Osaako joku kertoa että millä tavalla ensihoidon koulutusohjelman ja sairaanhoitajan koulutusohjelman ekat 3,5 vuotta eroaa?
Alunperin ymmärsin että eh ja sh linjat ovat lähes identtiset, sen ajan mitä opiskellaan sairaanhoitajaksi, jonka jälkeen ensihoitajat opiskelevat vielä 6 kk nimenomaan ensihoitoon suunnattuja opintoja. Mutta taas jostakin kuulin että ensihoitajat paneutuvat jo sh-koulutuksen aikana enemmän ensihoitoon...
Osaako joku siis valaista asiaa? Itselläni on opiskelupaikka odottamassa sh-linjalle, mutta suuri unelmani olisi päästä ensihoidon linjalle opiskelemaan...
Tuleva sairaanhoitaja/ensihoitaja
2
266
Vastaukset
- 12
Itse kun kyselin asiaa sairaanhoidon opettajalta ja tutultani joka on valmistunut ensihoitajaksi että välttämättä ei edes saa kunnolla kursseja hyväksiluettua, koska eh alkaa erikoistumaan heti enemmän siihen ensihoitoon.
100% varma en ole, mutta itse olen kuullut vain tuota että koko ajan aletaan eh-linjalla aikaisemmin erikoistumaan. - t
ensihoito ei ole mikään erikoistuminen, vaan tutkinto on ensihoitajan tutkinto, josta toki lisänä saa sairaanhoitajan pätevyyden ja koska virallisesti ei oli ensihoitaja amk-virkanimikettä laillistetaan ensihoidon ko:ssa opiskelleen valmistumisensa jälkeen sairaanhoitajiksi.
Jos mielii ensihoitajaksi kannattaa sitä hakea opiskelemaan heti, sh-linjalla opinnot ovat melko erilaiset. Ensihoidossa melkeinpä missä vaan opinnoissa painotetaan myös kentällä tapahtuvaa hoitoa.
terv. eh-opiskelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831279
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 84824
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?49690Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t248594Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311580Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 52552
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7550