Maallikko leikkasi 10-vuotiaan kollin ilman nukutusta. Toimenpide oli onnistunut eikä siitä ilmennyt mitään haittoja kissan voidessa edelleen hyvin eikä sen suorittajakaan joutunut siitä kärsimään. Kehui vielä säästäneensä eläinlääkärin kulut.
Onko toimenpide ollut lain mukaan sallittu?
maallikko leikkasi
9
131
Vastaukset
- i-diootti
Mikä leikkaus oli kyseessä?
Milloin kissa leikattiin? nyt vai 50 vuotta sitten?
Kuinka on huolehdittu jälkihoidosta?
Eiköhän ilmoitus eläinsuojeluviranomaisille olisi paikallaan?
Vai mitä itse olet mieltä?- a-atu
Ei se mitään jälkihoitoa ole tarvinnut.
Hyvin on voinut, ei ole asiasta kysymyksiä esittänyt eikä ilmoituksia vaatinut. - P-eetu
a-atu kirjoitti:
Ei se mitään jälkihoitoa ole tarvinnut.
Hyvin on voinut, ei ole asiasta kysymyksiä esittänyt eikä ilmoituksia vaatinut.Kyseessä on eläinsuojelurikkomus. Pitääkö tuota vielä kysellä?
- mari----
Eläinsuojelurikosko, miltä pohjalta?
Ketjun toisen puheenvuoron käyttäjälle ("i-diootti") voi sanoa, ettei kissa juurikaan elä yli 50-vuotiaaksi. Ei ole siinä merkittävästi kissantuntemusta.- 2+12
Lue: artikla 10 kirurgiset toimenpiteet
- 5+18
2+12 kirjoitti:
Lue: artikla 10 kirurgiset toimenpiteet
Linkki olisi tietysti asiallinen
http://www.saunalahti.fi/samans/SHS/sopimus.html - i-diootti
Oletko ihan idiootti kun arvelet minun luulevan kissojen voivan elää viisikymppisiksi?
Ensinnäkään aloittaja ei kirjoittanut että mikä leikkaus oli kyseessä ja toisaalta ei myöskään sitä, että milloin tämä leikkaus tehtiin äskettäin vai vuosikausia sitten.
Katsos, meidän isovanhempien nuoruudessa maallikot tekivät eläimille erilaisia (jopa kirurgisia) toimenpiteitä kun paremmasta ei tiedetty eikä eläinsuojeluasioita ajateltu. Oli täysin yleistä että esim. kollikissat kastroitiin raa´alla tavalla eli työnnettiin kissa turkinhihaan ja sitten vaan puukolla pallit pois.
Onneksi eläinrääkkäys on nykymaailmassa sanktioitu ja tervepäiset ihmiset ymmärtävät sen ettei eläimille saa tuottaa kipua eikä tuskaa puoskaroinnilla. Valitettavasti on vielä paljon heitäkin jotka eivät välitä eläinten oloista ja kohtelusta tuon taivaallista tai pahimmassa tapauksessa harrastavat niiden rääkkäystä ja kiusausta.
Aloittajan viesti on esimerkki eläinrääkkäyksestä ja ihmettelen että se on näin pitkään palstalla pysynyt.
Outoa että on kirjoittajia jotka tuntuvat puolustavan tuollaista menettelyä! - 21 3
i-diootti kirjoitti:
Oletko ihan idiootti kun arvelet minun luulevan kissojen voivan elää viisikymppisiksi?
Ensinnäkään aloittaja ei kirjoittanut että mikä leikkaus oli kyseessä ja toisaalta ei myöskään sitä, että milloin tämä leikkaus tehtiin äskettäin vai vuosikausia sitten.
Katsos, meidän isovanhempien nuoruudessa maallikot tekivät eläimille erilaisia (jopa kirurgisia) toimenpiteitä kun paremmasta ei tiedetty eikä eläinsuojeluasioita ajateltu. Oli täysin yleistä että esim. kollikissat kastroitiin raa´alla tavalla eli työnnettiin kissa turkinhihaan ja sitten vaan puukolla pallit pois.
Onneksi eläinrääkkäys on nykymaailmassa sanktioitu ja tervepäiset ihmiset ymmärtävät sen ettei eläimille saa tuottaa kipua eikä tuskaa puoskaroinnilla. Valitettavasti on vielä paljon heitäkin jotka eivät välitä eläinten oloista ja kohtelusta tuon taivaallista tai pahimmassa tapauksessa harrastavat niiden rääkkäystä ja kiusausta.
Aloittajan viesti on esimerkki eläinrääkkäyksestä ja ihmettelen että se on näin pitkään palstalla pysynyt.
Outoa että on kirjoittajia jotka tuntuvat puolustavan tuollaista menettelyä!Luonnollisesti eläinten rääkkääminen ei ole eikä ole ollut sallittua. Siitä tässä ei ole ollut kyse.
Kyseessä on ollut tarpeelliseksi ja jopa sen kannalta hyödylliseksi katsottu suhteellisen yksinkertainen ja lyhytaikainen toimenpide, jossa kipu on ollut hyvin lyhytaikainen ja josta eläin ei ole tuntenut kipua enää sen jo tapahduttua. - Maallikon suorittamanahan toimenpide on aika yleinen esim. porsailla ja poroilla.
"Oletko ihan idiootti kun arvelet minun luulevan kissojen voivan elää viisikymppisiksi?" - Kun tarkasti lukee aloituksen ja asianomaisen ensimmäisen puheenvuoron, voi todeta hänen (="i-diootti") uskoneen kissan elävän ainakin 60-vuotiaaksi!!! - Kannattaisi vähän tutustua kissan biologiaan, jos osaa lukea. - 7+22
21 3 kirjoitti:
Luonnollisesti eläinten rääkkääminen ei ole eikä ole ollut sallittua. Siitä tässä ei ole ollut kyse.
Kyseessä on ollut tarpeelliseksi ja jopa sen kannalta hyödylliseksi katsottu suhteellisen yksinkertainen ja lyhytaikainen toimenpide, jossa kipu on ollut hyvin lyhytaikainen ja josta eläin ei ole tuntenut kipua enää sen jo tapahduttua. - Maallikon suorittamanahan toimenpide on aika yleinen esim. porsailla ja poroilla.
"Oletko ihan idiootti kun arvelet minun luulevan kissojen voivan elää viisikymppisiksi?" - Kun tarkasti lukee aloituksen ja asianomaisen ensimmäisen puheenvuoron, voi todeta hänen (="i-diootti") uskoneen kissan elävän ainakin 60-vuotiaaksi!!! - Kannattaisi vähän tutustua kissan biologiaan, jos osaa lukea.Lue nimimerkin 5 18 linkki niin ymmärrät että maallikolla ei ole asiaa heiluttaa veistä mitä tulee kissoihin koska se on lainvastaista ja epäinhimillistä toimintaa! Osaatko muuten lukea? Ymmärrätkö lukemasi?
Mistä teitä idiootteja oikein tulee?
Jatka vielä tätä samaa linjaa niin teen sinusta ilmon ylläpidolle sillä suorastaan yllytät eläinrääkkäykseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984