White mgic

Haluan oppia hyvän magian tielle. Kokemuksia?

15

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoaetsivä :)

      Samoin ://

    • Lux

      Valkoinen magia on rakkauden, viisauden, valon ja voiman tie. Tiedostat olevasi säteilevä, puhdas ja kuolematon tietoisuus, sellainen joka todellisuudessa olet! Minuutesi voima kasvaa suunnattomasti, vain sinä itse asetat rajat. MIKÄÄN ei ole mahdotonta valkoisen magian harjoittajalle. Ensisijainen päämäärä valkoisessa magiassa on Jumalayhteyden saavuttaminen. Tämän saavutettuaan maagilla ei ole mitään rajoja, mitä hän voi tehdä itsensä ja lähimmäistensä hyväksi. Magian tie ei ole helppo, se vaatii kovaa työtä itsensä kehittämiseksi ja luonteensa jalostamiseksi. Lisäksi nöyryys ja kunnioitus Jumalaa kohtaan on ainoa sovelias kaapu edistyäkseen todelliseksi maagikoksi. Mutta jo vähäinenkin edistyminen valkoisen magian tiellä kantaa hedelmää.

    • Magialla ei ole väriä.

      • Lux

        Saivartelua mythologicalta, mutta totta, magiaa voidaan kuitenkin käyttää sekä hyvään että pahaan. Tämän mukaisesti voidaan puhua mustasta ja valkoisesta magiasta.


      • Galderas+
        Lux kirjoitti:

        Saivartelua mythologicalta, mutta totta, magiaa voidaan kuitenkin käyttää sekä hyvään että pahaan. Tämän mukaisesti voidaan puhua mustasta ja valkoisesta magiasta.

        Ei saivartelua, vaan asiapuhetta. Samaa asiaa voidaan käyttää niin 'hyvään' kuin 'pahaankin'. Ja useimmiten hyvä ja paha ovat kovin subjektiivisia asioita. Viisainta on olla leimaamatta yhtään tehtyä tekoa hyväksi tai pahaksi - magiasta puhumattakaan.


    • mythologica

      Magialla ei ole väriä. Kun ihminen tekee magiaa, ottaa magia mukaansa otteita ihmisen päällimmäisistä ja syvimmistä haluista, niistä joista ihminen ei tiedostakkaan omaavansa.

      Näin ollen kun esimerkkinä tekee rakkausmagiaa, vaikka ajattelee, että hei en kohdista tätä keneenkään vaan kutsun mahdollisuuden rakkauden löytymiseen. Sisimmässä ihminen kuitenkin muistaa sen työtoverin, joka herättää hänessä lämpimiä tunteita, mutta ei tiedosta näitä tunteita kuin mahdollisesti vain unien tuolla puolen.
      Seurauksena työtoveri rakastuu magian tekijään. Näin ollen magian tekijä on tietämättään vaikuttanut toisen omaan tahtoon ja mahdollisesti voinut aiheuttaa muitakin ketjureaktiollisia haittoja loitsullaan.

      Voisin keksiä esimerkkejä mm. tekee magiaa, että saisi paremman työaseman duunissa ja näin paremman palkan. Seurauksena, esimies asemassa oleva henkilö loukkaa itsensä vapaa-ajalla sairaseläke kuntoon ja näin "valkoisena" magiana ajateltu magia onkin muuttunut "mustaksi" magiaksi, eli positiivinen voi olla toiselle negatiivinen.

      Magiassakin täten tulisi noudattaa enemmänkin "know thy self" kuin sitä, että minkälaista magiaa tänään tekisi. Samalla voikin löytyä ei-magiallisia keinoja toteuttaa oma Tahto.

      • minä kuulin

        Ymmärtääkseni magian käyttäessä ei pidä olla itsekäs, eli ei taikoa itselleen sitä mitä haluaa, koska se kostautuu myöhemmin.


    • Lux

      Näyttää olevan magian määrittely hakusessa tällä palstalla. Magia eroaa siitä, mitä noituus on Wiccoilla. En tarkoita magian harjoittelulla vain sitä mitä mm. mythologica aiheesta kirjoittaa, magia on paljon muutakin. Ei asiasta kuitenkaan sen enempää, tie on avoinna niille jotka etsivät oikealla asenteella.

    • pouytryuio

      "Magic is neither black or white. It's both, because nature is both: Loving and cruel at the same time. The only good or bad is in the heart of a witch."

    • totuus kirvelee

      Uskomatonta. Oletteko te ihmiset oikeasti ihan tosissanne? Luulin aikaisemmin että kreationistit olisivat typerimpiä ihmisiä maan päällä mutta te taika-pöhköt veitte sittenkin ehkä ykköspokaalin hölmöyskisassa.

      Kai te kuitenkin silleen salaa oikeasti jossain takaraivossanne tiedätte että taikuus on vain mielikuvitusta ja silmälumetta?

    • Luxx

      Miksette Wiccat kommentoi viimeistä viestiä? Minä tiedän miksette...

      • ------------

        Niin minäkin: Siksi, ettei se ole kommentoimisen arvoinen.


    • Wanhanoita

      Saattoivatko ihmiset ennen uskoa, että joskus voisivat lentää taivaalla? Saattoivatko ihmiset ennen usko, että joskus voisivat puhua sukulaisilleen, jotka ovat maapallon toisella puolella?

      Wiccojen loitsut EIVÄT ole mitään taikasauvan heilautusta ja sanaa vaan pitkiä rituaaleja, joilla henkiä ja jumalia pyydetään toteuttamaan jokin pyyntö.

      Magian voi määritellä monella tapaa, mutta taikaTEMPUILLA ei ole mitään tekemistä Wiccan tai noituuden kanssa. Monet ihmiset, jotka eivät ole magiaan (eli loitsuihin) ennen tutustuneet, pelkäävät asiaa alitajuisesti ja siksi ovat olevinaan wiccoja parempia ihmisiä, koska eivät usko "hölynpölyyn". Itse voin noitana sanoa, että loitsut auttavat ja toimivat ja ovat helpottaneet elämääni huomattavasti.

      Tiedän tarkalleen, millaista kommentointia tämä tekstini herättää, mutta tiedän, mistä puhun!

      Te, ketkä olette niin kapeakatseisia, siitä vaan! Itse itseltänne tilaisuudet menetätte!

      • ------------------

        Oon samaa mieltä sun kanssa. Mun on kyllä myös pakko sanoa pari harkittua sanaa :)

        Ainakaan minun kohdallani noituudessa (en ole määritellyt omaa uskontoani, mutta se on kai lähimpänä wiccalaisuutta) on kyse siitä, että tartun ns. "elämänvoimaan" ja hyödynnän sitä. En todellakaan heilauttele taikasauvaa tai lentele luudalla. Suoritan rituaaleja, joilla on puhtaasti symbolinen tarkoitus. Itseäni noituus on auttanut monin tavoin! Olin nuorempana epävarma itsestäni, olin myös koulukiusattu koko peruskoulun ajan. Sitten löysin ns. noituuden, ja se auttoi minua kasvamaan onnelliseksi nuoreksi naiseksi, joka on sujut itsensä kanssa sekä kunnioittaa ja rakastaa elämää.

        Olkoon voima kanssasi! :)


    • Wanhanoita_

      Myös itselleni noituus tarjosi apua, kun minua koulukiusattiin. Hävettää tunnustaa, mutta jopa kirosin yhden heistä. Seuraukset eivät todellakaan olleet hyvät, (ei siitä sen enempää...) Noituus on juuri sitä! Elämänvoimien hyödyntämistä symboolisten rituaalien kautta. Noituus on itseasiassa suurimmaksi osaksi luonnon rakastamista ja sen tarjoamien voimien hyödyntämidtä. :)) Mahtavaa kuulla onnellisista ja iloisista noidista, jolle noituudesta on ollut apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe