P12 moottorin vikavalo

Makeprimera

Katsastuksessa ilmeni, että putkiston keskiputki vuoti, joten liike vaihtoi siihen uuden tilalle, samalla vaihdettiin myös tulpat ja ilmansuodatin.

Jälkitarkastuksessa päästöt olivat kunnossa ja vikakoodeja ei löytynyt. Kotimatkalla moottorin vikavaloi syttyi palamaan. Vaikuttaa aika erikoiselta, että 5min aiemmin katsastuksessa ei havaittu mtn vikaa. Mikä voisi olla syynä valon palamiseen?

12

7039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylkyl

Moottorin vika voi tulla yllättäenkin.

• MakePrimera

Vastaan itse itselleni. Eli auto kiinni vikakoodinlukijaan, lukija ilmoitti, että lambdassa kosketushäiriö. Puhdistusta ja vika poissa. Ohjekirjassahan varoitusvalo väittää, että polttoainejärjestelmässä olisi kosteutta, mutta tälle teorialle naurettiin Nissan-liikkeessä.

• JVNurmo

Odotan kanssa mahdollisia kommenteja. Eräässä korjaamossa kerrottiin, että vikakoodi oli "Laiha seos" ja vaihdettiin ainakin ilmamassamittari ja lambda anturi. Olisi kenelläkään apuja, mikä voisi kyseiseen koodiin olla oikea "korjaussarja"

• JVNurmo

Siis, ilmamassamittarin ja lambda anturin vaihto ei auttanut kyseiseen vikaa!?

• Makeprimera

Kuittasiko liike virhekoodin toimenpiteen jälkeen? En usko, että se häviää itsestään, vaikka olisikin kunnossa...

• JVNurmo

Mun tapauksessa vikakoodi luettiin ja saatiin sama koodi eli" Liian laiha seos" Ilmamassamittari putsattiin! ja koodi poistettiin. Vikavalo syttyi uudestaan 7 km jälkeen....

• Teippimies_
        JVNurmo kirjoitti:

Mun tapauksessa vikakoodi luettiin ja saatiin sama koodi eli" Liian laiha seos" Ilmamassamittari putsattiin! ja koodi poistettiin. Vikavalo syttyi uudestaan 7 km jälkeen....

Kannatta laittaa vaikka värillinen teipinpala sen valon päälle,ei pahemmin enää häiritse.Itse käytän kyseistä teippiä turvavyön valon päällä.

• JVNurmo
        Teippimies_ kirjoitti:

Kannatta laittaa vaikka värillinen teipinpala sen valon päälle,ei pahemmin enää häiritse.Itse käytän kyseistä teippiä turvavyön valon päällä.

Varmaan teippi hoitaisi osan ongelmasta, mutta kun kulutus on 10l/100km tasaisellakin ajolla, missä ennen kulutus oli 6,5l :n paikkeilla. Taitaa tulla kallis merkkiliike keikka, mutta ei auta....

• JVNurmo
        JVNurmo kirjoitti:

Varmaan teippi hoitaisi osan ongelmasta, mutta kun kulutus on 10l/100km tasaisellakin ajolla, missä ennen kulutus oli 6,5l :n paikkeilla. Taitaa tulla kallis merkkiliike keikka, mutta ei auta....

Etummainen lambda-anturi vaihdettu (ei merkkiliikkeessä) ja näyttää toimivan hienosti. Kulutus palasi normaaliksi. Huomioitavaa, että vikakoodi ilmoittanut lambda viasta vaan "Liian laihasta seoksesta"

• Hotakainen89

Good job!
      Paljonkos operaatio tuli kustantamaan, jos saa udella?

• JVNurmo

Kyllä se "pikkuisen" maksoi eli 400€ . Vian rajaus osa vaihto. Itse osa laatumerkkiä ja sen vuoksi tyyriimpi.

• N_Nisti
        JVNurmo kirjoitti:

Kyllä se "pikkuisen" maksoi eli 400€ . Vian rajaus osa vaihto. Itse osa laatumerkkiä ja sen vuoksi tyyriimpi.

Paljonko alkuperäistä Nissan-osaa kalliimpi on tuollainen laatuosa? Onko kestänyt paremmin kuin alkuperäinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      9149
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      1856
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      337
      1767
    4. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      94
      1588
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      411
      1558
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1345
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1120
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1086
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      52
      1032
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      988
    Aihe