Onko kukaan tiedustellut mitä tulee hesan seudulla maksamaan uudet keittiökalusteet asennettuna vanhojen pois repimisineen. Sellaiset tavalliset edullisimmat keittiökalusteet kaksioon jotain 2,5m ylä/alakaapistoa ja tiskitaso helloineen. Ei siis mitään ökyjuttuja, ehkä tiskone kuitenkin mukaan.
paljonko
3
91
Vastaukset
- SuuriDuuni!
Olen kuullut juttua että perustason keittiö huitelee kaikkine töineen 10 000e nurkilla. Erityisesti pitää osata kysytä sopimusta tehdessä, että mitä se oikeasti sisältää. Joku voi muuten vain myydä kaapit, tasot, tiskipöydän, jotka sinun pitää itse kantaa sisään ja asentaa - parilla tonnilla.
Kuitenkin todellisuudessa pitää purkaa, hommata jätekuljetus vanhoille rakennustarvikkeille (keittiölle), pakkeloida, ehkä vetää sähköjohtoja uusiksi (vaatii sähkömiehen luvat), maalata tietyllä värisävyllä, putkimiestä muuttamaan keittiön/astianpesukoneen hanan paikkaa.... ja ehkä jotain vielä muuta pientä piilevää. Lisäksi nykyään pitää kai taloyhtiön valvoa remonttia sekä hakea lupa siihen.
Joten pidä huoli, että myyjä kertoo alusta loppuun mitä kaikkea sopimus sisältää ettei tule yllätystä.- sdfghjkltyuikolöpååå
Just joo. On se vaan aika tyyristä lystiä suhteutettuna vuokratasoihin, ja siihen miten tällaiset kalustot kestävät vuokralaisten käytössä. Minulla on vielä alkuperäiset, ja pitäisi kyllä jo uusiksikin laittaa. Yritän vielä ainakin seuraavan vuokralaisen vaihtumisen yli vanhoilla.
Sehän vielä tässä nostaa hintaa kun yksittäisenä pienasiakkaan tällaisia tilailee, ei saa mitään kanta-asiakkaan alennuksiakaan. Ja sitten on vielä tämä byrokratiapuoli ja säännöt mitä ei saa tehdä ja sanktiot ja valvontakustannukset mitkä ovat vastassa jos itse lähtisi tekemään.
- Vain pientä remppaa
Minkä ikäiset alkuperäiset kaapistot ovat? Jos ovat 50-60-luvulta, saattavat olla niin hyvät ettei kannata purkaa. Nykyiset lastulevyt eivät kestä läheskään yhtä hyvin. Niihin vanhoihin voisi vain ovet vaihdattaa. Välitilalaatat uusiksi. Taloyhtiön valvontaa ei tehdä, kuin sähkö- ja putkitöihin. Valvonta ei maksa kuin muutaman kympin. Kalleinta on nuo sähkö- ja putkityöt, tuntiveloitus kova ja matkaveloitus päälle. Paitsi, jos seiniä aiot purattaa. Vuokra-asuntoon ei kannata tehdä kuin pintaremonttia tai sitten aivan kaikki uusiksi superkuntoon. Vuokralaisia on niin monenlaisia. Maalattavat seinät, säännöllinen paklaus ja maalaus. Lattia voi olla vähän hankalampi juttu. Itse olen laitattanut laminaattia, kestää paremmin kuin parketti. Jos yhtiö sallii, keraamiset laatat olisivat parhaat Mieluummin hiukan vähemmän rahaa kiinni remonttiin ja hiukan halvempi vuokra. Kaikista parhaiten kannattaa huolellinen vuokralaisten valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073