olen hankkimassa uutta pyörää, 7-8 vaihteinen mieluummin. Kevyt Hybridipyörä. ajomatkaa päivittäin tulisi 30-40km. Onko ehdotuksia pyörästä? 700e hintaraja.
uusi pyörä
54
1123
Vastaukset
- konan barbaari
Kona Dew Plus. Hinta 600 e. Suomen suosituin työmatkapyörä googlen mukaan. Hyvä hinta-laatusuhde joka takaa sen suuren suosion.
- P Kaattori
PROVO Ei kukaan täysijärkinen osta hybridiä tuollaiseen käyttöön.
Jos ajat vain sulan maan aikaan, ostat maantiepyörän. Jos taasen ympäri vuoden, niin voi voi. Crossarin löytäminen tuohon hintaan on arpapeliä. Päädyt maantiepyörään tai crossariin, niin tärkeintä on pyörän oikea koko.- leuhka
ajan vain sulan maan aikaan. tuo maantiepyörä vähän arveluttaa, kun eikö niissä ole kauhea määrä vaihteita, siis yli 20 vaihdetta, ja niiden käyttö kuulostaa vaikealta. ajattelin että tuollainen 7-8 vaihteinen kuulostaa yksinkertaisemmalta ja kestää käytössäni kauemmin. tärkeää tietysti on että pyörällä pääsee pidemmät matkat mukavan kevyesti.
- Vilkaise tuota
leuhka kirjoitti:
ajan vain sulan maan aikaan. tuo maantiepyörä vähän arveluttaa, kun eikö niissä ole kauhea määrä vaihteita, siis yli 20 vaihdetta, ja niiden käyttö kuulostaa vaikealta. ajattelin että tuollainen 7-8 vaihteinen kuulostaa yksinkertaisemmalta ja kestää käytössäni kauemmin. tärkeää tietysti on että pyörällä pääsee pidemmät matkat mukavan kevyesti.
http://konaworld.com/road.cfm?content=honky_tonk
Tuossa on oikeasti hyvä työmatkatykki. leuhka kirjoitti:
ajan vain sulan maan aikaan. tuo maantiepyörä vähän arveluttaa, kun eikö niissä ole kauhea määrä vaihteita, siis yli 20 vaihdetta, ja niiden käyttö kuulostaa vaikealta. ajattelin että tuollainen 7-8 vaihteinen kuulostaa yksinkertaisemmalta ja kestää käytössäni kauemmin. tärkeää tietysti on että pyörällä pääsee pidemmät matkat mukavan kevyesti.
Se, että se kuulostaa yksinkertaisemmalta, ei välttämättä tee siitä yksinkertaisempaa.
Yleensä 7-8-vaihteiset pyörät on varustettu jollain Nexus-napavaihteella. Ne saattavat päälle päin näyttää hyvinkin yksinkertaisilta, mutta takanavan sisällä on satoja pikkuosia.
Nuo sinun ajomatkat kyllä kuulostavat sen verran pitkiltä, ettei hybridi ole se paras vaihtoehto. Toki silläkin on nuo matkat mahdollista ajaa, ainakin jos siihen laittaa kunnon nousukahvat ja mahdollisesti järkevämmät renkaat.- leuhka
blaah kirjoitti:
Se, että se kuulostaa yksinkertaisemmalta, ei välttämättä tee siitä yksinkertaisempaa.
Yleensä 7-8-vaihteiset pyörät on varustettu jollain Nexus-napavaihteella. Ne saattavat päälle päin näyttää hyvinkin yksinkertaisilta, mutta takanavan sisällä on satoja pikkuosia.
Nuo sinun ajomatkat kyllä kuulostavat sen verran pitkiltä, ettei hybridi ole se paras vaihtoehto. Toki silläkin on nuo matkat mahdollista ajaa, ainakin jos siihen laittaa kunnon nousukahvat ja mahdollisesti järkevämmät renkaat.Tuo Kona honky tonk oli kyllä hyvän näköinen pyörä, mutta kuinka kestävä on...luin netistä yli 20 vaihteisen pyörän vaihteiden käytöstä, kuulostavat vaikeilta käyttää, ketjut eivät saa mennä liian vinossa jne.
- camuli
leuhka kirjoitti:
Tuo Kona honky tonk oli kyllä hyvän näköinen pyörä, mutta kuinka kestävä on...luin netistä yli 20 vaihteisen pyörän vaihteiden käytöstä, kuulostavat vaikeilta käyttää, ketjut eivät saa mennä liian vinossa jne.
Eivät ole vaikeita käyttää, pääosa vaihdoista hoituu kuitenkin takavaihtajalla. Vinoja ketjulinjoja tulee harvemmin ellei nyt ole hirveitä mäkiosuuksia, lisäksi ne vinot linjat eivät pyörää heti tuhoa. Olisi kiva että markkinoilla olisi ketjuvaihteisia 7-8 vaihteisia pyöriä tarjolla vähän 80-luvun tyyliin mutta tämän päivän tekniikalla.
- vinoillaan lisää
camuli kirjoitti:
Eivät ole vaikeita käyttää, pääosa vaihdoista hoituu kuitenkin takavaihtajalla. Vinoja ketjulinjoja tulee harvemmin ellei nyt ole hirveitä mäkiosuuksia, lisäksi ne vinot linjat eivät pyörää heti tuhoa. Olisi kiva että markkinoilla olisi ketjuvaihteisia 7-8 vaihteisia pyöriä tarjolla vähän 80-luvun tyyliin mutta tämän päivän tekniikalla.
"Vinoja ketjulinjoja tulee harvemmin ellei nyt ole hirveitä mäkiosuuksia"
Eiväthän ne 'hirveät mäet' niitä vinoja ketjulinjoja aiheuta. Kevein vaihtoehto: Edessä pienin vaihde ja takana pienin vaihde on täysin sallittu yhdistelmä. Ei silloin ketju ole vinossa. Vinossa se on jos edessä on pienin vaihde ja takana suurin. - oma valinta
leuhka kirjoitti:
Tuo Kona honky tonk oli kyllä hyvän näköinen pyörä, mutta kuinka kestävä on...luin netistä yli 20 vaihteisen pyörän vaihteiden käytöstä, kuulostavat vaikeilta käyttää, ketjut eivät saa mennä liian vinossa jne.
Olen nyt neljättä vuotta talviajot 12km työmatkalla (24km päivässä) ajanut 24 vaihteisella Nishikin hybridillä. Ei mitään valittamista itse pyörätyypin suhteen.
Kysyjän kannattaa koeajaa eri vaihtoehtoja ja tehdä mieleisensä päätös olematta liiaksi muiden vietävissä. Parhaiten jokainen itse omat tarpeensa ja mieltymyksensä tietää.
Itselläni esimerkiksi pyörä on yleiskulkine, jolla kesäaikaan työpäivän päätteeksi saatan piipahtaa hiekkatien päässä olevalle lammelle uimaan. Ei sinne millään maantieratsulla mennä. Cyklari siihen varmaan kävisi, mutta eipä sitä joka muodin perässä kannata pyöräänsä vaihtaa. Niin suuressa suosiossa kuin cyklari eräiden keskuudessa onkin, niin sitten kuitenkaan kaikki eivät esimerkiksi käyristä sarvista pidä.
Jos kysyjän mielessä siintää 7-8 vaihteinen mm. helppoudellaan, niin sellaistakin kannattaa kokeilla. Kyllä itsekin muistan sen ajan jolloin liikutin itseäni 5 vaihteisella. Helpompaahan se oli kun kaikki vaihteet sai vaihdettua yhdestä vivusta eikä tarvinnut seurata ettei synny 'ei suositeltavia' yhdistelmiä, missä ketju menee liian vinoon. Kyllä niitä pimeään talviaikaan tahtoo tulla kun vaihdevipujen numeroita ei aina näe. Silloin tulee skarpata aina välillä sillä esimerkiksi ylämäkeen kiihdyttely ketju vinossa ei tiedä hyvää. Kesäaikaan tuo ei ole niinkään ongelma.
Nykyisin tuollainen kysyjän mainitsema vaihdeluku (7-8) tarkoittaa käsittääkseni suljettua napavaihtajaa. Toisten mielestä sellainen vaihtajan tulee ollakin, toisille se ei käy alkuunkan. Itse en ole niin jyrkkä kannoissani, mutta on tullut suosittua avointa rakennetta helpomman huollettavuuden takia. Suljetun rakenteen sanotaan myös olevan jonkin verran raskaamman polkea. - Matkan pituus!
oma valinta kirjoitti:
Olen nyt neljättä vuotta talviajot 12km työmatkalla (24km päivässä) ajanut 24 vaihteisella Nishikin hybridillä. Ei mitään valittamista itse pyörätyypin suhteen.
Kysyjän kannattaa koeajaa eri vaihtoehtoja ja tehdä mieleisensä päätös olematta liiaksi muiden vietävissä. Parhaiten jokainen itse omat tarpeensa ja mieltymyksensä tietää.
Itselläni esimerkiksi pyörä on yleiskulkine, jolla kesäaikaan työpäivän päätteeksi saatan piipahtaa hiekkatien päässä olevalle lammelle uimaan. Ei sinne millään maantieratsulla mennä. Cyklari siihen varmaan kävisi, mutta eipä sitä joka muodin perässä kannata pyöräänsä vaihtaa. Niin suuressa suosiossa kuin cyklari eräiden keskuudessa onkin, niin sitten kuitenkaan kaikki eivät esimerkiksi käyristä sarvista pidä.
Jos kysyjän mielessä siintää 7-8 vaihteinen mm. helppoudellaan, niin sellaistakin kannattaa kokeilla. Kyllä itsekin muistan sen ajan jolloin liikutin itseäni 5 vaihteisella. Helpompaahan se oli kun kaikki vaihteet sai vaihdettua yhdestä vivusta eikä tarvinnut seurata ettei synny 'ei suositeltavia' yhdistelmiä, missä ketju menee liian vinoon. Kyllä niitä pimeään talviaikaan tahtoo tulla kun vaihdevipujen numeroita ei aina näe. Silloin tulee skarpata aina välillä sillä esimerkiksi ylämäkeen kiihdyttely ketju vinossa ei tiedä hyvää. Kesäaikaan tuo ei ole niinkään ongelma.
Nykyisin tuollainen kysyjän mainitsema vaihdeluku (7-8) tarkoittaa käsittääkseni suljettua napavaihtajaa. Toisten mielestä sellainen vaihtajan tulee ollakin, toisille se ei käy alkuunkan. Itse en ole niin jyrkkä kannoissani, mutta on tullut suosittua avointa rakennetta helpomman huollettavuuden takia. Suljetun rakenteen sanotaan myös olevan jonkin verran raskaamman polkea."30-40km" -> droppitanko tai nojakki
- camuli
vinoillaan lisää kirjoitti:
"Vinoja ketjulinjoja tulee harvemmin ellei nyt ole hirveitä mäkiosuuksia"
Eiväthän ne 'hirveät mäet' niitä vinoja ketjulinjoja aiheuta. Kevein vaihtoehto: Edessä pienin vaihde ja takana pienin vaihde on täysin sallittu yhdistelmä. Ei silloin ketju ole vinossa. Vinossa se on jos edessä on pienin vaihde ja takana suurin.Juu, näinhän se menee, tuli ajatusvirhe.
- tutkailija
Tää vois olla hyvä: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kaupunki&id=97
- Polkija...
Ehdottomasti 8 vaihteinen on tosi helppo ja hyvä käyttää
- leuhka
pyörähuollon sivuilla oleva pyörä näytti hyvältä, mikä on myös tärkeä ominaisuus. pitääpä kokeilla eri vaihtoehtoja ennen kuin ostaa pyörän.
- Alkup. Maantiepyöräi
leuhka kirjoitti:
pyörähuollon sivuilla oleva pyörä näytti hyvältä, mikä on myös tärkeä ominaisuus. pitääpä kokeilla eri vaihtoehtoja ennen kuin ostaa pyörän.
Tuo linkitetty Spessu on hyvä kaupunkiin lyhyemmille matkoille, jos viitsii ajaa suoralla tangolla. Speksiesimukainen 30-40km päivässä tarkoittaa käytännössä droppitankoa ajomukavuuden takia.
- oma valinta
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tuo linkitetty Spessu on hyvä kaupunkiin lyhyemmille matkoille, jos viitsii ajaa suoralla tangolla. Speksiesimukainen 30-40km päivässä tarkoittaa käytännössä droppitankoa ajomukavuuden takia.
Käytäntö tuntee pyöräilijöitä, jotka eivät tahdo liikkua metriäkään mainostamallasi droppitankoisella - ajomukavuutensa takia. Pyöräily on henkilökohtainen kokemus, johon ei voi soveltaa yleispäteviä sääntöjä.
- Alkup. Maantiepyöräi
oma valinta kirjoitti:
Käytäntö tuntee pyöräilijöitä, jotka eivät tahdo liikkua metriäkään mainostamallasi droppitankoisella - ajomukavuutensa takia. Pyöräily on henkilökohtainen kokemus, johon ei voi soveltaa yleispäteviä sääntöjä.
Maastossa maastopyörä
Tiellä maantiepyörä
Kaupungissa ratafixi tai mummis
Nimimerkki "Oma valinta" on tavallaan oikeassa, mutta ihan noin yksinkertainen asia se ei ole. Suomessa kauppiaat myyvät mielellän halpoja hybridejä, joista suuri osa on itse asiassa huonoja trekkingpyöriä. Tästä seuraa, että moni "joka on valinnut suoratankoisen" on vain tullut kusetetuksi pyöräkaupasa.
Eli kannattaa käydä valintaprosessia läpi noilla aluksi mainituilla kolmella perusgenrellä. Kun niihin lisää crossarin ja hieman eksootttiset nojakit, löytää todennäköisesti parhaan vaihtoehdon. - Nishiki 401.
Taitaa vaan nuo 8 vaihteiset olla vikaherkempiäkuin 7 vaihteiset.
- oma valinta
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Maastossa maastopyörä
Tiellä maantiepyörä
Kaupungissa ratafixi tai mummis
Nimimerkki "Oma valinta" on tavallaan oikeassa, mutta ihan noin yksinkertainen asia se ei ole. Suomessa kauppiaat myyvät mielellän halpoja hybridejä, joista suuri osa on itse asiassa huonoja trekkingpyöriä. Tästä seuraa, että moni "joka on valinnut suoratankoisen" on vain tullut kusetetuksi pyöräkaupasa.
Eli kannattaa käydä valintaprosessia läpi noilla aluksi mainituilla kolmella perusgenrellä. Kun niihin lisää crossarin ja hieman eksootttiset nojakit, löytää todennäköisesti parhaan vaihtoehdon.Nuo perusluokitukset toimivat hyvin silloin, kun pyöräilijä harrastaa jotain kyseisistä pyöräilyn alalajeista. On paljon kaltaisiani pyöräilijöitä, joille pyörä on arjen liikkumisväline. Silloin vaatimukset pyörän jonkin tietyn ominaisuuden suhteen eivät ole läheskään sitä, mihin kyseisten alalajien sisällä on totuttu. Jos valitsisin itselleni pyörää noiden kolmen alalajin edustajien joukosta, valintani kohdistuisi maastopyörään. Työmatkastani suoriutuisin kyllä maantiepyörälläkin (jos sen kerrottu oikullisuus ei kävisi mutkaisilla pikkutien pätkillä hermoille), mutta metsäpolulla sen kanssa olisi todennäköisesti ongelmissa. Fixi ja mummis taas eivät vaihteettomina kiinnostaisi eikä mummis ehkä ajoasentonsakaan perusteella. (Lähikaupassa käyntiin se olisi ehkä jopa paras.)
Talviajot ajan tällä hetkellä Hybridillä. Tämä nykyinen Crossari -huuma heräsi suomessa henkiin - siinä mitassa, että tuli arkipyöräilijänkin tietoisuuteen - vasta sen jälkeen kun nykyisen pyöräni olin hankkinut. Näin ollen en osaa sanoa olisiko valintani ehkä ollut Crossari, jos se olisi aikoinaan ollut vertailussa mukana. Mutta ei tuo asia ole itseäni millään tavalla vaivannut. Reilu kymmenen kilometriä suuntaansa työmatka ja silloin tällöin kymppi tai kaksi siihen päälle päivässä on hoitunut täysin mallikkaasti hybridillä. En ole kaivannut mitään toisen tyylistä ajokkkia.
Mitä tulee tuohon kauppiaiden myyntityöhön, niin omana käsityksenäni väittäisin asian olevan ennemminkin niin, että kauppiaat myyvät pääsääntöisesti sitä, mikä menee kaupaksi. Vieläpä liiketalouden perusperiaatteen mukaisesti niin, että mieluummin kalliimpaa jos mahdolista. Asiakkaat omilla valinnoillaan - syistä jotka täysin ymmärrän - ohjaavat kysyntää edullisempaan hintaluokkaan. Kärjistettynä vertauksena autokauppaan voisi todeta, että harvahan ostaa Ferraria vaikka se asfaltilla kiihtyykin nollasta sataan Corollaa nopeammin.
Ennemminkin minä odottaisin ymmärrystä ja kohtuullisuutta tällä palstalla kirjoittavilta. Ei kaikkien täydy ajaa yli tonnin maksavilla crossareilla. Oma kokemukseni on osoittanut, että alle tonnin maksava hybridi on arkikäytössä toimiva ratkaisu. Kenelle se ei sitä ole, valitsee luonnollisesti toisin. Olen aikojen kuluessa omistanut hyvinkin monen tyyppistä ajokkia: 80 luvun retkipyörä, 90 -luvun city bike ja nyt 2000 kesäkäytössä käytettynä hankkimani rengaskoltaan maasto mutta muuten 'en tiedä mikä' sekä talvikäytössä hybridi. Kaikkiin niihin olen ollut tyytyväinen. Tietystikään en olisi vaihtamassa nykyistä hybridiäni takaisin vanhaan retkipyörään vaikka sellaisen uutena saisinkin. Yhtä vähän näen kuitenkin perusteita alkaa kuolaamaan kaalliimman perään.
Reaalielämässä pääasia on pyöräily, ei se millaisella pyörällä ajaa. - Joo, siis ei
oma valinta kirjoitti:
Nuo perusluokitukset toimivat hyvin silloin, kun pyöräilijä harrastaa jotain kyseisistä pyöräilyn alalajeista. On paljon kaltaisiani pyöräilijöitä, joille pyörä on arjen liikkumisväline. Silloin vaatimukset pyörän jonkin tietyn ominaisuuden suhteen eivät ole läheskään sitä, mihin kyseisten alalajien sisällä on totuttu. Jos valitsisin itselleni pyörää noiden kolmen alalajin edustajien joukosta, valintani kohdistuisi maastopyörään. Työmatkastani suoriutuisin kyllä maantiepyörälläkin (jos sen kerrottu oikullisuus ei kävisi mutkaisilla pikkutien pätkillä hermoille), mutta metsäpolulla sen kanssa olisi todennäköisesti ongelmissa. Fixi ja mummis taas eivät vaihteettomina kiinnostaisi eikä mummis ehkä ajoasentonsakaan perusteella. (Lähikaupassa käyntiin se olisi ehkä jopa paras.)
Talviajot ajan tällä hetkellä Hybridillä. Tämä nykyinen Crossari -huuma heräsi suomessa henkiin - siinä mitassa, että tuli arkipyöräilijänkin tietoisuuteen - vasta sen jälkeen kun nykyisen pyöräni olin hankkinut. Näin ollen en osaa sanoa olisiko valintani ehkä ollut Crossari, jos se olisi aikoinaan ollut vertailussa mukana. Mutta ei tuo asia ole itseäni millään tavalla vaivannut. Reilu kymmenen kilometriä suuntaansa työmatka ja silloin tällöin kymppi tai kaksi siihen päälle päivässä on hoitunut täysin mallikkaasti hybridillä. En ole kaivannut mitään toisen tyylistä ajokkkia.
Mitä tulee tuohon kauppiaiden myyntityöhön, niin omana käsityksenäni väittäisin asian olevan ennemminkin niin, että kauppiaat myyvät pääsääntöisesti sitä, mikä menee kaupaksi. Vieläpä liiketalouden perusperiaatteen mukaisesti niin, että mieluummin kalliimpaa jos mahdolista. Asiakkaat omilla valinnoillaan - syistä jotka täysin ymmärrän - ohjaavat kysyntää edullisempaan hintaluokkaan. Kärjistettynä vertauksena autokauppaan voisi todeta, että harvahan ostaa Ferraria vaikka se asfaltilla kiihtyykin nollasta sataan Corollaa nopeammin.
Ennemminkin minä odottaisin ymmärrystä ja kohtuullisuutta tällä palstalla kirjoittavilta. Ei kaikkien täydy ajaa yli tonnin maksavilla crossareilla. Oma kokemukseni on osoittanut, että alle tonnin maksava hybridi on arkikäytössä toimiva ratkaisu. Kenelle se ei sitä ole, valitsee luonnollisesti toisin. Olen aikojen kuluessa omistanut hyvinkin monen tyyppistä ajokkia: 80 luvun retkipyörä, 90 -luvun city bike ja nyt 2000 kesäkäytössä käytettynä hankkimani rengaskoltaan maasto mutta muuten 'en tiedä mikä' sekä talvikäytössä hybridi. Kaikkiin niihin olen ollut tyytyväinen. Tietystikään en olisi vaihtamassa nykyistä hybridiäni takaisin vanhaan retkipyörään vaikka sellaisen uutena saisinkin. Yhtä vähän näen kuitenkin perusteita alkaa kuolaamaan kaalliimman perään.
Reaalielämässä pääasia on pyöräily, ei se millaisella pyörällä ajaa.Huonolaatuinen trekkingpyörä, joka on myyty hybridinä, tuskin innostaa pyöräilemään. Se jää varaston nurkkaan lojumaan. :(
Siinä olet oikeassa, ettei crossareita ole "tarvinnut" myydä alennuksella ainakaan Suomessa. Se on paljon fiksumpi muoti-ilmiö yleispyöräksi kuin hybridi. - oma valinta
Joo, siis ei kirjoitti:
Huonolaatuinen trekkingpyörä, joka on myyty hybridinä, tuskin innostaa pyöräilemään. Se jää varaston nurkkaan lojumaan. :(
Siinä olet oikeassa, ettei crossareita ole "tarvinnut" myydä alennuksella ainakaan Suomessa. Se on paljon fiksumpi muoti-ilmiö yleispyöräksi kuin hybridi.Olet ymmärtänyt jonkin kohdan kirjoituksestani väärin. En ole sanonut, ettei crossareita myydä alennuksella suomessa.
Itselleni pyörä ei ole muoti-ilmiö, joten en ota kantaa mainitsemaasi fiksuus -kysymykseen. Kuten olen tuonut ilmi, jokaisen kannattaa valita pyörä omien tarpeidensa ja mieltymystensä, ei muodin perusteella.
On aina ikävää jos pyörä jää käyttämättömänä lojumaan siitä syystä, ettei ole ostajalleen sopiva. Sitä ikävämpää se varmastikin on, mitä enemmän on pyörään sijoittanut rahaa. Tässä kohdin voisi viitata niihin foorumeilla näkemiini kirjoituksiin, missä crossarin hankkineet kyselevät ohjeita käyrän sarven vaihtamisesta suoraan todettuaan, ettei tuollainen 'droppi' sovikaan heidän ajotyyliinsä. Tuokin vain osoittaa, ettei aina pidä olla ensimmäisenä syyttämässä pyörätyyppiä tai halvempaa hintaa jos pyörä ei tunnu itsestä sopivalta. Jollekin toiselle se voi silti olla juurikin se oikea. - leuhka
Nishiki 401. kirjoitti:
Taitaa vaan nuo 8 vaihteiset olla vikaherkempiäkuin 7 vaihteiset.
löysin yhden suosikn, mitä harkitsen: Nishiki Hybrid Comp. Osaako kukaan viisaampi sanoa onko hyvä vaihtoehto?
- Joo, siis ei
leuhka kirjoitti:
löysin yhden suosikn, mitä harkitsen: Nishiki Hybrid Comp. Osaako kukaan viisaampi sanoa onko hyvä vaihtoehto?
Ainakin aikaisemmin se oli perus fitnesspyörä. Sihen sai tyydyttävän ajoasennon, mutta runko oli ihan hirveä kivireki. Kuvan ja painon perusteella se on vieläkin samanlainen. Osasarja on halvinta mahdollista, mitä markkinoilta löytyy.
Nishikin edullsin pyörä, jota voisi ehkä suosiitella tuohon käyttöön ollee Criterium:
http://nishiki.fi/mallisto/road/criterium
Olen kuitenkin vähän sitä mieltä, että saman laatuisia pyöriä saa edullisemminkin: Kona Honky Tonk, Bianchin halvimmat Via Nirot, Cicli B:kin. - joo, siis ei
oma valinta kirjoitti:
Olet ymmärtänyt jonkin kohdan kirjoituksestani väärin. En ole sanonut, ettei crossareita myydä alennuksella suomessa.
Itselleni pyörä ei ole muoti-ilmiö, joten en ota kantaa mainitsemaasi fiksuus -kysymykseen. Kuten olen tuonut ilmi, jokaisen kannattaa valita pyörä omien tarpeidensa ja mieltymystensä, ei muodin perusteella.
On aina ikävää jos pyörä jää käyttämättömänä lojumaan siitä syystä, ettei ole ostajalleen sopiva. Sitä ikävämpää se varmastikin on, mitä enemmän on pyörään sijoittanut rahaa. Tässä kohdin voisi viitata niihin foorumeilla näkemiini kirjoituksiin, missä crossarin hankkineet kyselevät ohjeita käyrän sarven vaihtamisesta suoraan todettuaan, ettei tuollainen 'droppi' sovikaan heidän ajotyyliinsä. Tuokin vain osoittaa, ettei aina pidä olla ensimmäisenä syyttämässä pyörätyyppiä tai halvempaa hintaa jos pyörä ei tunnu itsestä sopivalta. Jollekin toiselle se voi silti olla juurikin se oikea.Aika usein voi syyttää väärän kokoista (pituista) pyörää, jos asentoa ei tunnu löytyvän. Tangon vaihtoa fiksumpi liike on stemmin vaihto.
- leuhka
Joo, siis ei kirjoitti:
Ainakin aikaisemmin se oli perus fitnesspyörä. Sihen sai tyydyttävän ajoasennon, mutta runko oli ihan hirveä kivireki. Kuvan ja painon perusteella se on vieläkin samanlainen. Osasarja on halvinta mahdollista, mitä markkinoilta löytyy.
Nishikin edullsin pyörä, jota voisi ehkä suosiitella tuohon käyttöön ollee Criterium:
http://nishiki.fi/mallisto/road/criterium
Olen kuitenkin vähän sitä mieltä, että saman laatuisia pyöriä saa edullisemminkin: Kona Honky Tonk, Bianchin halvimmat Via Nirot, Cicli B:kin.kylläpäs tämä pyörän hankinta onkin vaikeaa, kaikki minun kukkarolleni ( alle 700e) sopivat hybridit on haukuttu käyttökelvottomiksi. Eiköhän tuollainen nishiki hybrid luulisi jonkin aikaa kestävän, toukokuusta marraskuuhun ajan sillä ja talvet varastossa. Luulisi tavallista käyttöä kestävän muutaman vuoden
- aivoruhje
leuhka kirjoitti:
kylläpäs tämä pyörän hankinta onkin vaikeaa, kaikki minun kukkarolleni ( alle 700e) sopivat hybridit on haukuttu käyttökelvottomiksi. Eiköhän tuollainen nishiki hybrid luulisi jonkin aikaa kestävän, toukokuusta marraskuuhun ajan sillä ja talvet varastossa. Luulisi tavallista käyttöä kestävän muutaman vuoden
Nishikissä on teräksinen etuhaarukka eli se ei todennäköisesti luhistu allasi, kuten jotkut hiilikuituiset.
- Kokemuksesta sanon
aivoruhje kirjoitti:
Nishikissä on teräksinen etuhaarukka eli se ei todennäköisesti luhistu allasi, kuten jotkut hiilikuituiset.
Eivät nuo perushybridit luhistu alla. Joillakin voi korkeintaan olla taipumusta woblaukseen, eili voivat lähteä lapasesta kovassa vauhdissa. Ongelma onkin ajomukavuus. Tuollainen on aivan kamala ajettava, jos aikoo oikeasti ajaa 30 - 40km päivässä. Nishikin perushybridit kestävät kyllä, mutta ajomukavuus ei kokemuksesta ole mitenkän kehuttava.
Osasarja tuossa on halvinta mahdollista, mitä iso talo on saanut puristettua puoli-ilmaiseksi maailmalta. Sinänsä 2000-sarjalainen Shimanokin toimii, kun muistaa säätää sen oikein säännöllisesti. Ei sitä tarvitse säätää päivittäin, kuten jotkut valittavat, mutta viikoittain kylläkin.
Osasarjassa on hyvääkin. Se on maantiesarja, joka sopii paremmin käyttöösi kuin monessa muussa halpapyörässä olevat saman hintaluokan A-sarjan Shimanot, jotka on tehty oikeasti maastokäyttöön.
Kuituhaarukan pelko on ihan turhaa. Se on mukavampi ja kestää ihan siinä missä alu tai teräskin. - aivoruhje
Kokemuksesta sanon kirjoitti:
Eivät nuo perushybridit luhistu alla. Joillakin voi korkeintaan olla taipumusta woblaukseen, eili voivat lähteä lapasesta kovassa vauhdissa. Ongelma onkin ajomukavuus. Tuollainen on aivan kamala ajettava, jos aikoo oikeasti ajaa 30 - 40km päivässä. Nishikin perushybridit kestävät kyllä, mutta ajomukavuus ei kokemuksesta ole mitenkän kehuttava.
Osasarja tuossa on halvinta mahdollista, mitä iso talo on saanut puristettua puoli-ilmaiseksi maailmalta. Sinänsä 2000-sarjalainen Shimanokin toimii, kun muistaa säätää sen oikein säännöllisesti. Ei sitä tarvitse säätää päivittäin, kuten jotkut valittavat, mutta viikoittain kylläkin.
Osasarjassa on hyvääkin. Se on maantiesarja, joka sopii paremmin käyttöösi kuin monessa muussa halpapyörässä olevat saman hintaluokan A-sarjan Shimanot, jotka on tehty oikeasti maastokäyttöön.
Kuituhaarukan pelko on ihan turhaa. Se on mukavampi ja kestää ihan siinä missä alu tai teräskin."Joillakin voi korkeintaan olla taipumusta woblaukseen, eili voivat lähteä lapasesta kovassa vauhdissa."
Perushybridit eivät ole erityisen alttiita woblaukselle. Tässä woblaa maantiepyörä: http://www.youtube.com/watch?v=VfngbsIUSj8
"Kuituhaarukan pelko on ihan turhaa. Se on mukavampi ja kestää ihan siinä missä alu tai teräskin."
Ei kestä yhtä hyvin, lisäksi napsahtaa poikki äkillisesti. Tässä yksi tarina:
http://cozybeehive.blogspot.com/2008/12/bontrager-carbon-fiber-fork-failure.html - Alkup. Maantiepyöräi
aivoruhje kirjoitti:
"Joillakin voi korkeintaan olla taipumusta woblaukseen, eili voivat lähteä lapasesta kovassa vauhdissa."
Perushybridit eivät ole erityisen alttiita woblaukselle. Tässä woblaa maantiepyörä: http://www.youtube.com/watch?v=VfngbsIUSj8
"Kuituhaarukan pelko on ihan turhaa. Se on mukavampi ja kestää ihan siinä missä alu tai teräskin."
Ei kestä yhtä hyvin, lisäksi napsahtaa poikki äkillisesti. Tässä yksi tarina:
http://cozybeehive.blogspot.com/2008/12/bontrager-carbon-fiber-fork-failure.htmlLisäksi minusta auton edellä on aina oltava mies punaisen lipun kanssa. ;)
Ainoa tuttavapiirissä tunnettu paha onnettomuus, joka johtui rungon resonoinnista, oli manitun merkkinen hybridi. Pyörä oli lastattu retkivarustein ja karkasi isossa laskussa käsistä. Oma kantani on, että Suomessa et tuollaisiin nopeuksiin pääse, mutta jos aiot retkeillä, on syytä hieman panostaa turvallisuuteen.
Saksassa oli noita halpispyörille tapahtuneita resonointionnettomuuksia useita muutama vuosi sitten. Oman turvallisuuteni takia pyrin satsaamaan hieman enemmän euroja pinoon, kun ostan pyörän. Fixejä saa halvemmallakin, mutta vaihdepyörä alta tonnin epäilyttää.
Kuitu kestää ihan siinä missä muutkin materiaalit. Kun tehdään huonoja haarukoita, niin halvalla voi tehdä huonon haarukan myös alumiinista tai teräksestä. Vaarallisimpia ovat itse asiassa halvat joustohaarukat!
Jos haluaa edullisen ja kelvollisen yleispyörän, niin menee Okkan puheille (pyorahuolto.com) ja pyytää häntä kokoamaan Cicli B:n tai vaikka Singularin runkoon yleispyörän. Alta kahden tonnin saa varmasti todellisen namun. Kapunkilegenda kertoo, että hän olisi tehnyt pari vuotta sitten Surly LHT:n tasan tonniin!!! Olisin halunnut nähdä, mitä ostaja on tilannut osiksi. :D - Heh heh
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Lisäksi minusta auton edellä on aina oltava mies punaisen lipun kanssa. ;)
Ainoa tuttavapiirissä tunnettu paha onnettomuus, joka johtui rungon resonoinnista, oli manitun merkkinen hybridi. Pyörä oli lastattu retkivarustein ja karkasi isossa laskussa käsistä. Oma kantani on, että Suomessa et tuollaisiin nopeuksiin pääse, mutta jos aiot retkeillä, on syytä hieman panostaa turvallisuuteen.
Saksassa oli noita halpispyörille tapahtuneita resonointionnettomuuksia useita muutama vuosi sitten. Oman turvallisuuteni takia pyrin satsaamaan hieman enemmän euroja pinoon, kun ostan pyörän. Fixejä saa halvemmallakin, mutta vaihdepyörä alta tonnin epäilyttää.
Kuitu kestää ihan siinä missä muutkin materiaalit. Kun tehdään huonoja haarukoita, niin halvalla voi tehdä huonon haarukan myös alumiinista tai teräksestä. Vaarallisimpia ovat itse asiassa halvat joustohaarukat!
Jos haluaa edullisen ja kelvollisen yleispyörän, niin menee Okkan puheille (pyorahuolto.com) ja pyytää häntä kokoamaan Cicli B:n tai vaikka Singularin runkoon yleispyörän. Alta kahden tonnin saa varmasti todellisen namun. Kapunkilegenda kertoo, että hän olisi tehnyt pari vuotta sitten Surly LHT:n tasan tonniin!!! Olisin halunnut nähdä, mitä ostaja on tilannut osiksi. :DBontrager Carbon Fiber Fork Failure on otsikkona tuossa aivoruhjeen toisessa linkissä. Ensimmäisen sanan pitää herättää ihan pieni punainen lamppu. Kyseessä on ison talon "oma brändi", eli myydää katteella halpaa romua. Pro on ihan samanlainen.
Valitettavasti pyöräily on tyypillinen liikuntamuoto, jossa ei kannata säästää väärässä paikassa. Maantielle ei kannata ostaa muuta kuin maantiepyöriä, jotka maksavat yli 1000€. Fiksumpaa on sijoittaa heti 1500€, niin et ole ostamassa uutta pyörää vuoden jälkeen. Varusteisiin menee vielä kolmisen sataa, joten siitä voi laskea kokonaiskustannuksen. Tuplaa tuo 700€ budjettisi, niin olet turvallisilla vesillä ja 2000€ niin et vaihda pyörää heti kättelyssä. Kokemuksesta sanon kirjoitti:
Eivät nuo perushybridit luhistu alla. Joillakin voi korkeintaan olla taipumusta woblaukseen, eili voivat lähteä lapasesta kovassa vauhdissa. Ongelma onkin ajomukavuus. Tuollainen on aivan kamala ajettava, jos aikoo oikeasti ajaa 30 - 40km päivässä. Nishikin perushybridit kestävät kyllä, mutta ajomukavuus ei kokemuksesta ole mitenkän kehuttava.
Osasarja tuossa on halvinta mahdollista, mitä iso talo on saanut puristettua puoli-ilmaiseksi maailmalta. Sinänsä 2000-sarjalainen Shimanokin toimii, kun muistaa säätää sen oikein säännöllisesti. Ei sitä tarvitse säätää päivittäin, kuten jotkut valittavat, mutta viikoittain kylläkin.
Osasarjassa on hyvääkin. Se on maantiesarja, joka sopii paremmin käyttöösi kuin monessa muussa halpapyörässä olevat saman hintaluokan A-sarjan Shimanot, jotka on tehty oikeasti maastokäyttöön.
Kuituhaarukan pelko on ihan turhaa. Se on mukavampi ja kestää ihan siinä missä alu tai teräskin.Sillä ei lienee paljoakaan merkitystä onko osasarjat lainattu nk. maantiepyörän tai nk. maastopyörän osasarjoista. Molemmat toimii. Suurin ero löytyy varmaankin takapakan välityksistä. Maantiepyörien osasarjoissa takarattaiden hammasluku on tyypillisesti suuruusluokan 11 ja 25 välillä ja mastopyörien osasarjoissa takarattaiden hammasluku on tyypillisesti suuruusluokan 11 ja 34 välillä. Molemmissa tapauksissa takapakka on tyypillisesti 9- tai 10-lehtinen.
- oma valinta
leuhka kirjoitti:
kylläpäs tämä pyörän hankinta onkin vaikeaa, kaikki minun kukkarolleni ( alle 700e) sopivat hybridit on haukuttu käyttökelvottomiksi. Eiköhän tuollainen nishiki hybrid luulisi jonkin aikaa kestävän, toukokuusta marraskuuhun ajan sillä ja talvet varastossa. Luulisi tavallista käyttöä kestävän muutaman vuoden
Luotan Nishikiin merkkinä sen verran, että en uskoisi kestävyyden olevan ongelmana järkevällä käytöllä ja riittävällä huollolla. (Varmaan samaa voi sanoa alussa ehdotetusta Kona:sta). Toki ajajan paino vaikuttaa tässä yhtälössä. Itse miellän 80kg jonkinlaiseksi rajaksi, eli kun siitä alkaa massa lähenemään kohden sataa kiloa niin on syytä katsoa pyörää tarkemmin - oma ajoturvallisuus mielessään.
Mitä tulee nimimerkin 'Joo, siis ei' kysyjän ehdottamasta Nishikistä antamiin kommentteihin, niin pääosahan niistä on sellaisia, joiden merkityksen omassa käytössä saa selvitettyä kunnollisella koeajolla. Tietystikin elämme juuri nyt sellaisia aikoja, että koeajo-olosuhteet saattavat vähemmän pyöräilyä harrastanutta jopa hirvittää. Mutta esimerkiksi kommentin 'Osasarja on halvinta mahdollista' käytännön merkityksen pystyy selvittämään kunnollisella koeajolla. Osasarjaan kuuluvat osat ovat vaihteisto, jarrut ja voimansiirto (sisältäen kampisarja, hammasrattaat, keskiölaakeri, ketju). Tavalliselle käyttäjälle riittävä tieto on se kuinka vaihteet pelaavat, jarrut toimivat ja mikä on yleinen tuntuma. En ole itsekään pyörää ostaessani liikoja miettinyt laakereiden, ketjujen ja hammasrattaiden hintoja. Eräs kokenut pyörähuollon kaveri totesi minulle kerran asiasta siten, että kalleimpia ovat keveimmät osat mutta ne eivät suinkaan ole kestävimpiä.
Jos on ajankohta ajo-olosuhteiltaan haastava niin vastapainoksi näistä vuoden alun talvisista hiljaisen pyöräkaupan ajoista seuraa, että viime vuoden malleja saattaa liikkeistä löytyä edullisemmin. Esimerkiksi oman hybridini ostin juuri tammi -myynnistä 20% alennuksella, jolloin ovh 795 madaltui 636 :een. Valisemillani varusteilla ja eteen ottamallani Nokian tieheänastaisella renkaalla (joihin kaikkiin laskettiin kaupantekijäisinä tuo 20 pinnan alennus) tuli paketin hinta 750 pintaan. (Kokonaan oma juttunsa on sitten se, jos on tarkoitus tilata ulkomaisesta nettikaupasta).
Suosittelisin siis liikkeisiin poikkeamista ja mahdollisesti useampaankin vaihtoehtoon tutustumista. Esimerkiksi alussa mainitulla Kona Dew Plus:lla tuntuu olevan vankkumaton kannattajajoukkonsa, joten vaikka itse en pyörää tunnekaan niin kyllä kysyjän asemassa senkin tsekkaisin. Toki puhun nyt pääkaupunkiseudulla asustavan näkökulmasta, jolla pyöräliikkeitä löytyy nurkan takaa, enkä tiedä onko kysyjällä aivan yhtä helppo tilanne.
Koeajoa eri pyörillä pidän kuitenkin tärkeänä, jos tavoitteena on löytää se itseäään parhaiten miellyttävä ajopeli. Yleisen toimivuuden ohella ajoasento on merkittävin ajomukavuuten vaikuttava tekijä, ja jo pieni muutos istuimen ja ohjaintangon välisessä etäisyydessä voi vaikuttaa merkittävästi ajokokemukseen. - -
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Lisäksi minusta auton edellä on aina oltava mies punaisen lipun kanssa. ;)
Ainoa tuttavapiirissä tunnettu paha onnettomuus, joka johtui rungon resonoinnista, oli manitun merkkinen hybridi. Pyörä oli lastattu retkivarustein ja karkasi isossa laskussa käsistä. Oma kantani on, että Suomessa et tuollaisiin nopeuksiin pääse, mutta jos aiot retkeillä, on syytä hieman panostaa turvallisuuteen.
Saksassa oli noita halpispyörille tapahtuneita resonointionnettomuuksia useita muutama vuosi sitten. Oman turvallisuuteni takia pyrin satsaamaan hieman enemmän euroja pinoon, kun ostan pyörän. Fixejä saa halvemmallakin, mutta vaihdepyörä alta tonnin epäilyttää.
Kuitu kestää ihan siinä missä muutkin materiaalit. Kun tehdään huonoja haarukoita, niin halvalla voi tehdä huonon haarukan myös alumiinista tai teräksestä. Vaarallisimpia ovat itse asiassa halvat joustohaarukat!
Jos haluaa edullisen ja kelvollisen yleispyörän, niin menee Okkan puheille (pyorahuolto.com) ja pyytää häntä kokoamaan Cicli B:n tai vaikka Singularin runkoon yleispyörän. Alta kahden tonnin saa varmasti todellisen namun. Kapunkilegenda kertoo, että hän olisi tehnyt pari vuotta sitten Surly LHT:n tasan tonniin!!! Olisin halunnut nähdä, mitä ostaja on tilannut osiksi. :DTuosta näkee taas kirjoittajan asiantuntevuuden ja asenteellisuuden määrän.
Kerrohan toki, minkä takia hybridi lähtisi resonoimaan sen enempää kuin vaikkapa maantiepyörä? Oikeasti, kiinnostaisi kuulla. - Heh heh
- kirjoitti:
Tuosta näkee taas kirjoittajan asiantuntevuuden ja asenteellisuuden määrän.
Kerrohan toki, minkä takia hybridi lähtisi resonoimaan sen enempää kuin vaikkapa maantiepyörä? Oikeasti, kiinnostaisi kuulla.Halpa pyörä = halpa runko -> runko on suunniteltu halvalla eikä sitä ole testattu.
- 37män
Sanotaan, että makuasioista ei kannata kiistellä, mutta keskustella kyllä.
Minä aloitin pyöräilyn, niin kuin useimmat, yksivaihteisella ja sitten tuli kolmevaihteinen, sitten tuli 14-vaihteinen ja sitten 7- vaihteinen ja sitten 21-vaihteinen. Nykyiset ovat käytössä 24-vaihteinen ja 7-vaihteinen. Tuo 7-vaihteinen on enempi sellainen kauppapyörä.
24-on siitä hyvä, että jokaista vastamäen jyrkkyyttä ja vastatuulta vastaava oikea välitys löytyy aina. Se on minusta tärkeä asia tällaiselle tavalliselle heikkokuntoiselle polkijalle.
Pienellä harjoituksella oppii kaikkia vaihteita käyttämään, se ei ole ongelma.
Pyörän painolla ei juurikaan ole merkitystä maantieajossa, mutta maastossa kyllä. Varsinkin jos vielä joutuu sitä työtämään tai kantamaan.- Ode
Ei kannata kuunnella pelotteluita vaihteiden vaikeudesta tai hiilikuidun heikkoudesta. Kaupunkiin suoratankoinen, napavaihteinen fillari on hyvä valinta. 30-40km työmatkalle ei. Kunnollinen maantiepyörä / cyclocrossari on mukavampi ja nopeampi kulkine. Luonnollisesti oleellista on, että pyörä on oikean kokoinen..
Budjettia kannattaa harkita uudestaan, alle tonnilla Suomesta ei juurikaan hyvää uutta fillaria löydä. Ulkomailta, etenkin saksasta ja briteistä, saa samat / paremmat fillarit huomattavasti halvemmalla. Esim. jos olet noin 177cm pituinen, pistä saksalaisesta nettikaupasta tulemaan Giantin varastossa naarmuuntunut (?) hiilikuitupyörä, parempaa hinta-laatusuhdetta et tule löytämään:
http://tinyurl.com/6mgbd88
Mikäli ulkomailta tilaaminen pelottaa, kurkkaa www.fillaritori.com . - aivoruhje
Ode kirjoitti:
Ei kannata kuunnella pelotteluita vaihteiden vaikeudesta tai hiilikuidun heikkoudesta. Kaupunkiin suoratankoinen, napavaihteinen fillari on hyvä valinta. 30-40km työmatkalle ei. Kunnollinen maantiepyörä / cyclocrossari on mukavampi ja nopeampi kulkine. Luonnollisesti oleellista on, että pyörä on oikean kokoinen..
Budjettia kannattaa harkita uudestaan, alle tonnilla Suomesta ei juurikaan hyvää uutta fillaria löydä. Ulkomailta, etenkin saksasta ja briteistä, saa samat / paremmat fillarit huomattavasti halvemmalla. Esim. jos olet noin 177cm pituinen, pistä saksalaisesta nettikaupasta tulemaan Giantin varastossa naarmuuntunut (?) hiilikuitupyörä, parempaa hinta-laatusuhdetta et tule löytämään:
http://tinyurl.com/6mgbd88
Mikäli ulkomailta tilaaminen pelottaa, kurkkaa www.fillaritori.com .Gianttihan on osaa tehdä hyviä pyöriä:
http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml12/12088.html
Naarmuuntunut hiilikuitupyörä, mikähän sitä on naarmuttanut. Kannattaa ostaa samalla fullface kypärä.
- Ode
Huomasit varmaan itsekin, ettei kyse ole samasta mallista? Ihan mielenkiinnosta, oletko aivoruhje koskaan ajanut modernilla hiilikuitupyörällä? Omasta tallistani löytyy kuitua niin vuosilta 2010 kuin 1994 (!) ja molemmat ovat erittäin miellyttäviä ja luotettavia runkoja. Tuolla lähes 20 vuotta vanhalla fillarilla ajelin syksyn Sveitsin vuorenrinteitä ylös alas, eikä kertaakaan harmittanut runkomateriaalin valinta.
Itse en tosiaan hankkisi Gianttia, mutta kyseessä on epärationaalinen brändiuskollisuus. Giant on yksi maailman suurimmistä pyörävalmistajista, joten tekevälle sattuu.. - Nishiki 401
2 sulankauden vuotta ja n. 6000 km Nishiki 401ajettuna, tehty yksi perushuolto ja vaihdettu taakse ulkorengas (schwalbe marathon plus) alkuperäiseen tulleiden outojen viiltojen seurauksena.
Itse ainakin tykkään ajoasennosta, vaihteet toimii ja kevyesti kulkee.
Kun en siis paremmasta näköjään tiennyt, niin tulen tällä ajeleen edelleen vuosia n. 3000 km/ajokausi.- Alkup. Maantiepyöräi
Jos et ole kokeillut pyörää, johon saa kelvollisen ajoasennon, niin sitten tuon 401:n ajoasento on ehkä tyydyttävä. Minulla on ollut tuota parempi Nishikin hybridi yhtä aikaa edullisen maantiepyörän kanssa. Idea oli ajaa huonossa kelissä hybridillä. Ajoasento ja -tuntuma verrattuna edulliseenkin maantiepyörään oli niin huono, että myin sen lähes käyttämättömänä pois.
Nyt sen tilalla on crossarifixi. Toimii ihan hyvin, mutta en suosittele fixiä aloittelijalle. Kun päivittäinen matka on 30-40km, kannattaa ostaa maantiepyörä. Halvin toimiva pyörä Suomen markkinoilla ollee Konan Honky Tonk. Se on vähän raskas ja robusti, suunniteltu juuri työmatkakäyttöön. Itse suosittelisin satsaamista vähän enemmän ja jotain Bianchin Via Nironea tms. Campan Velocella. - leuhka
minkä hintaluokan pyörä tuo NISHIKI 401 sinulla on? Netistä katsomieni kuvien perusteella on hyvän näköinen pyörä, itse pidän tuosta suorasta ohjaustangosta.
- Mieti vielä
leuhka kirjoitti:
minkä hintaluokan pyörä tuo NISHIKI 401 sinulla on? Netistä katsomieni kuvien perusteella on hyvän näköinen pyörä, itse pidän tuosta suorasta ohjaustangosta.
Toimii ja on kestävä lyhyillä kauppamatkoilla, mutta on hirveä ajettava, jos kilometrejä tulee todella 30 - 40 päivässä. Accell Group'n Suomessa myytävistä pyöristä kannattaa mielummin katsoa Nishikin Criteriumia tai jopa Tunturin Professionalia.
http://nishiki.fi/mallisto/road/criterium
http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/road/professional/
Accell Group hinnoittelee itsensä vanhojen vahvojen brändien avulla Suomen markkinoilla melko ylös. Saman tasoisia pyöriä saa halvemmallakin. Toki Accel Group'n merkkien alennuksetkin ovat sitten kohtuu hyviä, eli kannattaa vielä katsella viime vuotisia.
http://www.accell-group.com/nl/accell-group.asp - Alkup. Maantiepyöräi
leuhka kirjoitti:
minkä hintaluokan pyörä tuo NISHIKI 401 sinulla on? Netistä katsomieni kuvien perusteella on hyvän näköinen pyörä, itse pidän tuosta suorasta ohjaustangosta.
http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/arkose-one-cyclo-cross-bike-ec027482
Crossari, jonka hinta alkaa seiskalla. Runko ja haarukka alumiinia, joka tarkoittanee melko kovaa tuntumaa. Osasarjasta maininta, että vaihtajat sekä kahvat Tiagraa, muista ei etusivulla tietoa.
Tuon lisäksi menee rahaa ainakin kypärään, polkimiin, kenkiin, housuihin, hanskoihin, paitaan, takkiin, työkaluihin, satulalaukkuun, pulloihin ja pullotelineisiin.
Oletko varma, että osaat mitoittaa ja sovittaa pyörän itse? Suosittelisin hieman suurempaa budjettia ja kivijalkaliikettä, niin että saat pyörän sovituksen palveluna. Runkomateriaaliksi suosittelen terästä tai kuitua. Vähintään haarukka jotain muuta kuin alua. Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/arkose-one-cyclo-cross-bike-ec027482
Crossari, jonka hinta alkaa seiskalla. Runko ja haarukka alumiinia, joka tarkoittanee melko kovaa tuntumaa. Osasarjasta maininta, että vaihtajat sekä kahvat Tiagraa, muista ei etusivulla tietoa.
Tuon lisäksi menee rahaa ainakin kypärään, polkimiin, kenkiin, housuihin, hanskoihin, paitaan, takkiin, työkaluihin, satulalaukkuun, pulloihin ja pullotelineisiin.
Oletko varma, että osaat mitoittaa ja sovittaa pyörän itse? Suosittelisin hieman suurempaa budjettia ja kivijalkaliikettä, niin että saat pyörän sovituksen palveluna. Runkomateriaaliksi suosittelen terästä tai kuitua. Vähintään haarukka jotain muuta kuin alua.Ainakin jotkut Kinesiksen alumiinihaarukat ovat pikemminkin velttoja kuin liian jäykkiä.
- Alkup. Maantiepyöräi
blaah kirjoitti:
Ainakin jotkut Kinesiksen alumiinihaarukat ovat pikemminkin velttoja kuin liian jäykkiä.
Kaikki ajamani aluhaarukkaiset pyörät ovat olleet pintakovia. Tärinä on iskenyt suoraan kyynärpäihin, mikä tenniskyynärpäät omaaville ei ole kiva.
Tuollaista Kinesistä pitää päästä kokeilemaan mukulakivillä. Lyökö tärinä läpi?
- Koko paketti
Muista, että fillarin lisäksi menee pari-, kolmesataa euroa varusteisiin.
- leuhka
mitä varusteita? löytyy jo kypärä, tuulipuku jne.
- 36
leuhka kirjoitti:
mitä varusteita? löytyy jo kypärä, tuulipuku jne.
Tuulipuku, mihin sitä pyöräilyssä tarvitaan ?
- Alkup. Maantiepyöräi
36 kirjoitti:
Tuulipuku, mihin sitä pyöräilyssä tarvitaan ?
Tein joskus vähän listaa työmatkapyöräilijälle:
"Pakolliset"
- kypärä
- lukkopolkimet
- pyöräilykengät
- pehmustetut pyöräilyhousut
- ajohanskat
- lyhythihainen pyöräilypaita
- pullotelineet ja pullot
- valot
- satulalaukku
- työkalut (ainakin rengasraudat, yleistyökalu)
- vararengas
- pieni pumppu
- tornipumppu
- U-lukko ja vaijeri
- ketjuöljy
"Mukavat"
- pitkähihainen pyöräilypaita
- irtolahkeet ja hihat
- sadetakki
- pitkät pyöräilyhousut
- pyörän huoltoteline
"Joillekkin"
- lokasuojat
- tavarateline
- työkalusarja
Vanhasta kypärästäsi on paha sanoa, minkä laatuinen se on. Voi hyvinkn olla, että sillä pärjää, mutta toisaalta kyllä kypärissä on aikamoisia laatueroja. Valitettavasti tässäkin laatu maksaa, mutta toisaalta juuri nyt voi vielä saada edullisesti viime vuoden värejä verkkokaupoista. En koskaan ole ymmärtänyt, miksi "väärän värinen" kypärä myydään alennuksella, mutta hyvä niin.
http://www.evanscycles.com/categories/helmets-protection/helmets/f/road#!
Tuulipuvulla ei kukaan täysjärkinen aja. :D Se lepattaa epämielyttävästi. Hiihtopuvulla voi hyvinkin ajaa, jos sellainen sattuu olemaan kaapissa.
Lidl myy joka kevät pienen erän pyöräilykamoja. Niitä käyttävät monet aktiviharastajatkin. Osa on onnistuneita, osa vähemmän onnistuneita. - wererwwerwerwer
36 kirjoitti:
Tuulipuku, mihin sitä pyöräilyssä tarvitaan ?
hidastaa vauhtia alamäessä, jos käytössä on tehottomat perus-marketti-vannejarrut.
- lol lol
wererwwerwerwer kirjoitti:
hidastaa vauhtia alamäessä, jos käytössä on tehottomat perus-marketti-vannejarrut.
lol
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tein joskus vähän listaa työmatkapyöräilijälle:
"Pakolliset"
- kypärä
- lukkopolkimet
- pyöräilykengät
- pehmustetut pyöräilyhousut
- ajohanskat
- lyhythihainen pyöräilypaita
- pullotelineet ja pullot
- valot
- satulalaukku
- työkalut (ainakin rengasraudat, yleistyökalu)
- vararengas
- pieni pumppu
- tornipumppu
- U-lukko ja vaijeri
- ketjuöljy
"Mukavat"
- pitkähihainen pyöräilypaita
- irtolahkeet ja hihat
- sadetakki
- pitkät pyöräilyhousut
- pyörän huoltoteline
"Joillekkin"
- lokasuojat
- tavarateline
- työkalusarja
Vanhasta kypärästäsi on paha sanoa, minkä laatuinen se on. Voi hyvinkn olla, että sillä pärjää, mutta toisaalta kyllä kypärissä on aikamoisia laatueroja. Valitettavasti tässäkin laatu maksaa, mutta toisaalta juuri nyt voi vielä saada edullisesti viime vuoden värejä verkkokaupoista. En koskaan ole ymmärtänyt, miksi "väärän värinen" kypärä myydään alennuksella, mutta hyvä niin.
http://www.evanscycles.com/categories/helmets-protection/helmets/f/road#!
Tuulipuvulla ei kukaan täysjärkinen aja. :D Se lepattaa epämielyttävästi. Hiihtopuvulla voi hyvinkin ajaa, jos sellainen sattuu olemaan kaapissa.
Lidl myy joka kevät pienen erän pyöräilykamoja. Niitä käyttävät monet aktiviharastajatkin. Osa on onnistuneita, osa vähemmän onnistuneita.Kun katsoo tuota varustelistaa niin tulee mieleen, että työmatkapyöräilyllä tarkoitetaan halvalla maantiepyörällä ajoa. Eikö sitä kehdata ajaa halvalla maantiepyörällä muuten kuin selittämällä sitä "työmatkapyöräilynä"?
Toisaalta varusteita ei aina tarvi ostaa pyörän oston yhteydessä. Pyörän ostajalla saattaa hyvinkin olla varusteet jo ennestään.
Niin ja vielä tuosta työmatkapyöräilystä. Kun tuota "työmatkapyöräilijän" varustelistaa katsoo niin tulee väistämättäkin mieleen se, että on tärkeämpi näyttäytyä "pyöräilijänä" kuin itse pyöräily. Tietysti kukin pyöräilee tyylillään. Ei siinä mitään pahaa ole jos haluaa näyttäytyä pyöränsä kanssa.- Kyllä, mutta
a.s kirjoitti:
Kun katsoo tuota varustelistaa niin tulee mieleen, että työmatkapyöräilyllä tarkoitetaan halvalla maantiepyörällä ajoa. Eikö sitä kehdata ajaa halvalla maantiepyörällä muuten kuin selittämällä sitä "työmatkapyöräilynä"?
Toisaalta varusteita ei aina tarvi ostaa pyörän oston yhteydessä. Pyörän ostajalla saattaa hyvinkin olla varusteet jo ennestään.
Niin ja vielä tuosta työmatkapyöräilystä. Kun tuota "työmatkapyöräilijän" varustelistaa katsoo niin tulee väistämättäkin mieleen se, että on tärkeämpi näyttäytyä "pyöräilijänä" kuin itse pyöräily. Tietysti kukin pyöräilee tyylillään. Ei siinä mitään pahaa ole jos haluaa näyttäytyä pyöränsä kanssa.Edullinen, 1500€:n maatiepyörä on parempi valinta työmatkalle kuin moni muu.
Perusvarusteet kuitenkin kannattaa usein tinkata pyörän kanssa. Pyörien hinnoissa ei ole keväisin isoa joustovaraa, mutta niiden mukana voi saada tarvikkeet edullisesti.
Siirtäisin sadetakin vielä listalle välttämättömät, siihen näyttää ok:lta. - alkup. työmatkap.
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tein joskus vähän listaa työmatkapyöräilijälle:
"Pakolliset"
- kypärä
- lukkopolkimet
- pyöräilykengät
- pehmustetut pyöräilyhousut
- ajohanskat
- lyhythihainen pyöräilypaita
- pullotelineet ja pullot
- valot
- satulalaukku
- työkalut (ainakin rengasraudat, yleistyökalu)
- vararengas
- pieni pumppu
- tornipumppu
- U-lukko ja vaijeri
- ketjuöljy
"Mukavat"
- pitkähihainen pyöräilypaita
- irtolahkeet ja hihat
- sadetakki
- pitkät pyöräilyhousut
- pyörän huoltoteline
"Joillekkin"
- lokasuojat
- tavarateline
- työkalusarja
Vanhasta kypärästäsi on paha sanoa, minkä laatuinen se on. Voi hyvinkn olla, että sillä pärjää, mutta toisaalta kyllä kypärissä on aikamoisia laatueroja. Valitettavasti tässäkin laatu maksaa, mutta toisaalta juuri nyt voi vielä saada edullisesti viime vuoden värejä verkkokaupoista. En koskaan ole ymmärtänyt, miksi "väärän värinen" kypärä myydään alennuksella, mutta hyvä niin.
http://www.evanscycles.com/categories/helmets-protection/helmets/f/road#!
Tuulipuvulla ei kukaan täysjärkinen aja. :D Se lepattaa epämielyttävästi. Hiihtopuvulla voi hyvinkin ajaa, jos sellainen sattuu olemaan kaapissa.
Lidl myy joka kevät pienen erän pyöräilykamoja. Niitä käyttävät monet aktiviharastajatkin. Osa on onnistuneita, osa vähemmän onnistuneita.mukana vain vararengas rengasraudat (nekin muovia) pumppu ja sääriluuavain.
kypärähän on itsestään selvyys ja ainoa kriteeri kypärässä on et se on sopiva käyttöön laaduissahan ei voi olla kauheasti eroja kun ne kaikki käy saman testin läpi ennen hyväksymistä hinnoissa kylläkin on järjettömiä eroja. ja valothan ja heijastimet kuuluu ihan jokaiseen pyörään vakiona huonon näkyvyyden vallitessa.
eli ihan perus setillä pärjää loistavasti. ai niin ajoasunakin on ihan normi urheiluasu ja lenkkarit.
työmatka ajossa ei tartte näyttää ranskan ympäriajon sankarilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306