Virikkeitä gerbiileille?

Nipsuliini

Kyselisin nyt että miten te pidätte gerbiilinne virkeinä ja touhukkaina? :) En sillä, että omani eivät olisi touhukkaita tai virkeitä, vaan vaihtelun vuoksi. Joskus olis kiva kokeilla jotain uutta (: Eli kertokaa vinkkejä gerbiilienne virikkeistä lähinnä terraariossa. Otan myös mielelläni vinkkejä vastaan, miten voisi itse rakentaa/askarrella gerbuille jotakin hauskaa puuhaa. Omistan kolme gerbiiliä (sisaruksia) jotka ovat melkoisia touhuilijoita; aina on terraariossa kaikki purut mullin mallin :D
Kiitos teille jotka kerrotte erilaisia vinkkejä ;)

16

3056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbiilit<3

      Tee gerbiileillesi paperi-iglu. ohjeet: Ota kulho ja kiedo vessapaperia kulhon ympärille ja kastele samalla suihkepullolla saa kastella aika märäksi. Anna kuivua pari paivää ja dadaa paperi iglu on valmis:)

    • Gerbiilit<3

      Tee gerbiileillesi paperi-iglu. ohjeet: Ota kulho ja kiedo vessapaperia kulhon ympärille ja kastele samalla suihkepullolla saa kastella aika märäksi. Anna kuivua pari paivää ja dadaa paperi iglu on valmis:)

    • Nipsuliini

      Kiitos vinkistä, täytyy heti kokeilla! :)

    • meillä näin.

      Ite annan jyrsittäväksi kahdelle gerbiilillemme kaikki vessapaperien hylsyt, menevät hyvään käyttöön eikä tarvi nakata roskiin. Lisäksi annan monesti wc/talouspaperia joita revin soiroiksi ja laitan terraarioon, kiikuttavat niitä sitten omaan tahtiinsa pesänä toimivaan kookokseen ja sisustavat sitä :) Myös kananmunan kennot on meidän poikien suosiossa, etenkin se pohjaosa, jossa kananmunat on. Siinä riittää myös jyrsittävää. Välillä siirrän gerbut juoksentelemaan akvaariosta joka toimii asuinpaikkana isompaan muoviseen terraarioon, tai sitten teen lattialle "aitauksen" johon laitan gerbut jaloittelemaan. Pajunoksat ovat myös mukavaa jyrsittävää.

    • Nipsuliini

      Noita käytän jo lähes kaikkia (: Ulkoa vois käydä hakemassa pajunoksia, käpyjä ja kiviä 8)

    • gerbut:)

      Maitopurkkeja tai mitään missä on säilytettty nesteitä ei saa antaa kun sisäinen pahvi kyseisissä laatikoissa on myrkyllinen! valiolta varmistettu

    • Nipsuliini

      Juu tiedetään kyllä :) Annan vain sellasia pahveja, joista olen aivan varma etteivät mitään vaarallista/myrkyllistä sisällä (:

    • vink

      Virikkeitä on mm: heinä jota voi silputa, ruuan piilotteleminen helppoihin paikkoihin ja vähän vaikeempiikin, ruoka voi myös ripotella puruille jolloin syö ne siitä;), sitten joku paperipussi mihin sisälle herkkuja, huom käytä turvallista (esim. piirrustus ohutta) paperia! Sitten voit laittaa pesän pohjalle niin että näät sen sisälle, jonka jälkeen laitat purut, kun gerput löytää sen niit näät mitä ne puuhaa siellä pesässä:D

    • gerbu

      Voiko gerbuille antaa oksia yms. ihan luonnosta ilman, että niitä keittää tai käsittelee??

    • ötökkäfani

      Hei itse olen puuseppänä rakentanut gerbiileilleni mökin kaarnasta ja vanerista siitä ne ovat kovasti tykänneet.. myös tikapuut, sillat ja muut tilpehöörit olen itse tehnyt. Esimerkiksi olen virkannut niile herkkupussin ja sinne laittanut aina välillä herkkuja. Itselläni on juoksupyörä sellainen mihin ei voi gerbiilin häntä tai mikään muukaan ruumiinosa jäädä kiinni. Mietin kyllä että uskallanko sellaisen laittaa mutta valvottuani gerbujen touhuja totesin ettei vaaraa ollut.

    • gerbiilioppilas

      ajattelin tehdä coctail tikuista esteitä Gerbiileille.

    • dghjsyj

      Hauska idea tuo paperi-iglu! :) Pahvi, vessapaperi ja piilopaikat ovat minun gerbiileiden suosikkeja.

    • gerbiil3

      itse olen laittanut wc-paperin keskelle herkkuja/siemeniä ja taitellut reunet jotenkin, ja laittanut terraaroon. joskus myös laitan narusta wc-paperia roikkumaan terraarion kannesta.

    • Gerbillove

      Tosi hyvä idea toi paperi-iglu kokeilemaan siis!!!!!

    • gerbiilitytto

      Kokeilempas itsekkin tuota paperi-iglua :D

      Mutta siis, eipä meillä muuta ole kuin pahviA terrassa koko ajan. Aamuisin aina kourallinen heinää, eli saaavat sitä joka päivä sekä muutama päivä viikossa tuota silputtua wc-paperia. Tosiaan, wcpaperihylsyt ja munakennot ovat munkin gerbsutyttöjen suosikkeja :)

    • Gerbiilille

      Ite ostin sellasta ruokaa jonka voi itse silputa tai nakertaa!!! 😂 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe