Sony DSC - P73

Appelsiini

Onko kellään kokemuksia tästä kamerasta siis Sonyn DSC - P73?!?

6

3560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FogX

      No virtuaalisia kokemuksia nyt ainakin.
      Meinasin ensin P52:sta mut sen hinta vaan alko nousemaan pari viikkoa sitten, tavallaan onneksi en kerennyt ostaa. Nyt laittaa 50€ lisää saa 1x zoomiin lisää, yhden Megapixelin tarkkuuteen ja Mikä parasta ..MPEG VX kuvausta 640X480 resolla, mutta nyt 30:n framen sekuntivauhdilla, ja rajana vaan muistikortin kapasiteetti. Voi siis jo puhua jonkin sortin digivideokamerasta. On kyllä totta että noi memorystickit on hitusen kalliita sonylla mut ei sitä heti tarvi gigaista ostaakaan..
      Canonin a70, a75 ja a80 saattais olla itse kuvaukses parempi, ainakin Mikrobitin testissä 6/2003 edeltäjä DSC-P72 hävisi niukasti A70:lle ollen testin kolmas. No liikkuvan kuvan kuvauksessa p73 ainakin lyttyää muut 6-0 (in my opinion)

      Kerro kokemuksia jos kerkeet hankkia ennen mua..

      Ps. mulle kelpaa myös tieto millanen käytössä jakannattaako toi Sony P73 hankinta..
      vai olisiko jollain parempaa tiedossa 300€ luokassa. ?

      • Appelsiini

        Nyt mulla on se. Mitä nyt oon päässy vähän sitä testaamaan niin oon tyytyväinen. Hinta jäi vähän kismittää... Kamerasta maksoin 399€ ja muistikortista (128) 80€. Tuli vara-akut ja kameralaukku mukana sit ne usb- ja se telkkariin liitäntä johto. Tuossa kamerassa on kyllä kiitettävästi toimintoja joita varmaan käytän enemmän sit tulevaisuudessa. Videokuvaukseen oon erittäin tyytyväinen. Oli tarkotus hankkia vaan peruskamera mut sain enemmän.


      • FogX
        Appelsiini kirjoitti:

        Nyt mulla on se. Mitä nyt oon päässy vähän sitä testaamaan niin oon tyytyväinen. Hinta jäi vähän kismittää... Kamerasta maksoin 399€ ja muistikortista (128) 80€. Tuli vara-akut ja kameralaukku mukana sit ne usb- ja se telkkariin liitäntä johto. Tuossa kamerassa on kyllä kiitettävästi toimintoja joita varmaan käytän enemmän sit tulevaisuudessa. Videokuvaukseen oon erittäin tyytyväinen. Oli tarkotus hankkia vaan peruskamera mut sain enemmän.

        Hyvin toimittu..Ü Uskon kans ett teen vielä tänään sen tilauksen.
        Joo se hinta siin on paha, mut eipä oo näkyny olevan vastaavia ominaisuuksia kalliimmisakaan muilla merkeillä.
        Sä otit kilkkeiden kera, ite aattelin ostaa vaan peruspaketin, hintakin jää sillon 300€ nurkille, pitää katella joku halppiskassi ja akut sit myöhemmin.. se muistitikku pitäs varmaan kans ottaa, sillä 16Mb kun ei paljo elokuvia tehä..
        Se 512Mb oli bueno, mut maksaa enemmän kun kamera, no ehkä vuoden päästä sekin irtoaa jo alle puoleen hintaan.
        Ootko kokeillu paljonko sitä VX fine laatusta videota mahtuu 128Mb tikulle ? tai arvio...
        Entä toi pakkaus, tuleeko siinä kodekki wintoosaa varten ett voi katella playereillä, entä onnistuuko Xvid tai DivX pakkaus kuinka kivuttomasti..?
        Ootko ollu kuvan ja videon laatuun tyytyväinen?
        Kuulostan varmaan uteliaalta mut mulla menee viikko ennen kun saan sen kameran vaikka jättäsin tänään jo tilauksen.. ja kuume on jo melkoinen.

        Palataan astialle...(Ü)


      • Appelsiini
        FogX kirjoitti:

        Hyvin toimittu..Ü Uskon kans ett teen vielä tänään sen tilauksen.
        Joo se hinta siin on paha, mut eipä oo näkyny olevan vastaavia ominaisuuksia kalliimmisakaan muilla merkeillä.
        Sä otit kilkkeiden kera, ite aattelin ostaa vaan peruspaketin, hintakin jää sillon 300€ nurkille, pitää katella joku halppiskassi ja akut sit myöhemmin.. se muistitikku pitäs varmaan kans ottaa, sillä 16Mb kun ei paljo elokuvia tehä..
        Se 512Mb oli bueno, mut maksaa enemmän kun kamera, no ehkä vuoden päästä sekin irtoaa jo alle puoleen hintaan.
        Ootko kokeillu paljonko sitä VX fine laatusta videota mahtuu 128Mb tikulle ? tai arvio...
        Entä toi pakkaus, tuleeko siinä kodekki wintoosaa varten ett voi katella playereillä, entä onnistuuko Xvid tai DivX pakkaus kuinka kivuttomasti..?
        Ootko ollu kuvan ja videon laatuun tyytyväinen?
        Kuulostan varmaan uteliaalta mut mulla menee viikko ennen kun saan sen kameran vaikka jättäsin tänään jo tilauksen.. ja kuume on jo melkoinen.

        Palataan astialle...(Ü)

        hä äh mitäh...! Sori oon aika amatööri näissä asioissa, et en tiiä Xvid tai Dvix-jutskista mitään. Kunhan töiltä ehdin niin luen sen käyttöoppaan etu- ja takaperin... Onhan se vähän hassua, et hyvä kamera on mut ei osaa käyttää sitä..
        Kyllä sitä videoo mahtuu ainakin mun mielestä hyvin koska siinä on jo paljon kuvia ja videoo jonkun verran eikä oo muistikortista menny kuin puolet. Mut mikä mulle on paljon niin saattaa sulle olla vähän.
        Oon katellu telkkarista niitä videon pätkiä ja voin sanoa, et on melkein kuin aidolla videokameralla kuvattua.
        Oon ihan rakastunu siihen kameraan ;)


      • Ville
        FogX kirjoitti:

        Hyvin toimittu..Ü Uskon kans ett teen vielä tänään sen tilauksen.
        Joo se hinta siin on paha, mut eipä oo näkyny olevan vastaavia ominaisuuksia kalliimmisakaan muilla merkeillä.
        Sä otit kilkkeiden kera, ite aattelin ostaa vaan peruspaketin, hintakin jää sillon 300€ nurkille, pitää katella joku halppiskassi ja akut sit myöhemmin.. se muistitikku pitäs varmaan kans ottaa, sillä 16Mb kun ei paljo elokuvia tehä..
        Se 512Mb oli bueno, mut maksaa enemmän kun kamera, no ehkä vuoden päästä sekin irtoaa jo alle puoleen hintaan.
        Ootko kokeillu paljonko sitä VX fine laatusta videota mahtuu 128Mb tikulle ? tai arvio...
        Entä toi pakkaus, tuleeko siinä kodekki wintoosaa varten ett voi katella playereillä, entä onnistuuko Xvid tai DivX pakkaus kuinka kivuttomasti..?
        Ootko ollu kuvan ja videon laatuun tyytyväinen?
        Kuulostan varmaan uteliaalta mut mulla menee viikko ennen kun saan sen kameran vaikka jättäsin tänään jo tilauksen.. ja kuume on jo melkoinen.

        Palataan astialle...(Ü)

        Kamera tekee Mpeg muotoista videota ja on katseltavissa sellaisenaan vaikkapa DVD-soittimessa tai wintoosian mediaplayerissa.

        128 MB mahtuu n. 5-6 minuuttia videokuvaa parhaalla laadulla (640)
        Postimerkkikokoista (120) videota meneekin jos samaan muistimäärään 90 min...


      • FogX77
        Ville kirjoitti:

        Kamera tekee Mpeg muotoista videota ja on katseltavissa sellaisenaan vaikkapa DVD-soittimessa tai wintoosian mediaplayerissa.

        128 MB mahtuu n. 5-6 minuuttia videokuvaa parhaalla laadulla (640)
        Postimerkkikokoista (120) videota meneekin jos samaan muistimäärään 90 min...

        Joo ostin kans sen dsc p-73:n
        oon kyllä tyytyväinen joka lailla, mitä nyt hihna liian pitkä ja aika paksu taskuun..

        Yx pointti muuten minkä hokasin..
        Olis pitänyt ottaa se Pro memory stick Että saa kuvattua sitä VX-Fine kuvaa (30FPS)

        Onko joku hankkinut sen nopeamman kortin..?

        Kommentoikaa, onko iso ero tohon 16Fps Mpeg kuvaan.. Tuntuu että sivuttaisliikkeessä tulee helposti nykimistä.. vaikkakaan ei pahasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe