Lestadiolaiset homot

Eräs VL-homo

Nuo muut samankaltiset keskustelut alkavat hukkua tuonne valtavirtaan, joten olisi kivaa, jos nyt saataisiin jonkinlaista keskustelua aikaiseksi... Siis, kuinka moni uskaltaa ilmoittaa olevansa VL-homo? Täällä on nimittäin yksi.

Miten vaikea asia on teille? Tietääkö perheenne asiasta? Minun perheeni ei tiedä, enkä halua heidän tietävänkään. En varmaan olisi enää elossa, jos he tietäisivät. Kivaa elää yhteisössä, joka haluaa tuomita minut kokonaan, lyödä maan rakoon, estää minua olemasta oma itseni. Se sattuu.

Ja sitten on tuo vietti. Ovat gay-nettisivut tulleet kumman tutuiksi kun iskee oikein kova himo aina välistä. Ja koko ajan tietää tekevänsä väärin (jos se nyt sitten on väärin, en enää oikein tahdo uskoa siihen).

Onko muilla VL-homoilla tällaisia ongelmia?

37

3248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EL-homo

      Mulla on kokolailla samanlainen tilanne kuin sulla. Vanhemmat eivät tiedä musta, eikä niiden tarvikaan tietää.

      En ole pystynyt homouttani ja lestadiolasuutta sovittavaan yhteen, joten en ole muutamaan kuukauteen käynyt seuroissa. Olen jo monta vuotta ollut seuroissa "vastarannan kiiskinä".

      • Eräs VL-homo

        Aivan, aivan. Tiedän, miltä sinusta tuntuu. Itse on tosiaankin tämän asian kanssa kamppailtu seitsemän vuotta ja epäilen edelleen pahasti, että usko menee vain ja ainoastaan sen vuoksi, että en saa olla oma itseni ja toteuttaa itseäni. Sillä tässä asiassa olla oma itsensä on niin iso asia. Homous on niin iso osa itseä. Ja jos se kielletään... Siitä ei hyvä seuraa.


      • Yksimiettijä
        Eräs VL-homo kirjoitti:

        Aivan, aivan. Tiedän, miltä sinusta tuntuu. Itse on tosiaankin tämän asian kanssa kamppailtu seitsemän vuotta ja epäilen edelleen pahasti, että usko menee vain ja ainoastaan sen vuoksi, että en saa olla oma itseni ja toteuttaa itseäni. Sillä tässä asiassa olla oma itsensä on niin iso asia. Homous on niin iso osa itseä. Ja jos se kielletään... Siitä ei hyvä seuraa.

        Mutta voithan sinä olla uskossa ja Jumalan lapsi, vaikket kuljekaan vl-seuroissa ja porukoissa. vai etkö voi? Eikö se just ole vapautusta, kun saa olla Jumalan edessä oma itsensä, eikä tarvitse näytellä seurakuntalaisille? Eikö siksi tavallaan sun homous olekin siunaus, kun olet saanut paremmin tajuta Jumalan armon kuin tuomitsevat seurakuntalaiset?


    • Eräs VL-homo

      Voisivatko jotkut VL-homot mahdollisesti laittaa mailiosoitteensa tänne, niin voitaisiin käydä keskustelua mailitse. On jo pitkään tehnyt mieli keskustella "samanlaisten" kanssa syvällisesti, kun ei keskustelukumppaneita tahdo lähipiiristä (siis lestadiolaisista) löytyä. Ja ymmärrätte, ettei näistä asioista mennä puhumaan seurakunnan eteen tuosta vain...

      • zapeli

        mun osote


      • zapeli
        zapeli kirjoitti:

        mun osote

        [email protected]
        jäi pois tuosta mut, mailatkaa VL-homot.
        Ei ole elämä helppoa, ainakaan mulla.


      • ulkopuolinen

        Olen seurannut lestadiolaisten keskustelua mielenkiinnolla, vaikka en itse kuulukaan heidän porukkaansa vaan toiseen kristilliseen kirkkoon, joka myös suhtautuu yhtä tuomitsevasti homoihin. Usko on mulle tärkeä, joten siitä en haluaisi luopua, mutta olen harkinnut liittymistä toiseen uskonnolliseen yhteisöön. Tällä hetkellä elän kirkkoni opetuksen vastaisesti (ainakin) tässä asiassa, mutta jotenkin koen, että Jumala ei minua tuomitse vaan ymmärtää. Luulen, että kirkkojen suhtautuminen tulee muuttumaan (monien on jo) tässä suhteessa enkä haluaisi kantaa taakkoja, jotka 10 vuoden kuluttua on poistettu. Toinen mahdollisuus olisi pysyä omassa yhteisössä ja odottaa sen muuttumista. En tiedä, onko lestadiolaisuudessa tällaista kehitystä odotettavissa.

        Anteeksi, että pistin lusikkani lestadiolaisten soppaan, jos se ei teidän mielestänne sinne kuulu, mutta henkilötasolla ongelma on aivan sama monille muillekin kristityille homoille. Tietysti se riippuu aina jokaisen omasta psyykestä ja yhteisön yhteenkuuluvaisuuden tunteen voimakkuudesta ja asuinpaikasta. Helsinkiläisenä mulla on tietysti siinä suhteessa helpompaa kuin monilla muilla. Jos se ei teitä häiritse, pysyttelen kuulolla.

        Miltä tuntuis seuraava mukaelma Marxin tunnetusta sloganista: Maailman kaikki (päähänpotkitut) kristityt homot yhtykää!


      • Ex-EL-homo
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Olen seurannut lestadiolaisten keskustelua mielenkiinnolla, vaikka en itse kuulukaan heidän porukkaansa vaan toiseen kristilliseen kirkkoon, joka myös suhtautuu yhtä tuomitsevasti homoihin. Usko on mulle tärkeä, joten siitä en haluaisi luopua, mutta olen harkinnut liittymistä toiseen uskonnolliseen yhteisöön. Tällä hetkellä elän kirkkoni opetuksen vastaisesti (ainakin) tässä asiassa, mutta jotenkin koen, että Jumala ei minua tuomitse vaan ymmärtää. Luulen, että kirkkojen suhtautuminen tulee muuttumaan (monien on jo) tässä suhteessa enkä haluaisi kantaa taakkoja, jotka 10 vuoden kuluttua on poistettu. Toinen mahdollisuus olisi pysyä omassa yhteisössä ja odottaa sen muuttumista. En tiedä, onko lestadiolaisuudessa tällaista kehitystä odotettavissa.

        Anteeksi, että pistin lusikkani lestadiolaisten soppaan, jos se ei teidän mielestänne sinne kuulu, mutta henkilötasolla ongelma on aivan sama monille muillekin kristityille homoille. Tietysti se riippuu aina jokaisen omasta psyykestä ja yhteisön yhteenkuuluvaisuuden tunteen voimakkuudesta ja asuinpaikasta. Helsinkiläisenä mulla on tietysti siinä suhteessa helpompaa kuin monilla muilla. Jos se ei teitä häiritse, pysyttelen kuulolla.

        Miltä tuntuis seuraava mukaelma Marxin tunnetusta sloganista: Maailman kaikki (päähänpotkitut) kristityt homot yhtykää!

        Näkemykseni mukaan voimme taapertaa Jumalan eteen juuri sellaisena kuin olemme; Jumala ei meitä tuomitse, vaan ihmiset.

        Esikoislestadiolainen seurakunta on pysynyt tuollaisena viimeiset 100 vuotta, enkä usko, että se miksikään muuttuu seuraavan 100 vuoden aikana.


      • Mies
        Ex-EL-homo kirjoitti:

        Näkemykseni mukaan voimme taapertaa Jumalan eteen juuri sellaisena kuin olemme; Jumala ei meitä tuomitse, vaan ihmiset.

        Esikoislestadiolainen seurakunta on pysynyt tuollaisena viimeiset 100 vuotta, enkä usko, että se miksikään muuttuu seuraavan 100 vuoden aikana.

        Lestadiolaisuus yleensä on vain yksi uskonnon haara ja ei mitenkään tärkeä jos koko maailmaa ajatellaan.
        Tuskimpa Jeesuskaan kovin kiinnitäisi koko Lestadiolaisuuteen huomiota sen kummemmin jos olisi nyt keskuudessamme. Uskon että paremminkin Hän etsisi yksilöä ja hänen omaa taistelua (vaikka homoutta) täällä elämässään, ja varmasti saisimme apua ja armahdusta.

        Tietysti sellainen joka on kasvanut siinä yhteisössä, katseleee asioita ikäänkuin sisäpuolelta, mutta kannattaa tulla ulos ja katsella avarammin maailmaa.


      • Lestahomo2
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Olen seurannut lestadiolaisten keskustelua mielenkiinnolla, vaikka en itse kuulukaan heidän porukkaansa vaan toiseen kristilliseen kirkkoon, joka myös suhtautuu yhtä tuomitsevasti homoihin. Usko on mulle tärkeä, joten siitä en haluaisi luopua, mutta olen harkinnut liittymistä toiseen uskonnolliseen yhteisöön. Tällä hetkellä elän kirkkoni opetuksen vastaisesti (ainakin) tässä asiassa, mutta jotenkin koen, että Jumala ei minua tuomitse vaan ymmärtää. Luulen, että kirkkojen suhtautuminen tulee muuttumaan (monien on jo) tässä suhteessa enkä haluaisi kantaa taakkoja, jotka 10 vuoden kuluttua on poistettu. Toinen mahdollisuus olisi pysyä omassa yhteisössä ja odottaa sen muuttumista. En tiedä, onko lestadiolaisuudessa tällaista kehitystä odotettavissa.

        Anteeksi, että pistin lusikkani lestadiolaisten soppaan, jos se ei teidän mielestänne sinne kuulu, mutta henkilötasolla ongelma on aivan sama monille muillekin kristityille homoille. Tietysti se riippuu aina jokaisen omasta psyykestä ja yhteisön yhteenkuuluvaisuuden tunteen voimakkuudesta ja asuinpaikasta. Helsinkiläisenä mulla on tietysti siinä suhteessa helpompaa kuin monilla muilla. Jos se ei teitä häiritse, pysyttelen kuulolla.

        Miltä tuntuis seuraava mukaelma Marxin tunnetusta sloganista: Maailman kaikki (päähänpotkitut) kristityt homot yhtykää!

        Turhaan pyytelet anteeksi;)
        Ei minua ainakaan häiritse,jos tulee ns."ulkopuolisten" kommentteja,se vain rikastuttaa keskustelua.


      • Eräs VL-homo
        Lestahomo2 kirjoitti:

        Turhaan pyytelet anteeksi;)
        Ei minua ainakaan häiritse,jos tulee ns."ulkopuolisten" kommentteja,se vain rikastuttaa keskustelua.

        Ehdottomasti saa mielipiteensä esittää, ja varsinkin jos noin järkevän oloisesti sen tekee, se vain ilahduttaa.


      • Anonyymi

        Tule runkulle kampin 5 krs wc..siellä on kivoja poikia ja bi-miehiä, ihan super paikka. Muna laarille ja 20 min päästä sun vieressä on söpö poika ja voidaan vetää käteen yhdessä, tosi makeeta


    • Anonyymi

      Monia homo/bi seksuaaleja on ajautunut naimisiin naisen kanssa, olettaen että ongelma poustuisi. Mutta yllätys, ominaisuus ei ole poistunut mihinkään. Heterosuhteessa homouden kantaminen ahdistaa vielä omalla tavallaan.

    • Olen yrittänyt eheytyä ja hoitokoukous on puhutellut minua, mutta kun vain pidän tunteesta kun saan takaatamiehen peniksen sisälle. Mikään tunne ei voita sitä. Haluan olla myös naisten kanssa ja nauttia heistä.

      Olen rukoillut Jeesusta apuun, mutta en vain pääse tästä eroon. Pidän molemmista sukupuolista.

    • Anonyymi

      Olen lesta ja homo. JeesusJumala on minut tällaiseksi luonut ja nautin tästä, koska jokaisella on oikeus elää.

      En tule koskaan menemään naimisiin, minulla ei tule koskaan olemaan suurta lapsilaumaa, eikä ehkä yhtään lasta. Minulla on 18 sisarusta, mutta kukaan heistä ei toivottavasti tiedä suuntautumisestani....

    • Anonyymi

      Jumala ei luonut homoja. Homous on saastainen Saatanan aiheuttama virustauti, joka pitää kitkeä pois ihmiskunnasta. Ainoa toimiva lääke on heterous.

      • Anonyymi

        Nimenomaan. Mitäs se Jeesus sanoikaan? Mene äläkä enää syntiä tee. Tai mitä puhetta oli mädistä hedelmistä? Ne heitetään pois! Eli syntiä tekevät homot joutuvat kadotukseen!

        Heteropride


      • Anonyymi

        Jospa olet ymmärtänyt käänteisesti tuon asetelman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Mitäs se Jeesus sanoikaan? Mene äläkä enää syntiä tee. Tai mitä puhetta oli mädistä hedelmistä? Ne heitetään pois! Eli syntiä tekevät homot joutuvat kadotukseen!

        Heteropride

        Sanoi Jeesus jotain myöskin heittäköön se synnitön ensinmäisen kiven ja älkää tuomitko,että ei itse tule tuomituksi.
        Eikö Jeesus toivottanut kaikki terve tulleeksi.
        Niinpä niin 9/10:stä pelastetusta eivät kiittäneet.


      • Anonyymi

        Sinut pitää kitkeä pois ihmiskunnasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoi Jeesus jotain myöskin heittäköön se synnitön ensinmäisen kiven ja älkää tuomitko,että ei itse tule tuomituksi.
        Eikö Jeesus toivottanut kaikki terve tulleeksi.
        Niinpä niin 9/10:stä pelastetusta eivät kiittäneet.

        Jeesus päättää kuka pääsee paratiisiin. Sinä olet menossa helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus päättää kuka pääsee paratiisiin. Sinä olet menossa helvettiin.

        Jesse päässyt pokeksi ;) Mikä rooli Pietarilla ?
        Meitsillä on Walhallassa vain yhtä juhlaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut pitää kitkeä pois ihmiskunnasta!

        Pyöveli ja tuomari liikenteessä ,ota nyt opiksi pomosi varoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus päättää kuka pääsee paratiisiin. Sinä olet menossa helvettiin.

        No kuule: vanhoillislestaadioiset hoitaa sen taivaallisen portinvartijan tehtävät.
        Ei siinä jeesuksia tai pietareita tarvita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut pitää kitkeä pois ihmiskunnasta!

        Sinä kehotat väkivaltaan eli olet Jeesuksen rauhansanomaa vastaan. Olet yhtä syntinen kuin persettä hoonaava hintti. Et ole tervetullut kristilliseen yhteisöön.

        Heteropride


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kehotat väkivaltaan eli olet Jeesuksen rauhansanomaa vastaan. Olet yhtä syntinen kuin persettä hoonaava hintti. Et ole tervetullut kristilliseen yhteisöön.

        Heteropride

        Heteropride Jeesus rakastaa sinua ;)
        Ota rakkaus vastaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kehotat väkivaltaan eli olet Jeesuksen rauhansanomaa vastaan. Olet yhtä syntinen kuin persettä hoonaava hintti. Et ole tervetullut kristilliseen yhteisöön.

        Heteropride

        jeesus haluaa rakastella myös sinun kanssasi, oi rakas huterapride


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kehotat väkivaltaan eli olet Jeesuksen rauhansanomaa vastaan. Olet yhtä syntinen kuin persettä hoonaava hintti. Et ole tervetullut kristilliseen yhteisöön.

        Heteropride

        Huterapride, kiitä luojaasi, että on olemassa myös homoja.
        Jos kaikki olsiivat heteroita, ei Huterapride olisi päässyt koskaan maistamaan naista. No, tokkopa tuo on vieläkään tositoimiin asti päätynyt... Mitä ilmeisemmin joutuu tyytymään omaan karvaiseen kämmeneensä...


    • Anonyymi

      Miten on yksin asuva on homo?

    • Anonyymi

      Homous on synnynnäistä eikä sitä voi syntymän jälkeen muuttaa. Siitä on monia yliopistollisia tutkimuksia. Seksuaalinen suuntautuminen kehittyy jo äidin kohdussa sikiössä. Aikuisiässä muutos on mahdoton, koska aivot ovat jo ennen syntymää kehittyneet. Jos väkisin yritetään muuttaa, siitä seuraa vain vahinkoa ja tylsistymistä.

    • Anonyymi

      Kuin yleistä lestadiolaisilla homoilla, oli sitten liikkeen sisällä edelleen tai sieltä pois, kaapissa taikka julkisesti on henkinen väkivalta muita kohtaan? parin lestan kanssa ollut, kumpikaan ei tosin sitä tuonut itse esiin ja aikalailla oli meno jopa lähinnä kidutusta

    • Anonyymi

      En itse ole lestadiolainen , mutta minulla on ollut tai on vieläkin suhde itseäni huomattavasti (miltein 30 vuotta) vanhempaan mieheen ,hän on poikamies ja asuu äitinsä kanssa kahden ,tapasimme sattumalta eräässä kauppakeskuksessa muutama vuosi sitten ja vaistosin ja hänkin vaistosi että meillä voisi olla jotain yhteistä käytyämme kahvilla hän kysyi että haluaisitko että vietäisiin ystävyytemme hieman pidemmälle .Minua ei hänen uskonto suuntauksensa häiritse vaan olen varsin tyytyväinen hänen kanssaan ja sexi on mitä ihaninta ja itse olen BTM niin todella hellästi ottaa minut

      • Anonyymi

        Hän on viimeaikoina minulta muutaman kerran kysynyt että voisiko hänen ystävänsä olla mukana eli pystuisinkö olemaan kahden miehen kanssa yhtäaikaa , hieman arveluttaa minkälaista kyytiä se tulisi olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on viimeaikoina minulta muutaman kerran kysynyt että voisiko hänen ystävänsä olla mukana eli pystuisinkö olemaan kahden miehen kanssa yhtäaikaa , hieman arveluttaa minkälaista kyytiä se tulisi olemaan.

        Sen verran tiedän tuosta toisesta miehestä että on myös vanhempi minua n30 vuotta ja haluaisi tavata minut matkailuautossaan


    • Anonyymi

      romanialaiset mustalaistikkaset.

    • Anonyymi

      Mukava olisi jutella aikuisen VL-taustaisen miehen kanssa

    • Anonyymi

      Vai sellaiset on vl-poikien unelmat!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe