntoa niin etten tiennyt uutta osoitetta, ja sairastunut niin ettei voinut lukea meilejä ja joutui myös vaihtamaan puhelinnumeroa koska vanhaan tuli yhtenään työhön liittyviä soittoja. En saanut sitä uutta numeroa ennen kuin asianomainen sitten itse otti yhteyttä ja lähetti sen minulle.

• No problem

Riippuu siitä, kuka pyytää, ja minkä vuoksi hän haluaa numeron. Ei ole yhtä vastausta. On ihmisiä, joille ei kannata antaa kenenkään numeroita eikä yleensäkään kertoa yhtään mitään, mutta on myös ihmisiä, joiden toimien asianmukaisuuteen voi aina luottaa.

• En anna.

Sanon, että soita numeropalveluun.

• varoa täytyy

Ruiippuu tilanteesta. Jos asia on senluontoien ja tunnen molemmat niin voin antaa ja jos tiedän että numero ei ole salainen.

• Rimmir tänään

Jos tiedän että tällä toisella henkilöllä on salainen puhelinnumero niin eihän sitä passaa mennä jakelemaan suuntaan eikä toiseen. Koska jos laittaa salaisen puhelinnumeron niin se on yleisesti hyvin perusteltua.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5745
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4752
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3067
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      24
      2707
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1533
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1338
    Aihe