Miten joku voi kuvitella, että työttömät pitäisivät kirjanpitoa jokaisesta maitopurkkiostoksestaan?
Jos työtön olisi noin järjestelmällinen ja tarkka, niin hän ei olisi työtön, vaan töissä vähintään kirjanpitofirmassa, joissa on PULAA työntekijöistä!
Vaihtoehtoisesti järjestelmällinen ihminen menisi siivousfirmaan tai henkilökohtaiseksi avustajaksi. Näitä töitä riittää aina, mutta niissä tarvitaan tiettyjä ominaisuuksia.
Moni työtön on neurologisesti epätyypillinen ja hänen ajatuksensa harhailevat milloin missäkin. Vaikka mistään varsinaisesta vammasta ei ole kysymys, paras työkalu useimmiten olisi suuruusluokkaa lapio. Nykyään vaan edellytetään maanrakennustyöläiseltäkin monenlaisia taitoja alkaen laserin käytöstä kovaan fyysiseen kuntoon, miessukupuoleen, nuoreen ikään, laajaan ajokorttiin jne.
Järjestelmälliset ihmiset etenevät elämässään vakaasti ja harkitusti, kun neurologisesti poikkeavat taas pomppivat mielijohteesta toiseen, tulevat hyväksikäytetyiksi, ovat naiiveja eivätkä tiedä luultavimmin koskaan omaa paikkaansa sen enempää yhteiskunnassa kuin työelämässäkään. Miten voisivatkaan, kun eivät onnistu usein edes perheen perustamisesssa.
Järjestelmällisyys ei kuulu työttömän hyveisiin!
9
378
Vastaukset
- ap.
Esimerkiksi itselläni on muistitoiminnoissa poikkeavuutta, mutta pystyn sen täydellisesti peittämään kommunikoidessani netin kautta eli netti on muistitoimintojeni kainalosauvat.
Koskaan en kuitenkaan lähtisi hankkimaan mitään virallista diagnoosia itselleni, sillä en halua mitään lääkitystä, leimaa tai ylimääräistä kontrollia itselleni. Miksi haluaisin mitään holhousta usein itseäni tyhmemmiltä ihmisiltä? - voi teitä
Kyllä minä, pitkäaikaistyötön, ainakin laitan kaikki ostokseni ylös, olen näin tehnyt jo noin viisitoista vuotta. Ihan on aina oma kodin talousvihko käytössä. Mutta juuri siksi väitän ettei minulla ole velkaa eikä maksamattomia laskuja sekä rahaa riittää kaikkeen välttämättömiin menoihin. Jos on jtk isompaa ostettavaa, järjestelmällisesti laadin säästöohjelman jota myös noudatan.
Nuo mainitsemasi työpaikat, ei niihin vaan niin mennä. Vaaditaan koulutusta tai mainitsemiasi tiettyjä ominaisuuksia. Kaikilla ei sellaisia ole.
Järjestelmällinen ihminen ei välttämättä koe mitään tarvetta edetä elämässään vakaasti ja harkitusti jos rivien välistä oikein tulkitsen sen merkitsevän sinulle esim. uraa.
Toisten on vaan niin kovin vaikea ymmärtää ettei kaikilla ihmisillä ole samat tavoitteet elämässään kuin itsellä on. Ei edes sen perheen perustamisen suhteen.
Elämän suuri rikkaus on ihmisten monimuotoisuus, erilaisuus, jokainen on oma yksilönsä.
Ja miksi koet järjestelmällisyyden ihmisen hyveeksi?- ap.
Tämä oli melko epämielenkiintoinen vastaus, josta huomaa, ettei aivoja juurikaan käytetty sen laatimiseen. Hyvä kommentti on sellainen, että sillä on i n f o r m a a t i o a r v o a. Luuletko, että minä opin tuosta jotain?
Ainoa kiinnostava asia on se, että oletko ollut työttömänä 15 vuotta? - voi teitä
ap. kirjoitti:
Tämä oli melko epämielenkiintoinen vastaus, josta huomaa, ettei aivoja juurikaan käytetty sen laatimiseen. Hyvä kommentti on sellainen, että sillä on i n f o r m a a t i o a r v o a. Luuletko, että minä opin tuosta jotain?
Ainoa kiinnostava asia on se, että oletko ollut työttömänä 15 vuotta?Mitäs informaatioarvoa omassa jutussasi oli?
Pelkkiä oletuksia toisista ihmisistä joita et tunne.
Mitähän sinun kirjoituksestasi oppi? Ai niin, sen mitä mitä sinä olet asiasta, sekö informaatioarvoa lisää?
Viestissäni oli informaatiota miten asiat ovat minulla, ei oletuksia. Jos ei sinua kiinnosta, ei tarvitskaan kiinnostaa. Tunnen monia ennakkoasenteilla varustettuja ihmisiä jotka eivät ole totuudesta tai toisten mielipiteistä koskaan kiinnostuneita. Kuulutko sinä tälläisiin ihmisiin?
Ja en ole ollut työttömänä viisitoista vuotta. Jos olen laittanut ostokseni ylös viisitoista vuotta ei siitä pidä vetää johtopäätöstä että olisin ollut työttömänä tuon ajan myös.
Yhtälailla minä voisin kysyä oletko työtön epäjärjestelmällinen ihminen kun heistä paljon tunnut tietävän? - ap.
voi teitä kirjoitti:
Mitäs informaatioarvoa omassa jutussasi oli?
Pelkkiä oletuksia toisista ihmisistä joita et tunne.
Mitähän sinun kirjoituksestasi oppi? Ai niin, sen mitä mitä sinä olet asiasta, sekö informaatioarvoa lisää?
Viestissäni oli informaatiota miten asiat ovat minulla, ei oletuksia. Jos ei sinua kiinnosta, ei tarvitskaan kiinnostaa. Tunnen monia ennakkoasenteilla varustettuja ihmisiä jotka eivät ole totuudesta tai toisten mielipiteistä koskaan kiinnostuneita. Kuulutko sinä tälläisiin ihmisiin?
Ja en ole ollut työttömänä viisitoista vuotta. Jos olen laittanut ostokseni ylös viisitoista vuotta ei siitä pidä vetää johtopäätöstä että olisin ollut työttömänä tuon ajan myös.
Yhtälailla minä voisin kysyä oletko työtön epäjärjestelmällinen ihminen kun heistä paljon tunnut tietävän?Jos ihminen on järjestelmällinen ja muistitoiminnot ovat normaalitasoa, hän voi hyvin hutaista itselleen merkonomin / tradenomin ammattitutkinnon. Niillä papereilla pääsee jo työkkärin virkailijaksi, etuuskäsittelijäksi sosiaalitoimistoon tai kirjanpitäjäksi. Ei pitäisi tuottaa suuriakaan ongelmia.
Älä viitsi puhua kuin vauvalle, kun lause- ja sanajärjestyksesi ovat tuota tasoa, että niistä voi tehdä johtopäätöksiä moneen eri suuntaan...
Näytä mensan todistuksesi ja keskustele sen jälkeen ylimielisesti minun kanssani. Kaipaan älykästä keskusteluseuraa. - voi teitä
ap. kirjoitti:
Jos ihminen on järjestelmällinen ja muistitoiminnot ovat normaalitasoa, hän voi hyvin hutaista itselleen merkonomin / tradenomin ammattitutkinnon. Niillä papereilla pääsee jo työkkärin virkailijaksi, etuuskäsittelijäksi sosiaalitoimistoon tai kirjanpitäjäksi. Ei pitäisi tuottaa suuriakaan ongelmia.
Älä viitsi puhua kuin vauvalle, kun lause- ja sanajärjestyksesi ovat tuota tasoa, että niistä voi tehdä johtopäätöksiä moneen eri suuntaan...
Näytä mensan todistuksesi ja keskustele sen jälkeen ylimielisesti minun kanssani. Kaipaan älykästä keskusteluseuraa.Voi ressua sinun kanssasi, mikä tässä elämässä sinua risoo?
Vaikka ihminen on järjestelmällinen ja muistitoiminnot ovat normaalitaso ei hän silti välttämättä ole laisinkaan kiinnostunut merkonomin/tradenomin ammattitutkinnosta.
Oletkos ollut vauvojen kanssa tekemisissä? Puhutko heille noin kuten sinulle kirjoitan?
Kaikkia ihmisiä ei todellakaan kiinnosta pätkääkään joku mensan todistus. Minkälainen on ihminen jolle sellainen on tärkeää?
Mutta onneksi ihmisiä on erilaisia, muuten olisi tosi tylsää.
Ja osaan kyllä halutessani kirjoittaa aivan asiallista kieltä, lauseopillisesti oikeaa. Mutta kun tämä keskustelupaikka ei minusta sellaista vaadi eikä kaipaa vaan täällä voipi kirjoittaa kuten haluaa. Liian epävirallinen paikka tosissaan otettavaksi. - ap.
voi teitä kirjoitti:
Voi ressua sinun kanssasi, mikä tässä elämässä sinua risoo?
Vaikka ihminen on järjestelmällinen ja muistitoiminnot ovat normaalitaso ei hän silti välttämättä ole laisinkaan kiinnostunut merkonomin/tradenomin ammattitutkinnosta.
Oletkos ollut vauvojen kanssa tekemisissä? Puhutko heille noin kuten sinulle kirjoitan?
Kaikkia ihmisiä ei todellakaan kiinnosta pätkääkään joku mensan todistus. Minkälainen on ihminen jolle sellainen on tärkeää?
Mutta onneksi ihmisiä on erilaisia, muuten olisi tosi tylsää.
Ja osaan kyllä halutessani kirjoittaa aivan asiallista kieltä, lauseopillisesti oikeaa. Mutta kun tämä keskustelupaikka ei minusta sellaista vaadi eikä kaipaa vaan täällä voipi kirjoittaa kuten haluaa. Liian epävirallinen paikka tosissaan otettavaksi.Vauvoille toistetaan samoja asioita moneen kertaan. Opettele puhumaan asiasta äläkä tunteista. Minua ei kiinnosta nyt mtkään tunteilut eikä varsinkaan naisten taholta (joka oletettavasti olet).
- a.p
Olen vain idiootti. En voi sille mitään.
- Vierivä kivi
Tappioputki kirjoittaa: "Moni työtön on neurologisesti epätyypillinen ja hänen ajatuksensa harhailevat milloin missäkin. Vaikka mistään varsinaisesta vammasta ei ole kysymys, paras työkalu useimmiten olisi suuruusluokkaa lapio" .
Toki työttömän ajatukset harhailevat "milloin missäkin" niinkuin esimerkiksi kaikessa positiivisessa, virikerikkaassa harrastuksessa, reippailussa ja yleisessä skarppailussa rakentaen kehoa ja mieltä uutta haasteellista työtä varten tai muuten elämän suloksi. Lisäksi työttöminä huseeraavat nykyään ammattiin katsomatta kaikista mahdollisista koulutusryhmistä olevat, ei ainoastaan talikkomiehet tai luutunaiset. Sitäpaitsi kaikki kunnia ruumiillisen työn tekijöille, ilman heitä sinunkaan sotkusi eivät tulisi siivotuksi.
Typistyksesi on naiviuden huipputasoa: "Järjestelmälliset ihmiset etenevät elämässään vakaasti ja harkitusti, kun neurologisesti poikkeavat taas pomppivat mielijohteesta toiseen, tulevat hyväksikäytetyiksi, ovat naiiveja eivätkä tiedä luultavimmin koskaan omaa paikkaansa sen enempää yhteiskunnassa kuin työelämässäkään. Miten voisivatkaan, kun eivät onnistu usein edes perheen perustamisesssa" .
Näinköhän? Vaikutat jotensakin katkeralta siitä, että muutamat eivät pysy työssä, joka ei täytä niitä toiveita, mitä he työlle asettavat. He eivät suinkaan "pompi" mielijohteesta toiseen, vaan ovat uranuurtajia saralla, joka on vielä täysin kesannolla. Sarka on työpaikkaviihtyvyys. On hyvin, hyvin tärkeää, että on työpaikka, jossa on hyvä olla.
Monilla työpaikoilla työnteko tyssää siihen, kun heti aamusta on vastassa muuan niin kärttyinen naama, että ei ole syytä jäädä veuhkaamaan sinne, vaan työtarmo suunnataan paremmille markkinoille, ja jos niitä ei ole; kotomökkikin on parempi, aina töitä tekevälle sieltäkin löytyy; ahkera kun on.
On ihanaa tehdä rästissä olevia töitä ja nauttia työttömyydestä täysillä, ja elämä kuplii aina uusia ideoita sekä tuottaa uusia suuntauksia, muutamille. Jotkut työttömät taasen valittavat, etteivät keksi muuta tekemistä, kuin maleksia kaupungilla. Miten siihen riittää aikaa, kun toisesta työttömästä tuntuu, että vaikka olisi ikiliikkuja, aina aika loppuu kesken.
"Vakaat ja harkitsevat" ovat valitettavan usein synonyymejä kylmille ja häikäilemättömille, jotka keinoja kaihtamatta saavat fiksummat lähtemään kilometritehtaille. Maailman suurimmat nerot ovat olleet aina hieman ailahtelevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315466- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833283- 112565
- 292152
- 122077
- 1631886
- 141368
- 1051362
- 1371154