Me ollaan nuori opiskelijapariskunta joka miettii belgin hankkimista sitten kun muutetaan kaksiosta isompaan kämppään. Yksi asia kuitenkin mietityttää:
-Mitä paimenkoira tykkää siitä, että useana iltana viikossa on kavereita käymässä, n. 1-6 kerrallaan 10 hengen kaveriporukasta? Hermostuuko se kun paimennettavat osin vaihtuu? Tosin aika nopeastihan se niihin kaikkiin tutustuu, kaikki ovat oikein eläinrakasta porukkaa ja osin ehkä ulkoiltaisiinkin yhdessä, vaikka ensisijaisesti ulkoilu olisi minun harteillani. Mutta siis: risooko paimenkoiraa "sekalainen seura?"
Risooko paimenkoiraa "sekalainen seura"
2
555
Vastaukset
- belgi_girl
Minun belgini on kyllä kauhean ihmisrakas ja tykkää siitä että meillä käy vieraita. Tosin koira on aika väsynyt sen jälkeen kun vieraat ovat lähteneet. Se touhottaa niiden ympärillä jatkuvasti eikä oikein malta käydä makaamaan. Joku yksilö belgeistä saattaa olla arkakin, varsinkin jos on kova meteli ja on kova meno päällä.
Kannattaa totuttaa koiranpentu heti pienestä pitäen erilaisiin ihmisiin, meillä kävi edellisen koiran (saksanpaimenkoira) kanssa niin, että koska se oli aina laitettu toiseen huoneeseen kun tuli vieraita, niin siitä tuli aika arvaamaton ja vihainen vieraiden läsnäollessa. Mutta luulisin että belgi sopii sinunlaiselle ihmiselle siinä kuin mikä tahansa muukin. - Koiris
Belgialaisesta on suuri riski saada hermostunut tuollaisessa. Parempi rotu tuossa tilanteessa olisi ehdommasti vaikka Hovawart. Tulisiko koiraa ulkoilutettua tarpeeksi. Molemmat rodut vaatii liikuntaa ja toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368