Maaliskuun lopussa Kanarialle

First time

Olemme lähdössä viikoksi mieheni kanssa kahdestaan ensimmäistä kertaa Kanarialle maaliskuun lopussa. Toivoisimme kohteelta elämää ja menoa sekä hyviä rantoja. Mielellään keskitasoinen huoneistohotelli, jossa lämmitettävä, kunnon uima-allas. Mitä kokeneet Kanarian-kävijät suosittelette?

54

4699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ganariios

Menoa, elämää ja hyviä rantoja löytyy parhaiten Inglesistä. Itse olen käynyt noilla kolmella muullakin saarella, mutta eniten olen mieltynyt tähän Grankanariaan..

• K.anaria

Las Palmas, Puerto del Carmen ja Playa de las Americas.

Playa del Ingles on Kanarian kurjin lomapaikka ellei kaipaa ainoastaan suomijuottoloita, yksitoikkoisia katuja ja rannalla lentävää hiekkaa.

• Miinapas
        K.anaria kirjoitti:

Las Palmas, Puerto del Carmen ja Playa de las Americas.

Playa del Ingles on Kanarian kurjin lomapaikka ellei kaipaa ainoastaan suomijuottoloita, yksitoikkoisia katuja ja rannalla lentävää hiekkaa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä.

• First time

Kiitos jo näistä vinkeistä (lisääkin saa laittaa!), Entä pitääkö paikkansa, että Americas on lähinnä eläkeläisparatiisi?? Emme ole ihan "teinejä" itsekään, mutta silti viihdymme mainiosti hieman nuorekkaammassakin porukassa.

• lomallle

Omasta mielestäni Americas on kaukana eläkeläisparatiisista,ennemminkin siellä on lapsiperheitä ja ei vielä keski ikää ohittaneita matkailijoita.
        Suosittelen Americasta,mutta myös Ingles on oikein hyvä vaihtoehto.

• Lanza <3

Ingles on keski-ikäisten ja sitä vanhempien humppapaikka jossa lapin kulta virtaa ja saa laulaa karaokea omalla kielellä.

Puerto del Carmen olisi oma ykkössuosikki jos haluaa rantalomaa, biletystä, hyvää ruokaa ja siistin turvallisen lomakohteen.

• kierrän kaukaa

se on Puerto de la Cruz....sateisin vielä kaiken lisäksi=kylmin myös.

• First time

Ingles näyttää lämpötilojen mukaan hieman lämpimämmältä paikalta kuin Americas, jossa myös ilmeisesti hieman tuulisempaa, mutta lieneekö noissa kuitenkaan käytännössä merkittävää eroa? Entäpä sitten huoneistohotellit - onko hyviä vinkkejä, missä hinta-/laatusuhde kohdillaan? Emme siis etsi mitään luksusta, vaan toimivaa ja siistiä majoituspaikkaa, josta lyhyt matka niin rannalle kuin keskustaan (tai vaihtoehtoisesti edulliset ja helpot kulkuyhteydet). Ja vielä: mitä retkiä suosittelette ja mitkä kannattaa suosiolla skipata? Kiitos taas jo etukäteen =)

• pasanadahombre

En tajua miksi jengi haukkuu inglesiä...
        Inglesissä on se hyvä että kaikki on niin lähellä ja helposti tuolta pääsee liikkumaan rannalle tai vaikka ihan minne vaan bussilla/taxilla/mp:llä.
        Itse ottaisin bungalovin granilta,mutta kukin tykkää mistä tykkää.

• Kanaria rules
        pasanadahombre kirjoitti:

Inglesissä on se hyvä että kaikki on niin lähellä ja helposti tuolta pääsee liikkumaan rannalle tai vaikka ihan minne vaan bussilla/taxilla/mp:llä.

Useita kertoja noissa käyneenä, Inglesissä lyhyet välimatkat, pisin ranta, eniten suomi-juottoloita, Las Palmas, upea yhdistelmä kaupunki- ja rantalomaa. Oikea city, mistä löytyy kaikkea, hieno ranta. Kun siellä asuu paikallisia, niin kortteli rannasta sisämaahan >> hinnoista poistuu maisema- ja turistilisä. Americas, paljon rantoja, ei pitkää yhtenäistä, rantakatu jatkuu piiiitkään, aina Los Cristianokseen asti. Mielenkiintoiset retket. Paljon nuorehkoja bilebrittejä, mutta myös lapsiperheitä ja keski-ikäisiä. Puerto del Carmen minulla käymättä, mutta Lanzarote saarena erittäin mielenkiintoinen ja erilainen muihiin verrattuna.

Ilmastosta, Ingles ehkä tuulisin, Las Palmas epävakaisin, eroja tuohon aikaan vuodesta tuskin paljonkaan. Lämpimämpää siellä joka paikassa on, kuin täällä.
        Huoneistohotelleja on noissa kaikissa vähän liioitellen n. miljoona. Valitkaa matkatoimiston esitteestä kukkarollenne ja muutenkin sopiva ja menkää sinne. Pettynyt en ole ollut koskaan, vaikka olen ollut halvimmissakin ja myös määrittelemättömissä. Ei ne mihinkään lutikkalinnaan yleensä matkalaisia laita. Makuja monenlaisia.

Menittepä sitten minne tahansa, joka saarella omat ominaispiirteensä. Kannattaa ottaa askeleita myös pois turistialueilta. Vuokratkaa auto, menkää bussilla (halpaa, ajavat ajallaa, hyvät yhteydet), patikoikaa, fillaroikaa, mistä nyt sitten satutte tykkäämäänkään. Hauskaa matkaa!

• cerveza canarias
        pasanadahombre kirjoitti:

Inglesiä haukutaan ehkä juuri siksi että se on Kanarian saarten typerin matkakohde. Kyllä muuallakin "kaikki on niin lähellä" ja muualtakin "pääsee liikkumaan rannalle tai vaikka ihan minne vaan".
        Ingles sopii todellakin heille joille tärkeintä on löytää sopiva suomibaari jossa aikaa viettää toisten suomalaisten kanssa.

• pasanada
        cerveza canarias kirjoitti:

Inglesiä haukutaan ehkä juuri siksi että se on Kanarian saarten typerin matkakohde. Kyllä muuallakin "kaikki on niin lähellä" ja muualtakin "pääsee liikkumaan rannalle tai vaikka ihan minne vaan".
        Ingles sopii todellakin heille joille tärkeintä on löytää sopiva suomibaari jossa aikaa viettää toisten suomalaisten kanssa.

just :)
        Mikäs pienen kiukkuisen ihmisen kenkää oikein puristaa :)

• Lomaa!
        cerveza canarias kirjoitti:

Voi voi! Ei se Playa del Ingles ole todellakaan tuollainen. Kapea-alaisestipa katselet tai sitten vaan kirjoittelet omia horinoitasi.
        Gran Canaria ja Playa del Ingles tarjoaa monenmoista: retkiä, patikointia, monipuolisia maisemia ja luontokokemuksia, rantaa, dyynejä...ja joillekin sitten ryyppäämistä siellä Suomi-baareissa. Se loma muodostuu juuri sellaiseksi kuin sen itse haluat tehdä!
        Meidän lomamme on aina ( yli 10 kertaa) Gran Canarialla ja nimenomaan Playa del Inglesissä ollut toimintaa -ei Suomi-baareja - täynnä.
        Taas ensi syksynä!

• ei suomilomalle
        Lomaa! kirjoitti:

Voi voi! Ei se Playa del Ingles ole todellakaan tuollainen. Kapea-alaisestipa katselet tai sitten vaan kirjoittelet omia horinoitasi.
        Gran Canaria ja Playa del Ingles tarjoaa monenmoista: retkiä, patikointia, monipuolisia maisemia ja luontokokemuksia, rantaa, dyynejä...ja joillekin sitten ryyppäämistä siellä Suomi-baareissa. Se loma muodostuu juuri sellaiseksi kuin sen itse haluat tehdä!
        Meidän lomamme on aina ( yli 10 kertaa) Gran Canarialla ja nimenomaan Playa del Inglesissä ollut toimintaa -ei Suomi-baareja - täynnä.
        Taas ensi syksynä!

Gran Canaria on hieno ja monipuolinen saari mutta Ingles on sen häpeäpilkku.

• Jandiafani

Jos haluaa rauhallisemman majoituspaikan, voi mennä vaikka Maspalomasiin jossa kivoja huoneistohotelleja. Rantaan kyllä voi olla matkaa, mutta bussilla pääsee. Muutama vuosi sitten ainakin Pargue Nogalista ilmainen bussikyyti rantaan. En muista menikö niitä puolen tunnin vai tunnin välein, ja taas iltapäivällä takaisin.
      Ja Inglesiin lyhyt matka, missä bilepaikkoja riittää. Toki iltasin kannattaa taksia käyttää, mutta ne ei montaa euroa maksa.
      Itse olemme nyt ihastuneet Fuerteventuran Jandiaan, mutta siellä ei löydy sellasta yöelämää jos siitä tykkää.
      Mukavaa matkaa teille!

• 30

"Menossa Kanarialle" - siis jollekin Kanarian saarista vai Gran Canarialle?

• Don Juan Hamburg

Täällä Inglesissä on ihan hyvä lämmintä helppoa rantalomakohdetta etsivälle.

Ainahan näistä rutistaan puoleen ja toiseen, parin viikon päästä Teneriffalle, etukäteen jo ei ihan nappaa Ptodela Cruz, mutta sielläkin pari päivää, etelän yökötyksissä viikon verran, sitten takaisin tänne Ingles-Palmas nurkille jotka jo puistattaa muutamia.

Noh, maaliskuussa tämä hirvitys muuttuu Andalucian ja Algarven paratiiseihin

Hyvä täällä on joka paikassa, omasta fiiliksestähän se lähtee ;))

• First time

Kiitoksia kommenteista ja vinkeistä! Juu, siis avoimin mielin kaikkia Kanarian saaria kohtaan - ei pelkästään Gran Canariaa. Lähtökohtana on se, missä kohteessa todennäkösimmin paistaa ja on mahdollisimman lämmintä. Kun rantalomalle lähdetään, mottona meillä on: "Mitä kuumempi, sen parempi!".

• mummo

Mikä pakko niihin Suomikuppiloihin on mennä,ohi vaan.Itse kävimme ainoastaan Mummolassa netin vuoksi,kahvit juotiin siinäkin oli aivansopivasti katetta kuppilaan.Retkille pääsee jokaisen matkatoimiston mukaan,käy vaan sopimassa mistä lähtee kyytiin,omatoimisiakin reissuja voi tehdä jokapuolelle saarta,varsinkin jos auton vuokraa,mutta varovaisuutta liikenteessä siellä ei päde Suomisäännöt.

• Don Juan Hamburg

Suomi-retkiä jotka maksaa 10€ sisältäen lounaan viineineen järjestetään ma-la. Ei ennakkovarauksia, näitä esitteitä löytyy pitkin kyliä, aamulla pysäkille ja kyytiin.

Ei pahan hintainen vaikkapa tuo koko saaren kierros.

• Ellep
        Don Juan Hamburg kirjoitti:

Suomi-retkiä jotka maksaa 10€ sisältäen lounaan viineineen järjestetään ma-la. Ei ennakkovarauksia, näitä esitteitä löytyy pitkin kyliä, aamulla pysäkille ja kyytiin.

Kaikki Kanariansaaret käyneenä olen päätynyt siihen kohteeseen,johon moni
        muukin laatua vaativa päätyy. Se on Teneriffa ja siellä Puerto de la Cruz.

• ingles fani
        Don Juan Hamburg kirjoitti:

Voisitko kertoa tarkemmin niistä retkistä. Kuka järjestää? Onko nettisivuja?
        Millaisella retkellä olet ollut mukana?
        Onko teillä muilla tietoa näistä retkistä?
        Olen todella kiinnostunut.

• Kanaria rules
        ingles fani kirjoitti:

Puerto de la Cruz ehdottomasti minunkin suosikkini. Kyllä sielläkin bilemestoja löytyy, jos niitä hakee. Kaikissa Kanarian kohteissa niitä on. Ja todellakin, tuohon aikaan lämpötilaerot paikkojen välillä pienemmät, kuin keskitalvella. Älyttömän kuumaa saarilla ei koskaan. Sillä on ikuinen kevät. Aurinko kun paistaa niin lämmintä (ollaan kuitenkin suht lähellä päiväntasaajaa). Illalla, jos tuulee, viileämpää.

• kierrän kaukaa
        Kanaria rules kirjoitti:

Puerto de la Cruz ehdottomasti minunkin suosikkini. Kyllä sielläkin bilemestoja löytyy, jos niitä hakee. Kaikissa Kanarian kohteissa niitä on. Ja todellakin, tuohon aikaan lämpötilaerot paikkojen välillä pienemmät, kuin keskitalvella. Älyttömän kuumaa saarilla ei koskaan. Sillä on ikuinen kevät. Aurinko kun paistaa niin lämmintä (ollaan kuitenkin suht lähellä päiväntasaajaa). Illalla, jos tuulee, viileämpää.

ja yöllä jäätävän kylmää....ja sateisin paikka Kanarialla...miksi et sitä kertonut?

• kierrä vaan
        kierrän kaukaa kirjoitti:

ja yöllä jäätävän kylmää....ja sateisin paikka Kanarialla...miksi et sitä kertonut?

Monesti olet käynyt kastumassa ja jäätymässä? Itse olin Inglesissä muutama viikko sitten ja hiekka lensi silmiin kovan tuulen vuoksi ja aurinkoa ei juurikaan näkynyt. Sama tilanne oli Americasissa jossa sukulaiseni lomaili, eli ei ne "aurinkovarmat" aina aurinkovarmoja todellakaan ole ja vaikka aurinko paistaisi, niin tuulen mukana lentävä hiekka on pirullista. Puerto de la Cruzissa sentään on nähtävää myös pilvisen päivän aikana, turistihapatoissa juurikaan ei.

• Ellep
        kierrän kaukaa kirjoitti:

Juuri 2 viikkoa Puertossa olleena todistan koko ajan olleen täysin sateetonta.
        Yksi puolipilvinen päivä oli. Lämpötila päivällä 22-25 astetta.Aamuyöllä vähän
        alle 20 astetta. Jopa turistit olisivat pientä sadetta kaivanneet.

• ex-mix-max
        ingles fani kirjoitti:

Saimme broschyrin käteemme Vecindariossa näistä SUOMI-RETKISTÄ.
        Puhelin on 0034-673368185.
        maanantaina Luolakansa,
        tiistaina Gran Canaria-kierros,
        keskiviikkona Minun Gran Canaria,
        torstaina Las Palmas,
        perjantaina Minun Gran Canaria
        lauantaina Gran Canaria- kierros
        Kaikkien hinta 10 €, sis.lounaan viinin kera. Lounas näyttää kuvassa leivältä, jonka päällä ehkä kanasaattia.
        Jos osaa saksaa, kannattaa mennä Citaan ja kysellä Horst Klatte-Reisen`sta.
        Hyvä valikoima hyvien ruokien kanssa 29-39 €. Löytyy netistä Horst-Klatte-Reisen. Siinä on selvitetty kutakin reissua Kanal 1, Kanal 2 jne.. Avaa ja katso.

• First time

Meillä vaaka alkaa kallistumaan aika vahvasti Playa del Inglesin suuntaan. Nyt pähkitään vielä noita huoneistohotelleja, jotka n. rannan tuntumassa. Green Field vaikuttaa aika hyvältä keskivertohotellilta netin esitteiden ja ennen kaikkea matkakertomusten mukaan, mutta olisiko ketään, joka olisi viimeisen vuoden aikana siellä majoittunut ja voisi kertoa suht ajantasaista tietoa kokemuksistaan ko. hotellista?

• Lomaa

Ensimmäisellä käynnillä Playa del Inglesissä suosittelen ns. saarikierrosta - saa tietynlaisen yleiskatsauksen saaresta. Kaikki matkanjärjestäjät pitävät tällaista retkeä varmasti ohjelmassaan. Maksaa se, mutta mikä ei sitten maksaisi. Jos matkalla on taitava opas, niin tietoa tulee.
        Las Palmasiin voi reissata linja-autolla. Hinta lienee n. 5,50e/henkilö/suunta.
        Samoin ostoskeskus Vecindariossa pääsee edullisesti bussilla.
        Yhdistetty bussi-laiva -matka Playa del ingles- Puerto Rico-Mogan ja Moganin markkinat kannattaa tehdä. Kaikilla matkanjärjestäjillä lienee ohjelmassa ja hinta n. 25e/henkilö.
        Playa del Inglesissä on keskiviikkoisin ja lauantaisin omat markkinat.Markkinapaikalle pääsee taksilla n, 2,5 e:lla,
        Jotta silleen se lomaviikko siellä sujuu...

• F.rodo

Miksi Ingles?

Kiinnostaako teitä todellakin etelän lomalla suomikuppilat, aikoja sitten kulahtanut matkakohde josta ei tykkää kuin keski-ikäiset suomipissikset ja sateenkaariporukka, uskomattoman pitkät ja tylsät kadut joiden päässä on ikäloput ostoskeskukset, muovikoppiravintolat (muovi suojaa tuulelta ja hiekalta) ja "hei me ryypätään" meininki?

Jos Gran Canaria saarena viehättää, niin sieltä löytyy muitakin kohteita kuin turistiläävistä pahin eli Ingles.

Mutta makunsa kullakin. Jokainen hakekoon ja saakoon lomaltaan juuri sitä mitä haluaa.

Ingles? Mitä siellä muka muuta on kuin hotelleja, pitkiä tylsiä katuja, kulahtaneita ostoskeskuksia ja ranta jossa kaikki on kuin sillit purkissa?

Vastatkaa Inglesfanit! Ja vastaukseksi ei kelpaa se että Inglesistä pääsee muuallekin!

• usein matkannut

Green Field on ihan hyvä perushotelli.Uima-allas on lämmitetty,sekä allasalue aurinkoinen.
        Aamiaispuffasta löytyy jokaiselle jotain,ellei ole ihan kovin nirso.
        (ehkä silloin valitsee 4-5tähden asumuksen)
        Kaikki Kanarian saaret kolunneina meille on muodostunut Inglesistä
        suosikkikaikka.
        Sinne suuntaamme huhtik.alussa pariksi viikoksi.
        Sitä ennen Goalle kuukaudeksi.

• Inglesin, Maspalomasin, Melonerasin alue on ihan hyvä joskin itse olisin ensikertalaiselle suositellut Lanzaroten Puerto del Carmenia, josta itse aloitin Kanarian lomani. Puerto del Carmen on kiva, siisti kaupunki, jossa on liki mahdoton eksyä. Kohde on levittäytynyt rantaan. Rantatie jatkuu useita kilometrejä eikä (minun mielestäni) varsinaista keskustaa edes ole. Sijainnin kannalta on melkein sama minkä hotellin valitset. Kaupat, ravintolat ja ranta on aina vieressä. Jalkakäytävät ovat hyvässä kunnossa ja nykyisin risteyksissä ja suojateiden kohdalla on hyvät luiskat. Polkupyörällä on hyvä ja turvallinen pyöräillä aina Arrecifeen asti.

Mutta kun Inglesin olet valinnut suosittelisin siinä vieressä noin 3-4 kilometrin päässä olevaa Maspalomasia... jos pidät bungaloweista. :) Cay Beach Princess voisi olla hyvä bungalow-hotelli. Rantaan tosin kertyy matkaa noin 2-3 kilometriä. Dyynit sijoittuvat juurikin Playa del Inglesin ja Maspalomasin väliin.

Itse kyllä viihdyin lähellä sijaitsevissa Cordial Green Golfissa ja Dunas Maspalomasissa. Kävin vilkaisemassa tuota Cay Beach Princessiä ja se vaikuttaa jopa paremmalta. Tuota ei pidä sotkea vieressä Melonerasissa sijatsevaan Cay Beachiin.

Inglesin hotelleja en tunne mutta tuo Green Field on hyvällä paikalla ja sitä on myös kehuttu hyväksi hotelliksi. tunnuta

Playa del Inglesin ja Jardin del Atlanticon käyn tsekkaamassa viikolla 8. Inglesin olen jo kiertänyt tuolta Maspalomasista käsin. Ja melkein kaikissa "suomibaareissakin" tunnustan käyneeni. Ei ne nyt niin kamalia ole vaikka hauskempi, vapaampi ja iloisempi ilmapiiri löytyy irkkupubeista ja "norjalaisten baareista". Olen myös kierrellyt vuokra-autolla vuoriston kautta aina Las Palmasiin asti. Ylhäällä vuorilla avautuu ihan erilainen Gran Canaria, joka sekin on tutustumisen arvoinen.

Ja sitten neuvo, josta en kanna vastuuta. :) Kun nyt olette menossa ensimmäistä kertaa, suosittelisin odottamaan äkkilähtöjä. Tehkää valinta kohteen suhteen vasta sen mukaan mitä kohteita ja hotelleja olisi edullisesti tarjolla. Esimerkiksi tällä hetkellä Aurinkomatkoilla on tammikuun lopussa tarjolla pelkkiä lentoja Gran Canarialle alle 200 euron hintaan ja esimerkiksi Lanzarotelle, Melonerasiin tai Maspalomasiin saa paketin (lento hotelli) 355 euron alennuksella ja Playa del Americasiin 399 euron alennuksella. Ihan noin isoja en alennusten usko olevan maaliskuussa mutta älkkilähtöjä löytyy kyllä maaliskuussakin koulujen lomien jälkeen. Inglesiin on äkkilähtöjä harvemmin. Nyt ei sattunut silmään ensimmäinenkään Aurinkomatkojen sivuilta.

• Mikko vier.

Hei,

Minä ole käynyt Green Fieldissä pari kertaa ja siinä viereisessä Agaete Parkissa 3 kertaa. Green Fieldin hyvä puoli on buffetaamiainen jos sellaisesta tykkää. Allasalueella porukka varaa pedit jo aikaisin aamulla ja se onkin melko täynnä sitten päivällä. Olen ollut yksiössä ja kaksiossa, molemmilla kerroilla parveke itään, ehkä huonoa tuuria, haluaisin istua iltapäivällä auringossa partsilla ollessa.
        Agaetessa viihdyn paremmin, kaikki huoneet kaksioita ja useimmat huoneet länteen. Altaalla on väljempää ja pedin saa aina. Lisäksi allasalueelta pääsee suoraan Patio Canario ravintolaan tai sen allaspuoleisella pienelle terassille. Tämä on lähialueen parhaita ravintoloita ainakin meidän mielestä. AM.n messuale piti tietysti hyödyntää ja seuraava reissu on Pääsiäisen aikaan Agaeteen.

• First time

No niin - aivan kuten arvelinkin: joku tyrmää valintamme täysin, vaikka (yllättäen!) emme ole päätyneet Inglesiin Suomi-ravintoloiden tai "hei me ryypätään -meinigin" vuoksi. Päinvastoin, odotamme kohteelta upeaa aurinkorantaa, hyviä ruoka- ja huvittelupaikkoja, ihmisiä ja elämää sekä - aivan totta - myös hyviä kulkuyhteyksiä saaren muihin kaupunkeihin. Parin vuoden takaisesta Corfun-lomasta viisastuneina mihinkään hiljaiseen, uneliaaseen "yhden pääkadun" -peräkylään emme enää halua.
      Koska noin totaalisesti tyrmäät Inglesin, olisi mielenkiintoista kuulla, mikä sinun mielestäsi olisi parempi vaihtoehto ja miksi?

• Laulajan manageri

First Time:lle tiedoksi, että me pariskunta Oulusta olemme käyneet toistakymmentä vuotta joka syksy ja joskus keväälläkin Inglesissä ja yleensä on oltu 2-3 viikkoa, Aina on ilmat suosineet kun ei muista kuin pari kolme kertaa yht. n. 25 viikon aikana. Viimeiset 9 vuotta on oltu aina Green Fieldissä. Se on ollut niin suosittu ainakin Oulusta, että kun matkojen myynti talveksi alkaa niin on oltava nopeana, että alta tunnin ehtii matkan netistä varata, Lisäksi hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla! Suosittelen!

• Tartsa N

Noilla kriteereillä Las Palmas olisi parempi. Canterasin ranta on aivan eri luokkaa kuin Inglesin rannat. Ruoka- ja huvittelupaikat ovat vähän kauempana kuin Inglesissä, mutta parempia. Hyviä ruokapaikkoja on Inglesissä todella vähän ... kannattaa kysellä/ottaa selvää etukäteen. Yleistaso on rahat pois/isot annokset halvalla -meininkiä. Green Fieldin kulmilla La Caña on hyvä: http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g562819-d1569991-Reviews-Taberna_La_Cana-Playa_del_Ingles_Gran_Canaria_Canary_Islands.html

• 10+13

F.rodo, miksi vastaukseksi ei kelpaa, että Inglesistä pääsee muuallekin? Sehän on totta, sieltä pääsee ihan mihin vaan. Hyvien kulkuyhteyksien päässä. Ingles on omanlaisensa. Käy meille suomalaisille hyvin:)) Jokainen saa käyttää lomansa ja rahansa niin kuin haluaa. Hyvää ruokaa, hyvää seuraa, aurinkoa ja biletystä, vaihtoehtoisesti esimerkiksi vaelluretket, pyöräily, keilaus, golf tai riippuliito, ihan mitä vain haluaa.
      Hei me ryypätään meininki taitaa olla kokemuspohjaista?

• F.rodo

Koska JOKAISESTA Kanarian saarten kohteesta pääsee muuallekin, joten se ei voi olla kohteen valinnan kriteeri!

Olitpa sitten Teneriffalla, Fuerteventuralla, Lanzarotella tai Gran Canarialla, on linja-autoverkosto hyvä, tiet ajokelpoiset ja -kuntoiset turistillekin eikä taksikaan maltaita maksa. Eräillä saarilla on helppoa liikkua myös fillaroiden tai laivalla kun välimatkat ovat mukavan pienet. Pienillä saarilla en ole lomaillut joten niitä en voi kommentoida.

Ingles käy todellakin suomalaisille oikein hyvin sillä sehän on Kanarian saarten "pikku Suomi". Jotain muuta kuin suomalaisuutta etelän lomallaan kaipaavat suunnistavat sitten muihin kohteisiin, mutta kuten itsekin olen todennut aiemmassa viestissä niin makunsa kullakin.

Hyvää ruokaa saa kaikkialla Kanarialla, aurinko paistaa, bilettäjä löytää haluamansa ja upeita rantojakin on Kanarian saaret väärällään, parhaimmat omasta mielestäni Fuertevernturalla ja Lanzarotella, jotka muuten ovat mukavan omintakeisia paikkoja joita turismi ei ole loppuun kalunnut. Itse olen vähän reilut 3-kymppinen niin itselleni parhaat bailumestat olen löytänyt Lanzaroten Carmenista, Teneriffan Americasista ja Gran Canarian Las Palmasista, mutta missään muuallakaan ei ole tarvinnut jäädä hotelliin sudokuja ratkomaan illan ja yön ratoksi.

Rantaloman lisäksi aitoa kanarialaista kaupunkielämää kaipaavat suuntaavat Las Palmasiin tai Puerto de la Cruziin ja vaelluksenhaluisille puolestaan löytyy hyviä luontoreittejä kaikilta saarilta, tosin oman kokemuksen perusteella parhaimmat ja myös haastavimmat Teneriffalta jonka luonto on todella upea.

Harrastusmahdollisuudet ovat hyvät kaikissa kohteissa, tosin keilailua en ole koskaan saarilla kokeillut enkä tiedä että missä sitä voisi harrastaakaan. Jos harrastelomaa hakee, niin Ingles ei ole siihenkään se ainoa ja oikea paikka, sillä kohteessa kuin kohteessa voi löytää monenlaisia ja jopa itselle uusia harrasteita.

Ingles ei ole sen parempi kuin muutkaan kohteet, monilta osin kuitenkin paljon surkeampi ja kulahtaneempi, mutta makunsa kullakin.

Aloittajalle sanoisin että itsehän pyysit mielipiteitä kokeneilta Kanarian matkustajilta. Sitten jos mielipiteen sanoo, niin se ei kelpaakkaan. Miksi ei?

• *LOL*

Miksi koko ajan klikkaat itsellesi plussaa?

• First time

F.rodo: jos ihan tarkkoja ollaan, niin en pyytänyt mielipiteitä vaan mitä kokeneet Kanarian-kävijät suosittelette? Suosittelu on hieman eri asia kuin haukkua joku kohde täysin lyttyyn tiettyihin epäkohtiin keskittyen. Mutta kiitos kaikille teille, jotka erittäin asiallisesti annoitte vinkkejä - tästä on hyvä matkata parin kuukauden päästä toivottavasti helteiselle aurinkolomalle =)

• hs-55

Oltiin viime huhtikuussa Inglesissä kolmea eri sukupolvea. Kaikista meistä oli laivaretki Puerto Rico-Mogan ja siellä markkinat, ihan kiva piristys viikolle.

• F.rodo

Eikös yleisellä keskustelupalstalla saa kertoa myös omia mielipiteitään vaikka niitä ei aloituksessa suoranaisesti kysyttäisi? Miksi aloittaja takertuuu lillukanvarsiin?

Miksei jotain kohdetta voisi arvostella tai vaikkapa haukkua täysin lyttyyn jos siitä on huonoja kokemuksia ja sen ilmapiiri, maisemat tai vaikkapa ilmasto ei ole miellyttänyt.

Huvittavaa on että aloittaja ei kestä itselleen tuntemattoman kohteen kritiikkiä tai negatiivista kommentointia vaan toivoo ainoastaan suosituksia. Olisiko Inglesiä arvostelleiden sitten pitänyt olla hiljaa ja vain mielessään tuumia että älä nyt hyvä ihminen vaan sinne eksy!

Aloittajalle: Suosittelen teille matkakohteeksi Americasta, Carmenia ja Las Palmasia jos kaipaatte menoa, hyviä rantoja ja muutakin elämää kuin keski-ikäisten kaljaveikkojen karaokelaulantaa ja suomitansseja harvinaisen rumassa ja jo vanhahtavassa kohteessa jonka nimeä ei saa tällä palstalla negatiivisessa yhteydessä mainita. Käykö kommenttini nyt sinulle?

• höpö...höpö
        F.rodo kirjoitti:

Eikös yleisellä keskustelupalstalla saa kertoa myös omia mielipiteitään vaikka niitä ei aloituksessa suoranaisesti kysyttäisi? Miksi aloittaja takertuuu lillukanvarsiin?

Miksei jotain kohdetta voisi arvostella tai vaikkapa haukkua täysin lyttyyn jos siitä on huonoja kokemuksia ja sen ilmapiiri, maisemat tai vaikkapa ilmasto ei ole miellyttänyt.

Huvittavaa on että aloittaja ei kestä itselleen tuntemattoman kohteen kritiikkiä tai negatiivista kommentointia vaan toivoo ainoastaan suosituksia. Olisiko Inglesiä arvostelleiden sitten pitänyt olla hiljaa ja vain mielessään tuumia että älä nyt hyvä ihminen vaan sinne eksy!

Aloittajalle: Suosittelen teille matkakohteeksi Americasta, Carmenia ja Las Palmasia jos kaipaatte menoa, hyviä rantoja ja muutakin elämää kuin keski-ikäisten kaljaveikkojen karaokelaulantaa ja suomitansseja harvinaisen rumassa ja jo vanhahtavassa kohteessa jonka nimeä ei saa tällä palstalla negatiivisessa yhteydessä mainita. Käykö kommenttini nyt sinulle?

Aika...eiku täysin subjektiivinen mielipide. En allekirjoita tota pätkääkään!!!!!
        Neljällä saarella eri kohteissa käyty. Maspalomasis esim dyynit luonnonpuisto
        ja em. karaokepaikat helppo kiertää jos edes löytyy.

• substantiivi
        höpö...höpö kirjoitti:

Aika...eiku täysin subjektiivinen mielipide. En allekirjoita tota pätkääkään!!!!!
        Neljällä saarella eri kohteissa käyty. Maspalomasis esim dyynit luonnonpuisto
        ja em. karaokepaikat helppo kiertää jos edes löytyy.

Heh, eikös oma mielipide ole subjektiivinen näkemys. Miksi sen pitäisi olla objektiivinen ;)

Oma subjektiivinen mielipiteeni on se, että parhaat rantalomapaikat ovat Maspalomas ja Meloneras joista on lyhyt matka Inglesiin discoilemaan tai humppaamaan.

Kolmas hyvä vaihtoehto on Playa Blanca Lanzarotella, miksei myös Puerto del Carmenkin.

• Todo Bien
        F.rodo kirjoitti:

F.Rodolle

Pysy pois sivistyneitten ihmisten palstalta.Käy joskus Inglesissä niin huomaat , että siellä on vain muutama Suomi-baari ja monta sataa muuta eri kansallisuuksien omistamia baareja/ravintoloita.

• Puskajussille:
        Todo Bien kirjoitti:

F.Rodolle

Pysy pois sivistyneitten ihmisten palstalta.Käy joskus Inglesissä niin huomaat , että siellä on vain muutama Suomi-baari ja monta sataa muuta eri kansallisuuksien omistamia baareja/ravintoloita.

Todo Bien

Olipa sulla sivistynyt kommentti! Oletko palstan sefu kun sulla on mukamas oikeus päättää että kuka tänne saa kirjoittaa ja kuka ei? Eiköhän se ole ylläpidon asia eikä puskiskirjoittajan!!

• tsirillimpsis

Hei,kaikilla on oma makunsa ja minun makuuni on paikka missä on ihmisiä paljon ja elämää ja aurinkoa. Jos eka kertaa menee inglesiin,niin varmasti on ihan ok paikka,niin se oli minullekkin,oli ihana nautinto kävellä rantaa pitkin Faroon saakka,oli kiva käydä ostarilla kattelemassa ihmisiä ja shoppailla,välillä oluella jossakin istahtaa ja vaan olla. Olimma Green Fieldissä,ja kyllä siellä yöt nukku,jos ei naapurista kuulunut mitää,nimittäin kuorsauskin kuului hyvin seinän takaa! Alhaalla oli kiva irkku baari missä illat istuttiin kattomassa jotain bändiä.Sillä kertaa emme kiertäneet saarta,koska paikka oli uusi niin viikko meni hurahtaen yhessäkin paikassa. Seuraavalla kerralla otimma matkan Teneriffalle ja Americasiin,ja se ei tuntunut niin kivalta kuin Ingles,no sittenpä otettiin matka LasPalmasiin sit seuraavalla kerralla,ja silloin kiersimme saarta melkein kohta joka päivä,sillä sää on epävakainen Las Palmasissa ja meille sattui pilviset päivät,ajelimme etelä osiin. Oli huippua käydä eri paikoissa ja olimma myös Inglesissä parina päivänä,ja nyt se vaikutti kuluneelta turistirysältä,mutta tämä on vain mielipiteeni. Myös hintataso oli korkeempi kuin esim. Las Palmasissa. Sattui myös pari ihanaa päivää myös Las Palmasissakin ja silloin nautittiin siellä rannalla olemisesta,ja olihan se mukava kierellä kaupunkia ympäri ja katella sen kaupungin nähtävyyksiä. Ensi kerralla menemmekin Lanzarotea tutkimaan ja Puerto Del Carmeniin,nähtäväksi jää mitä siitä tuumaamme.

• First time

Lopullinen valintamme oli sitten kuitenkin Puerto Rico eli sieltä varattu viikko perjantaista 30.3. alkaen =D
      Nyt ei muuta kuin hellettä, aurinkoa ja pilvetöntä taivasta toivomaan! Vielä jos joku Puerto Ricossa lomaillut/asuva haluaa antaa ohjeita, vinkkejä ym., niin suurella mielenkiinnolla niitä vastaanotetaan. Ja jos joku ei voi sietää koko paikkaa, niin please, sen voi pitää omana tietonaan.

• Ihan kiva pieni lomakohde. Puerto Ricossa on oma mikroilmastonsa. Laakso kerää kivasti auringonlämpöä ja suojaa tuulelta. Monet hotelleista on vuorenrinteellä, joten niistä on usein merinäköala ja aurinko paistaa pervekkeelle. Miinuksena raskas kävelymatka hotellille ylämäkeen... mitä paremmat näköalat sitä raskaampi ylämäki. :)

Suositten Afroditen risteilyä, joka ainakin helmikuussa 2010 kulki nimellä Lazy Day at Sea. :) Afrodite on pieni puinen paatti, johon sopii parikymmentä ihmistä. Minun seuranani oli vain vajaa 10 saksalaista, joten tilaa oli yllin kyllin. Opastus oli tuolloin englanninkielellä. Henkilökunta oli mukavaa porukkaa. Päivän risteily myydään all inclusive -periaatteella. Ottakaa omat mukit mukaan. Juomat tarjotaan ikävistä pienistä kertakäyttömukeista.

• 29 kerta GC PLA

First Time:

Ei ollut huono valinta.. Rauhallista mutta myös biletystä ! kaikki lähellä hintataso kunnossa jne =) en usko että petytte. itse kyllä mennään 2vkoksi TAAS Inglesiin mutta se johtuu vain siitä että hinta-laatu-hotelli kohtasi meidät.. meillä aina auto vuokralla koko loman ajan (ei maksa kun 10€pv) kantaasiakkaalle (Topautoreissen) eli liikkumaan pääsee hyviä moottoriteitä pitkin Mogan.PRTrico-infles-palmas välillä minne vaan ja milloin vaan ! suosittelen auto ! ja samoin vecindariota ! hinnat 60% edullisemmat ostat lähes mitä vain.. siis jos vrt. ingles-puerto rico.. Mutta anyway hauskaa lomaa !

• heteropari 48

Aiemmin jo on mainittu niin Inglesin hyviä kuin huonojakin puolia.Lisäisin vielä mielestäni hyvänä puolena tasokkaat swingers clubit ja dyyneillä kauempana rannasta katseilta suojassa tapahtuva eroottinen kiva.

• Mallura

Puerto Rico varmasti tosi hyvä valinta. Itse olemme samaan aikaan menossa Inglesiin ja siellä huoneistohotelli Jardin del Sol:iin. Finmatkojen matkalle. Olemme aina olleet Aurinkomatkojen matkalla, mutta taitaa Finmatkoilla kaikki toimia yhtä hyvin kuin Aurinkomatkoillakin.
      Olemme käyneet Inglesissä muutaman kerran ja olemme olleet tosi tyytyväisiä kohteeseen. Viime keväänä olimme Green Fieldissä ja hotelli vastasi odotuksiamme. Nyt toki vähän jänskättää, jotta millainen hotelli tämä on, mihin nyt menemme. Jos jollakin on tietoa, olisi kiva saada kommentteja.

• matkaan lähden

Täällä myös kohteena Puerto Rico ja Aurinkomatkojen Riosol hotelli siellä. Hotellista olisi kiva saada tietoa! Korkealla sijaitsee, mutta tuleepahan reippailtua!

• leze

Ollaan tyttöystävän kanssa lähdössä puerto ricoon viikoksi 3.3. Hotelli on casablanca. Onko kokemuksia? ja sitten se tärkein eli millainen sää mahtaa olla maaliskuun alussa? kyllähän noita arvioita ja muita tilastoja on tullu kateltua mutta ihan kokemuksia kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe