Multimode ?

EineMiet

Myynnissä näyttää olevan kohtuullisen tuoreita ja vähän ajettuja Yariksia. Edelliset omistajat lienevät vaihtaneet vm 2012 Yarikseen.

Haluaisin autoni ehdottomasti automaattivaihteisena, takanani on pidempi kokemus volkkarin DSG:stä, joka oli työsuhdeauto.

Nyt hankinnassa oma auto, mutta kannattaako/uskaltaako Multimode-vaihteistolla varustettua autoa ostaa ?
Se kun ei kuulemma ole ollenkaan verratavissa oikeaan automaattiin vaan on joku robottivaihteisto.

Kommentteja !

6

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hojo tojo

      wolkkarin dsg ei ole oikea automaatti vaan "robottivaiheisto"
      Toyotan Mulimode oli myös "robo"
      Multimode taisi jäädä lyhyehköksi koeiluksi...
      Uudet toyotat ovat Multidrive automaatilla mikä taas poikkeaa täysin robootti lootista Multdrive on täysin portaaton systeemi!

      Jos oikealla automaatilla tarkoitetaan perinteistä öljyn paineella toimivaa automaattia niin niitä ei juurikaan uusissa autoissa enään ole koska kuluttavat enemmän bensaa kuin" robootit"

      • 2+19

        DSG on kaksoikytkimellä toteutettu "automaatti". Multimode on servoilla ohjattu manuaaliaski.

        Itse en ottaisin kumpaakan edellä mainituista, jos kolmantena vaihtoehtona on Multidrive S. Tämä laatikko hakkaa myös kulutuksessa manuaalin. Mikä on todella hieno asia.

        Testaamista ja vertailua ennen hankintaa kannattaa siis tehdä.


      • Multipass

        Ja Multidrivessa on liikkeellelähtöjä varten ihan se perinteinen öljynpaineella toimiva turbiini/momentinmuunnin. Sama on uudessa Jazzin CVT-vaihteistossa. Mutta se ei haittaa.

        Multimode on potaskaa, siihen ei kannata rahojaan haaskata.


    • aika sukka

      Älä nyt ainakaan käytettyä multimodea osta, se on herkkä käyttövirheille.

      • Yariksella mennään

        Lyhytaikaisen (1 viikko uudella Yariksella) kokemuksen perusteeella tämä uusi Multidrive S vaikuttaa todella hyvältä valinnalta kaikin puolin. Suosittelen muillekin, että koeajakaa se ja unohtakaa Multimode- ja manuaalivaihteisto.


    • yaris -06 ja -12

      2 kuukautta yaris 2012 multidrivellä ollut mukavia. ´Kylmänä käyttää korkeita kierroksia mutta hetken päästä kun on kone lämmennyt niin käyttää matalia kierroksia. Hienostunut vaihteisto. Kuluttaa vähän, Hyvä moottorijarrutus ominaisuus. Tulee käytettyä vähän jarruja. Työkaverin yariksen (2007)multimode toiminut moitteetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe