juupsis.

miettinyt

joskus oon miettinyt mihin mieheni maksamat elarit menee..ainakaa noilla kolmella ei koskaan näe uusia hienoja vaatteita,kunnon kenkiä ja muutenkaan mitään..tuntuu että sen eksä ja uusi käyttää omiin hyödykkeisiin nää elarit yms.
ollaan aika monesti mietitty sitäkin että onko oikeus vaatia elatusneukkareissa sitä että saa nähä mihi toisen maksamat elarit menee.

30

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on muutakin..

Hah hah haa :D No luuletko että ne lapset ei syö, jospa ne syökin ne elareilla ostetut uudet kengät, ei ne kauaa koluamalla uutena pysy :) Että jaksaa tuollaisesta :D

Meneppäs kauppaan ja osta ruokaa samalla tavalla kun silloin kun on sun hoitoaika, katsoppa tarkasti ja kerro se summa niin että saat koko kuukauden saldon. Siinäpä ehkä hiukan apua sun mietteisiin..

• aya

ai elarit on sitä varten että niillä pitäisi ostaa vaan turhaa uutta... kun ei silloinkaan ostettu kun mies asui vielä lasten luona kotona. sitten itketään kun pitäisi maksaa elarit. annetaan mennä ulosottoon ja kela maksaa miehen puolesta.. sit tehdään pimeänä työt ettei kamala ex vie niin tärkeitä roposia. lapset kun isällään syödään makaroonilaatikkoa tai kalapuikkoja kun ei kuulemma varaa muuhun kun kerrotaan lapsille että äiti vie isän rahat :D sitten uudet puolisot itkee kun miehen exä vie kaikki rahat :D :D kohan on rakkautta, aikaa, puhtaat vaatteet ja ruokaa.. niin se tekee lapset kaikkein onnellisemmaksi. ei ne kalleimmat kengät. meillä menee n.2000€ ruokaan kuussa se 285€ minkä kela kahdesta lapsesta korvaa menee varmasti jossain muodossa lapsiin vaikkei joka kuukausi ostetakkaan uusia vaatteita. nimimerkillä äiti joka osti juuri uudet sukset ja luistimet!

• ValePukki!

Älä puhu paskaa , 2000€ ruokaan kuussa, ja kaksi lasta plus sinä, johan pomppas!
        Liioittelussakiun on rajansa.

• täyttä sontaa
        ValePukki! kirjoitti:

Älä puhu paskaa , 2000€ ruokaan kuussa, ja kaksi lasta plus sinä, johan pomppas!
        Liioittelussakiun on rajansa.

niinpä, koko tili ruokaan, sontaaaaaaaaaaaaa

• pelkkää peetä puhut

Mä en saa edes 2000 ekeä kuukaudessa palkkaa ja sillä pitää elättää itseni ja kaksi teini-ikäistä lasta. Teillä menee tuo summa ruokaan. Sä joko liioittelet tai mahdatte tuolla syömisellä olla ylipainoisia possuja kaikki!

• Taas tätä samaa

Herää lissu-rukka, ei sulla oo miestä EDELLEENKÄÄN!

• Tulot/menot

Nämä elari jutut jää kyllä oikein raivostuttamaan.
      Lapsista maksetaan lisäksi lapsilisää ja elatusmaksu vähintään 140,00 euroa joka on ihan oikein jateltu, että toinen puoli kuuluukin sinun lähihuoltaja itse maksaa lapsen elantoa.
      Joten lapsen osuutta rahoissasi pitäisi olla vähintään 340,00 euroa, kyllä sillä lapsen ruoka maksetaan ja paljon muutakin.
      Äläkä ede höyhäile, että lapsen elatukseen kuuluvista rahosita maksetaan asuntoa tai vuokraa, sillä vaikka suisit yksin sinulla on tuon asunnon maksu ilman lapsiakin.

Toki olen huomannut, että näitä rahoja laitetaan ihan muuhun kuin lapsen elinkustannuksiin. Saatetaan ostaa jopa ravintolaillat sun muut ilotalomenot.

Joten olisi tarpeen laittaa kaikki lasten asioiden hoito edunvalvonnan alle, että heille kuuluvat rahat todella käytettäisiin siihen mihin on tarkoitettu.

On ihan turha ruikuttaa rahoista, on osattava elää niillä varoilla joita on ja tingittävä niistä asiosita joista voi, siihen kuuluvat kaikki baari-illat ja luxus- vaatteet, sekä kotiin turhan rihkaman ostaminen.
      Menot pitää suhteuttaa tuloihin, sillä erossa ne tulot luultavasti alenevat, kun se toisen palkka ei enää tulekaan shoppailuun, jota nuoret naiset niin alttiisti tekevät ajanvietteenään.
      Pysykää kotonanne ja tehkää vaikka käsitöitä, ettepähän ole silloin huoraamassa.
      Pienelläkin palkalla elää, kun osaa elää.

• 14+7

Pikku putkinäkö miehellä!

• kaikki hyvin

jaaha jotakuta taas vi'''''aa omien lasten tukeminen, ensinnäkin meikä ainaski asuisi yksiössä en neliössä jos mulla ei olis lapsia, sen yksiön olisin saanut ilman velkaa jota nyt on.
        Mulla teini-ikäisiä ja heillä paljon harrastuksia ja kaksi lukiossa ja sekin maksaa (kirjat) ,vesimaksut ihan huipussaan kun ovat tyttöjä, ja vaatteita pitää olla moneen lähtöön.
        Kun erottiin niin lapset olis menny isällekkiin asuun, mutta isä ei huolinut, sanoi että ennemmin maksaa elarit, kun tappelee teinien kanssa, no hän asuu velattomassa kaksiossa.
        Minun exäni ei valita elareista ja lapset tulee hyvin hänen kanssa toimeen ja teinit käy isällään sillon kun huvittaa, kun nuo kaverit alkaa olla tärkeempiä kun vanhemmat.

• 18+1
        14+7 kirjoitti:

Pikku putkinäkö miehellä!

Älä ;)

• aya

no ei suinkaan pelkästään minun ja kahden lapsen ruokiin mene 2000€ :D mutta meillä syö myös mies ja kaksi muuta lasta :D näin yleisesti vain kerroin miten paljon siihen ruokaan, vaippoihin ym menee. ja viime kuussa.. kyllä 2000€ meni ruokiin ja vaippoihin. toki edullisemminkin voisi joskus ostoksensa tehdä.. minun puolesta ei tartteis elareita maksaa. olen sitä ehdottanutkin.. mutta ei kykene edes sen vertaa keskustelemaan kanssani joten HAISTAKOON PASKAN :D ei meillä exän (kelan) rahoilla eletä. en edes osta itselleni koskaan mitään :D ne miehet on vaan niin KATKERIA!! jatkaisivat elämäänsä. parasta olisi jos sovussa voisi olla ja elareita ei tartteis maksaa. hankinnat lapsille voisi tehdä yhdessä.. mutta meillä ei miehen puolelta vaan onnistu :( harmi lastenkin kannalta.

• en usko.

Mitä ihmettä te syötte ja millaisia vaippoja oikeen käytät, tuntuu uskomattomalta tuo sun rahan käyttösi.
        Teillä on tuossa viimekuun laskussa ollu jotai "rättejä" ja taloustavaroita mukana tai jotain kodin pienkoneita.

• älä ota enää.

Voi jeena lissu sun juttujasi, 2000€ ruokaan ja vaippoihin, eihän sulla ole edes miestä saatikka sen lapsii, yksin olet, lapsesi jo aikuisia ainaski viime juttujes jälkeen vai mitä?
        Elät ihan haavemaailmassa tai mömmöissä.

• OOKKO SÄÄ aya

Mun miesystävän exä.Sopisit hyvin kuvioon.Miksi otit sen uusioukkelin ja sen kakaran ja tarttiko teidän pökkiä vielä se ...iltatähtikin....jos rahat ei riitä elämiseen.Olette kyllä niin lihavia että ette kovin pienellä rahalla safkaa saa tarpeeksi,mutta toi 2000e kk on kyllä yli ymmärryksen.Eikös ne iltatähdellä tienattavat rahat riitäkkään lainanlyhennyksiin.....Laita se ukkos hakemaan lisähommia tai voisit itsekin mennä töihin vaikka ei sun ammatissa kyllä mitään tienaa.Olepppas nyt vain onnellinen äläkä valita ja kälätä.Hiphurraa sulle ja sun pesueelle.

• Hoh-hoijakkaaa
        OOKKO SÄÄ aya kirjoitti:

Mun miesystävän exä.Sopisit hyvin kuvioon.Miksi otit sen uusioukkelin ja sen kakaran ja tarttiko teidän pökkiä vielä se ...iltatähtikin....jos rahat ei riitä elämiseen.Olette kyllä niin lihavia että ette kovin pienellä rahalla safkaa saa tarpeeksi,mutta toi 2000e kk on kyllä yli ymmärryksen.Eikös ne iltatähdellä tienattavat rahat riitäkkään lainanlyhennyksiin.....Laita se ukkos hakemaan lisähommia tai voisit itsekin mennä töihin vaikka ei sun ammatissa kyllä mitään tienaa.Olepppas nyt vain onnellinen äläkä valita ja kälätä.Hiphurraa sulle ja sun pesueelle.

Hanki apua ennen kuin pääsi sanoo poks

• laihat ja terveet.

ohhoh, meikä saa käteen vajaa 1700€ ja meitä on kolme henkeä, minä ja kaksi teiniä no elarit tulee vielä molemmista ja toisesta lapsilisää, mutta haloo 2000€ ruokaan, meillä tulis tuolla syömisellä henkilökohtainen konkurssi.

• Ei käsitä

2000 euroa ja viisi- vai kuusihenkinen "perhe", en oikeesti voi käsittää. Itse taannoin 4 lapsen yksinhuoltaja ja nuorin vaipoilla, eikä taatusti mennyt ruokaan ja vaippoihin, kuin noin 500 egua kuussa ja hyvin syötiin. Nälkää ei valittanut kukaan ja olen kokki ammatiltani ;)

• aya

ihan PERHE ollaan :D vai eikö saisi mennä uudestaan naimisiin ja tehdä puolison kanssa yhteisiä lapsia?? minkä minä sille mahdoin että exä oli väkivaltainen sairas tapaus. mitä sitä turhaan 500€ kituttamaan kuussa jos rahaa on laittaa enemmänkin :D en ole valittanut kuitenkaan ettei rahaa olisi. pärjätään kyllä rahallisesti vallan mainiosti ja niin varmasti exäkin kun on jo viimeiset 3 vuotta tehny pimeänä työt :D :D varmasti on niitä äitejä jotka pistää elarit ja lapsilisät kaikkeen muuhun kuin lapsiin. mutta pitää muistaa että ei niitä uusia vaatteita ym aina tartte olla. meillä säästellään osa elareista lasten ulkomaan matkoihin ym.

• Ymmärtänyt

Juu, jatka miettimistä vaan........ ehkäpä sinäkin sen jonain päivänä ymmärrät...... tai sitten et ;-)

• Hulvatonta menoa

Tuo rahankäyttö on yksi opeteltva asia monessa perheessä, onhan kaupoissa tavaraa, mutta ei teidän kaikkea tarvitse ostaa.
      Tuollainen 2.000 ruokalasku kyllä on ihan liikaa, siinä pitäisi todella tehdä lappu kauppaan mennessä ja pysyä siinä. Heräteostokset pois.

Ei ihmiset tarvitse merkkivaattteita välttämättä päälleen ei joka sesonkiin vaihtoja niin vaatteissa kuin huonekaluissa ja kodin tekstiileissä.

Nykyihmisten elämä ja vaatimukset ovat hulvatonta menoa ja kun ei pärjätä niin aina toisen syy.

• yxmuzi

Mitä turhaan mietit moisia. Eihän asia kuulu sinulle millään lailla.
      Jos miehelläsi on kysyttävää, hän varmaan osaa kysyä sitä lastensa äidiltä, jonka kanssa osasi lapset alullekin panna.

• Voe voe lissuu

Herree Lissu unestas, ukkos ka lähti männöön jo vuasii sitte, eikä siulla raukall oo ies perhettä...herree siis unestas

• PumBuli

Ehkäpä kannattais miettiä vain asioita, joihin riittää kapasiteettia.

• elektrax

On se tavallaan kummaa kun joutuu omien lasten elämistä tukemaan toisen vanhemman luona kun pitää kuitenkin kustantaa heidän olemisensa myös omassa kodissani. Jos toinen saa lapsilisät lasten tukemiseen ja toisen luona ei edes kela huomioi asumistukena lapsia.

Ei tämä nyt oikeasti ihan tasan mene etä ja lähivanhemman luona.Niin ja nyt en tarkoita joka toista viikonloppua viettäviä etävanhempia.

• etä-äiti
        elektrax kirjoitti:

On se tavallaan kummaa kun joutuu omien lasten elämistä tukemaan toisen vanhemman luona kun pitää kuitenkin kustantaa heidän olemisensa myös omassa kodissani. Jos toinen saa lapsilisät lasten tukemiseen ja toisen luona ei edes kela huomioi asumistukena lapsia.

Ei tämä nyt oikeasti ihan tasan mene etä ja lähivanhemman luona.Niin ja nyt en tarkoita joka toista viikonloppua viettäviä etävanhempia.

Sanos muuta. Samaa itsekin ihmettelen. Meillä vuoroviikko systeemi, minä etävanhempi. En saa lapsilisää, en asumistukea. Yksiössä olisi halpaa asua, mutta mihinkäs sitten lapset pistät. Rahat on tosi tiukalla ja jotkut kehuu pistävänsä ruokaan 2 000 e/kk... Mutta onni kyllä löytyy ihan muista asioista kuin rahasta. Eikö?

• Sopu sijaa antaa
        etä-äiti kirjoitti:

Sanos muuta. Samaa itsekin ihmettelen. Meillä vuoroviikko systeemi, minä etävanhempi. En saa lapsilisää, en asumistukea. Yksiössä olisi halpaa asua, mutta mihinkäs sitten lapset pistät. Rahat on tosi tiukalla ja jotkut kehuu pistävänsä ruokaan 2 000 e/kk... Mutta onni kyllä löytyy ihan muista asioista kuin rahasta. Eikö?

Mä tunnen kyllä "etävanhempia" joilla on lapset yksiössä 40 prossaa ajasta, ihan pärjäilevät. Tää ei tietysti enää onnistu sitten kun ovat jo lähes aikuisia, kun eivät suostu tulemaan niin ahtaisiin tiloihin.

• asun omassa yksiössä
        Sopu sijaa antaa kirjoitti:

Mä tunnen kyllä "etävanhempia" joilla on lapset yksiössä 40 prossaa ajasta, ihan pärjäilevät. Tää ei tietysti enää onnistu sitten kun ovat jo lähes aikuisia, kun eivät suostu tulemaan niin ahtaisiin tiloihin.

Tulee ne teinit, mutta ei ole enää yötä.

• 895 hihaaaaaaaa

Mietin, et mitähän se sulle kuuluu, mihin miehen rahat menee?? Oletko työttömänä laiskottelemassa, ettet pääse kaljalle!! Mene töihin.
      Semitämies lapsilleen maksaa, ei kuulu sulle, eikä maksun jälkeen enäämiehellekkään, se on hänen velvollisuus, jos et satu sitä tietämään, lapsettoman ja laiskan työttömän on vaikee ymmärtää perheellisen menoja.
      Hoida omat asiat, niin mies ja ex vaimo hoitaa omansa.

• karhu olut

lissulla taas kalja ja laiskottelu mielessä, tylsää ja yksinäistä, kun hänellä on....

• you see

Ei lissulla, vaan ap:lla! Hän on huolissaan kun mies ei anna tarpeeksi kaljarahaa, kun pitää elättää omat lapset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe