Katsastuksessa ilmeni, että putkiston keskiputki vuoti, joten liike vaihtoi siihen uuden tilalle, samalla vaihdettiin myös tulpat ja ilmansuodatin.
Jälkitarkastuksessa päästöt olivat kunnossa ja vikakoodeja ei löytynyt. Kotimatkalla moottorin vikavaloi syttyi palamaan. Vaikuttaa aika erikoiselta, että 5min aiemmin katsastuksessa ei havaittu mtn vikaa. Mikä voisi olla syynä valon palamiseen?
P12 moottorin vikavalo
12
7039
Vastaukset
- kylkyl
Moottorin vika voi tulla yllättäenkin.
- MakePrimera
Vastaan itse itselleni. Eli auto kiinni vikakoodinlukijaan, lukija ilmoitti, että lambdassa kosketushäiriö. Puhdistusta ja vika poissa. Ohjekirjassahan varoitusvalo väittää, että polttoainejärjestelmässä olisi kosteutta, mutta tälle teorialle naurettiin Nissan-liikkeessä.
- JVNurmo
Odotan kanssa mahdollisia kommenteja. Eräässä korjaamossa kerrottiin, että vikakoodi oli "Laiha seos" ja vaihdettiin ainakin ilmamassamittari ja lambda anturi. Olisi kenelläkään apuja, mikä voisi kyseiseen koodiin olla oikea "korjaussarja"
- JVNurmo
Siis, ilmamassamittarin ja lambda anturin vaihto ei auttanut kyseiseen vikaa!?
- Makeprimera
Kuittasiko liike virhekoodin toimenpiteen jälkeen? En usko, että se häviää itsestään, vaikka olisikin kunnossa...
- JVNurmo
Mun tapauksessa vikakoodi luettiin ja saatiin sama koodi eli" Liian laiha seos" Ilmamassamittari putsattiin! ja koodi poistettiin. Vikavalo syttyi uudestaan 7 km jälkeen....
- Teippimies_
JVNurmo kirjoitti:
Mun tapauksessa vikakoodi luettiin ja saatiin sama koodi eli" Liian laiha seos" Ilmamassamittari putsattiin! ja koodi poistettiin. Vikavalo syttyi uudestaan 7 km jälkeen....
Kannatta laittaa vaikka värillinen teipinpala sen valon päälle,ei pahemmin enää häiritse.Itse käytän kyseistä teippiä turvavyön valon päällä.
- JVNurmo
Teippimies_ kirjoitti:
Kannatta laittaa vaikka värillinen teipinpala sen valon päälle,ei pahemmin enää häiritse.Itse käytän kyseistä teippiä turvavyön valon päällä.
Varmaan teippi hoitaisi osan ongelmasta, mutta kun kulutus on 10l/100km tasaisellakin ajolla, missä ennen kulutus oli 6,5l :n paikkeilla. Taitaa tulla kallis merkkiliike keikka, mutta ei auta....
- JVNurmo
JVNurmo kirjoitti:
Varmaan teippi hoitaisi osan ongelmasta, mutta kun kulutus on 10l/100km tasaisellakin ajolla, missä ennen kulutus oli 6,5l :n paikkeilla. Taitaa tulla kallis merkkiliike keikka, mutta ei auta....
Etummainen lambda-anturi vaihdettu (ei merkkiliikkeessä) ja näyttää toimivan hienosti. Kulutus palasi normaaliksi. Huomioitavaa, että vikakoodi ilmoittanut lambda viasta vaan "Liian laihasta seoksesta"
- Hotakainen89
Good job!
Paljonkos operaatio tuli kustantamaan, jos saa udella?- JVNurmo
Kyllä se "pikkuisen" maksoi eli 400€ . Vian rajaus osa vaihto. Itse osa laatumerkkiä ja sen vuoksi tyyriimpi.
- N_Nisti
JVNurmo kirjoitti:
Kyllä se "pikkuisen" maksoi eli 400€ . Vian rajaus osa vaihto. Itse osa laatumerkkiä ja sen vuoksi tyyriimpi.
Paljonko alkuperäistä Nissan-osaa kalliimpi on tuollainen laatuosa? Onko kestänyt paremmin kuin alkuperäinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239149Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3811856Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3371767- 941588
- 4111558
- 61345
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331120Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241086Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521032- 36988