Raglanhihainen jakku....

nignised

Heippa "neulojat" Kysyisin teiltä miten teette sellasen jutun kun tehdään kaarrokejakku ja hiat (alku) neulotaan suljettuna neuleena päätetään 6s
ja sitten yhdistetään miehustaan 6:n päätetyn sil,kohdalle niin kyllä oli vaikea
lähteä siitä neulomaan eteenpäin ainakin pyöröpuikoilla(ohjeessa)
Malli on Drops Desingin Raglanhihainen jakku 121-21
Onko jollain vinkkiä helponpaan tekotapaan?

5

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluaisin olla avuks

Valitettavasti minulta et saa parempaa ohjetta, koska olen itse kokenut raglanhihaisen tekemisen em. ohjeella helpoksi. Olen tehnyt niitä aika monta, aikuisen ja lapsen kokoja. Ainakin kirjoneuleessa on helppoa, kun saa koko ajan neuloa oikealta puolelta. Oikeiden silmukoiden neulominen on helpompaa, nopeampaa ja mielestäni neulepinnasta tulee tasaisempi. Kaksi näistä tekemistäni on ollut pitsineuletta, eikä siinäkään ollut mitään hankaluutta.

Voisitko kertoa, minkä asian koet hankalaksi tai vaikeaksi neuleessasi. Sitten voisimme yrittää opastaa sinua. Kun neuleen etu- ja takakappaleen sekä hihojen silmukat kerätään kaikki pyöröpuikolle, on silmukkamäärä hurjan suuri aluksi. Mutta niitähän kavennetaan kaulusta kohti.

Kun raglanhihainen tehdään kokonaan ns. suljettuna neuleena, plussaa on sekin, että neuleeseen ei tule saumoja ja viimeistelyyn ei mene paljon aikaa. Lisäksi neulee istuu kauniisti ylle. Varsinkin pikkulasten ja vauvojen asuissa saumattomuus on hyvä asia.

• sama vastaaja

Käväisin Dropsin sivuilla katsomassa ohjetta. Kaunista jakkua olet tekemässä. Sehän ei ollutkaan suljettu neule vaan tasona neulottava. Kuitenkin yksivärinen, ei ole lankojen kanssa samplaamista. No, olen sellaisia myöskin tehnyt. Kerro missä kohtaa kiikastaa. Näillä sivuilla käy paljon käsityöharrastajia, joku meistä voi löytää sinulle sopivia vinkkejä sekä neuvoja.

• alkuperäinen nignise

Heissan! No se kiikastaa niissä ensimmäisissä kerroksissa,kun on kaikki silm, samalla puikolla(hihathan ovat tehty ensin hetkenmatkaa suljettuna neuleena)
        Ja sitten saa tosissan vääntää että saa neulottua ensin muutaman kerroksen
        Noissa rajakohdissa pääteltyjen silmukoiden molemmin puolin,ei meinää pyöröt
        "sopia" ollenkaan taipumaan mukaan .Metalliosahan on pyöröpuikoissa noin 14cm Ajattelin jo että olisko apua sukkapuikoista noilla kohdin.

Sitten kyllä menee hyvin kun muutama kerros on tehty.

• Haluaisin olla avuks
        alkuperäinen nignise kirjoitti:

Heissan! No se kiikastaa niissä ensimmäisissä kerroksissa,kun on kaikki silm, samalla puikolla(hihathan ovat tehty ensin hetkenmatkaa suljettuna neuleena)
        Ja sitten saa tosissan vääntää että saa neulottua ensin muutaman kerroksen
        Noissa rajakohdissa pääteltyjen silmukoiden molemmin puolin,ei meinää pyöröt
        "sopia" ollenkaan taipumaan mukaan .Metalliosahan on pyöröpuikoissa noin 14cm Ajattelin jo että olisko apua sukkapuikoista noilla kohdin.

Sitten kyllä menee hyvin kun muutama kerros on tehty.

Hyvä, olet selvästikin hankalimman vaiheen neuleessasi toteuttanut. Tosi on, että alkuun silmukoita on paljon ja ne 6 päätetyn silmukan kohdat "kiristää" sillä tapaa, että neulominen on vähän väkerrystä. Itse en ole kokeillut sukkapuikkoja siinä vaiheessa, kun vaarana on silmukoiden putoilu puikolta. Odotellaan kommentteja muiltakin.

• -anne-

Voisiko tuossa kohtaa jotenkin hyödyntää 'magig loop' -tekniikkaa? Varmaksi en osaa sanoa kun en ole vuosiin (=vuosikymmeniin :) ) neulonut raglania, mutta jontenkin tutuisi että voisi helpottaa. Ja vielä jos tuntuu että pyörö on liian lyhyt, niin voisi kokeilla kaksia samanpaksuisia pyöröjä peräkkäin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe