7 rottaa, minkä kokoiseen häkkiin?

Laumanjohtajar

Mikäs on sopiva häkki tollaselle 7:n naaraan laumalle?

Kokemuksia häkeistä...?

Ootteko tilanneet Suomen ulkopuolelta?

6

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoo

      Riippuu laumasta. tulevatko kaikki toimeen keskenään vai kuuluuko usein vikinää häkistä?
      Mulla oli 6 poikaa , kahdessa 120*70cm kaninhäkissä, häkit siis olivat päälleikkäin ja yhdistin ne tikapuilla =) eikä ikinä ollut mitään ongelmaa, tappeluita ym.
      MUTTA riippuu laumasta! tunnet omat rottasi, ja tiedät paremmin kun muut täällä neuvojat=)

    • Rottaharrastaja

      Mulla on 8 uros rottaa Midwest Critter Nation Double-merkkisessä häkissä. Koko on 91x61x160 cm, paino 44kg. Ja pinnaväli 1,3cm. Hinta on 298,00 euroa. Me asutaan Vantaalla ja käytiin hakee häkki ite, mutta sen kyllä sais tilattua. Kokoamiseen ei siis tarvitse mitään työkaluja tai ruuveja ym. Mun paketista en ainakaan löytänyt kokoamis ohjeita, mutta kyllä sain sen silti koottua. Voi olla aika haastava koota yksin, mutta kaverin kanssa se sujuu kylläkin aika hyvin.

      Hyvinä puolina esim. se, että häkissä ei ole luukkuja, vaan kaksi suurta ovea per "taso", ja että helppo siivota. Ainoana huononapuolena siinä on SE, että häkki on niin painava, mutta kyllä sitä saa silti suht. Koht. Helposti liikutettua.

      Myydään siis Espoon Eläinkeskuksessa, joka Vihdissä, Nummelassa.

      Tässä linkki häkkiin eläinkeskuksen sivuille, jossa näkyy mm. kuva häkistä:

      http://24pets.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=2235&category_id=129&option=com_virtuemart&Itemid=1

    • ööööööööö

      Mulla ittelläni on kaks rottaa, jooiden häkin mitat on K: 108cm L: 80cm S: 48cm. Eläinkaupan myyjän mukaan, tuo on pienin mahdollinen häkki, mitä kahdelle rotalle suositellaan. 7 rotalle pitäs varmaa olla sit myyjän mukaa koko huone :D

    • Kokemusta on

      Seitsemälle rotalle suosittelisin sekä korkeudelta että pohjapinta-alalta suurta häkkiä. Itselläni oli neljä rottaa semmosessa n. 60x50x130cm (LxSxK) Minä ottaisin semmosen vähintään n. 70x70x150cm jos rottien haluaa siellä kunnolla viihtyvän. Riippuu tosin paljon itse rotista ja siitä kuinka paljon viikossa ne saavat olla vapaina ;)

    • HeidiKlum

      Meillä kuusi rottaa asuttaa tällä hetkellä 102x50x126 kokoista häkkiä ja viihtyneet hyvin. Saavat olla useita tunteja päivittäin ulkoilemassa koko huoneistossa :)
      Lauma on sopuisa, normikitinää aina välillä tosin :D

    • Rotan omistanut

      Mikäli rotat eivät pääse päivittäin jaloittelemaan häkin ulkopuolelle, niin itse suosittelisin noin monelle jotaa 50L x 70P x 120K...mikäli pääsevät jaloittelemaan vapaaksi joka päivä niin vähän pienenmpikin riittänee.

      Kokemuksesta sanon että liian pieni häkki ja jos rotat eivät saa olla vapaana kuin silloin tällöin, alkavat herkästi jyrsimään pohjalaatikkoon reikää ja kaluamaan kaltereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe