LOMAMATKAT

"pettynyt"

Varokaa lomamatkojen halpoja hintoja,myydään halvalla kalliiseen ja hyvään hotelliin mut sit ku on lähdön aika niin muutetaan jokerimatkaksi.

129

4379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos

Saisiko tähän jonkin esimerkin kohteesta ja hotellista.

• "pettynyt"

Ostimme matkan Fuerteventuraan Jandia Sunrise Resotiin, mutta meidät sijoitettiin Caleta de Fusteen paljon surkeempaan huoneistohotelliin. Ja tapa jolla se ilmoitettin perjantaina myöhään iltapäivällä. Eikä matkaa saanut perua. Ei mitään pahoittelua, ei anteeksi pyyntöä. Näin palvelee Lomamatkat!!!

• valaistusta
        "pettynyt" kirjoitti:

Ostimme matkan Fuerteventuraan Jandia Sunrise Resotiin, mutta meidät sijoitettiin Caleta de Fusteen paljon surkeempaan huoneistohotelliin. Ja tapa jolla se ilmoitettin perjantaina myöhään iltapäivällä. Eikä matkaa saanut perua. Ei mitään pahoittelua, ei anteeksi pyyntöä. Näin palvelee Lomamatkat!!!

Onko noi molemmat hotellit lomamatkojen esitteessä, minkä hintaisia nämä hotellit on, ja ovatko nämä huoneisto hotelleja. Millä tavalla toi toinen oli paljon surkeampi. ??

• "pettynyt"

Molemmat ovat huoneistohotelleja. Ostimme siis matkan Jandiaan, Jandia Sunrise Resot nimiseen hotelliin. Mutta jouduimme Caleta de Fusteen, Caleta Dorado nimiseen hotelliin, jota ei edes lomamatkojen sivuilta löydy.
      Kohde on aivan erilainen mihin olisimme halunneet matkustaa, ja välimatkaa 85km.
      Halusimme Jandiaan, koska siellä on pitkät valkeat hiekkarannat. Mutta Caleta de Fusten ranta on kulahtanut poukama, jossa väki kun sillit suolassa.
      Lentokenttä oli lähellä, ja hotellialue sopivasti laskeutuvin lentokoneiden alapuolella, että lentomelu sen mukaista.

• valaistusta

Voi harmi, kyllä teidän kannattaa tehdä reklamaatio, toihan on ihan törkeä temppu. Älkää missään tapauksessa paina villaisella tälläistä toimintaa. Minulla oli Finnmatkojen Egyptin reissulla, hotelli oli niinkuin olin tilannu, vain parveke uupui, sain siitä 100 euron lahjakortin kun tein reklamaation.

• "pettynyt"

Kyllä reklamaatio on tehty, ja saatiin 30% hinnasta takaisin. Mutta harmittaa se silti, että tollasta voi tehdä. Meille myytiin jokerimatka, eikä sitä kohdetta jonka halusimme.
      Olisimme halunneet mieluummin peruuttaa koko matkan, mutta se ei heille sopinut.

• Paaaah!

Tavaa seuramatkaehdot ja jos niitä on rikottu tee ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle. Mutta koska kitiset täällä, olet luultavasti vain trolli joka haluaa mustata matkanjärjestäjän mainetta.

• valaistusta
        Paaaah! kirjoitti:

Tavaa seuramatkaehdot ja jos niitä on rikottu tee ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle. Mutta koska kitiset täällä, olet luultavasti vain trolli joka haluaa mustata matkanjärjestäjän mainetta.

Puollustan nimimerkkiä " pettynyt ", kyllähän Lomamatkat on tehnyt ilmiselvän virheen. Matkaehdoissa ei ole kohtaa, jossa matkanjärjestäjä voi vaihtaa ostettua hotellia toiseen ilman mitään ylivoimaista estettä. Ilmeisesti aloittajan hotelli on pystyssä vielä tänäkin päivänä.

• Tartsa N.

Teillä olisi ollut oikeus peruuttaa matka yleisten valmismatkaehtojen perusteella:

6. Matkustajan oikeus peruuttaa matka matkanjärjestäjän tekemien muutosten tai matkakohteen olojen vuoksi

6.1. Matkustaja voi peruuttaa matkan, jos

a) matkan alkamisen tai matkan päättymisen ajankohta siirtyy sovitusta yli 30 tunnilla,

b) matkanjärjestäjä muutoin muuttaa olennaisesti matkajärjestelyjä. Olennaisena muutoksena pidetään esimerkiksi matkustusaikaa huomattavasti lisäävää kuljetusvälineen muutosta, matkakohteen muutosta tai majoituksen tasoa selvästi laskevaa muutosta,

c) hänellä on perusteltua aihetta uskoa, ettei matkaa voida toteuttaa sovitulla tavalla tai hänen terveyttään tai henkeään vaarantamatta matkakohteessa tai sen läheisyydessä ilmenneiden sotatoimien, luonnonmullistuksen, lakon tai vastaavan tilanteen takia. Peruutuksen perusteita arvioitaessa otetaan huomioon Suomen viranomaisten kanta asiaan,

d) hänellä on muutoin painava syy olettaa, että matkanjärjestäjän suorituksessa tulee olemaan olennainen virhe.

6.2. Matkustajan on viivytyksettä ilmoitettava matkan peruuttamisesta matkanjärjestäjälle.

6.3. Oikeudesta peruuttaa matka hinnankorotuksen vuoksi määrätään kohdassa 9.4.

6.4. Peruuttaessaan matkan edellä mainituissa tapauksissa matkustajalla on oikeus saada takaisin matkan hinta. Jos peruutus johtuu muusta kuin kohdassa 6.1.c. tarkoitusta syystä, matkustajalla on oikeus saada korvaus myös niistä menoista, jotka ovat aiheutuneet matkasta ja peruutuksen vuoksi käyneet hyödyttömiksi.

Kohdissa 6.1.a, 6.1.b. ja 6.1.d. mainituissa tapauksissa matkustaja saa vaihtoehtoisesti vaatia matkanjärjestäjältä uuden vastaavan matkan alkuperäisestä matkasta maksamallaan hinnalla. Korvaavan matkan osalta sovelletaan lisäksi kohtaa 11.3.

• mie

meille kävi niin, että hotelli joka varattiin ei ollut kunnossa matkamme ajankohtana ja meille tarjottiin kahta vaihtoehtoa samoilla tähtösillä ja toinen jopa yhdellä lisää...se valittiin ja oli todella hyvä! Näin finnmatkoilla

• "pettynyt"

Kyseinen hotelli on pystyssä ja tässä ei ole kysymys pelkästään hotelli vaihdosta vaan koko matkan kohde vaihtui ja kysyin nimenomaan mahdollisuutta peruuttaa matkaa,sitä mahdollisuutta ei annettu , sanottiin ettemme saa maksettua matkan hintaa takaisin!!!!!!

• Pii-pero

No oletko ottanut yhteyttyä kuluttajansuoja-asiamieheen? Mitäpä hän sanoi?

• "pettynyt"

Kyllä ollaan oltu yhteydessä kuluttajansuoja-asiamieheen ja ollaan tekemässä asiasta valitusta kuluttajariita lautakuntaan, katsotaan millaisen ratkaisun tekevät.Sit oli vielä sekin surkuhupaisaa ku ilmoittivat muutoksesta perjantaina 16.30 ja lähtö oli sunnuntaina 7.00, et tälläi toimii LOMAMATKAT!!!!

• 3+6

Nimimerkki "pettynyt". On hyvä, että toit asian esille . Nyt he, jotka ovat varanneet Lomamatkoilta matkan, voivat olla varuillaan, jos tällaista kusetusta todella tapahtuu. Käsittämätöntä!!! Omalta osaltani jatkossa boikotoin Lomamatkoja sekä tiedotan ystävilleni myös.

• pikkkusisko

Itse olen Lomamatkojen matkalla ollut ja mitään ongelmia ei ollut. Matkaoppaiden palvelu olisi voinut ehkä olla hieman ystävällisempää tai edes ryhmässä olleet useat lapset olisivat voineet saada edes hieman nätimmän katseen, kuin ärsyyntyneen ja tylsistyneen katseen.... Heille olisi muutenkin voinut olla jotain spesiaalia, pieni pettymys - mutta matka muuten ok. :)

Kummallista, että tällaista tapahtuu ja saitteko edes kunnollista selitystä? Hmph, toivottavasti saatte asian kuntoon!

• "pettynyt"

Niinpä,ei olisi ikinä uskonut että tälläistä voidaan tehdä.Mahtaako tämä tapa olla Lomamatkojen matkoilla kuinka yleistä.No tietävät nyt muut olla varuillaan jos ostavat Lomamatkoilta matkan.

• vilperi571

Pitänee tuoda vastakkainenkin mielipide esille kesken reissua; toinen viikko menossa ja ne palvelut mitä olemme halunneet ja vähän ylimääräistäkin on tullut ihan "talon" puolesta! Toinen reissu nyt Lomamatkoilta ja toiminta ollut juuri sellaista kuin olemme vellinkeittäjän kanssa halunneet; hotlakin täysin suljetulla alueella porttien takana, henkilökunta ystävällistä ja palveluhalukasta, siivoukset 4-5 kertaa viikossa erittäin huolellista jne.
      Se vähän mitä oppaiden palvelua olemme tarvinneet on hoidettu erinomaisesti ja tänäänkin kun olimme Inglesiin menossa, niin opas taustapeilistään meidät nähtyään tuli autosta ulos ja siinä sitten "juoruttiin" pitkät tovit eri asioista vaikka hänellä oli vapaapäivä!!
      Joten, näin meitä palvellaan!! :) :)

• "pettynyt"

Me sit varmaan asioitiin sellaisen henkilön kanssa joka on väärässä ammatissa.Ei muuten voi olla tälläistä kohtelua et ku ostaa matkan määrättyyn kohteeseen niin saakin tavallaan jokerimatkan, kyllä me huomattiin oppaiden olemuksesta ettei heillä ollut puhtaat jauhot pussissa!!!!

• vilperi571
        "pettynyt" kirjoitti:

Me sit varmaan asioitiin sellaisen henkilön kanssa joka on väärässä ammatissa.Ei muuten voi olla tälläistä kohtelua et ku ostaa matkan määrättyyn kohteeseen niin saakin tavallaan jokerimatkan, kyllä me huomattiin oppaiden olemuksesta ettei heillä ollut puhtaat jauhot pussissa!!!!

Mä otin ihan tarkoituksella yhdynnän tänään tähän "meidän" matkaoppaaseen ja utelin aloittelijan keissistä ja olen saanut vähän toisenlaista tietoa tapauksesta; on tapahtunut muillakin matkanjärjestälijöillä näitä ylibuukkaustapahtumia joten syy ei välttämättä olekaan matkanjärjestäjällä. Väännetään tämä nyt vielä rautalangasta: On täysin mahdollista, että hotla myy kapasitteensa "ylitse" ja jolloin matkanjärjestäjä joutuu kusiseen vastuuseen reissusta.
        Mä odotan vielä tietoa asiasta "oman" matkaoppaani" taholta ja en välttämättä selitystä niele ihan suoralta kädeltä, mutta kuuntelen molempien osapuolien kannan ennen minun henkilökohtaisia päätöksiäni.
        On kuitenkin veetumainen tikki jos näin on tapahtunut, mutta pikaisen saamani tiedon perusteella välttämättä syy ei olekaan matkanjärjestäjällä.
        Asiaa selvitellään jopa monella taholla, joten eiköhän se totuuskin jossain vaiheessa selviä!!??
        T. Vilperi

• honesty
        vilperi571 kirjoitti:

Mä otin ihan tarkoituksella yhdynnän tänään tähän "meidän" matkaoppaaseen ja utelin aloittelijan keissistä ja olen saanut vähän toisenlaista tietoa tapauksesta; on tapahtunut muillakin matkanjärjestälijöillä näitä ylibuukkaustapahtumia joten syy ei välttämättä olekaan matkanjärjestäjällä. Väännetään tämä nyt vielä rautalangasta: On täysin mahdollista, että hotla myy kapasitteensa "ylitse" ja jolloin matkanjärjestäjä joutuu kusiseen vastuuseen reissusta.
        Mä odotan vielä tietoa asiasta "oman" matkaoppaani" taholta ja en välttämättä selitystä niele ihan suoralta kädeltä, mutta kuuntelen molempien osapuolien kannan ennen minun henkilökohtaisia päätöksiäni.
        On kuitenkin veetumainen tikki jos näin on tapahtunut, mutta pikaisen saamani tiedon perusteella välttämättä syy ei olekaan matkanjärjestäjällä.
        Asiaa selvitellään jopa monella taholla, joten eiköhän se totuuskin jossain vaiheessa selviä!!??
        T. Vilperi

Mua ei kyllä mieheni kutsu vellinkeittäjäksi tai emännyydeksi, kuten Vilperi tekee!!! Pikkuisen kunnioitusta vaimoa kohtaan Vilperi!

• Matkatoimiston taso ja oppaiden ammattitaito punnitaankin silloin kun sattuu virheitä. Virheet pitää korjata ja ennenkaikkea asiakkaille pitää antaa oikeaa tietoa.

Ylibuukkausta sattuu mutta vähän tuo kyllä haiskahtaa siltä, että kone haluttiin saada täyteen, joten osa matkustajista siirrettiin huonompaan kohteeseen ja hotelliin, joka ei ollut käynyt kaupaksi. Selkein virhehän tapahtui siinä kun matkatoimisto valehteli ettei asiakkaalla ole mahdollisuutta peruuttaa matkaansa ilman kuluja. Ketjun aloittaja ei kertonut matkan ajankohtaa mutta jos se oli tammikuussa, olisi muilla matkanjärjestäjillä ollut runsaasti edullisia äkkilähtöjä tarjolla noinkin lyhyellä aikataululla.

Hyvää palvelua sain Aurinkomatkojen matkalla Turkkiin kun unohdin kännykkäni linja-autoon tulomatkalla. Oppaat ottivat asian heti hoitaakseen ja mikä parasta soittivat minulle väliaikatietoja missä mennään asian selvittelyssä. Kuski oli ottanut puhelimen talteen ja toimitti sen Aurinkomatkojen oppaiden kautta minulle.

• "pettynyt"
        blues_brother kirjoitti:

Matkatoimiston taso ja oppaiden ammattitaito punnitaankin silloin kun sattuu virheitä. Virheet pitää korjata ja ennenkaikkea asiakkaille pitää antaa oikeaa tietoa.

Ylibuukkausta sattuu mutta vähän tuo kyllä haiskahtaa siltä, että kone haluttiin saada täyteen, joten osa matkustajista siirrettiin huonompaan kohteeseen ja hotelliin, joka ei ollut käynyt kaupaksi. Selkein virhehän tapahtui siinä kun matkatoimisto valehteli ettei asiakkaalla ole mahdollisuutta peruuttaa matkaansa ilman kuluja. Ketjun aloittaja ei kertonut matkan ajankohtaa mutta jos se oli tammikuussa, olisi muilla matkanjärjestäjillä ollut runsaasti edullisia äkkilähtöjä tarjolla noinkin lyhyellä aikataululla.

Hyvää palvelua sain Aurinkomatkojen matkalla Turkkiin kun unohdin kännykkäni linja-autoon tulomatkalla. Oppaat ottivat asian heti hoitaakseen ja mikä parasta soittivat minulle väliaikatietoja missä mennään asian selvittelyssä. Kuski oli ottanut puhelimen talteen ja toimitti sen Aurinkomatkojen oppaiden kautta minulle.

Olen aivan varma että tämä kaikki sentakia et kone saatiin täyteen,matka oli marraskuussa joten mitään ruuhkaa ei siihen aikaan ole.No kuluttajariitalautakunta saa tehdä ratkaisun millaisia oikeuksia matkatoimistoilla on muuttaa matkaa.

• hotla, hotsku=hotell
        honesty kirjoitti:

Mua ei kyllä mieheni kutsu vellinkeittäjäksi tai emännyydeksi, kuten Vilperi tekee!!! Pikkuisen kunnioitusta vaimoa kohtaan Vilperi!

Olisin samaa mieltä. Yhdessä jutussa Vilperi sanoo, että on ollut saman "kalkkunan" kanssa 20 vuotta naimisissa. Ja siihen lisäksi roisia kieltä sitten niin joka asiaan. Olisi vissiin käytöskoulu paikallaan. Tämä on kuitenkin julkinen alue.

• Tyhmä on tyhmä
        hotla, hotsku=hotell kirjoitti:

Olisin samaa mieltä. Yhdessä jutussa Vilperi sanoo, että on ollut saman "kalkkunan" kanssa 20 vuotta naimisissa. Ja siihen lisäksi roisia kieltä sitten niin joka asiaan. Olisi vissiin käytöskoulu paikallaan. Tämä on kuitenkin julkinen alue.

Vilperin kielenkäytöstä saa kuvan kun lukee hänen viestit Plazan höpinöitä palstalta päiväyksellä 5.2. Uskomattoman törkeästi haukkuu presidentti Halosen ja Pekka Haaviston. Siivotonta tekstiä. Luettuani sen muutin käsitykseni tästä "herrasta" enkä todellakaan parempaan suuntaan.

• vilperi571
        Tyhmä on tyhmä kirjoitti:

Vilperin kielenkäytöstä saa kuvan kun lukee hänen viestit Plazan höpinöitä palstalta päiväyksellä 5.2. Uskomattoman törkeästi haukkuu presidentti Halosen ja Pekka Haaviston. Siivotonta tekstiä. Luettuani sen muutin käsitykseni tästä "herrasta" enkä todellakaan parempaan suuntaan.

Olisit nyt samantien voinut kertoa koko totuuden, että kyse ei ollut pelkästään minun mielipiteistäni!

"Tyhmä on tyhmä"= Kiitän tästä arvonimestä myös tälläkin osiolla tässä asiassa.
        T. Vilperi

• Grani hotla
        vilperi571 kirjoitti:

Olisit nyt samantien voinut kertoa koko totuuden, että kyse ei ollut pelkästään minun mielipiteistäni!

T. Vilperi

Koko totuus on se, että kun sivistystä jaettiin sinä et ollut paikalla. Ymmärtäisit nyt jo siirtyä omalle palstallesi.

• vilperi571 kirjoitti:

T. Vilperi

Anna olla Vilperi. Muutama provo yrittää ärsyttää. Vastaat heille parhaiten kun et vastaa lainkaan. Eivät edes tiedä oletko huomannut heidän provoiluaan. Sekös heitä ärsyttää. :)

En nyt ole lukenut mitä mieltä olet Halosesta. Minä arvostan Tarja Halosta mutta saat toki olla eri mieltä.

• perusjuntti olet
        Grani hotla kirjoitti:

Koko totuus on se, että kun sivistystä jaettiin sinä et ollut paikalla. Ymmärtäisit nyt jo siirtyä omalle palstallesi.

Luin minäkin Plazalta Vilperin mielipiteen.Kyllä romahti osakkeet pohjalukemiin.Saako noin vain nimittää presidenttiä lesboksi ja prisidenttikanditaattia ruskean reiän ritariksi??Vaikka kuinka vetoat että muut paikallaolleet olivat samaa mieltä olisit ollut fiksumpi jos et olisi tuonut noita mielipiteitäsi toisten luettavaksi.Nyt toivon että kun menet "Granille" seuraavan kerran joku homotarjoilija kusee kaljalasiisi ja tulli käräyttää laittomasta tupakan tuonnista.

• koiran karvat
        blues_brother kirjoitti:

Anna olla Vilperi. Muutama provo yrittää ärsyttää. Vastaat heille parhaiten kun et vastaa lainkaan. Eivät edes tiedä oletko huomannut heidän provoiluaan. Sekös heitä ärsyttää. :)

En nyt ole lukenut mitä mieltä olet Halosesta. Minä arvostan Tarja Halosta mutta saat toki olla eri mieltä.

Jos blues_brother on lukenut Vilperin sepustuksen ja silti komppaa häntä niin samanlainen juntti on hänkin!Ei kyllä muuten uskoisi,tuntuu ihan mukavalta ihmiseltä.Vilperi nyt on näyttänyt karvansa jo aikoja sitten,voihan olla ettei hän ole uskaltanut tulla vielä kaapista....Ihan suotta ujostelet Vilperi,kyllä me arvataan miksi sinne GRANILLE niin mieli tekee!!

• mummolan sauna :/
        koiran karvat kirjoitti:

Jos blues_brother on lukenut Vilperin sepustuksen ja silti komppaa häntä niin samanlainen juntti on hänkin!Ei kyllä muuten uskoisi,tuntuu ihan mukavalta ihmiseltä.Vilperi nyt on näyttänyt karvansa jo aikoja sitten,voihan olla ettei hän ole uskaltanut tulla vielä kaapista....Ihan suotta ujostelet Vilperi,kyllä me arvataan miksi sinne GRANILLE niin mieli tekee!!

Itse on kertonut menevänsä viisi kertaa viikossa Mummolan-Kuparipannun saunaan. Mitäs olikaan juttu aikaisemmin Mummolan saunasta. Kotisuomessa hän asuu oman kertomuksensa mukaan puoli vuotta jossain Kangasalan mökissä, ei ainakaan vaimonsa kanssa. Voi hyvin Vilperi, olet mitä tahansa, mutta älä hauku muita ihmisiä, ovat ne mitä tahansa.

• Kaalikääryle

Nämä Vilperin viljelemät jutut on hänen moukkahuumoriaan. Siinä moukka kertoo hirveän hauskana pitämänsä jutun. Kuuntelijat taas tuijottavat kengänkärkiään myötähäpeää tuntien ja miettien voiko joku oikeesti olla noin tyhmä. KYLLÄ VOI!

• epäilyttvää
        mummolan sauna :/ kirjoitti:

Itse on kertonut menevänsä viisi kertaa viikossa Mummolan-Kuparipannun saunaan. Mitäs olikaan juttu aikaisemmin Mummolan saunasta. Kotisuomessa hän asuu oman kertomuksensa mukaan puoli vuotta jossain Kangasalan mökissä, ei ainakaan vaimonsa kanssa. Voi hyvin Vilperi, olet mitä tahansa, mutta älä hauku muita ihmisiä, ovat ne mitä tahansa.

Niin,mitähän siellä mökillä koiran kanssa tapahtuukaan??Sitten kun on mökiltä tullut onkin heti matka GRANILLE ja MIITINKI toisten samanmielisten kanssa.Ettei vain vahingossakaan jää vaimonsa kanssa kahden.

• vilperi571
        epäilyttvää kirjoitti:

Niin,mitähän siellä mökillä koiran kanssa tapahtuukaan??Sitten kun on mökiltä tullut onkin heti matka GRANILLE ja MIITINKI toisten samanmielisten kanssa.Ettei vain vahingossakaan jää vaimonsa kanssa kahden.

Mitäköhän nyt metsästyskoiran kanssa tehdään!?? :)
        Ne on ihan eri saitit missä niistä asioista puhutaan.......;)

Löit kirveesi pahemman kerran kiveen; matkantilaajana on ollut tämä taloudessamme asuva "kotka" jonka nimi löytyy osallistujatodistuksessa ensimmäisenä! :)

Nythän voidaan spekuloida sillä että olenko minä kouluttanut lasteni äidin hyvin vai hän minut, mutta meidän perheessä on aina yksilönvapaus ollut korkeassa kurssissa ja nyt kun lapsetkin ovat lentäneet pesästä pois, niin nautimme myös kahdenolosta kaikin tavoin.
        Emännys viihtyy Granilla erittäin hyvin kuten minäkin ja hän niitä matkoja etsiskelee jopa silloinkin kun matkaan ei päästä! :)

Hyvä ystävänpäivää kuitenkin:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=216&highlight=

T. Vilperi

• sammolan moona
        mummolan sauna :/ kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus:)) Ja sinä et ainakaan aliarvioi ketään. OMG!

• vilperi571

Tää olisi jo muutama vuosi pitänyt tulla selväksi minun viesteistäni; arvostan vaimoani ja lasteni äitiä erittäin paljon ja meidän keskinäiseenkin huumoriin kuuluu nuo varsinaisten sanojen välttely, ja sen vuoksi käytetään erilaisia kiertoilmaisuja ihan ystävällismielisessä hengessä.

Minä kunnioitan vaimoani erittäin suuresti, vaikka se ei välttämättä teksteissäni näkyisi!!!

• äimistynyt lukija

Huono selitys. Et sinä kunnioita ketään muuta kuin itseäsi, sen huomaa teksteistäsi. Sinä nimität vaimoasi kalkkunaksi, nimittääkö hän sinua rupu-ankaksi tai muuksi?
        Keität lihasoppaa joka lihasta, mm. grillatusta kauriista. Kukaan ei laittaisi ruokasivuja noilla tiedoilla ja vielä kailottaisi muille, mm. vaimollesi heidän tekemistään "virheistä".- Tämä ei ole teini-ikäisten palsta vaan aikuisten, opi nyt vähän käytöstä sinäkin ja lakkaa leveilemästä, kuin olisit joku kuningas.
        Ja jos sinun täytyy olla hävytön homoseksuaaleja vastaan, niin lähetä ala-arvoiset ilmaisusi tuonne yläkerran herralle, se on hän, joka meidät on luonut ja me saadaan oppia elämään sellaisina, kuin meidät on luotu. En ole homo, mutta ymmärrän muitakin kuin itseäni.
        Blues_brother, Vilperin puolustaminen ei taida olla nyt paikallaan, koska itse et ikinä alkaisi viihtymään Vilperin vyön-alla-tasolla. Sinä olet sentään fiksu mies.

• Nakit ja muusi
        äimistynyt lukija kirjoitti:

Huono selitys. Et sinä kunnioita ketään muuta kuin itseäsi, sen huomaa teksteistäsi. Sinä nimität vaimoasi kalkkunaksi, nimittääkö hän sinua rupu-ankaksi tai muuksi?
        Keität lihasoppaa joka lihasta, mm. grillatusta kauriista. Kukaan ei laittaisi ruokasivuja noilla tiedoilla ja vielä kailottaisi muille, mm. vaimollesi heidän tekemistään "virheistä".- Tämä ei ole teini-ikäisten palsta vaan aikuisten, opi nyt vähän käytöstä sinäkin ja lakkaa leveilemästä, kuin olisit joku kuningas.
        Ja jos sinun täytyy olla hävytön homoseksuaaleja vastaan, niin lähetä ala-arvoiset ilmaisusi tuonne yläkerran herralle, se on hän, joka meidät on luonut ja me saadaan oppia elämään sellaisina, kuin meidät on luotu. En ole homo, mutta ymmärrän muitakin kuin itseäni.
        Blues_brother, Vilperin puolustaminen ei taida olla nyt paikallaan, koska itse et ikinä alkaisi viihtymään Vilperin vyön-alla-tasolla. Sinä olet sentään fiksu mies.

Vilkaisin kerran Vilperin ruokasivuja kun sitä linkkiänsä oli joka paikkaan tunkenut. Nauru pääsi kun näki ne sotkotukset. Keittotila on kai puuliiterissä ja hella ja uuni on putsattu varmaan 10 vuotta sitten. Empä uskaltautuisi niitä sössöjä syömään. Mutta eipä sitä ehdi siivoamaan kun pitää juosta Granilla ottamassa yhdyntöjä matkaoppaisiin.

• Nakit ja muusi kirjoitti:

Vilkaisin kerran Vilperin ruokasivuja kun sitä linkkiänsä oli joka paikkaan tunkenut. Nauru pääsi kun näki ne sotkotukset. Keittotila on kai puuliiterissä ja hella ja uuni on putsattu varmaan 10 vuotta sitten. Empä uskaltautuisi niitä sössöjä syömään. Mutta eipä sitä ehdi siivoamaan kun pitää juosta Granilla ottamassa yhdyntöjä matkaoppaisiin.

Vilperin kielenkäyttö ei vedä vertoja teidän muiden nalkutukselle. Hänellä on rönsyilevä teidänkin suorapuheisia sanontoja käyttämä malli. Ei sen tarvitse teitä miellyttää. Kuitenkin kun lukee noita teidän tekemiä arvosteluja, ne vasta ovat alta vyön ja todella henkilökohtaisia! Jos vilperi571 ei tykkää homoista, hän saa sen sanoa kuten minäkin, kun emme ala nimeltä ketään haukkumaan. Ja miten te tiedätte hänen hellansa kunnon??DD Se on tosi, että olen havainnut bluesbrotherin olevan kielenkäyttönsä harjaannuttanut asiallinen ja varovainenkin.
        Eihän ole pakko lukea jos asia ei kiinnosta, tai on mielestään asiaton. Kuulostaa todellakin siltä kuin jotkut selvää sananvapauden mukaista ilmaisua käyttävät haluttaisiin teloa kuten aikoinaan hitlerin määrätessä.

• Sotavento (ei kirj.)
        Skola kirjoitti:

Vilperin kielenkäyttö ei vedä vertoja teidän muiden nalkutukselle. Hänellä on rönsyilevä teidänkin suorapuheisia sanontoja käyttämä malli. Ei sen tarvitse teitä miellyttää. Kuitenkin kun lukee noita teidän tekemiä arvosteluja, ne vasta ovat alta vyön ja todella henkilökohtaisia! Jos vilperi571 ei tykkää homoista, hän saa sen sanoa kuten minäkin, kun emme ala nimeltä ketään haukkumaan. Ja miten te tiedätte hänen hellansa kunnon??DD Se on tosi, että olen havainnut bluesbrotherin olevan kielenkäyttönsä harjaannuttanut asiallinen ja varovainenkin.
        Eihän ole pakko lukea jos asia ei kiinnosta, tai on mielestään asiaton. Kuulostaa todellakin siltä kuin jotkut selvää sananvapauden mukaista ilmaisua käyttävät haluttaisiin teloa kuten aikoinaan hitlerin määrätessä.

Olen tavannut Vilperin puolisoineen kerran Las Palmasissa pari vuotta sitten. Sen perusteella, mikä mielikuva syntyi livenä, olen jossain määrin hämmästellyt hänen käyttämiään kielikuvia ja erityisesti sitä kahteen poliittiseen hahmoon liittyvää kommentointia. Viimeksi mainittujen osalta se ei kuitenkaan edustanut pahinta lajia sarjassaan, vaikka herättikin keskustelua.

Sananvapauteen liittyy aina myös vastuu. S24 ei ennakkomoderoi palstojaan mitenkään, viestejä poistetaan tarvittaessa vain lukijoiden tekemien ilmoitusten perusteella. Plazalla meininki on sivistyneempi, siellä harvemmin syntyy vakavampia konflikteja ja sen ehkäisyssä tiettyjen palstojen rekkautumispakko on ollut hyvä työkalu.

Lisäksi tässä Vilperi571 -casessa on mielestäni mennyt puurot ja vellit sekaisin siinä suhteessa, että mikä on keskusteluyhteisön palaute ja mikä todellinen provo, mihin BB tuolla viittasi.

• Johtopäätöksiä
        Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

Olen tavannut Vilperin puolisoineen kerran Las Palmasissa pari vuotta sitten. Sen perusteella, mikä mielikuva syntyi livenä, olen jossain määrin hämmästellyt hänen käyttämiään kielikuvia ja erityisesti sitä kahteen poliittiseen hahmoon liittyvää kommentointia. Viimeksi mainittujen osalta se ei kuitenkaan edustanut pahinta lajia sarjassaan, vaikka herättikin keskustelua.

Sananvapauteen liittyy aina myös vastuu. S24 ei ennakkomoderoi palstojaan mitenkään, viestejä poistetaan tarvittaessa vain lukijoiden tekemien ilmoitusten perusteella. Plazalla meininki on sivistyneempi, siellä harvemmin syntyy vakavampia konflikteja ja sen ehkäisyssä tiettyjen palstojen rekkautumispakko on ollut hyvä työkalu.

Lisäksi tässä Vilperi571 -casessa on mielestäni mennyt puurot ja vellit sekaisin siinä suhteessa, että mikä on keskusteluyhteisön palaute ja mikä todellinen provo, mihin BB tuolla viittasi.

Keskusteluyhteisön palautteesta kertoo kai jotain nuo plussat ja miinukset kommenttien yhteydesä. Jos joku kommentti saa 30 plussapistettä olisin taipuvainen päättelemään, että aika moni on kommentoijan kanssa samaa mieltä. Kun katsoo tämän keskustelun pisteytyksiä niin ainakin minun mielestäni on suuri joukko ihmisiä jotka ovat lievästi sanoen kyllästyneitä Vilperin pään aukomiseen.

• Sotavento (ei kirj.)
        Johtopäätöksiä kirjoitti:

Keskusteluyhteisön palautteesta kertoo kai jotain nuo plussat ja miinukset kommenttien yhteydesä. Jos joku kommentti saa 30 plussapistettä olisin taipuvainen päättelemään, että aika moni on kommentoijan kanssa samaa mieltä. Kun katsoo tämän keskustelun pisteytyksiä niin ainakin minun mielestäni on suuri joukko ihmisiä jotka ovat lievästi sanoen kyllästyneitä Vilperin pään aukomiseen.

Tämänkin tulkinnan voinee tehdä.

• 1+1=3

Mitä olen jonkun vuoden seurannut nimimerkki Vilperin kirjoittelua ja verrannut sitä näiden rekisteröitymättömien kirjoitteluun, niin yleisilme on ollut se että vilperi vastaa samalla tavalla kuin hänelle kirjoitetaan ja hän kerää miinuksia jo pelkästään sillä että kertoo aktiivisesti omista kokemuksistaan Gran Canarian saarelta, vai miten on selitetettävissä tämän sivun yläosassa oleva kommentti positiivisessa hengessä Lomamatkojen suuntaan jossa hän kertoi myönteiset kokemuksensa matkanjärjestäjästä? -22 peukkua??
        Jos kyseessä oli pelkästään se että hän nimitti vaimoaan vellinkeittäjäksi, niin tuskin se tuollaista miinusmäärää ansaitsee?
        Minusta näyttää enemmänkin siltä että kun teksti tulee Vilperiltä, niin se nostaa eniten niskakarvoja pystyyn näiden nimettömien kirjoittajien puolelta.
        Asiakysymyksiin hänen vastauksensa eivät näytä herättävän kovin paljoa kommentteja, mutta voi olla että ne ovat ihan todellisiakin apuja kysyjän vastauksiin ja niitä nämä nimettömät eivät pysty kommentoimaan.
        Olen käynyt hänen sivustoillaan ja tyyli on hänenlaistaan höpinää kuvien jatkeeksi, mutta kun harvakseltaan itse pääsee saarelle, niin ihan mukavaa katseltavaa matkaa odotellessa.

Nm. Ehkä syksyllä pääsisi matkalle taas.

Ps. Oletteko muuten varma että Vilperi ei itse tarkoituksellisesti provosoisi näitä nimettömiä kirjoittajia!??

Sama

• Sotavento (ei kirj.)
        1+1=3 kirjoitti:

Mitä olen jonkun vuoden seurannut nimimerkki Vilperin kirjoittelua ja verrannut sitä näiden rekisteröitymättömien kirjoitteluun, niin yleisilme on ollut se että vilperi vastaa samalla tavalla kuin hänelle kirjoitetaan ja hän kerää miinuksia jo pelkästään sillä että kertoo aktiivisesti omista kokemuksistaan Gran Canarian saarelta, vai miten on selitetettävissä tämän sivun yläosassa oleva kommentti positiivisessa hengessä Lomamatkojen suuntaan jossa hän kertoi myönteiset kokemuksensa matkanjärjestäjästä? -22 peukkua??
        Jos kyseessä oli pelkästään se että hän nimitti vaimoaan vellinkeittäjäksi, niin tuskin se tuollaista miinusmäärää ansaitsee?
        Minusta näyttää enemmänkin siltä että kun teksti tulee Vilperiltä, niin se nostaa eniten niskakarvoja pystyyn näiden nimettömien kirjoittajien puolelta.
        Asiakysymyksiin hänen vastauksensa eivät näytä herättävän kovin paljoa kommentteja, mutta voi olla että ne ovat ihan todellisiakin apuja kysyjän vastauksiin ja niitä nämä nimettömät eivät pysty kommentoimaan.
        Olen käynyt hänen sivustoillaan ja tyyli on hänenlaistaan höpinää kuvien jatkeeksi, mutta kun harvakseltaan itse pääsee saarelle, niin ihan mukavaa katseltavaa matkaa odotellessa.

Nm. Ehkä syksyllä pääsisi matkalle taas.

Ps. Oletteko muuten varma että Vilperi ei itse tarkoituksellisesti provosoisi näitä nimettömiä kirjoittajia!??

Sama

Ihan ansiokasta pohdintaa, mutta miksi et muuten itse esiinny nimimerkilläsi? Minua ei Vilperin jutut varsinaisesti mitenkään ärsytä, mutta ehkä tässä Lomamatkat -casessa se "otin yhdynnän..." herätti kyllä monta kysymystä.

• don Luis

Ihan ansiokasta pohdintaa, mutta miksi et muuten itse esiinny nimimerkilläsi? Minua ei Vilperin jutut varsinaisesti mitenkään ärsytä, mutta ehkä tässä Lomamatkat -casessa se "otin yhdynnän..." herätti kyllä monta kysymystä.

Tyylisekkoihin sen enempää puuttumatta,koitan aina löytää infon noista tarinoista,jotta voin omaa "tietopankkiani"täydentää.Jokainenhan viestittää kirjoituksillaan hiukan enemmän kuin sen mitä tekstinä on luettavissa ja se lisää mielenkiintoa seurata näitä tarinoita.

• vilperi571

Sotis; mielenkiintoista että sinäkin suomenkielen rikkauden ymmärtävän henkilönä alat pilkkuja viilaamaan!?
        Tuollekin sanonnalle on yksinkertainen syy; joskus joku heterogeenisistä tuttavistani (miespuolinen) sanoi puhelua lopettaessamme "ollaan yhdynnöissä" tarkoittaen että kilautetaan taas joskus.
        Kun pidän tätä suomenkieltä eri murteineen suuresti arvossa en juuri sen vuoksi halua kirjoittaa kirjakieltä kaikissa kommenteissani vaan käytän väliin erilaisia synonyymejä tai murreilmaisuja jotka voivat kuvata käsiteltyä asiaa huomattavasti värikkäämmin kuin tämä koulussa opittu virallinen kirjakieli.
        Varmaan olet huomannut että osaan myös kirjoittaa kirjakielellä ja jopa oikeinkirjoituksen säännökset on pitkälti hallinnassa, mut ku mä en halua että tekstit on yhtä putkea, vaan niist pitää myös löytyä vaihteluu.
        Jokuhan tietenkin väittää että mä rääkkään suomenkieltä ku sekoitan eri murteita tai sanontoja sekaan, mut veet mä niistä välitän.
        Sä muistaakseni joskus kuulit kun kysyit et mist mää oon kotosin, mutta tarjotaan sama ilmaisu myös foorumille:
        Vilperi on vitust ja Vihrist kotosi.
        Ja tuokaan lause ei ole omaa tuotantoa vaan edesmennyt setämieheni sillä esitteli itsensä kun kysyttiin syntymäpaikkaa! :)
        Mulle tarttuu korviin helposti eri sanonnat ja niitä viljelen sitten herkästi myös skrivailuissani, mutta haitanneeko tuo tahtia!? Porukan näköjään saa kyllä vetämään herneet nenuunsa ja sitä kautta lievää vilkkautta foorumeille, mutta eikös se että näitä luetaan ja kommentoidaan ole näiden saittien tarkoitus?
        Kevään odotusta sinne "porttolakrutsiinkin" ja näyttää pahasti siltä että täältä pääsee tuonne Kangasalan maisemiinkin parin viikon päästä.
        T. Vilperi

• Sotavento (ei kirj.)
        vilperi571 kirjoitti:

Sotis; mielenkiintoista että sinäkin suomenkielen rikkauden ymmärtävän henkilönä alat pilkkuja viilaamaan!?
        Tuollekin sanonnalle on yksinkertainen syy; joskus joku heterogeenisistä tuttavistani (miespuolinen) sanoi puhelua lopettaessamme "ollaan yhdynnöissä" tarkoittaen että kilautetaan taas joskus.
        Kun pidän tätä suomenkieltä eri murteineen suuresti arvossa en juuri sen vuoksi halua kirjoittaa kirjakieltä kaikissa kommenteissani vaan käytän väliin erilaisia synonyymejä tai murreilmaisuja jotka voivat kuvata käsiteltyä asiaa huomattavasti värikkäämmin kuin tämä koulussa opittu virallinen kirjakieli.
        Varmaan olet huomannut että osaan myös kirjoittaa kirjakielellä ja jopa oikeinkirjoituksen säännökset on pitkälti hallinnassa, mut ku mä en halua että tekstit on yhtä putkea, vaan niist pitää myös löytyä vaihteluu.
        Jokuhan tietenkin väittää että mä rääkkään suomenkieltä ku sekoitan eri murteita tai sanontoja sekaan, mut veet mä niistä välitän.
        Sä muistaakseni joskus kuulit kun kysyit et mist mää oon kotosin, mutta tarjotaan sama ilmaisu myös foorumille:
        Vilperi on vitust ja Vihrist kotosi.
        Ja tuokaan lause ei ole omaa tuotantoa vaan edesmennyt setämieheni sillä esitteli itsensä kun kysyttiin syntymäpaikkaa! :)
        Mulle tarttuu korviin helposti eri sanonnat ja niitä viljelen sitten herkästi myös skrivailuissani, mutta haitanneeko tuo tahtia!? Porukan näköjään saa kyllä vetämään herneet nenuunsa ja sitä kautta lievää vilkkautta foorumeille, mutta eikös se että näitä luetaan ja kommentoidaan ole näiden saittien tarkoitus?
        Kevään odotusta sinne "porttolakrutsiinkin" ja näyttää pahasti siltä että täältä pääsee tuonne Kangasalan maisemiinkin parin viikon päästä.
        T. Vilperi

Vilperi hyvä, lopetan omalta osaltan hyväntahtoiseksi tarkoittamani kommentoinnin tähän, tämä viestisi puhui puolestaan. Ystävällisesti,
        Sotis

• Ei naurata

Vilperi hyvä, lopetan omalta osaltan hyväntahtoiseksi tarkoittamani kommentoinnin tähän, tämä viestisi puhui puolestaan. Ystävällisesti,
        Sotis

Tällaiset Vilperin jutut vi.....ta ja Vihrist ja porttolavitsit ovat mauttomia ja säälittäviä. Tässä ketjussa aiemmin joku kirjoitti Vilperin moukkahuumorista ja tämä viesti todistaa että kyse on todellakin moukkamaisuudesta.

• 3+6

Keskusteluyhteisö palautteineen on tässä topicissa eksynyt aiheesta, joka alunperin koski Lomamatkoja eikä suinkaan Vilperiä.
        Lapsellista Vilperin alasajoa.
        Tekstejä lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että tässä on entiset koulukiusaajat joukolla kirjoittelemassa:)

• käytöstapoja kiitos
        3+6 kirjoitti:

Keskusteluyhteisö palautteineen on tässä topicissa eksynyt aiheesta, joka alunperin koski Lomamatkoja eikä suinkaan Vilperiä.
        Lapsellista Vilperin alasajoa.
        Tekstejä lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että tässä on entiset koulukiusaajat joukolla kirjoittelemassa:)

Eiköhän tämä kyseinen henkilö tahallaan ärsytä, joten en pidä kommentteja kiusaamisena. Ei kannattaisi aukoa päätään joka asiasta.

By the way. Lomamatkojen palvelu oli erinomaista. Tulen käyttämään toistekin!

• 2+2=5

Millä nimimerkillä?

• Leena Jandiasta

Terveiset Jandiasta Sunrise hotellista. Tama hotelli on aivan taynna. Juttelin juuri naapuripoydañ saksalaisten kanssa ja kertoivat ollleensa kolme yota muussa hotellissa ylibuukkaukseñ takia.

Mikaan hieno hotelli tama ei ole, mutta all inclusive on mahtava paketti. Hotelli on myos uskomattaman edullineñ ja siksi suosittu. En millaan usko, etta Lomamatkat olisi tehnyt mitaan virhetta ylibuukkaus on vain nakojaan tavallista.

• "pettynyt"

Niiks meinaat ettei mitään virhettä ku muutetaan kysymättä matkan kohdetta ja tapa millä lomamatkat sen teki ei ole kyllä tätä päivää.

• Tuija tietämätön
        "pettynyt" kirjoitti:

Niiks meinaat ettei mitään virhettä ku muutetaan kysymättä matkan kohdetta ja tapa millä lomamatkat sen teki ei ole kyllä tätä päivää.

Onko tällainen kohteen vaihtuminen, yleistäkin matkanjärjestäjien taholta? Itse olemme vasta suunnittelemassa matkaa. Mikä olisi luotettavin yhtiö?
        Olemme ensimmäistä kertaa lähdössä matkalle, ja on vaikea valita minkä ottaisimme.
        Eikö jokerimatkojen pitäisi olla paljon halvempia, kuin jos tietää mihin matkustaa?

• tallonen

Oltiin Tennerifalla 11.11 2011-18.11. Ostettin äkkilähtö 2*240€. Seuraavana aamuna kone lähti 07. Lento Primera Airilla! Loistavan hyvin palveleva henkilökunta! Hotelli ylitti odotukset! Vaikka oli **tähteä!! Kaksi parveketta makkari ja olkkari pieni keittiö! 12-huoneiston perhehotelli Puertto De La Crutsissa. Siivottiin jokapäivä ja liinavaatteet vaihdettiin kolmesti. Rauhallinen hotla! Ei uima-allasta eikä häiriköitä!!
      Oltu yleensä 4ja 5tähden mestoissa! Hotelli oli tosi positiivinen yllätys.Pieni perhehotelli: Canaima! Suosittelemme lämpimästi!
      T: Vesku ja Eija.

• Johnu

Me lähettiin Teneriffalle kans 11.11.2011 ja lomailtiin pari sielä viikkoa. Hotelli oli **** tähteä ja se oli aivan upea. Vaikka olikin iso hotelli (huoneita n.500) niin ei sielä tungosta ollu. Hyvin mahtu ja aina sai hyvän aurinkotuolin. Oppaat oli mukavia ja asiansa osaavia. Lomamatkat matkanjärjestäjänä toimi aivan loistavasti. Eipä jääny hirveesti huonoa sanottavaa.

Jos jotain negatiivistä pitää mainita,niin se oli se ku lähettiin Fanabesta retkelle Loro Parkkiin. Se oli kansainvälinen retki, eli oletimme, että opas puhuu myös Englantia. Yleinen kieli ku kuitenkin on. Retki alkoi sillä,että opas bussissa antoi meille vain Suomenkielisen lapun käteen, jossa kävi ilmi paluuaika ja linja-auton numerotiedot. Sitte ku lähettiin liikkeelle niin opas kerto pitkän rimpsun jotain Loro Parquesta SAKSAKSI, sanaakaan tämä opas ei sanonu Englaniksi. Ihmeteltiin tätä suuresti,että kansainvälisellä retkellä ei puhuta Englantia ollenkaan. Espanjaa tämä opas kyllä luritteli kuskin kans niin sujuvasti. Ja kun kukaan meistä ei ymmärrä Saksaa ja näin ollen me ei tiietty yhtään mittään mitä se puhu. Aateltiin, et sanotaan sille sitte ku päästään moottoritielle,et jos se vois jotain kertoa myös Englanniksi niin tämä opaspa jäi sitte ennen motarille pääsyä kyytistä pois. Eli koko reissu meni pelkästään vain yhen paperilapun varassa,ku Sakemmanit sai kunnon tiedotuspläjäyksen. Mukana oli kuitenki myös sellasia,jotka ei ollu koskaan käyny Teneriffalla saatikka Loro Parquessa, niin heitä ajatellen ois ollu mukava heidänki kuulla jotain infotietoa Lorosta etukäteen.
        Tuo oli pieni negatiivisuus reissussa,mut hyvimpä seki reissu suju ilman tiedotuspläjäystä.
        Mut muuten Lomamatkat oli todella positiivinen kokemus matkanjärjestäjänä ja voin kuvitella lähteväni heidän järjestämälleen matkalle uuestaankin.

Ja muutama sana myös heidän käyttämästään lentöyhtiöstä Primera Airista. Primera Air oli todella positiivinen kokemus. Koneet lähti niin meno ku tulomatkalla hieman etuajassa. Lentoemännät ja stuertit oli ystävällisiä ja hauskoja. Ruoka oli positiivisen hyvää. :)
        Koko lentohenkilökunta oli Suomalaisia mennen tullen. Kone oli suht uus ja siisti. Penkit oli nahkaiset ja hyvät istua. Primera Airista en löyä mittään pahhaa sanottavaa.

• lliisu-
        Johnu kirjoitti:

Me lähettiin Teneriffalle kans 11.11.2011 ja lomailtiin pari sielä viikkoa. Hotelli oli **** tähteä ja se oli aivan upea. Vaikka olikin iso hotelli (huoneita n.500) niin ei sielä tungosta ollu. Hyvin mahtu ja aina sai hyvän aurinkotuolin. Oppaat oli mukavia ja asiansa osaavia. Lomamatkat matkanjärjestäjänä toimi aivan loistavasti. Eipä jääny hirveesti huonoa sanottavaa.

Jos jotain negatiivistä pitää mainita,niin se oli se ku lähettiin Fanabesta retkelle Loro Parkkiin. Se oli kansainvälinen retki, eli oletimme, että opas puhuu myös Englantia. Yleinen kieli ku kuitenkin on. Retki alkoi sillä,että opas bussissa antoi meille vain Suomenkielisen lapun käteen, jossa kävi ilmi paluuaika ja linja-auton numerotiedot. Sitte ku lähettiin liikkeelle niin opas kerto pitkän rimpsun jotain Loro Parquesta SAKSAKSI, sanaakaan tämä opas ei sanonu Englaniksi. Ihmeteltiin tätä suuresti,että kansainvälisellä retkellä ei puhuta Englantia ollenkaan. Espanjaa tämä opas kyllä luritteli kuskin kans niin sujuvasti. Ja kun kukaan meistä ei ymmärrä Saksaa ja näin ollen me ei tiietty yhtään mittään mitä se puhu. Aateltiin, et sanotaan sille sitte ku päästään moottoritielle,et jos se vois jotain kertoa myös Englanniksi niin tämä opaspa jäi sitte ennen motarille pääsyä kyytistä pois. Eli koko reissu meni pelkästään vain yhen paperilapun varassa,ku Sakemmanit sai kunnon tiedotuspläjäyksen. Mukana oli kuitenki myös sellasia,jotka ei ollu koskaan käyny Teneriffalla saatikka Loro Parquessa, niin heitä ajatellen ois ollu mukava heidänki kuulla jotain infotietoa Lorosta etukäteen.
        Tuo oli pieni negatiivisuus reissussa,mut hyvimpä seki reissu suju ilman tiedotuspläjäystä.
        Mut muuten Lomamatkat oli todella positiivinen kokemus matkanjärjestäjänä ja voin kuvitella lähteväni heidän järjestämälleen matkalle uuestaankin.

Ja muutama sana myös heidän käyttämästään lentöyhtiöstä Primera Airista. Primera Air oli todella positiivinen kokemus. Koneet lähti niin meno ku tulomatkalla hieman etuajassa. Lentoemännät ja stuertit oli ystävällisiä ja hauskoja. Ruoka oli positiivisen hyvää. :)
        Koko lentohenkilökunta oli Suomalaisia mennen tullen. Kone oli suht uus ja siisti. Penkit oli nahkaiset ja hyvät istua. Primera Airista en löyä mittään pahhaa sanottavaa.

Mikähän mahtoi olla hotellin nimi, kun jäi mietityttämään? Olemme suunnitelleet Teneriffan matkaa, ja hotellia ei tunny löytyvän mistään. :(

• Johnu
        lliisu- kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla hotellin nimi, kun jäi mietityttämään? Olemme suunnitelleet Teneriffan matkaa, ja hotellia ei tunny löytyvän mistään. :(

Hotelli oli Jacaranda. Käy lukeen minun kattavampi informaatio kyseisestä hotellista täältä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10289450. :)
        Jos oletta Lomamatkojen kautta tosiaan hotelleja kattoneet ja varaukseen tulisi enemmän kuin 1 huone niin kannattaa tiedustella asiaa puhelimitse tai sähköpostilla, koska lomamatkojen nettisivut ei näytä hotelleja jos laittaa hakuun useamman kuin 1 huoneen. Meitäki tämä johti harhaan kun tarvittiin 2 huonetta, mut onneksi tajusin soittaa toimistoon ja kysyä vapaita huoneita ja onneks löyty.

Toivottavasti näistä oli sulle jotain hyötyä hotellin valinnassa. :)

• VM

Me taas ostimme Lomamatkojen matkan 28.11.-5.12.2011 Teneriffalle. Hotelli oli ok. Erimielisyyttä on tullut hotellissa raivonneesta vatsataudista (ei ollut sattuma, että liki kaikki hotellissa majoittuneet sairastuivat samanaikaisesti) sekä paluulennosta, joka olikin suunniteltu välilaskulliseksi (koska näkemykseni mukaan 1 lentoemäntä jätettiin koneesta). Koneesta ei saanut poistua matkustajien pyynnöstä huolimatta välilaskun aikana, koska tällöin Lomamatkat olisikin joutunut korvausvelvolliseksi (saamani vastineen mukaan). Välilaskua ei myöskään vastineen mukaan voinut tietää ennakkoon (tästä ilmoitettiin jo ennen koneen lähtöä!).
      Olen vielä kirjoittanut oman vastineeni Lomamatkoille, mutta todennäköisesti se ei johda mihinkään muuhun, kuin että saan vielä jatkaa valitustani kuluttajasuojalautakunnalle.
      Viime viikolla palasin Tjäreborgin matkalta, Teneriffalle sekin. Hotelli oli hieman "sinne päin", mutta sen valinta menee täysin omaan piikkiin :).

• Perdone

Kyllä noihin marinoihin on vastattava näin: Maailma ei ole enää niin helposti prikulleen hallittavissa/omistettavissa, kuin vuosikymmeniä takaperin. Nyt saattaa erilaisista tietoteknisistä tai kulkuneuvojen osalta mekaanis-teknisistä syistä tulla noita muutostarpeita, eikä se ole mahdotonta minkään toimijan kohdalla tällä alalla.
      Jos haluaa olla ihan varma jokaisesta aikataulusta (ettei tarvitse osoittaa kuin itseään), pitää matkustaa omin neuvoin. Silloin taitaa olla epävarmuustekijöitä kylläkin vielä enemmän tavallisen tallaajan kohdalla!
      Myöhästyy ne e.m. syistä reittikoneetkin. Ja saattaa olla netistä varaamasi huone myyty muille. Mutta kun haluaa kotoa pois, pitää olla joidenkin asioiden kohdalla joustamista ihan normijärjen perusteella. Väärän puun haukkuminen varsinkin on ihan typerää. En kehu Lomamatkoja noin yleisesti, koska hekin haukkuivat meitä, väärää puuta! Pyysivät kuitenkin anteeksi paluumatkalla.

• Virheitä sattuu mutta virheet on myös korjattava. Nythän aloittajan mukaan Lomamatkat ilmoitti ettei matkaa saanut peruuttaa. Tässä pitää toki luottaa aloittajan sanaan ja miksi ei luottaisi? :) Oikea tapa olisi ollut ilmoittaa rehellisesti, että matkan voi peruuttaa tai siirtää kuluitta.

Olen minäkin kerran Finnmatkoilla joutunut ylibuukkauksen uhriksi. Jouduin kahden viikon matkalla kolmeksi vuorokaudeksi toiseen hieman parempaan hotelliin ja sain lisäksi aamiaisen vaikka en sitä ollut maksanut. Tuosta muutoksesta Finnamatkat maksoi minulle 120 euroa (40 euroa per vuorokausi) ihan oma-aloitteisesti ilman, että esitin mitään vaatimuksia. Tuosta tilanteesta ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon vaikka toinen hotelli sijaitsi 15 kilometrin päässä.

• "pettynyt"
        blues_brother kirjoitti:

Virheitä sattuu mutta virheet on myös korjattava. Nythän aloittajan mukaan Lomamatkat ilmoitti ettei matkaa saanut peruuttaa. Tässä pitää toki luottaa aloittajan sanaan ja miksi ei luottaisi? :) Oikea tapa olisi ollut ilmoittaa rehellisesti, että matkan voi peruuttaa tai siirtää kuluitta.

Olen minäkin kerran Finnmatkoilla joutunut ylibuukkauksen uhriksi. Jouduin kahden viikon matkalla kolmeksi vuorokaudeksi toiseen hieman parempaan hotelliin ja sain lisäksi aamiaisen vaikka en sitä ollut maksanut. Tuosta muutoksesta Finnamatkat maksoi minulle 120 euroa (40 euroa per vuorokausi) ihan oma-aloitteisesti ilman, että esitin mitään vaatimuksia. Tuosta tilanteesta ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon vaikka toinen hotelli sijaitsi 15 kilometrin päässä.

Just näin se oli, he ilmoittivat aivan viime tipassa ja virkailija väitti ettei rahoja saa takaisin. Eikä virastot olleet enää auki, jotta olisi omia oikeuksia tiedustellut.
        Ja kohde vaihtui aivan erilaiseen mihin olisimme halunneet.
        Kyllä tällainen harmittaa totisesti.
        Finnmatkat on hoitanut asian tosi hienosti, ja asiakas on varmasti tyytyväinen. Ja uskaltaa varmasti käyttää uudestaan samaa yhtiötä.
        Lomamatkoista ei voi sanoa samaa!

• adjgccvvv
        "pettynyt" kirjoitti:

Just näin se oli, he ilmoittivat aivan viime tipassa ja virkailija väitti ettei rahoja saa takaisin. Eikä virastot olleet enää auki, jotta olisi omia oikeuksia tiedustellut.
        Ja kohde vaihtui aivan erilaiseen mihin olisimme halunneet.
        Kyllä tällainen harmittaa totisesti.
        Finnmatkat on hoitanut asian tosi hienosti, ja asiakas on varmasti tyytyväinen. Ja uskaltaa varmasti käyttää uudestaan samaa yhtiötä.
        Lomamatkoista ei voi sanoa samaa!

Toisaalta kaikista selityksistä huolimatta, matkustaja on hyväksynyt muutoksen, kun ei ole jäänyt pois tarjotulta vaihtohotellilta. Kaikki saavat nuo peruutus- ja muut tiedot matkaa ostaessaan, joiden tietojen turvin olisi voinut olla "terhakampi". Ja kyllä on aika hyvin maksettu 30% hyvityksenä hotellin vaihdosta. En puolusta matkanjärjestäjiä, mutta eihän matkustajakaan voi olla ihan lusikalla syötettävä tahdoton möhkäle. Jos tietoja ei olisi saatavilla, tai ne olisivat virheellisesti annettu, asia olisi toinen. Kyllä blues_brother on saanut todella rajut hyvitykset, joten tyytyväisyys on ymmärrettävää. Se on eri asia, kannattaako yhtiölle yli aiheutetun maksetut vahingon korvaukset; nähty on, ettei kannata!
        Pitäisi oikeastaan opettaa kansalle realistisuutta ja yhteishenkeä, tulisi kaikki palvelukset ja veronmaksu halvemmaksi!

• Hu huu Lomamatkat

Olisi hyvä jos Lomamatkat antaisi vastineen tähän viestiketjuun koska ne takuulla myös lukee kaikkia matkailua käsitteleviä keskustelupalstoja. Tämä tapaus pistää miettimään seuraavia matkan varauksia (parin viikon sisällä) koska olen usein käyttänyt ko. matkanjärjestäjän matkoja.

• Asiasta tietävä

Nimim. Pettynyt on saanut matkastaan 30% alennuksen ja hän on vienyt asian Kuluttajariitalautakuntaan. Katsotaan, millainen päätös sieltä tulee.

Ylibuukkaus paljastuu yleensä vasta matkaa edeltävänä päivänä tai vasta hotelliin saavuttaessa. Matkanjärjestäjä ei voi tällöin tehdä paljon muuta kuin yrittää löytää korvaavan hotellin ja antaa suositusten mukaisen 30% alennuksen.

• Asiasta tietävä kirjoitti:

Nimim. Pettynyt on saanut matkastaan 30% alennuksen ja hän on vienyt asian Kuluttajariitalautakuntaan. Katsotaan, millainen päätös sieltä tulee.

Ylibuukkaus paljastuu yleensä vasta matkaa edeltävänä päivänä tai vasta hotelliin saavuttaessa. Matkanjärjestäjä ei voi tällöin tehdä paljon muuta kuin yrittää löytää korvaavan hotellin ja antaa suositusten mukaisen 30% alennuksen.

Matkanjärjestäjä voi ja sen pitää tarjota mahdollisuutta peruuttaa matka tai siirtää se toiseen ajankohtaan ilman kuluja.

• Sotavento (ei kirj.)
        blues_brother kirjoitti:

Matkanjärjestäjä voi ja sen pitää tarjota mahdollisuutta peruuttaa matka tai siirtää se toiseen ajankohtaan ilman kuluja.

Olet ihan oikeassa. Ymmärrän aloittajaa kuitenkin siinä mielessä, että yhteydenotto matkanjärjestäjän taholta on tullut epäinhimillisen myöhään, kaikki järjestelyt lähdön osalta on tehty jne. Tilanteen on täytynyt olla varsin hämmentävä. Rupeappa siinä sitten vääntämään pykäliä puhelimessa. En ota kantaa hyvitystasoon, mutta on hyvä, että asia on nyt perusteellisesti selvitettävänä ja olisi tietysti mukava aikanaan kuulla, mihin se prosessi on johtanut. Mutta hyvä heräte varmasti monelle sen varalta, että jotain vastaavaa jollekin tapahtuisi.

• "pettynyt"

Tänään tuli vastaus kuluttariitalautakunnalta, ja he ehdottavat että tyytyisimme siihen 30% korvaukseen.
      He eivät ota kantaa siihen, että olisiko ollut oikeus perua matka, koska lähdimme matkalle.
      Mutta lomamatkat sanovat omassa vastineessaan riitalautakunnalle: Mielestämme kohteen vaihto ei ollut olennainen muutos matkanjärjestelyissä, jotta matka olisi voitu peruuttaa kuluitta.
      Tällä he siis puolustautuvat, kun virkailija sanoi, ettei matkaa voida perua.

Lomamatkat tarjosi siis kohteen muuttuessa, meille aamupalat. Tämän 30% saimme reklamaation jälkeen. Tilanne olisi aivan eri, jos olisi kysymys hotellin vaihtumisesta, mutta tässä tapauksessa muuttui siis matkan kohde.

• "matkanjärjestäjä muutoin muuttaa olennaisesti matkajärjestelyjä. Olennaisena muutoksena pidetään esimerkiksi matkustusaikaa huomattavasti lisäävää kuljetusvälineen muutosta, matkakohteen muutosta tai majoituksen tasoa selvästi laskevaa muutosta, "

Ote yleisistä matkaehdoista. Tuossa sanotaan mielestäni ihan selvästi, että olennaisena muutoksena pidetään matkakohteen muutosta.

• Lomamatkat stop

Siis tarkoittaa sitä että Lomamatkat voi vaihtaa matkakohdetta miten haluaa niin ettei asiakas voi peruuttaa matkaansa kuluitta. Kiitos tiedosta, ei enää Lomamatkojen reissuille.

• Molemmissa ollut

Eihän sitä tiedä, miten Kuluttajariitalautakunta olisi suhtautunut, jos asiakas ei olisi lähtenyt matkaan. Aikaisempien päätösten mukaan asiassa ei ole tapahtunut mitään virhettä. Ylibuukkaukselle ei matkanjärjestäjä voi mitään muuta kuin etsiä toisen vastaavan hotellin tilalle.

Asikas sai samalta saarelta neljän tähden huoneistohotellista huoneiston kolmen tähden huoneiston sijaan. Hyvityksenä tuli lisäksi 30% alennus matkan hintaan ja aamiainen. En valittaisi kauheaa kohtaloa, koska Caleta de Fuste on kaikinpuolin kivempi kohde kuin Jandia, jossa ei ole juuri muuta kuin tuo pitkä hiekkaranta, jolla muuten tuuli marraskuussa niin paljon, ettei siellä voinut olla kuin aamulla aikaisin - hiekka lensi.

• Et oo tosissas
        Molemmissa ollut kirjoitti:

Eihän sitä tiedä, miten Kuluttajariitalautakunta olisi suhtautunut, jos asiakas ei olisi lähtenyt matkaan. Aikaisempien päätösten mukaan asiassa ei ole tapahtunut mitään virhettä. Ylibuukkaukselle ei matkanjärjestäjä voi mitään muuta kuin etsiä toisen vastaavan hotellin tilalle.

Asikas sai samalta saarelta neljän tähden huoneistohotellista huoneiston kolmen tähden huoneiston sijaan. Hyvityksenä tuli lisäksi 30% alennus matkan hintaan ja aamiainen. En valittaisi kauheaa kohtaloa, koska Caleta de Fuste on kaikinpuolin kivempi kohde kuin Jandia, jossa ei ole juuri muuta kuin tuo pitkä hiekkaranta, jolla muuten tuuli marraskuussa niin paljon, ettei siellä voinut olla kuin aamulla aikaisin - hiekka lensi.

Eli sinun mielestä on ihan OK että matkanjärjestäjä voi vaihtaa kohdetta asiakkaan puolesta.Minä en ainakaan suostuisi siihen että kohde muuttuisi,hotellin vaihdon vielä ymmärtäisin.Toivottavasti sinulle kävisi samoin kuin aloittajalle seuraavalla kerralla niin tajuaisit asian,jos nyt yleensä olet koskaan minnekkään matkustanut.Sinun juttus perusteella olisi pitänyt kiittää Lomamatkoja kun veivät parempaan kohteeseen,kun asiakas on niin tyhmä ettei itse tajua että Jandiassa tuuli just silloin ja Caleta de Fustessa ei.

• "pettynyt"
        Molemmissa ollut kirjoitti:

Et varmaan ole käynyt kyseisessä huoneistohotellissa, ehkä heidän oman arvion mukaan neljä tähteä. Mutta jos olisi suomalaistan matkanjärjestäjien listoilla kaksi tai korkeintaan kolme tähteä.
        Sijainti ylärinteessä jossa lentomelu oli melkoinen.
        Laskevat koneet tulivat suoraan yli, iltapäivisin viiden minuutin välein, onneksi yöksi rauhottui, mutta joka aamu siihen heräsi klo 6.30.
        Jandiaan olisimme halunneet juuri sen pitkän hiekkarannan takia!

• adjgccvvv

Kaikesta paistaa tässä jutussa aloittajan tyytymättömyys kaikkeen. Mikään ei riitä. Nyt paljastui että vielä aamupalatkin sai ilmaiseksi! Kyllä meitä tosiaan on joka junaan, mutta tuollaisten pitäisi jäädä asemille!

• Makunsa kullakin

Minulla ainakin matkakohteen valinta on aina perusteellisen harkinnan tulos. Kun olen päätökseni tehnyt niin tottavieköön myös haluan juuri valitsemaani kohteeseen. Siinä ei mitkään ilmaiset aamukahvit ole minkään arvoisia jos kohde muutetaankin toiselle puolelle saarta. Saan kyllä itsekin kahvini hankittua. Eikä kenenkään muun tarvitse tulla sanomaan mikä kohde on parempi kuten tuossa edellä Molemmissa ollut yrittää tyrkyttää että kaikkien pitäisi tajuta että Caleta de Fuste on muka parempi. Lomamatkoista jää kyllä tämän tiedon jälkeen erittäin huono kuva. Empä riskeeraa tulevaa matkaani tämän yhtiön kanssa.

• adjgccvvvv

Ja sinäkö olisit ollut vaihtoon tyytyväinen.Kyllähän aamupalan takia kannattaakin vaihtaa kohdetta.Sinun ei pitäisi päästä edes asemalle tämän tulkinnan kerrottuasi.Ei taida olla sulla kaikki muumit laaksossa,jos tiedät mitä tarkoitan.

• adjgccvvvv kirjoitti:

Ja sinäkö olisit ollut vaihtoon tyytyväinen.Kyllähän aamupalan takia kannattaakin vaihtaa kohdetta.Sinun ei pitäisi päästä edes asemalle tämän tulkinnan kerrottuasi.Ei taida olla sulla kaikki muumit laaksossa,jos tiedät mitä tarkoitan.

Niinpä niin, kannattaisi lukea edellisetkin kommentit ennen noin vahvoja negatiivisia vastavetoja. Siellä ylempänähän ilmeni ensin se 30% hyvitys kun paikka vaihtui itse hyväksyttynä. Valitushan alkoi oikeastaan tietämättä oliko se alunperin valittu hotelli sen parempi kuin vaihdokki-hotelli. Sitä lentomelua lukuunottamatta. Kukaan ei välttämättä vaihda aamupalan vuoksi kohdetta, mutta voi se olla suuri plussakin, riippuu aamupalasta. Kokemuksesta tiedän, kun saimme oudon hotellin, mutta hyvän, ja valtavan hienolla aamupalalla.
        "Ei taida olla sulla kaikki muumit laaksossa,jos tiedät mitä tarkoitan." On siinäkin kummia arvausleikkejä esittelevä asemalla norkoilija. Minä en ainakaan tiedä mitä nuo muumit tarkoittaa, mutta kai sen tietävät moderneja slangiväännöksiä kehittelevät jupit, kun niitä niin sanavarastossaan viljelevät!
        Olipa veto myöskin lisätä yksi kirjain tuohon nimimerkkiin, niin joku erehtyy!
        Meitä näkyy todistetusti olevan sekalainen joukkio rustaamassa tekstiä!

• adjgccvvvvv
        Skola kirjoitti:

Niinpä niin, kannattaisi lukea edellisetkin kommentit ennen noin vahvoja negatiivisia vastavetoja. Siellä ylempänähän ilmeni ensin se 30% hyvitys kun paikka vaihtui itse hyväksyttynä. Valitushan alkoi oikeastaan tietämättä oliko se alunperin valittu hotelli sen parempi kuin vaihdokki-hotelli. Sitä lentomelua lukuunottamatta. Kukaan ei välttämättä vaihda aamupalan vuoksi kohdetta, mutta voi se olla suuri plussakin, riippuu aamupalasta. Kokemuksesta tiedän, kun saimme oudon hotellin, mutta hyvän, ja valtavan hienolla aamupalalla.
        "Ei taida olla sulla kaikki muumit laaksossa,jos tiedät mitä tarkoitan." On siinäkin kummia arvausleikkejä esittelevä asemalla norkoilija. Minä en ainakaan tiedä mitä nuo muumit tarkoittaa, mutta kai sen tietävät moderneja slangiväännöksiä kehittelevät jupit, kun niitä niin sanavarastossaan viljelevät!
        Olipa veto myöskin lisätä yksi kirjain tuohon nimimerkkiin, niin joku erehtyy!
        Meitä näkyy todistetusti olevan sekalainen joukkio rustaamassa tekstiä!

Kannattaisikohan sinun itse hieman lukea mitä aloittaja on matkaltaan hakenut "Kohde on aivan erilainen mihin olisimme halunneet matkustaa, ja välimatkaa 85km.
        Halusimme Jandiaan, koska siellä on pitkät valkeat hiekkarannat. Mutta Caleta de Fusten ranta on kulahtanut poukama, jossa väki kun sillit suolassa".Sinusta matkan tarkoitus on ilmeisimmin se että saa 30% alennuksen,niin voi sillä naapurille kerskailla kuinka halvalla saatiin matka,KOHTEESTA VÄLITTÄMÄTTÄ.Ja mitä tulee slngiväännöksiin mitä ovat"jupit"joten se siitä.Nimimerkkeihin sinä et voi vaikuttaa (onneksi)sen saa jokainen vapaasti valita.Olkoon se skola tai skolas,jos ymmärrät mitä tarkoitan?

• adjgccvvvvv kirjoitti:

Kannattaisikohan sinun itse hieman lukea mitä aloittaja on matkaltaan hakenut "Kohde on aivan erilainen mihin olisimme halunneet matkustaa, ja välimatkaa 85km.
        Halusimme Jandiaan, koska siellä on pitkät valkeat hiekkarannat. Mutta Caleta de Fusten ranta on kulahtanut poukama, jossa väki kun sillit suolassa".Sinusta matkan tarkoitus on ilmeisimmin se että saa 30% alennuksen,niin voi sillä naapurille kerskailla kuinka halvalla saatiin matka,KOHTEESTA VÄLITTÄMÄTTÄ.Ja mitä tulee slngiväännöksiin mitä ovat"jupit"joten se siitä.Nimimerkkeihin sinä et voi vaikuttaa (onneksi)sen saa jokainen vapaasti valita.Olkoon se skola tai skolas,jos ymmärrät mitä tarkoitan?

Innostuhan lisää outoine olettamuksinesi! Toistan minäkin sanontani; en tiedä mitä tarkoitat. Miksi luulet että joku alennuksen saadakseen haluaa vaihtaa huonompaan? Eiköhän se ole sattuneesta tilanteesta johtuva reilu hyvitys, jonka asiakas on ottanut vastaan.
        Jos eivät olisi lähteneet eri paikkaan, olisivat saaneet hinnan kuluttaja-asiamiehen suosituksella takaisin. Pitänee käydä Caleta de Fuste vilkaisemassa
        onko se "kulahtanut" pieni ranta jossa ollaan kuin sillit purkissa.
        Minun nimimerkkini on kuitenkin rekisteröity, johon et pääse vapaasti.

• adjgccvvvv
        Skola kirjoitti:

Innostuhan lisää outoine olettamuksinesi! Toistan minäkin sanontani; en tiedä mitä tarkoitat. Miksi luulet että joku alennuksen saadakseen haluaa vaihtaa huonompaan? Eiköhän se ole sattuneesta tilanteesta johtuva reilu hyvitys, jonka asiakas on ottanut vastaan.
        Jos eivät olisi lähteneet eri paikkaan, olisivat saaneet hinnan kuluttaja-asiamiehen suosituksella takaisin. Pitänee käydä Caleta de Fuste vilkaisemassa
        onko se "kulahtanut" pieni ranta jossa ollaan kuin sillit purkissa.
        Minun nimimerkkini on kuitenkin rekisteröity, johon et pääse vapaasti.

Yritän vääntää asian vielä kerran ,kun et tunnu ymmärtävän.Kerroppa, kun hyvin tunnut olevan perillä LM.n tuohuista tämä episodi "Olisimme halunneet mieluummin peruuttaa koko matkan, mutta se ei heille sopinut".Kaikki eivät varmaan ole niin valveutuneita matkaehdoista joista matkan myyjäkään ainakaan LM:llä ei (halunut)tuntunut tietävän.Itse kyllä osaan vetää johtopäätökset ja varmaan monimuukin tästä jutusta.On se hienoa .että meillä on täällä näitä oikeasti kirjautuneita ,jotka tietävät ja osaavat opastaa meitä väärin kirjautuneita.Kiitos siitä.Ja piste,jos tiedät mitä tarkoitan.

• Leena Jandiasta

Itse olin Lomamatkojen matkalla Jandiassa juuri tuossa Sunrise Resortissa. Siinä on neljän tähden hotellipuoli ja kolmen tähden huoneistopuoli.

Hotellihuoneet ovat paremmassa kunnossa, mutta 70-luku näkyy kyllä. Huoneistot huutavat korjausta.

Hotellikompleksi ei millään täyttyisi asiakkaista ilman tuota edullista all-inclusive-pakettia, niin kulahtanut se on. Kun olin siellä, olin ainoa suomalainen, joka oli ottanut all-inclusiven, muut yrittivät kokkailla huoneistossa, jossa oli yksi iso kattila.

All-Inc maksoi vain 20 euroa/pv ja saksalaiset olivatkin miehittäneet kompleksin viimeistä sijaa myöten.

• yli 25v kokemuksella

Ei ikinä Lomamatkojen kanssa reissuun.Kannattaa käyttää kotimaista AM tai Tjäreä tai vaikka Finnmatkoja.Apollomatkoista ei vielä kokemusta.

• vilperi571
        yli 25v kokemuksella kirjoitti:

Ei ikinä Lomamatkojen kanssa reissuun.Kannattaa käyttää kotimaista AM tai Tjäreä tai vaikka Finnmatkoja.Apollomatkoista ei vielä kokemusta.

Parit reissut tuli tänä talvena tehtyä kyseisen yhtiön järjestämänä ja kerrankin sai tarpeen vaatiessa palvelua osakseen. Tosin palvelujen käytölle ei ollut tarvetta, mutta meidät huomioitiin joka kerran kun opas kävi hotellialueella.
        Parit kerrat ovat varmaan liian pieni otanta, mutta moniin muihin matkanjärjestäjiin verrattuna paras viimeaikaisista jos Aurinkomatkat jättää laskuista pois jolla myös on palvelu pelannut tarvittaessa.
        Finnmatkoista tai Tjärestä ei voi puhua edes samana päivänä; sen verran heidän palvelunsa ovat vuosien saatossa menneet alaspäin ja pohjaa ei näköjään ole vielä saavutettu. :)

• vilperi571

Unohtu vielä mainihtemata että me oltiin molemmissa tapauksissa jollain jäännösmatkoilla joten hintakin oli todella edullinen normikategoriaan verrattuna ja kuitenkin meille olisi ollut tarjolla samat palvelut kuin listahinnan maksaneille.

• Hyviä kokemuksia

Minullakin on Lomamatkoista pelkkää hyvää sanottavaa kuten Aurinkoisestakin. Molemmilla olen matkustanut usean kerran. Lomamatkojen oppaat ovat olleet "aikuisia", asiallisia ja tietäviä. Aurinkoisen oppaista on erityisesti jäänyt mieleen Niilin risteilyn opas. Niin asiantuntevaa en ole muualla tavannut. Suosittelen.

Ensimmäisen kerran käytin Apollomatkoja marraskuussa, kun otin äkkilähdön Lanzarotelle. Ei ollut taaskaan mitään negatiivista.

Tosin täytyy todeta, että ihan hyvin on sujunut reissaaminen Tjärellä ja Finnmatkoillakin, oppaat vaan ovat joskus ruotsinkielisiä, joka ei minua haittaa, mutta moni on kyllä valittanut ja tulkkina olen saanut heille olla.

• ei hyvä vieläkään

Vaikka olisi kuinka hyvät oppaat silloin kun matkalle menee mutta jos paikkaa vaihdetaan niin kiitos ei Lomamatkoille. Ajatttele jos tarkoituksesi olisi mennä Helsinkiin ja viettää päivä Linnanmäellä ja sinut vietäsi Turkuun kun hotelli oli Helsingissä buukattu täyteen. Etkä voisi peruuttaa matkaa. Huh...sanon minä

• LM:in vaihtava

Tulin juuri eilen illalla Lomamatkojenjärjestämältä matkalta. Edellisen kerran viime syyskuussa. . Kummassakin tapaukseesa erittäin hyvät järjestelyt ja palvelut vaikka tarvitsemme erityisjärjestelyjä.
        Montako matkaa Lomamatkat järjesttää vuodessa? Montako ylibuukausta on tullut.
        Tietysti erittäin ikävä, jolle vahinko on satunut, mutta ei se merkitse, että koko Lomamatkat on pe.......stä. Niinkuin tässä ktsussa erityisesti yksi yrittää vääntää.

• dondon

Hmm, paljon melua tyhjästä... Kyllä pitäisi ymmärtää että vahinkoja sattuu ja
      kuluttajaasamieskin hyväksyi ratkaisun. Matkustaessa tulisi aina muistaa että mikä
      tahansa voi mennä pieleen ja mistä tahansa voi ottaa herneet nenään. Paras
      vaan yrittää hyväksyä tuo ja olla pilaamatta omaa lomaa jatkuvalla nalkutuksella.
      Tänä vuonna jo kaksi kertaa Kanarialla käyneenä ja yhteensä kaiketi yli 30 vierailua
      sinne tehneenä voin todeta että sitä sattuu ja tapahtuu... niinkuin kaikkialla maailmassa. On hyvä että matkatoimisto on ilmoittanut muutoksesta etukäteen, mutta uskon tuon että se tuli heillekin täytenä yllätyksenä ja saittehan mielestäni täysin kohtuullisen korvauksen. Viimeisin matkakokemukseni oli aika huono, mutta täysin omaa syytäni! Varasin eräältä matkatoimistolta äkkilähdön, en mainitse nimeä, koska vika oli vain minussa. Palvelu oli kohteliasta ja bungalow johon minut sijoitettiin oli aivan huippu laadukas, upeine merinäköaloineen ja tyylikkäine, uusine sisustuksineen. (kaikki hienoa designiä, todella viehättävä, menisin varmaan toistekin). Mutta. En ollut taaskaan lukenut matkanjärjestäjän ohjeita riittävän hyvin vaan kuvittelin saavani parempaa. Ongelma oli nimittäin se että upeassa asunnossa oli kaksi makuuhuonetta.
      Meitä tuli sinne kolme, siis yksi joutui nukkumaan olohuoneessa ja parin päivän
      päästä neljäs joka tupsahti viereeni parivuoteeseen.(kuorsaava haiseva hirviö, sorry) Noh onneksi yövyin osan öistä ystäväni luona. Matkaehdoissa todellakin
      todettiin tuon olevan mahdollista. Oma vika. Oma vika. Mutta muuten matka ja
      seura oli taaaaaaskin ihanaa, syksyksi jo buukattu matka vaimon kanssa ja silloin toki neljä tähteä hotellissa. (tässäkin oli neljä)

• Outoa toimintaa

Hmm, paljon melua tyhjästä...onpa mielenkiintoinen toteamus.Meille jotka matkustamme vain kerran,kaksi vuodessa on tärkeää että pääsisi sinne minne haluaa,eikä joudu aivan toiseen paikkaan.Aika monen mielestä ei ole väliä minne joutuu kunhan saa hyvitystä matkasta noin karrikoiden sanottuna ja jos ilmoitus tulee päivää aikasemmin on aika ihmeellistä ,että matkaa ei saisi peruttua.Itselläni ei tällaista ole koskaan tapahtunut vaikka jo 30 vuotta on tullut matkusteltua.Lomamatkoja en ole koskaan käyttänyt joten ei ole tuntumaa heidän toimistaan.Ihmettelen vain voiko näin toimia.

• Vaihto LM:hin

Juuri toiselta Lomamatkojen matkalta palannut. Erittäin hyvä palvelu ja asioitten järjestely, vaikka tarvitsimme erityispalveluja.

• Vaihto LM:hin

Sorry, kun laitoin toisen! Kun eka ei näkynyt aluksi.

• Omatoimimatkaajat

Olemme reissanneet niin caribialla jos jonkinmoisilla reissuilla, mutta avarakatseisina ja lomailumielellä pärjätty, vaikka kielitaitokin on hiukka sitä sun tätä! Dy Coolenkin kentällä odoteltiin 8tuntia Dominikaaniseen ja juostiin milloin millekkin lähtöportille!
      Perillä oltiin hiukka huolissamme onko hotellin kuski odottamassa! Mafiakin oli rahastamassa lentoasemalla, saivathan 5taalaa kapsekinkannosta! Omaa hölmöyttä, luulin meidän kuskin kaveriksi! Onneksi vaimo alkoi komennella meikäläisen autoon!
      Kello oli 1 yöllä kun lähdettiin ajamaan hotelliin 5:n tunnin ajo saarenhalki sysipimeässä ja kuski meinasi nukkua rattiin ja ymmärsi vaan ranskaa! Viidakko oli mahtavaa autonvalossa ja sokeriruokopeltoa km tolkulla! Vieressäautoilevat ottivat rommia suoraan pullosta ja tervehtivät iloisesti meitä valkonaamoja! Kuskia myöten! Selvittiin aamuksi Bungalovialueelle! Vastaanottajana 120kg pumppuhaulikolla pistoolilla ja pitkällä mellakkapampulla varustautunut tummahipiäinen vartija! Katsoi auton sisälle ja päästi puomintaakse! Selvittiin hengissä ja siitä alkoi 2viikon seikkailu!

• adjgccvvv

Muuten hyvä tarina luettavaksi jos nauttii siitä miten äkkinäiset hikoilee Dominikaanisessa, vaan pitäisi postata asianomaisen kohteen palstalle.
        Kertokaahan lisää, mutta siellä Dommaripalstalla, kiitos! Olen varma lukija.,DDDDD (Vanhana Dommarin reissaajana)

• omatoimimatkaaja
        adjgccvvv kirjoitti:

Muuten hyvä tarina luettavaksi jos nauttii siitä miten äkkinäiset hikoilee Dominikaanisessa, vaan pitäisi postata asianomaisen kohteen palstalle.
        Kertokaahan lisää, mutta siellä Dommaripalstalla, kiitos! Olen varma lukija.,DDDDD (Vanhana Dommarin reissaajana)

Mitenkäs sinne dommaripalstalle?

• omatoimimatkaaja kirjoitti:

Mitenkäs sinne dommaripalstalle?

Napsautellaan sitten tuosta sivupalkista Etelä-Amerikka- Väli-Amerikka ja karibia- Dominikaaninen Tasavalta. Siinä sitä sitten Dommari-palstalle voipi niitä Dominikaanisen Tasavallan reissukokemuksia jakaa. Mutta alan epäillä että kertoja on ollut vaimoineen Gran Canarialla kesäaikaan? Voihan sitä nuo tilanteet sattua sielläkin, eli tämän palstan maisemissa.DD

• omatoimimatkaajat

Heräiltiin aamusella ja mentiin 100m päähän respaan ilmoittautumaan. Iloset hymyilevät miehet ottivat meidät kylmien olueiden kanssa vastaan. Heti hyvämieli vaikka aamusta jo 35 varjossa! Kävästiin rannalla ja paloi olkapäät ja jalkapöydät sandaaleissa. 1/2 tunnin kävely riitti. Upee rannta Puerto Plaatan aluella. Tumma rouva tuli myymään trinksuja päänpäällä olevasta korista. Ei ostettu. Rannalta poistuessa tuli tumma mies myymään ja ostettiin..ananas kummallekkin jonka hymypoika kaiversi viidakkoveitsellä kuohkeaksi ja lisäsi sisuksiin miltei 1/2 pulloa hunajarommia.Eikä maksanut kuin jokusen taalan! Niitä nauttiessa käveltiin bungaloville ja oli mukava istuskella altaalla niitä nauttien! Eipä sitä enempää paukkuja tarvinutkaan.Iltasella lähdettiin syömään ja sillä reissulla tuli vaimostani rasisti, ainakin hetkeksi! Se onkin toinen juttu!

• Kesäloma mielessä

Onko siis aivan turha tarkkaan valita hotellia ja kohdetta, jos matkanjärjestäjä voi laittaa asiakkaat mihin tahansa. Onko välimeren kohteissa tapahtunut näitä kohteen muuttumisia?
      Kesällä pitäisi matkustaa.

• Viikke sitten kotiin

"Onko siis aivan turha tarkkaan valita hotellia ja kohdetta, jos matkanjärjestäjä voi laittaa asiakkaat mihin tahansa. Onko välimeren kohteissa tapahtunut näitä kohteen muuttumisia?
        Kesällä pitäisi matkustaa. "

HÖPÖ-HÖPÖ!
        Olen 53 vuotta sitten tehnyt ensimmäisen matkani. Olen aina laskeutunut siihen hotelliin, mihin olen matkani ostanut.
        Jokerimatkat ob aivan eri juttu!

• Jokerimatkoja kaikki

Taitaa olla vain suosituksia mitä on tarjolla matkatoimistoilla. Tjärellä on nuo jokerimatkat mutta taitaa olla muidenkin matkatoimistojen matkat samoja vaikka saat esittää toivomuksen mihin haluat.

• Omatoimimatkaajat

Ostakaa lomaosake ja saatte RCIn kautta just sen hotellin mikä on varattu! Ei ole koskaan ollunna ongelmia! Oltiimpa menossa missäpäin maailmaa hyvänsä!
      Autonvuokraukset ym. sujuneet ammattitaitoisten matkanjärjestäjien kautta ja Suomeksi! Nautillisia lomia vaan kaikille.
      PS. Kyllä ihan Dominikaanisessa oltiin. Viikko Puerto Platassa ja viikko Sosuassa!
      Tämä epäilijälle!

• älä ole huijattiu

"Ehdottomasti kannattaa ostaa lomaosake".
        ja maksaa alati nousevia yhtiövastikkeita, vaihtomaksuja, jos menet muualle kuin siihen omaan lomaosakkeeseesi. "Todella helppo myydä", jos joskus haluat myydä osakkeesi. Varaudu siihen, että perikuntasikin vielä taistelee eroon lomaosakkeestasi, jonka hallinto on piiloutunut esim. Man-saarille tms.
        Periaatteessa hieno idea, mutta ähväärimiehet ovat sen täysin pilanneet. PYSY KAUKANA LOMAOSAKKEISTA!!!!

• Mutta pitänee vielä pyytää vilkaisemaan sitä Dominikaanisen Tasavallan sivustoa; Väli-Amerikka ja Caribia-Dominikaaninen Tasavalta. Laitan sinne kommenttini tuosta "Omatoimimatkaajat" -tarinasta.

• Paljonko se vaihto sillä viikko-osakesysteemillä maksoi Dominikaaniseen Tasavaltaan? Taksikyyteineen ja muine "lisäkuluineen"? Mutta mihinkäs omatoimimatkaaja tarvitsee ammattitaitoista matkanjärjestäjää? Autonvuokraus???? RCI- avainko omatoimisuuteen? sallikaa epäillä.

• Pallonkiertäjät!!

Ostakaa kotimaisilta osakemyyjiltä niin ei ole ongelmia! Rahallahan niistä vastikkeista selviää ja saa LAATUA lomailuun eikä tarvi aina valittaa reissuista! RCIn kautta niin Hotellit ja lennot ja autonvuokraus on ollut moitteetonta! On saanut mitä on tilannut! Meillä on testamentit tehty, ettei tarvi perukunnan riidellä perinnöistä, jos mitään jätetään! TAI JÄÄ! Reissataan niinkauvan kun kuntoa riittää!
      Olemme olleet lomaosakkeisiimme tosi tyytyväisiä!
      Olemme olleet osakkaina yli 10v. Kolme reissua ollaan jo varattu tälle vuodelle ja yksi ensikeväänä! Maailma avartaa ja kun paljon reissaa ei tarvi kaikesta narista!
      Ei ole missään vaiheessa tullut huijaus mieleen!
      Järki käteen kauppoja tehdessä!

• Perdone

Tämä ei ole oikea palsta taaskaan tämän lomaosakeasian puimiseen. Sen kuitenkin totean, että en ole koskaan kuullut naamansa näyttäen yhdenkään huijatun tunnustaneen tyhmyyttään ostaessaan itselleen aikaa hotellin korvikkeeksi määrittelemääni lomaosakkeeseen.
        Meillä kaikilla on aikaa miten parhaaksi katsomme sitten käyttääkin, mutta itse en ole havainnut talous- enkä miellyttävyystekijöitä moisen "sijoituksen" puolesta.
        Ainakin Kanariansaaret ovat niin helposti akkinäisemmänkin matkaajan tavoitettavissa, ja pitempiaikaisia vuokra-asuntoja tarjolla pilvin pimein, että tuskin löytyy järkevää syytä muunlaiseen kuin perinteiseen turisti- ja pelkän lentolipun matkustamiseen. Jos tahtoo pääomaa sijoittaa, löytyy omistusasuntoja kaikilta saarilta ja alueilta jokaisen makuun.
        Vaikka sitten LOMAMATKOJEN matkalla parin viikon järkevälle lomalle!

• Haluan itse päättää

Onko todellista, että matkanjärjestäjä laittaa aivan eri kohteeseen. Sehän on ihan kusetusta.

• jvgccvvv

Tiedämme tosiasioista sen mitä aloittaja on kertonut! Emme mitään konkreettista.
        En usko yhtään tuollaiseen vaihtoon ilman henkilöitynyttä todistusta. N.s. jokeri- ja vastaavilla matkoillahan ei ole ostettu mitään tiettyä kohdetta, vain laskeutumismaa/kenttä. Haaveillahan tietysti voi!

• Paljon Lomamatkoilla

Jätin suosiolla viime kuussa tekemäni matkan ottamalla muualta kuin Lomamatkoilta. En jaksa alkaa tappelemaan hyvityksistä jos taas kävisi että viedään aivan eri paikkakunnalle. Tulee kalliiksi Lomamatkoille tämä kus..etus.

• heh heh

Juu eilen MatkaVekka/Lomamatkat Porista turkkiin, veivät helsinkiin. heh

• "Kuluttaja"

Luin juuri Keski-Uusimaasta vastaavasta tapauksesta viime viikolla. Kyseessä oli aurinkomatkojen matka, eli muillakin yhtiöillä sama käytäntö.
      Suomalaiset ovat yleisesti niin hyväntahtoisia, että kelpaa loma kuin loma. Vaikka kohde ja hotelli ei ole sitä mistä on maksettu.

Tässäkin keskustelussa huomaa, että monet on sitä mieltä, ettei saa valittaa.
      Minusta täytyy ja saa valittaa, jos ei mielestään ole saanut sitä mistä on maksanut.

Ette varmaan olisi tyytyväisiä, jos autokaupassa maksatte mersun ja teille tuodaan toyota. Selitykseksi sanotaan, että mersut on nyt loppu, mutta laitoimme tankin täyteen.

• Perdone

Ihan typeriä esimerkkejä ja kuvittelua! Yksikään matkatoimisto ei ole vielä tuota väitettyä vaihtoa tehnyt asiakkaan suostumatta! Jos johonkin ei kertakaikkiaan mahdu enää, tarjotaan vaihtoehtoa, ja jos sen hyväksyy, on paras olla ihan hiljaa omien aivojensa päätöksestä! Olen aika paljon matkustellut erilaisilla menetelmillä, ja jos on tullut ongemia, olen saanut aina hyväksymäni hyvityksen, tai on ollut oikeus peruuttaa lähtö, ja rahat takaisin. Olen kyllä myös yrittänyt kohtuutonta hyvitystä vaatia, mutta se ei tietenkään ole onnistunut, ja järki on voittanut! Jos ostettu matka siis ei ole mahdollinen matkatoimistosta riippuen, varmasti on oikeus olla toiseen paikkaan lähtemättä! Kaikki epäilijät, kysykää matkatoimistosta, tai kuluttaja-asiamieheltä.

• Tuossa aloittajan tapauksessa Lomamatkat nimenomaan väittivät ettei varausta voi peruuttaa ilman kuluja. Nimenomaan tuo oli se vääryys. Vahinkoja sattuu mutta ne pitää korjata asianmukaisesti. Todennäköisesti ylibuukkaus johtui hotellista ei matkanjärjestäjästä? Oikea tapa olisi kuitenkin ollut tarjota hyvitystä tai mahdollisuutta siirtää/peruuttaa matka ilman kuluja.

• Perdone
        blues_brother kirjoitti:

Tuossa aloittajan tapauksessa Lomamatkat nimenomaan väittivät ettei varausta voi peruuttaa ilman kuluja. Nimenomaan tuo oli se vääryys. Vahinkoja sattuu mutta ne pitää korjata asianmukaisesti. Todennäköisesti ylibuukkaus johtui hotellista ei matkanjärjestäjästä? Oikea tapa olisi kuitenkin ollut tarjota hyvitystä tai mahdollisuutta siirtää/peruuttaa matka ilman kuluja.

No kun juuri tuota minäkin tarkoitan, meillä kun ei ole todistetta ettei voinut peruttaa! Minä olen jo havainnut, että nämä todisteettomat väitäämät pitäisi jättää omaan merkityksettömään arvoonsa. Jos tässä väitetty vääryys on totta, siitä pitää pystyä esittämään pätevämpi todiste, kuin tänne kirjoitettu valitus. Olemmeko asiasta samaa mieltä? Ihan kaikkea ei pitäisi ottaa todesta. (Ihmiset kun omaksi edukseen tai toisen vahingoksi tarkoitettuna suoltavat aivan ihmeellisiä juttuja.)

• Eikö muuta elämää

On siinä väännetty yhdestä tapauksesta jo 112 viestiä! Eikö ole muuta ja isompaa asiaa.
      Itse olen nyt muutamana viime vuotena käyttänyt Lomamatkoja ja Matka-Vekkaa - eri syistä..
      Täytyy myöntää että ensi kerralla oli hieman epäröivä tunne "suurten " jälkeen. Mutta kaikki palvelu on ollut erittäin hyvää sekä matkanjärjestäjän että matkoja välittäneen toimiston taholta. Huom. tarvitsemme vielä erikoispalveluja.
      En ymmärrä tuota kuukausikaupalla jatkuvaa ruikutusta yhdestä ei-niin-hyvin-hoidetusta-jutusta.

• Tuntuu kiinnostavan

Eihän sinun ole pakko näitä lukea jos tämä keissi ei sinua kiinnosta .Hanki itse elämä ja siirry keskustelemaan vaikka TERVEYS palstalle.Joillekin nämä asiat ovat
        ISOMPIA asioita.

• Sotavento (ei kirj.)

Minusta keskustelu on tiettyjä sivupolkuja lukuun ottamatta ollut hyvää ja asiallista. Varmasti moni on saanut eväitä sen varalle, jos vastaava tilanne osuisi omalle kohdalle ja vähintään kannustanut tutustumaan valmismatkaehtoihin. Olen sanonut sen jo aiemmin ja komppaan tässä myös Blues Brotherin viimeistä viestiä, että virhe on tapahtunut siinä, että asiakkaalle ei ole annettu mahdollisuutta peruuttaa matkaansa. Lisäksi kontakti asiakkaaseen on otettu epäinhimillisen myöhään lähtöä ajatellen.
        Uskon Lomamatkojen olevan ihan luotettava toimija, itsellä ei tosin ole mitään kokemusta, enkä toisaalta ole kuullut talvikohteessani, jossa on paljon Lomamatkojen asiakkaita, yhtäkään soraääntä.
        Jotkut ketjut kestävät "täältä ikuisuuteen", aina tulee uusia lukijoita ja matkanjärjestäjän liikkeet ovat ymmärrettävästi kiinnostavia sekä kokeneemman että ensikertalaisen näkökulmasta.

• Tyytyväinen
        Tuntuu kiinnostavan kirjoitti:

Eihän sinun ole pakko näitä lukea jos tämä keissi ei sinua kiinnosta .Hanki itse elämä ja siirry keskustelemaan vaikka TERVEYS palstalle.Joillekin nämä asiat ovat
        ISOMPIA asioita.

Kuin te jaksatte!!!!!!!!!!!

• Leena Jandiasta

Keskustelun aloittajahan tätä palstaa pitää yllä. Selvästi huomaa, että sama kirjoittaja vääntää uusia juttuja uudella nimimerkillä.

Aloittaja sai hyvityksenä 30% alennuksen matkan hinnasta, lisäksi ilmaisen aamiaisen ja vielä neljän tähden hotellin kolmen tähden sijaan.

Kannattaisi jo jättää tapaus taakseen ja keskittyä tulevaan.

• Sotavento (ei kirj.)

Hei Leena, minusta aloittaja on johdonmukaisesti esiintynyt nimimerkillä "pettynyt".
        Kyllä hyvitystaso olosuhteista riippumatta minustakin on tyydyttävä, näissä jutuissa on varmaan enemmän kyse periaatteesta ja lomiin liittyy usein paljon suuria tunteita. Eiköhän se pöly ala pikkuhiljaa laskeutua.

• Pekka Ivalosta

Joillekin alennus on matkaa tärkeämpi ja hotellin tähtien määrä kohdetta tärkämpi jos nyt matkalla ikinä on ollutkaan,kuten "Leenalle Jandiasta".

• adjgccvvv

Komppaan! Lyhyesti ja ytimekkäästi todettu!

• Perdone
        Pekka Ivalosta kirjoitti:

Joillekin alennus on matkaa tärkeämpi ja hotellin tähtien määrä kohdetta tärkämpi jos nyt matkalla ikinä on ollutkaan,kuten "Leenalle Jandiasta".

Uskon asiallisen nimimerkin "Leena Jandiasta" olevan kokenut, mutta ehkä erehtyi näiden kirjoittajien suhteen.

• Leena Jandiasta

Kirjoitin ensimmäisen kerran 10.1 2012 ketjuun "Fuerteventuran sää tammi-helmikuussa" nimimerkillä "Pian lähdetään" ja kysyin Sunrise Jandia Resortista.

Minulle vastasi 13.1 "Jandiafani", joka kertoi tuosta pettymyksestään, kun marraskuun matka siirtyi Calete de Fustaan ylibuukkauksen takia. Soitin hänen neuvostaan Lomamatkoille ja he sanoivat, että Kanarialla ei heille ole vastaavaa tapahtunut, mutta Rodoksella joskus kyllä.

Hotellissa ollessani kirjoitin tänne nimimerkillä Leena Jandiasta 2.2.2012 klo 22.55, kun huomasin tästä asiasta jälleen jauhettavan. Ja kerroin, kuinka hotelli oli aivan täynnä ja että saksalaisilla oli samanlaisia kokemuksia ylibuukkauksesta.

Kehoitan "Jandiafania" menemään elämässään eteenpäin!

• "pettynyt"

Minä en ole päätöksen jälkeen tänne kirjoitellut, mutta asia tuntuu monia muita kaivelevan. Siksi viellä päätin päivittää tilannetta.

Meitä oli matkalla iso joukko jotka olivat varanneet matkan kyseiseen huoneistohotelliin Jandiaan. Joista kymmenkunta majoitettiin samaan Caleta Doradoon. Kukaan ei ollut tyytyväinen lomamatkojen toimintaan, kaikilla oli huijatuksi tullut olo. Joku ei ollut edes oikein tiennyt mihin joutuu, kun jossai kaupanreissussa oli puhelun saanut. Ei ollut jäänyt hotellin nimi mieleen, ja virkailija oli sanonut että jossain vähän lentokentälle päin Jandiasta. Sitä ei voinut käsittää että välimatka oli 85km.

Jollain oli liikuntarajoitteinen matkassa ja oli kysynyt korkeuseroista kyseisellä paikalla, virkailija oli luvannut selvittää ja soittaa myöhemmin. Koko illan puhelua odotellut muttei mitään tullut.(kyseinen paikka ylhäällä ja paljon portaita)
      Itsekkin odotin jotain kirjallista tietoa s-postiin tai lomamatkojen omille sivuille, johon varausnumeron kanssa pääsee, mitään ei tullut.

Joku sai vaihdettua parin päivän jälkeen toiseen hotelliin, koska huoneistossa hometta, lukko eikä hella toiminut.
      Osa kävi katsomassa Jandiassa sitä hotellia mihin piti mennä, eikä siellä tiedetty koko lomamatkoista tai matkavekasta mitään. Eikä ollut lomamatkojen kansiota.
      Viellä loman jälkeen joku oli soitellut kyseiseen hotelliin, eikä vielläkään suomi turisteja talossa.

Eli kaiken takana oli jonkinlainen sopimus kyseisen hotelliketjun kanssa, joka ei ilmeisesti ollut viellä voimassa.
      Kaikki tietämäni ihmiset tekivät reklamaation, ja se hassuinta että korvausprosentti oli eri ihmisillä erilainen.
      Eli vielläkin olen sitä mieltä,että lomamatkat olisi voinut hoitaa asiat paremmin.

Hauskaa vappua kaikille!

• rumbaxl

paratiisi floridassa !!

valitkaa florida

• Pappa-

Reissussa oltiin ja hyvin tyytyväisiä! Oppaatkin hoitivat hommansa hyvin!

• LM:n oppaat

Kiitos Papalle.Onneksi joku meitäkin puolustaa,vaikka meidän toimiston viestihän se oli.

• Exasiakas

Varokaa. Olimme maksamassa varaustamme ja kas kummaa hinta muuttuikin varauksen aikana selvästi ylöspäin.En luota ko firmaan.

• trollaatitrollaa

Trollilla ei muuta tekemistä kuin nostaa vanhoja ketjuja esiin.

• trollaatitrollaa

Anteeksi nämä Kaavin trollin mielenterveyshäiriöt.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe