Rakentaja yritys myyjänä

Myykö?

Miehelläni on omakoti-ja rivitaloja rakentava yritys. Viime vuonna hän maksoi välityspalkkioita 30 000 e, minusta ihan turhasta. Talot, kun ovat uusia ja hyvin rakennettuja. Tuntuvat menevät, jos ei jo ennakossa niin muutamalla näytöllä kaupaksi. Mielestäni välittäjän palkkiot tuosta työstä ovat kohtuuttomat.
Olenkin miettinyt, että jos suorittaisin itse LKV tentin ja myisin kohteet itse. Älliä, käytöstä, tilannetajua varmasti riittäisi siihen työhön, eikä ulkoiset avutkaan varmasti pahasta ole. Lisäksi tunnen kohteet kuin omat taskuni, sillä olen ne suunnittelut alusta loppuun asti. En siis ole aikeissa perustaa LKV liikettä vaan myisin vaan nämä omat uudiskohteet, joten silloin niihin ei liity mitään perikunta, vesijättö, kantatila, rasite yms. monimutkaisia laki kuvioita.
Mitä mieltä olette, vaikuttaako myyntiin jos rakentaja firma myy itse kohteensa? Isoilla (yit, lemminkäinen yms.) on omat myyjät, mutta tuntuu että kaikki pikku grynderit käyttää kiinteistövälittäjää.

23

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea LKV

      Moi!
      Et saa LKV-tenttiä ihan helposti läpi. Et ilmeisesti ole ylioppilas kun et osaa yhteenkirjoitustakaan.
      Viime vajaa 400 osallistui ja vajaa 130 läpäisi.

      Mutta voithan sinä myydä miehesi kämppiä tuosta vain.
      Älä tee mokia.

      Miehesi myynnit olivat siis n. 750 000eur. Voihan siitä maksaa 30te välityksestä.
      Kun ja jos sai ammattiapua ja hommat sujuivat.
      Onnea hommaan!

    • tsemppiä :)

      Riittävän isossa firmassa riittää myyjille töitä. Heillä on myös hyvät suhteet välittäjiin, jotka myyvät nopeasti asiakkaan oman asunnon. Rakennusliikkeiden myyjäthän eivät yleensä sekaannu vanhoihin mitenkään. Ei siihen myyntiin välttämättä tarvita edes sitä LKV:tä, mutta kyllä siitä iso etu on. Tee seuraavista kohteista sellainen sopimus, että voit myydä niitä myös itse. Kokeilet, miten homma etenee ja päätä sitten lemppaatko välittäjät pihalle. Jos nyt annat hyvälle välittäjälle monoa, niin voi olla hiukan huonot lähtökohdat välityspalkkion neuvottelulle jos joudut ottamaan uudelleen.

      • Myykö?

        No siinäpä se just on, kyllähän ne kohteen saa myytyä. Mutta muuta hyvää en ole vielä löytänyt yhdestäkään välittäjästä. Monia ollaan kokeiltu, ovat äärimmäisen sisäsiittoinen, ylimielinen ja asiakasta vähättelevä ammattikunta. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos palvelun voi ostaa niin miksi tehdä itse? Mutta kyllä mulla korpeaa maksaa ynseästä ja ylimielisestä palvelusta, luulisi näillä meidänkin provikoilla jo palvelua saavan. Mutta ei. Ja viime vuosi oli myynniltään vielä huono verrattuna tähän tulevaan ja tuleviin.
        Monesti mietin, että mitä sellaista me saadaan välittäjältä mikä ei meiltä itseltä onnistuis?Rahaa löytyy mainostamiseen, kauppakirjojen ja muiden asiapapereiden teossa saisin apua tutulta lakimieheltä, joka myös on kaupanvahvistaja. Ja tosiaan vanhoihin asuntoihin en meinaa kajota, ne saa myydä joku "oikea" LKV. Eikä mulla ole mitään tarvetta eikä hinkua ryhtyä kiinteistöalalle.
        On kai se kokeiltava, toukokuussa LKV tenttiin ja seuraavat kohteet myyn minä itse :)
        Ja mikä tohon lkv tenttiin tulee, niin onhan se toki vaikea. Mutta ei tartte kummonen ruudinkeksijä olla, että sen läpi pääsee. Kun viitsii vähän valmistautua. Ja uskallan väittää, että on vielä paljon pahemmistakin tenteistä kirkkaasti läpi menty.


    • itseriittoista

      Entäpä, jos ostajat ajattelee, että miksi puolisot rakentavat/myyvät yhdessä asuntoja, toinen rakentaja ja toinen pikakurssin käynyt välittäjä - haiskahtaa eturistiriidalta kuten aiemmassa taloyhtiössäni asuessa isännöitsijä ja kiinteistönhoitoyhtiö samassa omistuksessa- arvatkaapa, mistä päivystyspalvelut ostettiin, itse tehtiin pihatyö t"talkoina", oli muitakin asioita, mitkä mätti tässä kombinaatiossa.

      Anna kuule ulkopuolisen vaan myydä ja leiki kotona vaan välittäjää. Valitettavasti moni ihminen kuvittelee olevansa hyvä myyjä, kun on semmonen ja tämmönen, ilmankos välittäjän ammatti on luokiteltu humpuukiammatiksi, jota kaikki voivat tehdä, jos ei menesty muissa ammateissa.

      Näitähän riittää näitä rakennuttajia, mutta yksi on varma, jos yksikään talon rakentaja on joku balttian tyyppi- asunto jää ostamatta.

    • Myykö?

      Jos ei menesty muissa ammateissa, miten menestyminen ammatissa mitataan? Rahassa? Asiakas tyytyväisyydessä? Omassa tyytyväisyydessä työhönsä. Kyllä mä ainakin koen menestyneeni omassa työssäni, kolme omaa asumispalveluyksikköä on tällä hetkellä. Kaikki yksiköt koko ajan täynnä, asukkailta, omaisilta, ostajilta ja työntekijöiltä saadaan hyvää palautetta. Paikkalukua toivovat, että kasvatettaisiin, mutta en aio. Minulle on tärkeää pitää liiketoiminta sopivan kokoisena ja haluan että minulla on aikaa ja voimavaroja ensisijaisesti johtaa ja osallistua jokaisen hoitoyksikön toimintaan ja lisäksi valvoa ja vaikuttaa kaikkiin nouseviin rakennuskohteisiin. Kaikki ihmiset eivät ole yrittäjiä rahan takia.
      En halua myydä kohteitani itse sen takia, että minulle jäisi enemmän rahaa käteen. Voin sanoa, että ollaan jo päästy siihen tilanteeseen, että en arvosta rahaa. Enkä tarvitse sitä yhtään enempää. Mutta silti olen aina ollut sitä mieltä, että maksavaa asiakasta pitää kohdella hyvin ja kunnioittaa. Jos en itse saa tätä tunnetta yhdeltäkään kiinteistönvälittäjältä, miksi maksaisin huomattavia summia heidän ynseästä ja ylimielisestä palvelusta? Kuitenkin, kun kyse on hyvä maineisen rakennusliikkeen rakentamasta laadukkaasta uudiskohteesta, jotka menevät hyvin (ainakin tähän asti menneet) kaupaksi. Mitä sellaista kiinteistönvälittäjä osaa tehdä tämän asian eteen, mitä minä en osaisi? Tosiaan, kun niitä vaihdosa tulleita en aio alkaa myymään. Se käytettyjen kohteiden myyminen kaikkine selvityksineen ja selkkauksineen vaatii jo ammattitaitoa. Ja ennen kaikkea se kehuminen, itse en siihen pystyisi. Mutta mitä vaatii kohteen myyminen, josta tiedän ihan tasan tarkkaan kaikki ja lakiosaamisen aion ostaa tutulta lakimieheltä, joka on myös kaupanvahvistaja. Hän voi katsoa läpi kauppakirjat ja auttaa tarvittaessa, jos nyt uudiskohteen kaupassa tulisi eteen joku lakiopillinen erityiskysymys.
      Panttauksista ja panttiarvoista sattuneesta syystä tiedän todennäköisesti aika paljon enemmän, kun moni alalla toiminut LKV. Olen niitä niin monet hoitanut omakätisesti firman omiin kohteisiin silloin alkuaikoina, kun piti lainarahalla pelata.

      • Attitudea

        Sitä taas halveerataan välittäjiä siis koetat mitätöidä heidän ammattitaitonsa.
        Voisko ne huonot palvelukokemukset johtua vaikka sun naamasta, sä jotenkin provosoit heitä toisin sanoen käyttäydyt ylimielisesti ja alentuvasti. Meneppäs peilin eteen ja katso, kun puhut itsellesi, sitten neutraalisti analysoit näkemääsi.

        Jos sä oot niin hyvä kaupittelemaan asuntojasi, niin miksi kyselet täällä neuvoa. Luulin, että olet niin itseriittoinen ettei sun tartte kysellä suolipalstalla.
        Ja jos ne sun mielestä menee niin hyvin kaupaksi ne kämpät, niin tartteeko siihen ees välittäjää - nehän myy itse itsensä.

        Itse vierastan tällaisiä kahden hengen "menestyviä" "perhefrimoja", jossa kumpikin on olevinaan asiantuntijoita ja nää nykypäivän rakennuttajat on just niitä, joiden palkkalistoilla on näitä veli venäläisiä, siksi, että EI OLE VARAA palkata ehtaa suomalaista ammattilaista.

        Saahan sitä olla tietävinään vaikka mistä asiasta, mutta kyllä kunnon koulutus, vankka kokemus ja nöyrä asenne oppimiseen on parasta peeärrää kovan rahan markkinoilla.


    • Myykö?

      Kai sen sitten täytyy olla joku pärstäkerroin juttu, voihan se olla että siinä tapahtuu se peilautumis kuvio. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Tai sitten se johtuu ihan jostain muusta.
      Meidän raksoilla ei ole ainuttakaan venäläistä, kaikki työmiehet on suomalaisia. Ei minulla tosin olisi mitään vastaan, vaikka olisi venäläisiä. Mulle riittää, että on paras, tekee priima työtä ja olen siitä valmis maksamaan. Meidän työntekijät on ihan hyvin palkattuja, ei mulla ole tarvetta ottaa duunarin pussista.
      Ei mun tarvitse kenenkään ammattitaitoa mitätöidä, asiallisesti yritin kysyä että mitähän sellaista ne osaa mitä minä en osais ja vaikuttaa myyntiin? Tosiaan, kun en ole sen alan ammattilainen, en ehkä osaa ottaa huomioon kaikkia niitä asioita mitä uudenkin kohteen myyminen vaatii.
      Täytyy kääntyä oikeiden ammatilaisten puoleen ja kysyä mitä mieltä he ovat.

      • tua nuan niin!!! Joskos vaikka menisit ja varaisit ajan sinne LKV tenttiin niin siellähän tämäkin asia käsiteltäisiin.... Tai sitten vain avaisit lakikirjan ja tarkistaisit detailit sieltä ;) Yleensä on ollut yhtenä tenttialueena uudistuotanto ja ennakkomarkkinointi uudiskohteessa ;)


    • Myykö?

      Kusti polki yks päivä kiinteistö lainsäädännön minulle. Katselin myös netistä niitä vanhoja tenttejä, aika samat aiheet siellä näkyy pyörivän. Viime tentti olis ollut äärettömän helppo, toivottavasti seuraavakin on.
      Ilmoitin myös eräälle kiinteistövälittäjälle, joka on joskus myynyt kohteitamme ja nyt kyseli että kuka nämä nyt valmistuvat kohteet myy, että minä. Niin samankaltaisia kommentteja tuli, kun täälläkin. Noh, käyköön hän vaan käräjillä sutki kaupoistaan ja nauttikoot asiakkaitensa erittäin ansaitusta luottamuksesta.

    • LKV sinulle??

      Hei!
      Mä voin ryhtyä myymään niitä teidän kämppiä kunnes saat sen tutkinnon läpi.....
      Annapa email tai puh ja otan yhteyttä!
      Olen melko uusi LKV ja firmallakin jo luvat on.
      Saat varmasti hyvää ja ystävällistä palvelua.
      Pääkaupunkiseudulta max 250km päähän!

    • Myykö?

      Kiitos tarjouksesta, mutta me ahkeroimme täällä poronhoitoalueella.
      Meillä ei onneski ole akuutti tilanne yhdenkään kohteen kanssa, joten voin ne itse myydä kunhan saan toukokuussa tentin läpi.

      Menestystä yrityksellesi :)

      • onhan noita nähty

        Hohhoijaa, kuka sieltä perähikiältä ees viittii mitään ostaa?
        Ja taas leuhotetaan kuinka ääääärettömän helppo ois ollu eka tentti, jota ET OO EES SUORITTANU. Se perähikiä lappihan on ihan kehitysaluetta ja tukiaisten varassa. Koettapa saada kaupaksi kämppiä vaikkapa työttömyysturvalla eleleville ellei ne kämpät oo jotain tukiasuntoja. EIhän ne ees maksa siellä mitään, täältä etelästä ei saa 100 000 ees kuppasta kerrostaloyksiötä.
        Eikö sun piätny siirtyä leuhottamaan sinne lakipykälien pariin, taitaa luu mennä kurkkuun, kun pitää oikeesti alkaa myymään ja esittää kaikkitietävää. Siis poistu takavasemmalle nousukas, joka velkarahalla leuhotat, että miten paljon mistäkin kohteesta saa myytäessä ja maksappa velkojillekin saatavat. Kuulemma nyt matalasuhdanneaikana jää näiltä pikkutuhertajilta maksamatta laskuja, taitaa russkit hääriä työmaalla.


    • Myykö?

      Kyllä sulla tainnu jäädä laskut maksamatta vähän pitemmältä ajalta ja lääkkeet ottamatta. Olisit ihan asiakas potenttiaalia meidän mielenterveyskuntoutus yksikköön, just sinunkaltaisiahan meillä kuntoutellaan. Etkä ole raukka tainnut juuri kehä kolmosen ulkopuolella liikkua, matkustelu on ihan avartavaa.
      Oikeassa olet, että tämä keskustelu on nähty!
      Ideaalia, että on miljoonien liikevaihdolla pyörivän firman tj, eikä ole ikinä joutunut myynitytötä tekemään :) (Olette te hassuja) Ei tietenkään, sormia napsauttamallahan ne kaikki suorastaan tupsahtaa eteen.

      • tiedetään

        Oletkos perehtynyt valviran sivuilla muun muassa siihen, että saako selitellä, että minkälaista toimintaa pyörittää. Tällä tarkoitan sitä, että jos sä jossain tuppukylässä pyörität jotain tukirahoilla avustettua ja valviran myöntämin luvin ,niin sä et todellakaan saa selitellä jossain suoli24.lla, että minkätyyppistä homma muka pyörität jossain peräkylässä. Mahdat olla aika juntti, kun kehuskelet kuinka oot joku toiminnanjohtaja kuntoutusyksikössä. Mitähän se valviira sanoo siitä ,että sä levittelet täällä tietoja, joista joku siellä pikkukylällä voi tunnistaa sut ja kuinka halveeraat niitä mielterveyskuntoutujia - sulla on tainnu jäädä lukematta laki potilaan asemasta ja oikeuksista ja eityisesti se ETIIKKA-osio. Seillä etiikka-osiossa mainitaan muun muassa silleen, että esim julkisessa mediassa ei levitellä sellaisia tietoja, jotka voivat vaarantaa ja halventaa potilaan ihmisarvoa.Jospa lukisit ensin sen ja sitten vasta leuhotat jollain lkv-tutkinnolla. Hohhoijaa - tuut pois sieltä tynnyristä jo.


    • Myy!!!

      Suosittelen sinulle lämpimästi lakien lukemista! Yrittäjä (tällaiseksi katsotaan myös yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja) saa mainostaa palveluitaan vapaasti. Mainoksessa saa käydä julki paikkakunta, yrityksen nimi ja toiminta- ja kuntoutus näkemyksiään saa mainostaa aivan vapaasti, voitko kuvitella mainoksessa saa jopa olla kuvia yksiköstä? Kaikki missä joku yksittäinen potilas voisi tulla tunnistetuksi on kiellettyä.
      Mainostamis paikkaa ei mikään laki määrää.
      Voisit ottaa jo ihan peruskuvioista selvää, että valtakunnallisten toimijoiden luvat myöntää valvira, paikallisesti toimivien AVI. Joka tapauksessa avi valvoo meidän toimintaa.
      Ja tässä yhteydessä ei edes käynyt ilmi missä yksikkömme sijaitsee, ei siis ole missään määrin tunnistettavissa. Eikä se loukkaa kenenkään asukkaan oikeuksia, että minulla on henkilökohtaisia tavoitteita. Joillekkin poronhoito alue alkaa Oulusta, monille ylempää. Mutta sitten on näitä, jotka eivät ole kehän ulkopuolella käyneet ja kuvittelevat että, vain betonilähiöissä on elämää.
      Sitä paitsi tämä hoitopuoli ei liity mitenkään tähän asiaan. Kuntoutusyksiköillä pyyhkii hyvin, kuin myös rakennusbisneksellä.
      Pidän mieleni virkeänä ja työmotivaationi korkealla sillä, että olen kuntoutusyksiköissä toiminnanjohtaja ja rakennusfirmassa toimitusjohtaja, ihanan monipuolista :)

    • ammattilainen

      Kyllä sulla tainnu jäädä laskut maksamatta vähän pitemmältä ajalta ja lääkkeet ottamatta. Olisit ihan asiakas potenttiaalia meidän mielenterveyskuntoutus yksikköön, just sinunkaltaisiahan meillä kuntoutellaan.

      Siis voiko joku tukiasuntoja valvova ihminen kirjoitella tuollaista omista asiakkaistaan.
      Täytyykö ilmoittaa valvovalle elimelle eli valtakunnalliselle valviralle, että onkohan ihan asiallista toimintaa.

    • jovain

      Tee itse kauppakirjat maksat vain kaupanvahvistajalle jos on kiinteistökauppa. Osakkeen myynnissä ei tartte kaupan vahvistajaa. Minäkin olen itse tehnyt kiinteistön kauppakirjat sekä osakkeen kauppakirjat. EI SIIHEN tartte yliopistokoulutusta mulllakin vain kansakoulu. Tietokoneella saa tietoa jos jotain tarvii mut en tarvinnu kuin kaupanvahvistajan koska sen tarviit aina kiinteistökaupassa.
      Valitset kaupan vahvistajan ja kirjoitat kiinteistönkauppakirjan jolle lähetät linkissä olevan mallin mukaan kirjoitetun kauppakirjan tarkistettavaksi. Kaupanvahvistaja tarkistaa sen oikeellisuuden ja lisää sen oman kappaleensa. Sitten se laittaa sen sulle takaisin ja tulostat sen tai kaupanvahvistajan kanssa tulostat.
      Asuntoosakkeen kauppaan saa vaikka kirja kaupasta valmiin lomakkeen jonka täyttää kuivamustekynällä, Saattaa sen saaha kiinteistökauppaankin. maksaa muutaman euron. kaupanvahvistaja otti multa viimeksi 70 euroa.
      saamattomat VAAN MAKSAA KIINTEISTÖN välittäjille

      http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/asunto-osakkeen_kauppakirja/

    • Itse kannattaa

      myydä, jos vain pystyy sen tekemään.
      Itse kun myin oman taloni takavuosina, niin sain 50 000 markkaa(!) paremman hinnan kun mitä välittäjän suosittelema tarjous olisi ollut.
      Jäi myös se välittäjän palkkio omaan käyttöön.

      Mielestäni oman peruskohteen myynti ei ole amerikankonsti, vaikka nuo LKV:t täällä mitä puhuisivat.
      Jos on kinnityksiä, perikuntia yms. niin se on toinen juttu ja jos toiselta osapuolelta välittää kolmannelle.
      Oman kohteen saa tietääkseni myydä edelleen itse. Ja kiinteistökaupassa kaupanvahvistajia voi kysellä vaikkapa pankkien yhteydestä. Ystävällistä palvelua on tullut, eikä kustannus ole mahdoton.

    • Myykö?

      Laitoin sitten valmistumassa olevia kohteita ennakkomyyntiin lehteen ja itseni myyjäksi, yksi kohde meni ekalla näytöllä ja muiden kohteiden näytöissä on riittänyt kiitettävästi väkeä. Kauppakirjojen tekoon sain apua lakimies tutulta ja pankista neuvoivat loput.
      Harmittaa vaan, kun nuo kiinteistövälittäjät on niin... Soittelin niitä tässä läpi ihan vaan selvittääkseni, että ketä suosittelen myymään ne meidän asiakkaiden vanhat asunnot. Mutta edelleenkään en voi suositella ketään ja ilmeisen samanlainen kokemus monilla, sillä harmittelivat kovasti, kun en heidän vanhaa asuntoa lupautunut myymään. Ja moni näytöllä käynyt kyseli myös samaa, että jos he ostavat meiltä, niin myynkö heidän vanhan pois.
      Eikä ole vielä tullut yhtään huonoa palautetta siitä, että itse myyn omia kohteita, päinvastoin.

      Tästä on hyvä jatkaa :)

    • Veneen alta

      Täällä malttamattomana odotellaan kuulumisia tuon LKV tentin helppoudesta??

    • gryderi itsekin

      Uudisasunnon myyminen on helppoa. Siinä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa ennen- ja jälkeen valmistumisen. (Kauppakirjaa).

      LKV tutkinnon suorittaminen on täysin turhaa, jos aiot pysyä pelkästään (omien) uudisasuntojen myyjänä.

      Tosiasiahan on niin, että suurinta osaa myyntityöstä ei välittäjät yleensä tee, (esim. tarjoa lisä- ja muutostöitä, perusta yhtiötä, tee RS sopimusta jne). Esitteen jakaminen ja kauppakirjan täyttäminen on pieni työ verrattuna siihen, mitä rakentaja joutuu kuitenkin jo tekemään.

      Kannattavaa välittäjän käyttö on yleensä parista syystä. Välittäjiltä on vaikeampi tingata alennusta ja asuntojen myynnin ollessa hidasta välittäjä osallistuu ilmoituskustannuksiin.

      Myyntiajassa sinänsä ei ole eroa verrattuna siihen myytkö itse, vai käytätkö välittäjää. Asuntoja ei osteta välittäjän nätin hymyn vuoksi.

    • osaamista peliin

      Uudistuontannon myynnissä tehdään paljon mokia . Laki on pakottava, joten ahimmallaan väärin tehty myyntityö voi johtaa tiilien ja kalterin väliin
      Muumavuosi sitten Uudenmaan Vivan ( ja käyttää myös nimeä arvoasunnot) ) edeltävällä nimellä toiminut VIVA LKV sai aluehallintovirastolta muistaakseni noin viikon tai kahden toimintakiellon , koska markkinoivat uudistuontantoa ilman laissa vaadittavia turva-asiakirjoja (RS ) . Tämä koskee osakepohjaisia asuntoja.

      Nyt muutama sähelö välittäjä , joka ei hallitse RS kuviota, jatkaa kiinteistömuotoisten uudiskohteiden myynnissä ( hallinnanjakosopimuksin). Siinä noudatetaan maakaarta, ja siten sähelöt eivät joudu opettelemaan RS kuvioita. Valitettavasti heidän maakaaren mukaiset myyntipaperitkin ovat kuin ne olisi juosten kustu.

      Käyttäkää siis mielellään ammattitaitoisia LKV päteviä välittäjä ja SKVL:N liittoon kuuluvia toimistoja. He ylläpitävät omaa osaamistaan jatkuvasti ja ovat perillä voimassa olevasta lainsäädännöstä.

      Villinen ketjujen valvonta on heppoista ja valvonta osuu kohdelle vasta kun he ovat jo pahasti mokanneet.

      Asuntokaupassa on kysymys isoista taloudellisista asioista, joten ei kannata
      antaa sellaisia asioita supliikin karkkimyyjän käteen.

      Varokaa supliikisti puhuvia lipeviä myyntimiehiä ja sipsuttavia korkokenkiä

      Vaatikaa mieluummin myyjältä LKV pätevyyttä , kokemusta ja ammattitaitoa.

      • Thina

        LKV-tentti ei ole helppo. Itse kävin pohjalle vuoden kestävä KiAT-tutkinnon ja luin vielä aika paljon päälle, koska halusin pelata varman päälle. Pisteitä sain peräti 46, mikä on ko. tentissä tosi hyvä tulos. Nimenomaan lukemisen myötä ammattitaitoni kasvoi hurjasti ja on nastaa, kun saa hyödyntää oppimaansa tietoa. Opiskelu kannattaa aina!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe