Marsu putosi sängystä lattialle

onneton

Ja nyt kävelee kolmella jalalla. Eläinlääkäri käski odottaa vuorokauden, mutta jos jalka on poikki niin ei voi tehdä mitään!
Marsu on vasta muutaman kuukauden joten mitä tehdä?

9

2540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari

      On helppoa olla jälkiviisas, mutta toivottavasti muut marsunomistajat ottavat nyt neuvosta vaarin, marsua ei koskaan saa pitää valvomattomana sängyllä, parasta "ulkoiluttamista" on se, kun itse istuu lattialla ja antaa marsun viipottaa siellä, ei ainakaan pääse putoamaan.

      Marsun fysiikka on sellainen, ettei se kestä korkeita, yli 20 cm pudotuksia. Marsu ei itse osaa säännöstellä, että mistä mennään alas ja mistä ei, se vaan menee.

      Jos jalka on poikki, sille ei voida tehdä oikein mitään. Tällöin marsulle parasta on nukuttaa se.

      Kurjaa että nuoren marsun elämä päättyy tällaisesta syystä.

    • milsu + 2 marsua

      harmi, että näin pääsi käymään.. :(
      mun naarasmarsu putosi kerran selälleen, kun serkku piti sitä sylissä. (noin metrin korkeudelta)
      eikä sille käynyt mitään. säikähti vain pahasti..
      sen koommin en ole marsua kyseisen serkun hoiviin päästänyt.. myös urosmarsu tipahti noin puolesta metristä, eikä sillekkään käynyt mitää.
      olen siis ollut onnekas näiden putoamisten kanssa.. :)

    • Ex-marsunomistaja

      Toivottavasti marsusi paranee.. Itselläni oli 4 marsuja, oli ihania päiviä ja surujakin mahtunut.
      Kerran äkäinen urosmarsuni yhtäkkiä täydellä voimallaan väkisin hyppäsi sylistäni lattialle (yli 1 metri!).. onneksi ettei loukkaantunut.
      Kuoli myöhemmin vanhuuteen ikävästi halvauksen takia.

      • rex

        Jos marsun jalka on poikki, niin voihan sen luultavasti amputoida. Kyllä marsu varmasti pystyy elämään kolmellakin jalalla, onhan sitä muitakin eläimiä joilta on yksi jalka amputoitu ja ne ovat sopeutuneet siihen. Varma en ole, mutta luulisin näin.

        Jos marsu on tippunut korkealta, on sen sisäelimet saattanut vaurioitua ja sillä voi olla mm. sisäistä verenvuotoa. Sille ei silloin enää voi tehdä mitään.


      • Anonyymi
        rex kirjoitti:

        Jos marsun jalka on poikki, niin voihan sen luultavasti amputoida. Kyllä marsu varmasti pystyy elämään kolmellakin jalalla, onhan sitä muitakin eläimiä joilta on yksi jalka amputoitu ja ne ovat sopeutuneet siihen. Varma en ole, mutta luulisin näin.

        Jos marsu on tippunut korkealta, on sen sisäelimet saattanut vaurioitua ja sillä voi olla mm. sisäistä verenvuotoa. Sille ei silloin enää voi tehdä mitään.

        Kauheaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
        😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱


    • marsuli

      mun marsu oli hypännyt koppinsa päältä ruokakuppiin ja niin minun marsu käveli kolmella jalalla olin hyvin huolissani koska olin kuullut kauheita tarinoita et marsu pitää lopettaa jos se silleen ontuu.
      Soitin lääkärille se sano et seuraa sitä et miten se voi noin viikon päästä marsuni lopetti sen ontumisen .
      kannattaa kokeilla jalkaa hellästi painella jos marsu arastelee on kai jalkaan tullut jotain

      • Maiju

        Marsuni hyppii sohvalta alas kuin mikäkin..se on myös tippunut monta kertaa ja se vain vähän säikähtää..onneksi ei ole vielä sattunut kamalaa..kerran marsuni oli "lenkillä", minä ja marsuni mentiin mun siskon huoneeseen ja sitte marsu sai päähän piston että se lähte häkkiinsä, joka oli olohuoneessa. Häkin ovi oli auki ja se hyppäs sinne, mut sen varvas jäi johonki häkin rakoon kii..sitä sitte käytettiin eläinlääkärissä, onneksi marsu parani!


      • Sari
        Maiju kirjoitti:

        Marsuni hyppii sohvalta alas kuin mikäkin..se on myös tippunut monta kertaa ja se vain vähän säikähtää..onneksi ei ole vielä sattunut kamalaa..kerran marsuni oli "lenkillä", minä ja marsuni mentiin mun siskon huoneeseen ja sitte marsu sai päähän piston että se lähte häkkiinsä, joka oli olohuoneessa. Häkin ovi oli auki ja se hyppäs sinne, mut sen varvas jäi johonki häkin rakoon kii..sitä sitte käytettiin eläinlääkärissä, onneksi marsu parani!

        Hei Maiju, en oikein tiennyt miten päin olla kuin luin viestisi ensimmäistä kertaa - että marsusi hyppii sohvalta alas. Se ei ole marsulle mitenkään terveellistä! Marsu ei nimittäin kestä korkeita pudotuksia, sillä on jalat ihan erilaista mallia kuin esim. kissoilla.

        Marsu on kuitenkin siinä määrin "villieläin" että se pyrkii näyttelemään tervettä mahdollisimman pitkään ja joku pudotus saattaakin aiheuttaa pikkuiselle lemmikille sisäisiä vammoja jotka käyvät ilmi vasta sitten kun on liian myöhäistä.

        Eli anna marsusi juosta vain lattialla, riittää että sinä istut sohvalla tai marsun juoksennellessa lattialla voit sinäkin olla sen seurana siellä.

        Jos marsullasi on vapa kulku häkistä sisään ja ulos, varmista luukku siten, ettei sen jalat voi jäädä mihinkänä rakosiin väliin. Murtunut jalka / varvas ei ole kiva juttu. Itse pujottelen pienen pyyhkeen pinnojen väliin siten, että marsun on helpompi kulkea siitä sisään häkkiin ja tulla häkistä ulos.

        Turvallista kesää !


    • Anonyymi

      Voi Harmi meillä On Myös Marsuja Ne Ovat Poikia Mutta Yksi Marsuista Sai Jonkun Kohtauksen Tänä Aamuna Ja se Hyppäsi Sohvalta Lattialle Ja Säikähdin Sitä Kun Se Hyppäsi Lattialle Se Olisi Voinut Kuolla Mutta Nyt Se On Ihan Ok Ollut En Tiedä Onko Se Loukkaantunut Se Mun Marsu Mutta Se Kävelee Ihan Normaalisti IIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      TÄÄ OLI IHAN KAUHEETA TÄNÄ AAMUNA EKAA KERTAA TÄÄ KOHTAUS MUN MARSULLA OMG KAUHEETA!!!😬😲🥺😭😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe