Tummelia, mutta mistä?!?

Kaunis rusketus

Moikka!

Tuttavani suositteli aurinkorasvaksi TUMMELIA ja hän olikin todella kauniin ruskea ja sanoi ettei pala, vaan rasva myös suojaa hyvin.

Nyt olenkin metsästänyt ko. rasvaa joka paikasta mut ei vaan löydy! Onko tietoa mistä etsiä?

-Minullekkin kaunis rusketus-

25

6110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jack

      Kysy tuttavalta?

    • tummelitar

      Riippuu vähän siitä missä asustelet. Ainakin Tarjoustalosta olen itse ostanut. Siellä ne myy sopivan kokoisia tuubeja jotka sopivat hyvin matkalle mukaan.

      Tummelia suositellaan myös koirille tassurasvaksi, joten olisikohan myynnissä joissain eläinkaupoissa? Voide sopii myös psoriaatikoille eli voi myös löytyä apoteekista. En kuitenkaan ole varma... Sitten kanssa ehkä jostain tukkumyymälöistä.

      Mutta ainaskin sieltä tarjoustalon rasvahyllyltä löytyy, eikä hintakaan ole paha!

      • Turvallista?

        Tummelissa ei taida olla kylläkään mitään suojakertoimia?


      • Mansikki
        Turvallista? kirjoitti:

        Tummelissa ei taida olla kylläkään mitään suojakertoimia?

        Taitaapa kertoimia löytyä, muuten olisi lehmillä rintasyöpä taattu sysyllä laidunkauden jälkeen..


      • ruusukki.
        Mansikki kirjoitti:

        Taitaapa kertoimia löytyä, muuten olisi lehmillä rintasyöpä taattu sysyllä laidunkauden jälkeen..

        Melkonen lokiikka.


    • kick

      Itse ostin rasvaa ihan apteekista. ei ollut kallista. syy minkä takia menin moista ostamaan oli sama kuin sinulla, mutta hienoa rusketusta ei kyllä tullut ja rasva oli niin paksua että sai odotttaa ikuisuuksia että se kuivui.

    • Jepu

      Tämä menee samaan kategoriaan kuin vauvaöljyn käyttö. Itse nuorempana hinkkasin aina Johnssonin vauvaöljyä hipiään niin aurinko tarttui paremmin. se vissiin perustuu siihen juuri, että se ei imeydy, vaan on ihon pinnassa samalla tavoin kun vesi ja auringon säteet kertautuu. Siinä ei todellakaan oo suojakertoimia kuten ei myöskään tummelissa, eli ihosyöpää odotellessa...
      Tummelia saa muuten ihan sekatavarakaupoista, ainakin tampereen suunnalla vapaavalinta myy...

    • piia

      on saatavilla yleensä tavarataloista, aholaidalta, löytötextistä, ym kyllä yleensä sitä on kaupassa kun kaupassa missä rasvoja myydään. on purkissa ja tuubeissa..

    • Katju

      Tummeli ei TODELLAKAAN suojaa auringolta! Tuttavasi kertomukselle on muutama vaihtoehto selitykseksi:
      a) hän on käyttänyt Tummelin alla aurinkorasvaa
      b) hän on käyttänyt itseruskettavia voiteita
      c) hän on hankkinut rusketuksensa max 20 minuutin pätkissä hitaasti
      d) hän on kotoisin 'etelästä', eli on ihotyypiltään tummahko tai tumma

      Yleinen suomalainen ihotyyppi kestää yhtäjaksoista auringossa oloa VAIN noin 15 minuuttia palamatta. Sen jälkeen palaminen alkaa. Ja jokainen ihon palamiskerta nostaa ihosyövän riskiä eräiden tutkimusten mukaan jopa kolminkertaiseksi. Siis, joka kerran kun ihosi palaa, kolminkertaistat ihosyöpään sairastumisen riskisi.

      Riskin tajuaminen voi olla hankalaa, sillä syövän kehittyminen vie aikaa ja nyt tapahtuneiden palamisten hinta maksetaan vasta 5-15 vuoden kuluttua. Mutta se maksetaan - jokaisen palamiskerran myötä kasvavalla todennäköisyydellä.

      • Ikinäpalanut

        En käytä tummelia, mutta olen kyllä joskus ollut pari tuntia 30 helteessä ilman aurinkorasvaa palamatta ollenkaan.. Ja olen vaalea suomalainen, ikinä en ole palanut kreikassakaan tai missään :D


    • aivan älytöntä

      jos tummeli on tehty lehmien tissien hoitoon niin ei se nyt käy aurinkorasvaksi...miettikää nyt ja lopettakaa nämä tyhmät jutut....eikä edes hinnan vuoksi sitä kannata käyttää....

      • Blondiini

        Se on hyvä kosteuttava ihovoide, vaikka siinä ei ole suojakertoimia. Niitä en minäkään tarvitse.


    • Hilja maitotyttö

      Hehheh! Tummeli tuli markkinoille n. 50v. sitten lehmien lypsyvoiteeksi.
      Paksua tököttiä, kuin vaseliinilla vetelisi. Kyllä sitä aikoinaan emännät itsekin käyttivät ihorasvanaan heinäpelloilla huhkiessaan. Eivät kai tisseihinsä sentään:) Tiedä sitten heidän palamisistaan ja sairastumisistaan; siihen aikaan ei ollut valistusta niistä asioista.

      Jos joku tietää oikeasti jonkin hyvän aurinkovoiteen, niin olisi kiva jos kertoisi.
      Lähdemme kohta Thaimaahan ja voiteet on vielä ostamatta. Emme kärähdä herkästi ja sk saisi olla n. 20.

      • Höyhenet puuttuu

        Mahtaa olla "rasvainen" olo ken Tummelia laittaa.


      • Mikä tsoni
        Höyhenet puuttuu kirjoitti:

        Mahtaa olla "rasvainen" olo ken Tummelia laittaa.

        "siihen aikaan ei ollut valistusta niistä asioista"

        Et ole sinäkään kovin valistunut. Palaminen on ohentuneen otsonikerroksen takia nykyään vähän eri juttu kuin silloin ennen heinänteon aikaan.


      • Syy-seuraus
        Mikä tsoni kirjoitti:

        "siihen aikaan ei ollut valistusta niistä asioista"

        Et ole sinäkään kovin valistunut. Palaminen on ohentuneen otsonikerroksen takia nykyään vähän eri juttu kuin silloin ennen heinänteon aikaan.

        Ihon palaminen on ihan sama juttu aikanaan ja tänäpäivänä.
        Lisääntyneen UV-säteilyn myötä se iho vain palaa nopeammin.

        Ja nykymuodin mukaan, kun pitää lähteä talvellakin ihoansa grillaamaan ja käydä solariumeissa, niin riskitkin kasvaa vauhdilla.


      • Hilja maitotyttö
        Mikä tsoni kirjoitti:

        "siihen aikaan ei ollut valistusta niistä asioista"

        Et ole sinäkään kovin valistunut. Palaminen on ohentuneen otsonikerroksen takia nykyään vähän eri juttu kuin silloin ennen heinänteon aikaan.

        No jopas jotain, nimim. "Mikä tsoni"!!!
        Sairaanhoitajana valistusta on noista asioista ihan omaksi tarpeeksi, myös muillekin jakaa.
        Ja kyllähän kaikki tietävät otsonikadon ym. aurinkoon liittyvät riskit. Pitää olla tosi pussi päässä eläjä, jos ei ole ko. asioista selvillä!
        Ei siis Tummelia eikä muitakaan ilman suojakertoimia olevia (lypsy)voiteita kenellekään!

        Jotkut vaan, valitettavasti, :( hinkuavat niin paljon sitä rusketusta, etteivät piittaa terveydestään!
        Thaimaalaiset taas ihailevat vaaleaa hipiää todella paljon. Sieltä jos ostaa voiteet, pysyy taatusti vaaleana ja kauniina :)) Ehkä noilla ihon valkaisijoilla on kuitenki omat riskitekijänsä. Niihin en ole perehtynyt.

        Asiallisia kommentteja on kiva lukea, mutta jokaisella palstalla on omat känkkäränkkänsä, jotka saavat mielihyvänsä toisten tölvimisestä.
        Suosittelen heille matkustelua...;)


    • perusrasvaa

      K-maatalous myy. Pikkutuubeissa ja tarvittaissa 3 litran kannuissa

    • Hapsu

      Jotku naiset kuulemma kasvattavat tissejään Tummelilla.
      En tiedä pitääkö tämä tieto paikkansa ?

      • Isotissikikka

        Fakta on. Sisältää lehmänutareuutetta.


    • testattu on

      En yleensä pala auringossa mutta Tummelia käyttäen paloin. Siinä ei ole aurinkosuojaa.
      Tummelia käytetään lypsettäessä lehmää, rasvataan lehmän utareet, jotta käsilypsäminen sujuu liukkaasti, samalla myös hoitaa ahavoituneet lehmän utareet. Toki voi käyttää käsi- tai muunakin voiteena jos haluaa, rasvaistahan se on kuin mikä.

    • Lännenmies

      Kärrynpyörän akselirasva on yhtä hyvä kuin mikä muukin. Sen ovat joo aikoja sitten cowboytkin huomanneet.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tummeli on perämiesten voide :D

    • Anonyymi

      Farmaseuttituttavani ei suosittele Tummelia ihmisille, koska se sisältää jotakin bakteereja tappavaa ainetta, eikä siksi suositella ihmisille jatkuvaan käyttöön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe