Kesyhiiri/seeprahiiri

hiirirakas

Voiko ihan normihiiri saada seeprahiiren kanssa poikasia? ;D

13

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Ei voi.

    • kaisa kinnunen

      tarviiko kesy hiiriä olla monta? paljonko sellainen maksaa?

    • hiirulainen

      Uros kesyhiiret tulee pitää omissa terroissaan yksinään, koska eivät yleensä siedä toisen uroksen seuraa (voi seurata verisiä tappeluita, ja se saattaa johtaa jopa toisen TAI molempien hiirujen kuolemaan, jos vammat on vakavia) Naarashiiriä TÄYTYY pitää samassa terraariossa , koska ne ovat laumassa eläjiä. Joskus kuitenkin naaraslaumoissa esiintyy viiksienpurija, joka täytyy eristää muista hiiruista (yleensä sen viiksienpurijan tunnistaa siitä, että ainoastaan se on ainoa jolla on viikset) el.kaupassa kesyhiiri saattaa maksaa vähän yli 20 euroa, kasvattajilla yleensä urokset maksaa 5-10e ja naaraat 10e. Se tietty riippuu hieman eläinkaupasta/kasvattajasta. Ja seeprahiiri ei voi saada kesyhiiren kanssa poikasia (:

    • Kuukkeli.com

      Kuka tietää: Voiko okahiiri ja kesyhiiri urokset laittaa samaan häkkiin ilman tappeluja????

    • Sedä

      Ei kannata lähteä kokeilemaan, jossei ole oikeasti tosi paljon kokemusta ja tiedä mitä on tekemässä. Joku kasvattaja on kokeillut pitää kesyhiiriuroksia yhdessä natalhiirinaaraiden kanssa, mutta suositteli itsekin että muut eivät ryhdy kokeilemaan tuota. Itse veikkaisin myös että naaraiden kanssa kokeileminen oli fiksumpaa. Nataleilla ja kesyillähän on tuo ruokavalio varsin samanlainen, herkästi lihovilla oksuilla on sitten omat tarpeensa. Okahiiriuroksethan voi tosiaan asuttaa ihan hyvin omissa laumoissaan. Ja oksuja ei myöskään häkkiin, vaan terraarioon :)

      Mut siis sanoisin että ei oo mitään takeita ettei sieltä löydy kohta joku silvottuna.

    • Densku

      Voiko samassa häkissä pitää kahta naarashiirtä ja yhtä uroshiirtä?

    • Ei kannata pitää naaraita ja urosta samassa häkissä. Ja häkki ei muutenkaan ole paras vaihtoehto hiirille. Duna tai terraario on.

      Jos uros on naaraiden kanssa, niille syntyy jatkuvasti poikasia, ja lopulta naaraat voivat kuolla ylirasitukseen, jonka seurauksena myös poikaset voivat kuolla jos ovat pieniä ja jäävät ilman ravintoa.

      Pariskunta yhdistelmiäkään ei kannata ihan joka hiirellä tehdä, koska kaikki eivät sovellu kasvatukseen, ja jos omat perustiedotkaan (ruokinta, hoito, asumukset ym) ole kunnolla hallinnassa, näin ei tule tehdä. Nimim. itse kasvatan pienimuotoisesti, ja ensin otin selvää kaikista perusasioista.

      • Densku

        No mm. meinasinkin terraariota tai vastaavaa. Häkki tuli nyt vain automaattisesti.
        Ja kiitos tiedosta ! :)


    • Duna?

      Mistä eläinkaupasta löytyisi kannettavia dunia?

    • Hiirret<3

      voiko (onko olemassa) ostaa kaksi veljes hiirtä jotka eivät tappelisi keskenään?

      • Sedä

        Osta seepra- oka- tai natalhiiriä. Niillä uroksetkin elelee laumoissa. Mut jos sulla ei ole kokemusta pikkujyrsijöistä, niin noi muut lajit voi olla aika vaikeita. Ainakin joskus mainittu Rapunzelkaan ei myynyt kesypoikia pareissa, riskien takia, vaikka niitä pareissa itse pitikin. En tiedä onko muuttanut politiikkaansa.


    • hiirumamma

      kyllähän niitä kokeneilta kasvattajilta löytyy, näin olen kuullut. esim. rapunzelilla suurin osa pojista elää nykyään kaksin/laumassa. mullakin elää nyt 2kk pojat isänsä luona, toimeen tulevat vaikkei elämä niillä ihan mutkatonta ole. mutta aika näyttää ketkä tulevat toimeen ja tulevatko loppuun asti. aina pitää olla varasuunnitelma jos pojat alkaakin tappelemaan. mutta en siis sano että tämä poikien lauma/pareittain eläminen on yleistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe