Parisuhteessa olevista heteroista toinen onkin bi?

beevaiei

Jos esimerkiksi vuosia naisen kanssa naimisissa ollut mies sanookin olevansa bi, voiko enää suhdetta jatkaa? Voiko bi "unohtaa" olevansa bi vai onko sen tunnustamisen jälkeen enää paluuta entiseen? Jos kuitenkin on niin, että mies kuvittelee, fantasioi olevansa bi silloin, kun on kännissä, kenties kokeileekiin jotain. Kertokaa bi-miehet omista kokemuksistanne. Miten teihin on suhtauduttu sen jälkeen, kun olette paljastuneet?

20

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happybi

      Minä nyt vastan tähän, vaikka olenkin nainen.

      Olen naimisissa heteromiehen kanssa ja tulin hänelle kaapista ulos biseksuaalina jokunen vuosi sitten. Mielestäni en voinut kieltää tai "unohtaa" olevani bi, ja siksi minun oli saatava tulla kaapista vihdoin ulos. Pelkäsin tietenkin, että mieheni jättää minut mutta hänen reaktionsa olikin yllättävän positiivinen. Painittuaan mustasukkaisuuden, riitämättömyyden tunteiden ja sen pelon, että olisinkin lesbo, kanssa jonkun aikaa, saimme puhuttua asiat selviksi ja nykyään olemme entistä onnellisempia yhdessä. Ja kyllä, minulla on satunnaisia seksisuhteita naisten kanssa mieheni luvalla ja hänen omasta aloitteestaan täysin avoimesti ilman mitään salailuja.

      Tuota prosessia läpi käydessämme tulimme ajatelleeksi, että jos tilanne olisikin ollut toisinpäin. Voisin kuvitella, että heterovaimona minun olisi aluksi ehkä vaikeaa käsittää asiaa, jos mieheni ilmoittaisikin olevansa bi. Olen kuitenkin luonteeltani avarakatseinen ja kokeilunhaluinen itsekin, joten asia ei varmastikaan olisi ollut ylitsepääsemätön juttu, jos vaan olisin voinut olla vakuttunut siitä, että mieheni edelleen rakastaa minua ja haluaa jatkaa yhteiseloa.

      Summa summarum: Kaapissa et voi elää loputtomiin, petät sillä vain itseäsi ja voisinpa luulla, että ainakin itse olisin katkera vanhempana, jos en olisi uskaltanut tulla kaapista ulos ja elää elämääni rehellisesti sellaisena kuin olen. Eläminen biseksuaalina ei tarkoita sitä, että pitää olla rinnakkaissuhteita vaan että voit esimerkiksi osallistua Setan toimintaan avoimesti, lukea kirjoja tai katsoa leffoja tms., joissa homoutta/biseksuaalisuutta esiintyy ilman että sinun tarvitsee kiinnostustasi salata.

      Sinuna tunnustelisin itse ensin mitkä ovat vaimosi yleiset käsitykset ja asenteet homoseksuaalisuutta kohtaan. Sitten kyselisin, eikö hän itse ole koskaan haaveillut seksistä toisen naisen kanssa (yllättävän moni nainen on, usko pois!). Sitten ehkä kannattaa kertoa, jos asenne tuntuu olevan myönteinen, että sinullakin on käynyt mielessä joskus, miltä tuntuisi harrastaa seksiä toisen miehen kanssa. Kannattaa tässä vaiheessa heti tehdä selväksi vaimolle, että et ole homo etkä siten ole häntä jättämässä vaan että rakastat häntä vähintään yhtä paljon kuin aina ennenkin. Sitten vasta voi jatkaa keskustelua..:)

      Toivon, että saat rohkeutta ottaa asian esille vaimosi kanssa. Rehellisyys ja avoimuus avioliitossa on kaiken a ja o, rakkauden lisäksi tietenkin!

      • Kaksneuvonen

        Meillä vaimo aavistuksen yllättyi kun kerroin, mutta oli osannut epäillä. Minä en osaa kuvitellakkaan suhdetta muiden kanssa, ei miehen eikä naisen. Tai ehkä jos vaimohaluaa kolmestaan ja mies voi olla kummankin kanssa.


    • Zinetha

      Olen bi nainen ja poikaystäväni on hetero. Vuosia ajattelin olevani "ehkä bi-utelias", ja näin ajattelin olevani myös kun aloimme seurustella. Jossain vaiheessa riitelimme niin paljon, että päätimme pitää taukoa 1vk. Tauon aikana päti sääntö "katsoa ja flirttailla kevyesti saa, pidemmälle ei saa mennä". Huomasin katselevani muiden miesten lisäksi muita naisiakin. (Tässä välissä palasimme yhteen.) Muutaman biseksuaalin "tuen" saatuani asialle, kerroin poikaystävälleni ja ystäväporukallemme olevani bi. Porukka hyväksyi asian täysin, sillä yksi pariskunta porukassamme on binainen-lesbo-pari. Poikaystäväni hyväksyy asian, kunhan en petä häntä. En halua ketään muuta kuin hänet (en seksuaalisesti enkä muutenkaan), enkä halua kolmen kimppaakaan. Siispä biseksuaalisuuteni ei paljon vaikuta nykyiseen elämääni. En katsele ketään ihmisiä ympärilläni sillä silmällä, mutta kuten normaali teini/nuori nainen (olen 19), katselen näyttelijöitä, laulajia, jne; sekä miehiä, että naisia.

      Joidenkin mielestä bi/homo/lesbo on sitä vasta, kun on seksikokemuksia oman sukupuolensa edustajan kanssa. Miksi? Onhan heterokin hetero ennen minkäänlaista seksikokemusta? Kyse on siitä, ketä katselet sillä silmällä, keneen ihastut, kenen kanssa haluat olla.

    • tähtitaivasta

      Lohduttava kommentti Zinetha. Olen bi-miehen vaimo. Miehen bi-ominaisuus on vasta hiljattain mulle selvinnyt. Keskenään emme ole asiasta vielä keskustelleet eikä mies tiedä mun tietävän. Ensin romahdin täysin. Ajattelin, että näinkö tässä kävi, että "häviänkin" toiselle miehelle! Ihan varma en siitä ole, miten pitkälle mies on mennyt, onko ollut seksiä, mutta kontakti ainakin maksulliseen bi-mieheen on ollut.En tiedä, mitä tastä kaikesta ajattelisin. Miten ottaisin asian puheeksi? Uskallanko vielä toivoa, että pitkä parisuhteemme voisi jatkua, ikäänkuin sitä hairahdusta ei olisi ollutkaan koskaan?

      • epäilevä vaimo

        Samoin bi-miehen vaimo. Olen ottanut asian puheeksikin muutama vuosi sitten ja mieheni kielsi sen, mutta kyllä hetero nainen sen "haistaa". Ihan samat fiilarit: "häviän toiselle miehelle". Olen huomannut myös, että mieheni huomaa, kun olen sillä päällä, että olen mustasukkainen ja silloin alkaa enemmän ottamaan huomioon minua, mutta se ei vaan tunnu aidolta. Olen myös huomannut sen, että tämä pahenee vuosi vuodelta: epäilykset saavat valtavat mittasuhteet ja en vaan usko tippaakaan, että hän oikeasti haluaa minua....


      • Bi-m
        epäilevä vaimo kirjoitti:

        Samoin bi-miehen vaimo. Olen ottanut asian puheeksikin muutama vuosi sitten ja mieheni kielsi sen, mutta kyllä hetero nainen sen "haistaa". Ihan samat fiilarit: "häviän toiselle miehelle". Olen huomannut myös, että mieheni huomaa, kun olen sillä päällä, että olen mustasukkainen ja silloin alkaa enemmän ottamaan huomioon minua, mutta se ei vaan tunnu aidolta. Olen myös huomannut sen, että tämä pahenee vuosi vuodelta: epäilykset saavat valtavat mittasuhteet ja en vaan usko tippaakaan, että hän oikeasti haluaa minua....

        Olen itse puhtaasti bi-mies siinä mielessä, että kumpikaan muoto ei ota valtaa toisesta. Jos naisen kanssa menee pitkään huonosti, niin mietin enemmän seksiä miehen kanssa. Tuota en lähde kuitenkaan toteuttamaan, sillä en halua tuoda tauteja tai sydänsuruja parisuhteeseemme. Seksi miehen kanssa ei ole sellainen mitä ilman ei voisi elää, lähinnä fantasiaa.

        Ei bi-seksuaalisuutta välttämättä haista sen enempää kuin fantasioita. Osa "bi-miehistä" voi olla myös ihan homoja tai sitten mies-nainen-suhteessa on ollut jotain muuta vialla.


    • surullinenbi

      Minä olen bi-nainen ja aviossa heteromiehen kanssa. Rakastan miestäni, enkä tahdo hänestä erota ikinä, mutta rakastan myös toista naista, jonka kanssa ei tosin mitään suhdetta ole, eikä varmaan tulekaan. Miehelle kerroin biseksuaalisuudestani heti kun sen tajusin, ja mies ottaa sen ihan ok. Sanoo vain, että kunhan olen aina hänelle rehellinen. Hänelle pahempaa olisi jos rakastaisin toista miestä enkä naista. Biseksuaalisuus on raskasta, helpompaa olisi olla pelkkä hetero, mutta kun on syntynyt biksi niin on sitten, sitä ei voi valita.

      • Binainen84

        Täällä bi nainen, olen miehen kanssa naimisissa. Tajusin olevani bi vasta jokunen vuosi sitten. Oon tän asian kanssa onnellisessa asemassa, mulla on ollu pari juttua naisen kanssa miehen luvalla. Miestä ne ei haittaa, päinvastoin! Hän ei koe minun pettävän tms vaan tykkää ajatuksesta ;) itse ottaisin naisen meille mielelläni kolmanneksi, ihan siksi että miehenikin
        saisi jotain extraa, mutta myös siksi että tykkäisin itse siitä. Naisia kolmanneksi on tosi vaikeaa vaan löytää :(


    • Kuusankukka

      Pakko kommentoida, vaikken itse moisessa tilanteessa olekaan.

      Ihmiset ovat yksilöitä, eivät seksuaalisuuksia. Minusta se että on bi, ei tarkoita automaattisesti seksiä molempien sukupuolien kanssa. Tietysti tämäkin on ok, jos se käy molemmille. Itse en kuitenkaan haluaisi koskaan hyppiä vieraissa, inhottaa ajatuskin. Kun sitä valitsee ihmisen, sitä valitsee ihmisen, ei sukupuolta. Kyllä heterotkin tuntevat parisuhteidensa aikana vetoa moniin eri ihmisiin, muttei heilläkään ole oikeutta pettää. Vai onko esim. heteronaisella oikeus mennä sänkyyn komean seksikkään lihaskimpun kanssa jos hän on yhdessä ruman möhömahaisen miehen kanssa, vain siksi että hän fantasioi sellaisesta miehestä? Ei. Hänkin on valinnut ihmisen ja päättänyt olla uskollinen.

      Minua niin ärsyttää tämä bi-seksuaalejen yleistäminen seksuaalisesti vapaiksi tekemään mitä haluavat. Ei se niin mene, tai ei ainakaan pitäisi mennä. Sopimuksen erikseen, mutta jos on normaali sitoutunut parisuhde, se ei ole sallittua. Todellakin bi voi "unohtaa" että on bi. Tottakai sitä edelleen tuntee vetoa toisaalle, se on normaalia, mutta uskollisuus on sitoumus ihmiseen jota rakastaa. Se on kunnioitusta ja itsehillintää. Se on elämää. Ei aina voi saada kaikkea mitä haluaa, eikä edes jokakerta.

    • Ollakko vai ei? OLEN

      Olen 50 kaveri ja taisteluni taistellut..Ollakko vai eikö olla? Nyt vain olen enkä enää muuta kuvittelekkaan.20 vuotta elin parisuhteessa naisen kans kenen aavistin olevan bi tai ainakin fantasioivan naisista,monta kertaa otettuani asian puheeksi naiseni myönsi näin olevan ja kokemuksia ollut pari joskus nuorempana ja fantasiat elävät vieläkin vaikka tapahtumista jo kauan.Kaikki hienosti..ajattelin ,turhaa kun paljastin myös ihan vastaavan tapahtuneen minulle,olihan murkkuiässäni joitain kokemuksia vaikkakin aika viattomia mutta kuitenkin ja aikuisena kerroin olleen yhden oikean rakastelun miehen kans ja fantasioin asioista edelleen ja ajattelin mielessäni ja ehdotinkin että molemmilla voisi olla suhde samaan sukupuoleen kunhan se olisi luotettava eikä mitään irtosuhteita.Tämä keskustelu tapahtui hiukan otettuamme alkoa ja seuraavana päivänä alkoikin sitten painajainen kun näitä setvittiin,naiseni piti luonnollisempana kahden naisen välisiä juttuja ja vastaavasti miesten olevan likaista ja ällöttävää,meidän välit alkoi rakoilla ja seksi kärsi selvästi näistä asioista vaikkei niistä paljoa enää puhuttukaan koska naiseni ei enää halunnut niistä keskustella.Suhde päättyi, vaikkakin sovussa mutta jäin näitä miettimään pitkäksi aikaa..mitä olisi nyt jos ei tota keskustelua olisi käyty? Sen jälkeen oli muutaman vuoden mittainen suhde naisen kans ja kerran asioista keskusteltuamme kerroin olevani bi,vaikkei kokemukseni olleetkaan sen suurempia,se oli hänelle shokki ja selvästi oli erittäin pettynyt minuun vaikka noista tapahtumista jo kauan aikaa,sekin suhde päättyi aikanaan ja tämä oli varmaan yksi syy suhteen loppumiseen.Erommme jälkeen olin parin bi miehen kans sängyssä ja varmuuteni kasvoi siittä mitä olen,nautin noista kokeiluista mutta mutta.. kun en tunne miehiä kohtaan romanttisia tunteita enkä voisi seurustella miehen kans kun pidän siinä suhteessa enemmän naisista ja romanttiset tunteet kuuluu mielestäni miehen ja naisen välille,miehiä kohtaan tunnen seksuaalista vetoa ja kaveruutta en muuta.Nyt seurustelen naisen kans jota rakastan tosi paljon mutta en takuulla tule kertomaan menneisyydestäni koskaan mitään,en halua enää noiden kokemusten jälkeen vaarantaa suhdetta.Elän siis puolielämää koska joudun salaamaan tämän taipumukseni ja haluni miehiä kohtaan,yhtä helvettiähän tämä on kun haluaisin elää avoimesti mutta ei juuri näiden kokemusten jälkeen uskalla enää avautua.Siis kysymykseen vastaus miten on suhtauduttu..erittäin huonosti,en ymmärrä sitä miksi naisten väliset jutut nähdään paljon kauniimpana kun vastaavasti miesten likaisina ja ällöttävinä.Kyllä mies voi rakastaa naistaan ihan täysillä vaikka tunteekin vetoa miehiin eikä mielestäni suhteen täydy siihen loppua,aika harva mies kertoo eka treffeillä kahvipöydässä pitävänsä myös miehistä.

      • Erilainenko?

        Ollakko vai ei? OLEN: Olipa tarinasi kyllä aika surullinen. Olen itse bi-nainen ja voisin seurustella niin miehen kuin naisenkin kanssa, eikä minulla olisi mitään ongelmaa hyväksyä kumppanikseni bi-miestä. Nuo tapaamasi bi-naiset ovat olleet mielestäni todella ahdasmielisiä ja tuskin omankaan seksuaalisuutensa kanssa sinut, koska eivät sinun suuntautumistasi hyväksyneet. Sen ainakin tahdon sanoa, etteivät kaikki ole samanlaisia. Itselleni ajatus kahdesta miehestä yhdessä on pelkästään kiihottava.


    • Binainen84

      Kuusankukka, oon samaa mieltä, ei bi-seksuaalisuus tarkoita todellakaan sitä, että voisi hyppiä vieraissa. Mutta me ihmiset olemme tosiaan niin erilaisia ja pettämistä on mielestäni se, mitä tehdään salassa. Meillä minä olen ollut myös naisen kanssa ja miehelle se on enemmän kuin ok, niin en ole kokenut asiasta omantunnontuskia. Minusta jokaisessa suhteessa pitää nää rajat määrittää itse.

      Ja edelliselle kirjoittajalle. Onpa kurjaa, että kumppanisi ovat noin kovasti säikähtäneet. Itsekään en kyllä innostu miestenvälisestä, en näe siinä mitään kaunista tai kiihottavaa... Mutta jos mieheni olisi bi, ei se minua haittaisikaan. Luulen, että olet hieman vanhempaa sukupolvea? Onko tää asia vieläkin niin tabu monien vähän vanhempien keskuudessa...

      • Ollakko vai ei? Olen

        Hiukan tää poikkeaa alkuperäisetä kysymyksestä,voiko suhdetta enää jatkaa,mutta siinä olen täysin samaa mieltä että pettämistä on nimen omaa se mitä tehdään toiselta salaa.Kaikilla ei vaan ole yhtä hyvä tuuri että puoliso hyväksyy seksisuhteen toisen kans,oli se sukupuoli sitten sama tai eri.Toi on juuri se pointti mihin haluaisin saada enemmänkin vastauksia..Miksi miesten välinen seksi nähdään niin paljon likaisempana kuin naisten välinen,onko ajatus että miehet keskenään nai vain toisia peppuun?onhan sitä muunkinlaista seksiä olemassa ja käsittääkseni ei anaaliseksi ole täysin vierasta naisten keskenkään.Miten nainen voi määritellä että naisten välinen seksi on kauniimpaa kuin miesten välinen? Joo kyllä tää on nimenomaa tabu mun ikäisille,nuoremmilla käsittääkseni jo vapaampaa(onneksi).Kyllä 50 vuotiaan on vaikeempaa tulla kaapista ulos kuin 20vuotiaitten,varsinkin kun on perhe perustettu ja eletty kauan ns. hetero elämää.Onneksi nuoremmilla on tulevaisuudessa paljon helpompi elää seksuaaliaalisuutensa kanssa oli se sitten mikä vaan.


    • svm81

      Olen bi nainen, naimisissa 9v miehen kanssa, hän tiennyt kokoajan seksuaalisuuteni. Aluksi oli aika mustasukkainen kun 'bissellehän käy kaikki' mutta nykyään tajuaa ettei se niin ole. Antaa myös suudella naisia, joten se auttaa ;)

      • bisse "moraali"

        Eikö sinulla ole sydäntä lainkaan kun loukkaat miestäsi noin. Avioliitossa ei suudella vieraita naisia tai miehiä. Miten miehet pysytyvät olemaan avioliitossa uskollisia pitäytyen panemasta vieraita naisia tai miehiä vaikka tilaisuus olisikin mutta sinä et pysty hillitsemään himojasi. Muuten homot ja lesbotkin arvostavat uskollisuutta parisuhteissaan. Sinua halveksivat sekä heterot että homot.


      • muumustikka
        bisse "moraali" kirjoitti:

        Eikö sinulla ole sydäntä lainkaan kun loukkaat miestäsi noin. Avioliitossa ei suudella vieraita naisia tai miehiä. Miten miehet pysytyvät olemaan avioliitossa uskollisia pitäytyen panemasta vieraita naisia tai miehiä vaikka tilaisuus olisikin mutta sinä et pysty hillitsemään himojasi. Muuten homot ja lesbotkin arvostavat uskollisuutta parisuhteissaan. Sinua halveksivat sekä heterot että homot.

        Parahin moraali,

        Jos kaikki avion ulkopuoliset halailijat ja suutelijat kivitettäisiin, jäisi tänne ilmeisesti vain paras a-ryhmä?

        Parisuhteen dynamiikkaan kuuluu kaikenlainen tasapainoilu. Kahden ihmisen liitto on yleensä enemmän kuin yhteenlaskettu mahdollisuus. Jos he tukevat toisiaan niin pystyy saavuttamaan sen kuun taivaalta, hurjasti uusia kavereita ja elää tasapainoisempaa elämää kuin tiukasti normitetussa liitossa. Tukemista ei ole tukahduttaminen. Myöskään vastentahtoinen luopuminen ei ole tukemista koska johtaa usein hammasten kiristelyyn.

        Näillä palstoilla keskustellaan seksuaalisuudesta, tarkemmin sen poikkeavuuksista heteroväestöön nähden. Tuen puolisoani hänen harrasteissaan ja teen oman osuuteni kaikessa kotiin liittyvässä. Hän tukee minua harrasteissani ja tekee oman osuutensa kotona. Ne ovat sitä normielämää. Sitten tulee seksuaalielämä jossa joskus silloin tällöin puolisoni jopa kehoittaa minua tekemään huorin. Ja minä kehoitan häntä tekemään samoin. Ja olemme yhdessä. Loukkaamista meillä voisi olla ettemme kehoittelisi toisiamme siihen koska vietti vetää ja himot hyrrää. Tosin kello käy ja taannumme kohti vanhuutta. Sitten viimeistään meillä on tilinteon hetki: onko elämämme ollut se mitä halusimme.

        Olen pahoillani, että käytin edellä termiä huorinteko, mutta mielestäni sen määrittely on yhteiskunnassa retuperällä. Jos molemmat liitossa elävät tasapainoisesti toisiaan tukien ei siinä tulisi syntyä syytöksiä. Jätän tässä perustelematta kaikki "milloin kehoitan", "koska saa luvan" ja vaikkapa sen että "kuinka usein" enkä puhu edes siitä "kenen tai keiden kanssa". Ne kuuluvat tuon liiton ratkaistaviksi.


    • kaikkinimimerkitkäytöss

      Olen bi mies ja seurustelen tyttöystäväni kanssa. Haluja on moneenkin suuntaan ja usein mutta haluan elää uskollista ja kahdenkeskistä elämää toisen kanssa. Mielestäni parisuhteeseen ei kuulu kolmansia osapuolia oli toinen bi tai ei. Kukin toki tavallaan mutta näkemykseni on tässä asiassa aika vahva. Yksi parisuhteen ihanuus on juuri se sitoutuminen toiseen.

      • Samaa mieltä


      • Näin itsekin ajattelen. Parisuhteessa ollaan turvan ja yhteenkuuluvuuden vuoksi. Jos haluaa kokeilla kaikenlaista niin ne kannattaa kokeilla ennen parisuhdetta. Avoin suhde (jossa ulkopuolisista kumppaneista sovitaan yhdessä) on tietysti eri juttu, mutta siihen en kommentoi koska se ei ole mun juttu - eikä oletusarvoisesti biseksuaalisuuteen liittyvä juttu. Bisseys ei tee ihmisestä "helpommin pettävää". Hänelle on vain mahdollista kokea seksuaalista/ romanttista vetoa sekä naisiin että miehiin sen sijaan, että kokisi vetoa vain miehiin tai naisiin. Yhtä lailla aloituksen (oletettavasti) nainen voisi pelätä heteromiehen kanssa, että kun houkutuksia eli naisia on joka paikassa. Joku voi ylipäätään pelätä, että miehet pettää helposti, jos hänellä on tällainen luulo. Parisuhteessa pitää vaan luottaa toiseen, vaikka se välillä voikin olla vaikeaa.

        Itse olen nainen, joten bi-miehen näkökulmaa en pysty antamaan ;)


    • kaikki_hyvin

      Parinkymmenen aviovuoden jälkeen aloin tuntea seksuaalista vetoa myös miehiin ( olen siis mies) ,vuosien varrella on ollut useita seksikavereita. Vaimo tietää tämän, eikä ole koko aikana kummemin välittänyt asiasta. Vaimon kanssa menee hyvin ja kavereiden kanssa myös.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe