Olen siirtymässä nyt vuoden jälkeen lukiosta amikseen ja haluaisin tietää,
että nyt kun haen yhteishaussa johonkin amikseen,niin saako lukio-opinnoista pisteitä? Luultavasti olen menettänyt ne kolme pistettä,mitkä sain lähtiessäni peruskoulusta,onko näin?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen !
Lukiosta amikseen siirtyminen
4
149
Vastaukset
- amiskaan hakeva
kyllä saat lukio-opinnoista pisteitä. Tosin et voi lukiopohjasena hakea tavalliselle amislinjalle, vaan yo-linjalle, oot kai sen huomannu? Se yo-linja kestää vaan 2 vuotta.
http://www.koulutusnetti.fi/?path=ammatilliset_perustutkinnot
tuolla lisää - +++++++++++
Ei ap ole suorittanut lukiota, vaan vain yhden vuoden eli ei hae yo-linjalle. Jotkin lukion suoritetut kurssit korvaavat amiksen kursseja.
Miksi lähdet lukiosta? - Puolilukiolainen
Itse hain yhden vuoden lukion jälkeen amikseen, en ole tarvinnut käydä yhtäkään yhteis-aine kurssi kuin matikkaa jne amiksessa. Voit ehkä saada koulutuksen kahdessa vuodessa mutta itse käyn kolmessa vuodessa koska olen tyyliin ollut "vapaalla" koulusta silloin kuin muilla luokkalisilla on ollut yhteisiä aineita. Käyn töissä koulun ohella joten tämä on ollut hyvä mahdollisuus tienata vähän ekstraa.
- yo-pohjainen amis
Kyllä sä mun käsittääkseni ne kolme pistettä viä saat!!: )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4346163- 875470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest514467- 543996
- 783961
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33616SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933549Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1213274Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713251- 432309