kaikesta päätellen koirapuisto ei olekaan hyvä idea. Täällä luettuani juttuja, voi koirapuisto-asian haudata.
Ei sittenkään hyvä asia
nvjsnba
6222
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Pelkäät siis että koirallesi käy jotain,ei se rikki mene jos vähän pääsee leikkimään muiden kanssa.Katso vaikka ensin minkälaisia koiria siellä on ja mieti oman koirasi luonnetta pärjääkö se edes muiden kanssa.
Paljon isompi virhe on jos koirasi ei saa mitään kontaktia muihin koiriin.Pennusta asti vaan koirapuistoon tutustumaan muihin,niin se on parasta.
Tuostakin voi olla montaa mieltä.
Se että toisten koirien omistajat sanovat omien koiriensa olevan kilttejä ei läheskään aina pidä paikkaansa, tästä on paljon kokemusta.
On totta, että pennun pitää nähdä toisia KILTTEJÄ koiria, mutta se onnistuu myös muuten kun koirapuistossa - puisto on ehkä maailman surkein paikka sosialistaa pentua. Eikä se ettei käy puistossa tarkoita automaattisesti sitä ettei pentu näe toisia koiria tai pääse niiden kanssa telmimään.
Itse en ole pentuni kanssa käynyt kun yhden kerran puistossa, eikä sekään ollut tuo lähipuisto jossa on agreja koiria, ja siitä huolimatta tämä pentu on päässyt leikkimään enemmän koirien kanssa kun yksikään aiempi. Metsässä lähes viikottain treffataan kaverikoiria ja niin on parempi.
Täytyy olla koiralla huono hermorakenne jos se menee pilalle yhdestä kahakasta . Usein kuulee "tämän kimppuun hyökkäsi pentuna toinen koira niin siksi tästä tuli tälläinen" .
Sellaiset koirat joiden hermorakenne on olematon ei varmasti puistoon sovi ja ihan varmasti menee "rikki" ....mutta eipä sellaisen kanssa arjessakaan eläminen tule helppoa olemaan .
Onhan se niinkin, että koiran tulisi kokea joskus vähän pomotteluakin vanhemmilta koirilta, mutta esimerkkinä niin kerran puistoon tuli mies todella aran pennun kanssa ja kaikki aikuiset koirat huomasivat tämän arkuuden. Jokainen aikuinen koira meni pennun luokse pullistelemaan ja pentu yritti madellen päästä pois tilanteesta, mutta eihän se minnekään päässyt. Omistajat vain huutelivat että tuo on ihan normaalia, itse kiinnitin omien koirieni huomion muualle. YKSI pomotteleva aikuinen koira olisi ollut ihan jees, mutta SEITSEMÄN oli vähän liikaa.
Silti koirapuistot ovat ihan hyviä mestoja esim. silloin kun ei itse jaksa lähteä pitkälle lenkille. Ja toimii myös pennun sosiaalistamispaikkana, kunhan ottaa järjen käteen eikä mene sinne silloin kun siellä on toistakymmentä muuta kiihdyksissä olevaa koiraa.
Me koirapuistoillaan kerran-pari viikossa, eikä ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Juoksukavereita piisaa, ja sopu säilyy. Itse asiassa en ole edes nähnyt siellä mitään moitittavaa tapahtuvan. Koiranomistajat ovat järestään olleet mukavia ja järkeviä.
(Ai niin oli yks ääliö pari vuotta sitten, rotikkamies egonjatkeineen.)
Meillä on erikseen isojen ja pienten puoli, ja isojen puoli on ihanan iso, kyllä kelpaa viiletellä.
Suurin osa koirapuistossa kävijöistä on ihan järkeviä koiria ja ihmisiä. Sitten on se pieni joukko joka ei tajua, että esim. taistelukoirarotuiset, sakemannit ja rottweilerit ja muut suojelurotuiset eivät ole tarkoitettu koirapuistokoiriksi. Vaan nämä tietyt ihmiset tunkevat väkisin puistoon ja muut ihmiset ja koirat saavat sitten poistua puistosta häntä koipien välissä. Kyllä puistossa voi käydä kunhan katsoo minkälaisia ja minkärotuisia siellä on ja muistaa puolustaa omaa koiraansa erityisesti pentuna.