O: Henkilökohtainen avustaja

Maikki

Haetaan henkilökohtaista avustajaa 53 vuotiaalle näkövammaiselle diabeetikolle. Työ sopii vaikka opiskelijalle tai kotiäidille. Työ aika 40h/kk palkka 9,68e/h. Tyntekijän ikä n.30-50 vuotta. Ota rohkesti yhteyttä puhelimitse niin sovitaan haastattelusta.
Yhteystiedot: 0408674071

14

394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sair------------´nm

      Tyntekijän ikä n.30-50 vuotta. Mitä ihmeen ikärasismia.

      Mihin perustuu tuo työaika ja palkka?

      • Tyllä pitäisi elää

        Ei kukaan ala noin vastuullista ja hyvää ammattitaitoa edellyttävää työtä tekemään (40 h/kk) työsuhteessa alle 25 €/h.

        Jos ei ole varaa maksaa niin omaisten pitää hoitaa itse.

        Työn vaativuutta vähätellään myös ilmoituksessa. Tietysti hyvä ja luotettava pitäissi saada minipalkalla. Hyvää ilmoituksessa on että sanovat palkan.
        Mutta kukaan ei tuolla sitä tee .


      • Maikki

        Ikä on sen vuoksi että itse olen vanha ja palkkaus tulee kunnalta joka maksaa palkan.... Itse en siihen voi vaikuttaa.


      • Maikki

        Työaika perustuu kunnan antamaan päätökseen oikeudesta saada henk.koht.apua


      • hennk.kohttt
        Tyllä pitäisi elää kirjoitti:

        Ei kukaan ala noin vastuullista ja hyvää ammattitaitoa edellyttävää työtä tekemään (40 h/kk) työsuhteessa alle 25 €/h.

        Jos ei ole varaa maksaa niin omaisten pitää hoitaa itse.

        Työn vaativuutta vähätellään myös ilmoituksessa. Tietysti hyvä ja luotettava pitäissi saada minipalkalla. Hyvää ilmoituksessa on että sanovat palkan.
        Mutta kukaan ei tuolla sitä tee .

        Olen samaa mieltä että työllä pitäisi elää, Itse olen 55 vuotias
        mies ja toimin henk.koht avustajana, Tosin kuukausi palkalla.
        Hen,koht, avustajan suurin pointti on siinä,että vajaa
        kuntoisia ihmisä ei sijoiteta mihinkään laitoksiin, vaan
        autetaan pärjäämään siellä kotona. Henk.koht. avustajan
        palkka kustannukset ovat noin yksi kolmas osa verrattuna
        laitos hoitoon !! Eli , kunnat säästävät selvää rahaa !!
        Ja sitä , mitä tämä merkitsee elämän laadussa
        avustettavalle , EI VOI EDES RAHALLA MITATA !!


    • Maikki

      Niin ja työ on Kempeleessä

      • Maikki

        Työ ei ole sairaanhoitoa, vaan ainoastaan avustamista päivittäisissä askareissa ja minä en halua miestä tähän hommaan koska olen itse nainen. Tuli ehkä vähän liian suppeasti tuo hakemus. Mutta olen uusi tälläisten foorumeiden käyttäjä ja mol.fi sivulla on kyllä sama hakemus mutta yksityiskohtaisemmin. Kiitos palautteesta ja toivoisin että palaute pysyisi asiallisena tästä lähtien.


    • kiinnostunut

      Kyllä keskustelut ovat olleet asiallisia. Avoimia kyllä!
      Kun ilmoituksessa puhutaan näkövammaisesta diebeeitikosta, niin minä en puhuisi silloin terveen ihmisen hoitamisesta. Terveet eivät tarvitse tälläisia avustajia.
      Kyllähän tuo palkka on aivan olematon. On aivan sama maksatte te sen tai joku kolas osapuoli. se ei sitä hyväksi muuta kun otaa huomioon muut työsuhdetekijät! Varsin epätyypillinen työsuhde!

      Mutta jos te itse olette tämä näkövammainen diabeetikko?


      Niin kuinka te selviätte tästä Sp-kirjoittelusta?

      • Maikki

        Minulla on suurennusohjelma ja puhe ohjelma koneella joiden avulla voin käyttää konetta lähes samalla tavalla kun näkevätkin. Mutta minä taidan jättää tämän foorumin sitten kokonaan koska täällä ei taida kiinnostuneita olla. Mutta tiedän kyllä henkilöitä jotka ovat tuossa työssä johon itse haen nyt työntekijää joten en täysin kyllä ymmärrä tätä kritiikkiä minua kohtaan.


      • verovelvollinen
        Maikki kirjoitti:

        Minulla on suurennusohjelma ja puhe ohjelma koneella joiden avulla voin käyttää konetta lähes samalla tavalla kun näkevätkin. Mutta minä taidan jättää tämän foorumin sitten kokonaan koska täällä ei taida kiinnostuneita olla. Mutta tiedän kyllä henkilöitä jotka ovat tuossa työssä johon itse haen nyt työntekijää joten en täysin kyllä ymmärrä tätä kritiikkiä minua kohtaan.

        Kerroitte että Itse haette avustajaa. Mikä ei ilmoituksesta kyllä selvinnyt. Mutta veronmaksajat sen maksavat. Heräsi vaan ajatus, että kuinka tarpeellista on avustajan tarve jos te, ette diabeetteksen takia ette tarvitse apua ja tulette toimeen kuitenkin toimeen apuvälineillä tutussa ympäristössä. Tietysti minun on vaikea arvioda asiaa. Ja tuskin Kempeleen kunta sitä maksaisi suosiolla aiheetta. Hyvä sisko järjestelmä tai silmäätekevä henkilö saa aina lisöämeriittiä. Aika ristiriitaista jos te menisitte komaan maallikko (esim kone insinööri) ei osaisi tehdä mitään. Mutta onkin terveen avustamisesta. Näkövammaissille apua on melkohyvin heidän järjästöissä. Vaihtelee varmaan maan eri alueilla.

        Näissä taloudellisissa tilanteissa ja olessamme EU:ssa esim. 20 v. opiskelija jos menee hakemaan yhteiskunnalta apua hänelle sanotaan, että pyydä ensin vanhemmiltanne. Minun lapseni eivät joutuneet siihen tilanteeseen kyllä.
        Ja vanhemmat ovat velvollisia auttamaan täysi-ikäistäkin tilapäisesti.


        Mijhin kaikkeen te käytätte tietokonetta?


      • toivottavasti löydät
        Maikki kirjoitti:

        Minulla on suurennusohjelma ja puhe ohjelma koneella joiden avulla voin käyttää konetta lähes samalla tavalla kun näkevätkin. Mutta minä taidan jättää tämän foorumin sitten kokonaan koska täällä ei taida kiinnostuneita olla. Mutta tiedän kyllä henkilöitä jotka ovat tuossa työssä johon itse haen nyt työntekijää joten en täysin kyllä ymmärrä tätä kritiikkiä minua kohtaan.

        Maikille tsemppiä, oikeassa olet ja palkkakin on ihan kohdallaan. Tosin ilmoitukseen kannattaisi laittaa paikkakunta jotta sen työntekijän löytää kohtuu matkan päästä. Tärkeä asia.


      • YHTEISKUNNA JA
        toivottavasti löydät kirjoitti:

        Maikille tsemppiä, oikeassa olet ja palkkakin on ihan kohdallaan. Tosin ilmoitukseen kannattaisi laittaa paikkakunta jotta sen työntekijän löytää kohtuu matkan päästä. Tärkeä asia.

        MAKSAJAN MIELESTÄ

        MUTTA

        ei palkansaajan mielestä 40h x n. 9 €. Klaiha kakku kuussa...


      • jep jep

        kyse ei ole hoitamisesta!
        kummahomma ettei ihmiset ymmärrä että meillä näkövammaisilla on hitusen haasteellisempaa
        en sano että mahdotonta olisi mikään mutta kyllä se rassaa ihan vi**** kun lliki kaiken teet muistinvarassa
        avustajan merkitys on korvaamaton
        uskallan väittää että itse et pyyhi edes takapuoltasi jos panet silmät kiinne
        no se ei kuulu avustajallekkaan mutta mieti millaista se olisi jos et itse näkisi ja kun kunta myöntäisi sinulle avustajan muutamaksitunniksi ihan vaan että elämänlaatusi paranisi edes hieman
        tulee joku kirjoittelemaan asioista joista ei edes mitään ymmärrä

        palkkauksesta senverran että esim litlin kassalla istuu ihmisiä vielä huomattavasti pienemmällä palkalla
        ravvintola-alalla tuo on jo hyväpalkka,kaupan alalla ei paljoa enempää tienaa.....

        minulla on avustaja joka on tyytyväinen palkkaan


        ymmärrän myös täysin sen että tuossa on tuo ikähaarukka koska avustajan ja avustettavan täytyy tulla juttuun
        ja se nyt vaan harvoin onnistuu jos toinen lähentelee kuuttakymmentä ja toinen on 18v


    • Duunaripuolue

      Tuo on ihan hyvä palkka, ketkä ihmeen porvarit täällä oikein valittaa. Itse olin 5e tuntipalkalla, työpäivä 12 h ja hyvin jaksoi koska oli NÄLKÄ

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3649
    2. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      368
      1476
    3. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      176
      1192
    4. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      83
      1013
    5. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      54
      1001
    6. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      839
    7. Hei hei heinäkuu

      Näin se kesä etenee. Hyvää päivää. 😊🖤🌞🌻
      Ikävä
      187
      824
    8. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      40
      760
    9. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      90
      758
    10. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      36
      755
    Aihe