--GALLUP--

Merri<3

Pientä kyselyy...
1.Kuka on paras neljästä hobitista?
2.Kuka on paras henkilö?
3.Monesti olet lukenu kirjan?
4.Monesti olet kattonut leffat?
5.Kävitkö katsomassa leffat teatterissa?
6.Mikä leffoista on paras?
7.Entä kirjoista?
8.Milloin katsoit jonkun leffoista viimeksi?
9.Entä milloin luit jonkun kirjoista viimeksi?
10.Keräätkö THS "krääsää"?
11.Voitko sanoa olevasi AITO THS-fani?

24

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Black´s widow

- Frodo, tietenkin. Sillä on eniten asennetta. Merry ja Pippin vaikuttaa vähän torveloilta ja Sam on aina ollut vähän nyyhky.

2.Kuka on paras henkilö?
      -Jostain syystä mä olen aina tykännyt Glorfindelista. Empä tiä... Varmaan joku fetissi blondi-miehiin. ^^

- 2 kertaa enkuks ja 2 kertaa suomeks

-en oo laskenu.

-kaikki juu.

-ykkönen

7.Entä kirjoista?
      -kolmonen

-on tästä aikaa...

-on siitäkin aikaa

-en, mutta onhan mulla tuolla hyllyssä tollaset kaks Argonath-patsasta..

11.Voitko sanoa olevasi AITO THS-fani
      -olen mä juu. Hobitteja on muuten olemassa.

• Jawetus

Koska täällä ei järkevämpääkään keskustelua tällä hetkellä käydä, niin osallistutaan sitten vaikka gallupiin!

Samvais Gamgi. Vekkuli velikulta... Tunnollinen, kunnollinen ja huumorintajuinen. Ilmeisesti Tolkien latasi kaiken huumorin hänen harteilleen.

2.Kuka on paras henkilö?
      Siis kautta aikain vai TSH:ssa? No Galadriel, jos TSH:sta puhutaan. Oikeudenmukainen ja ollut monessa mukana. Ilmeisesti ainoa (tai ei niitä ainakaan montaa ollut) kolmannen ajan haltioista, joka on syntynyt Amanissa. Lisäksi kun vielä otetaan nuo Silmarileista johtuneet tapahtumat Fëanorin poikien petos ja siitä johtunut vaarallinen Helcaraxën ylitys ja vielä Noldorin tuomio niin siinä onkin yhdelle naiselle aikalailla riittävästi syytä sanoa, että hän on paras henkilö kolmannella auringonajalla. Kun hän on vielä lisäksi ollut Melianin ystävä ja Amanissa Lorienin, niin tietoa, taitoa ja kokemusta häneltä löytyy. Kova jätkä!

Ajoittain enemmän, joskus vähän vähemmän. Kuusitoistavuotiaana olin lukenut TSH-trilogian läpi seitsemän kertaa, sen jälkeen parhaita paloja kiinnostuksen mukaan sieltä täältä. Ja tietenkin niitä muita kirjoja myös.

Kaksi kertaa jokaisen. Ihan hienoja ovat, joo...

Kyllä. Ja kaverit pakottivat katsomaan nuo uudelleen vielä videoltakin. No, kai sitä aikaa voisi huonomminkin viettää. Oluen juonnin lisäksi voi vielä katsoa filmiäkin, kuin vain jos joisi olutta.

Kokonaisuus on ihan OK. Jotkut juonesta poikkeamat ärsyttivät ja olivat oikeastaan ihan turhia. Lisäksi nuo pelleilykohdat olisi saanut jättää tekemättä. Tarkoitan Legolasin skeittailuja ja muita... Elokuvat oli kyllä tehty erittäin hyvin Tolkienin hengessä.

7.Entä kirjoista?
      Hobitti. Ehdottomasti! Se on yhtenäisin kokonaisuus.

Muistaakseni joulun tienoilla.

Kokonaan? Vuonna 1983. Mutta osia viimeksi eilen. Silloin kahlasin kyllä KTK:ta.

No en helv...ssä!!

En kai, tai en tiedä. Yksinkertaisesti vain nautin Tolkienin teksteistä ja kerronnasta, joka on samalla kertaa rautaa ja hellyttävää. Luen toki paljon muutakin, mutta Tolkienin tekstit ovat täysin jäljittelemätön sekoitus raamattua ja proosaa...

• Ban

Heh... Tulipas mieleen, että on kirjoissa yksi huumorilausahduskin (kuka vielä väittää niistä huumorin puuttuvan). Carandhrasilla Saattueen isot miehet raivaa reittiä lumihankeen ja Boromir pohtii jotta on se hyvä, kun seurueella on mukana vahvoja miehiä, ylväitä vielä. Vaikkakin alhaisemmat lapiolla varustetut miehet voisivat kylläkin olla hyödyllesimpiä.
        LOL

• Jawetus
        Ban kirjoitti:

Heh... Tulipas mieleen, että on kirjoissa yksi huumorilausahduskin (kuka vielä väittää niistä huumorin puuttuvan). Carandhrasilla Saattueen isot miehet raivaa reittiä lumihankeen ja Boromir pohtii jotta on se hyvä, kun seurueella on mukana vahvoja miehiä, ylväitä vielä. Vaikkakin alhaisemmat lapiolla varustetut miehet voisivat kylläkin olla hyödyllesimpiä.
        LOL

... no niinpä oli, joo. Heh-hee. Huumorimiehiä tuo Boromir ;)

Tolkien ei tainnut olla niitä suurimpia vitsinikkareita. Taisi draama ja tieteellinen muinaiskielien tarkkailu olla lähempänä hänen sydäntään.

En tiedä, olisinko halunnut tutustua häneen henkilökohtaisesti, mutta tekstit ovat mukavaa luettavaa. Ja tuo mytologia ja kulttuurit kielineen. Ah!!

Nerokas äijä!

• Lalaith
        Jawetus kirjoitti:

... no niinpä oli, joo. Heh-hee. Huumorimiehiä tuo Boromir ;)

Tolkien ei tainnut olla niitä suurimpia vitsinikkareita. Taisi draama ja tieteellinen muinaiskielien tarkkailu olla lähempänä hänen sydäntään.

En tiedä, olisinko halunnut tutustua häneen henkilökohtaisesti, mutta tekstit ovat mukavaa luettavaa. Ja tuo mytologia ja kulttuurit kielineen. Ah!!

Nerokas äijä!

Ei mahdu päähäni, että niin moni on sitä mieltä, ettei Tolkienilla ollut huumorintajua... Minä kun hihitän aina hysteerisesti lukiessani, en käsitä... Ilmeisesti oma huumorintajuni on sitten yhtä kummallinen kuin Tolkienin oli. Ja ilman muuta olisin halunnut tutustua häneen - en kyllä missään tapauksessa olla naimisissa hänen kanssaan, mutta opiskelijana Oxfordissa tai ehkä naapurin lapsia... Pah, elämäni pahimpia pettymyksiä on ehdottomasti se, kun tajusin, että ukko Tolkien kuoli jo ennen kuin synnyin - olin kovasti toivonut voivani kirjoittaa ja kysyä kaikesta heti, kun osaisin englantia riittävän hyvin.

• Arwen91

1. Paras hobitti tietysti Frodo.Mutta nää muut on vapaamielisimpiä mut hauskoja.
      2.Paras henkilö: Arwen.Niin upea hahmo, yksi parhaimmista tolkienluomuksista Luthienin rinnalla ja muitten, joita e jaksa luetella.
      3.Koko kirjan?
      Osat: Sormuksen rotarit, öö... lasketaan... 18 kertaa..Kaksi tornia 14 kertaa...Kuninkaan paluun 7 kertaa.Siksi että luin kirjat leffojen jälkeen tarkoituksellisesti, että jännitys säilyisi.
      4.Leffat: Ritarit 16 kertaa, Tornit 15 kertaa, Kuninkaan paluun 5 kertaa.Enempää en ole ehtinyt...
      5.Kävin kattomassa leffateatterissa.
      6.Tämä on vaikea...Sormuksen ritarit on kiireinen, Kaksi Tornia hidastempoinen, Kuninkaan paluu on normaalia lähentävä.Mutta ritarit on paras sisällöltään, torni on jaa...sellainen, kuninkaan paluu on jyrkkä katsojaan kohtaan, se ei ole niin tunteikas kun ritarit...Vaikea...
      No sanokaamme ritarit.Mutta Kuninkaan paluu on toisiksi paras.
      7.Kirjoista paras on kuninkaan paluu.Yksinkertaisesti.
      8.Milloin katoin...2 viikkoo sitten Kuninkaan paluun.
      9.Kirjoista?
      Ehkä maalis-huhtikuussa...
      10.Julisteita...kuvia paljon noita, 176 kun kerran tylsyyttäni laskin.Mukaan kuuluu osiin liittyviä julisteita, kartta ja Arwen, ja Frodo...
      Sain yhen mukin.Keräänkö?
      Vain kuvia.Ja on ritarien ja paluun kortit, sain ne.
      11.Voin. tunnonvaivoitta.Sekä leffoista että kirjoista.Todella, täydellä sydämmeltäni.

• Tristessa

1. Frodo tietysti
      2. Aragorn
      3. 12 kertaa
      4. Ykkösen ja kakkosen n. kymmenen kertaa, kolmosen vasta kerran
      5. Jeps
      6. Paras leffa taitaa olla kakkonen
      7. Kirjoista paras on ykkönen
      8. Eilen
      9. Viime helmikuussa
      10. En keräile
      11. En

• kontu

1. Sam, ehdottomasti!
      2. Samvais Gamgi, sen jälkeen Gandalf ja Merry ja Pippin.
      3. Muutaman kerran..
      4. En oo laskenu, mutta todella monta kertaa jokaisen leffan ainaki 4-5 kertaa.
      5. Kuninkaan paluun kävin vain katsomassa teatterissa..
      6. Vaikea kysymys, itse pidän kaikkia leffoja kokonaisuutena eli yhtenä samana, mutta jos tuohon pitää vastata niin sitten Kuninkaan paluu sillä sormus tuhotaan ja hobitit saavat jatkaa taas rauhassa elämäänsä, sekä saruman kuolee.Sauron voitetaan. Paha karkoitetaan Keski-maasta.
      7. Kirjoista? tuokin vaikea kysymys, no sanotaan Sormuksen ritarit. Sillä siinä alussa kerrotaan hobiteista mistä pidin paljon.=)
      8. Viime viikonloppuna Kuninkaan paluun. On niin vaikea tajuta että se loppui siihen.. Ehkä sitten kun jaksan katson joskus maratonina kaikki leffat putkeen että yks leffa per päivä viikonloppuna...
      9. Noin melkein vuosi sitten. Tosin silloin tällöin oon selaillu kun oon muistellu joitain kohtia..
      10. No ehkäpä se jonkinnäköistä "krääsää" on. Videoiden ja Tolkienin kirjojen lisäksi minulla on hyllyllä Sormuksen herran hahmot kuninkaan paluusta ja kahdesta tornista, oikeasti ne ovat shakkinappuloita mutta minusta ne olivat paljon hienompia kuin semmoiset muovikangasvärinuket joten ostin ne. Ne ovat aika hauskoja. Hahmoina niissä:Sormuksen saattue,Arwen,puu-parta,käärmekieli,saruman,sauron,eri örkkejä,klonkku, Nazgul ja galadriel.Tässä 1 kuva kukunorin sivuilt:
      http://www.kukunor.com/index.php?sid=15&pid=2020&ser=49

Lisäksi minulla myös kukunorista Sormus kirjoituksineen. Joskus jos rahaa tulee enemmän haluaisin ostaa ne muutkin sormukset,korut: Galadrielin sormus (Nenya), arwenin kaulakorun,haltioiden lehtikorun jne..Jostain kumman syystä vain pidän niistä, koruja eritoten keräilen.Kaunein minusta tuo Galadrielin sormus.Sekä sitä kypärää ihailen kovasti sekin olisi kiva saada niin hienosti tehty tosin kovin kallis. mitään muuta "krääsää" en osta eikä tee mieli.
      11. Voin sanoa ja tulen aina olemaankin.=)
      Tarinan tulen aina muistamaan sillä se niin loistava.

ups! taisi tulla aika paljon tekstiä...=)

• tihk

Pippin
      2.Kuka on paras henkilö?
      Gandalf
      TSH kaksi kertaa ja Hobittin kerran
      en minä tommosta laske xD monta
      en. halusin säilyttää jännityksen
      kuninkaan paluu
      7.Entä kirjoista?
      sormuksen ritarit
      kuninkaan paluun pari päivää sitten
      tänään :)
      en
      no en oikeastaan

• Arwen

1.Frodo
      2. niit on monta, Aragorn, Legolas, hobitit, Gandalf, Arwen
      3.neljästi
      4. Toosi monta kertaa..
      5. kävin sormuksen ritarit viisi kertaa, kaksi tornia neljästi ja kuninkaan paluun viidesti!!
      6.kuninkaan paluu
      7.kuninkaan paluu
      8.eilen päivällä
      9.kesäloman alussa
      10. todellakin..
      11. joo tod.

• Ban

-En pidä hobiteista. Bilbo menee nippa nappa.
      2.Kuka on paras henkilö?
      -Ei ne oikeestaan kukaan säväytä
      -Kolme kertaa kannesta kanteen, satamiljoonaa kertaa kuitenkin pieninä palasina
      kolmesti kaikki, Kerran RoTK:n
      -Joo
      -Eka
      7.Entä kirjoista?
      -Kolmas
      Jouluna RoTK:n
      -Luin viimeksi HoME V:n. n.kuukausi sitten
      -En
      -En ole Tolkien-fani. Olen Tolkien-tietäjä.

• Sky

1.Pippin *hymy*
      2.Ehket Sam... kaikki voivat samaistua häneen.. ja Sam on tavallinen henkilö josta tulee sankari, vaikka ei sitä tahtoisikaan...
      3.Nyt kolmesti
      4.Fellowshipin varmaan yli viisukymmentä kertaa, samoin kuin Two Towersinkin, mutta Return of the King jää siihen kymmeneen.
      5.Fellowshipin ja Return of the Kingin kyllä... Two Towersia en kerinnyt mennä katsomaan...
      6.Kuninkaan Paluu ehdottomasti
      7.Sormuksen Ritarit
      8.Kuninkaan Paluun
      9.Luin varmaan Kuninkaan Paluun...
      10.Kerään, ehdottomasti
      11.Voin... tietääkseni...

• Hihhuli

1.Pippin
      2. e tiiä
      3. parisen kertaa
      4. kerran
      5. juups
      6. sormuksen ritarit
      7. sama
      8. suunnilleen viikko sitten.
      9. Kaksi (?) vuotta sitten.
      10. e.
      11. En voi. fanius kun on aika suppea käsite.

• just me...

1.merri...niin tyhmäää!!:)
      2.öööööh....aragorn kai...
      3.kerran,luen just toista kertaa...
      4.niin monta ettei jaksa laskee!!!ainakin ykkösen neljä-viis kertaa....kakkosen about kuudesti ja kolmosen kolmesti...
      5.juuh...melkein ens illas.!
      6.kolmonen ehdottomasti!olen onnellinen loppu tyyppi!:)
      7.kolmonen siitkin,kaikista jännittävin!
      8.tasan viikko sitten kolmosen.
      9.oon just lukemassa kolmasta osaa...
      10.no enpä erityisesti...on mul kaikki kirjat jotka j.r.r tolkien on tehny mut ei mitään tikku ukkeleita...ei niis oo järkee!!!
      11.voin...olen fani joka rakastaa niitä kirjoja ja pitää myös leffoista mutta ei mikään mielen vikainen jolla on kaiken mailman julisteet ja korut ja pikku uketsu hahmot ja joka osaa kirjan ulkoo...

• Iso B

1.Sam on paras
      2.ehdottomasti Boromir (nro 2 on Gimli)
      3.3 kertaa
      4.joka osan kolmesti
      5.kyllä
      6.vastataas kliseisesti, ei noin hyvin yhteen nivoutuvasta tarinasta voi valita parasta osaa.
      7.katso kohta 6
      8.3 viikkoa sitten
      9.n. viikkko sitten (koko kirja)
      10.en
      11.miten määritellään aito fanius? itse tuskin olen.

Ps. Se on muuten varmaan TSH

• Aragorn

No niin, voisinhan minäkin vastata, kun kerran rupesin täällä aikaani kuluttamaan..

1. Frodo on suosikkini, mutta kyllä kaikki hobitit ovat todella sympaattisia. Merri ja Pippin ovat erityisen hauskoja.

2. Tykästyin jo ennen leffoja Aragornin hahmoon.

3. Kirjan olen lukenut noin 10 kertaa. Yleensä kerran vuodessa.

4. Osat 1 ja 2 olen katsonut kerran ja Kuninkaan paluun kahdesti.

5. Kaikki osat olen nähnyt leffateatterissa, kolmosen myös dvd:nä.

6. Osa 1 Sormuksen ritarit.

7. Sama kuin yllä.

8. Lauantaina katsoin Kuninkaan paluun uudelleen. Toivottavasti pian saan katsottua uudestaan myös muut osat.

9. Luin juuri Kaksi tornia, ties kuinka monennetta kertaa.

10. En kerää krääsää.

11. En tiedä, ehkä en fani. Olen kuitenkin vuosikausia tykännyt TSH:sta.

• jk1

1.Ehdottomasti Samvais, uskomattoman rohkea ja sanoinkuvaamattoman ihana
      2.Sam ja Gimli
      3.Häpeäkseni myönnän...vain kerran
      4.Kaksi ekaa kahdesti, viimeisen vasta kerran
      5.Kyllä
      6.Kuninkaan paluu
      7.Luonnollisesti Kuninkaan paluun
      8.Kaksi tornia
      9.Viime kesän alussa
      10.En
      11.En, mutta se ei estä minua pitämästä kirjoja täydellisinä.

• Sasha

**Pippin
      2.Kuka on paras henkilö?
      **Mmm... Aragorn tai... ei! Klonkku!
      **melkeen yhesti... *nolo*
      **yhesti, paitsi kolmosta
      **en
      **kakkonen tähän asti
      7.Entä kirjoista?
      **oisinpa vaan lukenu ees ekan...
      **eilen
      **ikuisuuus sitte
      **en
      **en todellakaan

• Elzy

1.Pippin

• -Elwing-

1.Jaa-a... Vastaan, että Sam. Siinä yksi kirjan todellisista sankareista.

2.Aragorn... En oikein ees osaa perustella miks... Aragornin tarina vaan on niin kiinnostava.

3.Monesti... En oo hirveästi laskeskellut.

4.Öööö... Pari kertaa, öh, en mä tiiä...

5.No joo...

6.Kuninkaan Paluu

7.Ei pysty valitsemaan... kokonaisuus.

8.Siitä on jo aikaa... ehkä noin kuukaus.

9.Pari viikkoa sitten.

10.En. Häpeäkseni myönnän, että mulla kylläkin on yks juliste...=)

11.En tiedä... miten sen nyt ottaa...

• samwise

1.sam(tottakai...kts nimimerkki:)
      2.sam:)
      3.6tai7krt...nyt on menossa 7 tai 8krt...(luin ekan kerran vuonna 2003..)
      4.tosi monta
      5.kaikki muut paitsi fotr:in
      6.kuninkaan paluu
      7.ehkä ttt
      8.18.10.04 ttt
      9.öö...luin just vähän aikaa sitten fotr:in,luen nyt ttt:tä
      10.joo,kerään
      11.jep

• Lalaith

1. Ehkä Sam, hänestä pidän eniten vaikka oikeastaan muista on hauskempi lukea. Tai sitten Bilbo, jos nyt saa lisätä viidennen hobitin listaan.

2. Gandalf ehdottomasti, hänessä on vähän kaikkea ja kokonaisuus toimii täydellisesti. Hän saa minut nauramaan, on turvallinen ja pelottava yhtä aikaa. Toiseksi paras on kai Faramir, olen pikkuisen ihastunut häneen ;)

3. 27 kertaa kokonaan, lisäksi osia sieltä täältä.

4. Öö... ensimmäisen kai viidesti ja toisen kolmesti, viimeisen vasta kerran (odotas vaan kunhan saan sen extended dvd:n).

5. Kävin

6. Ensimmäinen, se on kaikkein lähinnä kirjoja ja saa minut samalla tavalla onnelliseksi kuin lukeminen. Mutta en osaa sanoa onko se elokuvana paras.

7. Minusta se on yksi kirja, ei sitä pitäisi jakaa. Ehkä eniten pidän Rivendell-jaksosta tai Fangornista.

8. Melkein vuosi sitten joulukuussa kolmosen ensi-illan aikaan fanitapaamisessa, jossa katsottiin kaikki kolme leffaa putkeen isossa teatterissa, kaksi ensimäistä pidennettyinä versioina.

9. Aina minulla on TSH kesken, luen sitä kun tuntuu siltä. En ole moneen vuoteen lukenut sitä kerralla läpi. Muuta aiheeseen liittyvää luin viimeksi puolisen vuotta sitten, kun luin kirjan Tolkien and the Great War (suosittelen kaikille, kertoo T:n kokemuksista ensimmäisessä maailmansodassa ja siitä kuinka ne vaikuttivat hänen kirjoihinsa).

10. En varsinaisesti. Minulla on yksi vanha juliste (piirretty, niitä leffakuvia en halua) ja joitakin karttoja. Keräilen vain kirjoja. Mutta surffailen kyllä joskus TolkienTownin sivustolla katselemassa kaikkea ihmeellistä myytävää. Himoitsen niitä hopeisia pikareita...

11. Kyllä. Ja ylpeä siitä ;) Fanit ovat iloista porukkaa, vähän hulluja mutta hauskalla tavalla :D

• Meliel

1.sam
      2.legolas,mutta on niitä muitaki
      3.vasta yhesti
      4.en oo laskenu mutta monta kertaa
      5.en
      6.eiköhän se eka oo kaikista parhain
      7.jaa
      8.on siitä jonku aikaa
      9.on aikaa,tarkotus olis alottaa taas lukemaan
      10.en
      11.siltä väliltä

• Nimloth

1.Pippin (vaikka kaikki ovat omalla tavallaan "parhaita")
      2.Vaikea sanoa, pidän hahmojen muodostamasta kokonaisuudesta =)
      3.Kaksi kertaa
      4.En ole laskenut, ehkä kymmenisen kertaa yhteensä
      5.En ensimmäistä, Kaksi Tornia ja Kuninkaan paluun kylläkin
      6.Sormuksen ritarit
      7.Tarina on kokonaisuus, niitä on vaikeampi erotella kuin kirjoja
      8.Muutama kuukausi sitten
      9.Noin vuosi sitten
      10.En kerää aktiivisesti, mutta jos jotakin mielenkiintoista ja maulla tehtyä tulee eteen, niin saatan ostaa
      11.Voin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe