Haaviston kannattajat, miten selitätte tämän?

11111112222222233333

"Miten kommentoitte Haaviston yhteyksiä islamistiterroristien tukijaan? Entä tämä professoritapaus ja CV:n avulla harhaanjohtaminen? Entäpä se, että Haavisto sai potkut YK:n hommista?

Vaikuttaako äänestyspäätökseenne todellakin enemmän post-it-laput ja Pertti Jarlan kaksimieliset sarjakuvat, tai Haaviston homous, kuin tosiasiat, jotka kertovat kaikkea muuta kuin Kim Jong Ilmäisestä ihmemiehestä?

http://antifasistit.blogspot.com/2012/01/pekka-haavisto-terroristien.html

"Pekka Haavisto nauttii rentoa perheillallista hyvän ystävänsä Mikael Storsjön ja tämän vaimon Agneta Storsjön luona. Mikael Storsjö ei ole kuka tahansa, vaan Euroopan tunnetuin islamistiterroristien tukija. Storsjö on itse ilmoittanut rahoittavansa ja tukevansa Venäjällä terrori-iskuja järjestäviä islamisteja. Liikemieheksi itseään tituleeraavan Storsjön viralliset vuositulot ovat vain parisen tuhatta euroa, mutta rahaa kipeämmin hän tarvitsee poliittista suojelua. Storsjö ylläpitää Helsingissä osoitteessa Bulevardi 2 terroristijärjestö "Kaukasian Emiraatin" nettisivustoa, jonka pääsisältö on uhkailla Venäjää ja venäläisiä uusilla terrori-iskuilla. YK:n turvallisuusneuvosto on määritellyt "Kaukasian Emiraatin" Storsjön ylläpitämine nettisivuineen terroristijärjestöksi ja osaksi Al-Qaidaa. Venäjä pitää Mikael Storsjötä terroristina, joten Storsjöllä ja hänen yhteistyökumppaneillaan on pysyvä maahantulokielto Venäjälle ja IVY-maihin. Mutta Haavistolle tämä on vain meriitti, sillä Haavisto on Storsjön tärkein poliittinen tukija. Haavisto kuuluukin siihen vihreiden liberaalifasistien koplaan, joka on jo vuosia tukenut Venäjän hajottamista pienempiin osiin mm. terrorismin avulla. Mikael Storsjö on tällä hetkellä syytteessä törkeästä laittoman maahantulon järjestämisestä ja häntä uhkaa ehdoton vankeustuomio. Storsjö on tuonut laittomasti Suomeen kymmeniä itse valikoimiaan henkilöitä, joista moni kuuluu islamistiterroristien lähipiiriin. Nyt monet heistä työskentelevät Storsjölle mm. toimittamalla terroristijärjestö "Kaukasian Emiraatin" nettisivustoa Helsingissä. Poliittinen tuki on Storsjölle erittäin tärkeää, niinpä hän kerää itselleen suojelijoita suomalaisen politiikan huipulta. Yksi näistä suojelijoista on Pekka Haavisto."


http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/93973-prosidentti-ja-prefessori

"Olin vähällä korvamerkitä raihnaisen ääneni Pekka Haavistolle, sillä hän vaikuttaa edustavalta ja järkevältä. Lisäksi hänen selviytymisensä presidentinvaalin toiselle kierrokselle varmistaisi Sauli Niinistön valinnan, eikä ole huono hänkään. Toisella kierroksella Haavisto ei pystyisi lyömään Niinistöä, mutta mielenkiinnon säilymisen kannalta olisi kenties hyväksi, että Niinistö saisi finaaliin sanavalmiin haastajan.

Näin ajattelin, kunnes Haavisto lausui ratkaisevat sanat: ”Olen professori.”

Totuus on, että ulkomaisessa yliopistossa kutsuvierasluentoja pitänyt poliitikko ei ole professori. Professori on sellainen, joka on asiantuntijamenettelyssä todettu tieteellisesti (tai taiteellisesti) päteväksi ja nimitetty virkaan. Suomalaisen käytännön mukaan professorilla pitää olla laaja ja syvällinen tuotanto sekä vähintään hyväksi todettu opetustaito, jonka tulee perustua tieteeseen (tai taiteiden aloilla taiteeseen). Yliopistolain 33 § mukaan toistaiseksi tai vähintään kahden vuoden virkasuhteeseen valittavien pätevyydestä on pyydettävä lausunto vähintään kahdelta asiantuntijalta, joiden esteellisyydestä on säädetty hallintolaissa. Vastaavia säädöksiä sovelletaan myös ulkomaiden yliopistoissa.

Ylioppilas Pekka Haavisto ei ole professori. Sen sijaan hän on vihreä poliitikko ja kansanedustaja. Kuitenkin hän on virallisen ansioluettelonsa mukaan antanut tiedon, että hän olisi toiminut vierailevana professorina (visiting professor) Bristolin yliopistossa (University of Bristol) vuonna 2002. Bristolin yliopistosta puolestaan on vastattu Suomen Kuvalehden tekemiin tiedusteluihin, ettei Haavistoa ole koskaan nimitetty kyseiseen yliopistoon vierailevaksi professoriksi."

http://www.atlantic-community.org/app/webroot/files/articlepdf/Ferhatovic Sudan.pdf

"The politically proactive and independent Haavisto failed to acknowledge the limits of his mandate and was replaced by a Danish diplomat Torben Brylle who respected the limitations set by leading member states."

Alkuperäinen juttulähde:
http://www.demi.fi/keskustelut/1131300/haaviston-kannattajat-miten-kommentoitte-oheisia-juttuja

8

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11111111222222233333

      Haavistosta on tullut esiin todella monta epäilyttävää asiaa, jotka kenen tahansa toisen ehdokkaan kohdalla olisivat olleet skandaalin paikka. Nämä Haaviston ketkuilut kuitenkin vaietaan kuoliaaksi, eikä niistä puhu kuin jotkut nettikirjoittelijat (aloitusviestissä siteerattu Hankamäki on filosofi, tohtori ja homoseksuaali). Mistä tämä kertoo?

      Miksi Haavistoa mainostetaan mauttomilla persepanovitseillä ja post-it-lapuilla? Halutaanko ääniä sellaisilta, jotka eivät ajattele, ja joita on siksi helppo saada puolelleen sanomalla "jaa kakkosta kaikille"?

      Ja jos kuittaatte edellä esitellyt törkeydet sanomalla "kaikille sattuu virheitä" niin uskallanpa väittää, että tässä ei ole kyse virheistä, vaan tietoisesta toiminnasta.

      • 11112222222233333333

        Vielä huomautuksena: En usko, että Haavisto olisi mikään pahis. Ajattelen enemmän, että hän on hiukan vietävissä. Esimerkiksi Ylen presidenttitentissä Haavisto aloitti erääseen kysymykseen vastaamisen näin: "Mulle sanottiinkin, että tähän asiaan kannattaa valmistautua vastaamaan, eli [...]" Ei nyt suora lainaus, mutta ajatus oli tuo. Antoi minulle sen kuvan, että ei jotenkin tajua täysin, että mitä voi sanoa, mitä ei. Ikään kuin hän olisi hiukan naiivi. Tottahan jokaisella on taustajoukot jotka neuvovat, miten käyttäytyä, mutta jotenkin Haavisto tuntuu tukeutuvan niihin eri lailla kuin muut. Hän sanoi jossain toisessakin kohtaa että "tätä asiaa me mietittiinkin yhdessä ja" viitaten taas taustaryhmäänsä. Mitätön asia kenties, mutta minulle antaa kuvan, että on hiukan lapsellinen. Ja tämän pyhimysleimanhan on media lyönyt, ei hän varmaan itse sellaisena itseään esitä. Mutta miksi? Olisiko hän kenties siksi juuri hyvä pressa, että on niin ohjailtavissa? *ottaa foliohattunsa pois koska aivot alkoivat kuumeta liiasta salaliittoteorioiden keksimisestä*


      • Hillitty sharmi

        "Haavistosta on tullut esiin todella monta epäilyttävää asiaa, jotka kenen tahansa toisen ehdokkaan kohdalla olisivat olleet skandaalin paikka."

        Mitä epäilyttävää, valaise ny vähän?

        Miksi olet köyhiä vastaan? Haluatko porvarien edellenkin kusettavan meitä?
        Äänestätkö sinä siis Sale Bildberg-salaseuraosakesalkkuporvaria, isänmaanpetturi?


    • oy kusetus ab

      Että ihmiset viittii käydä kuumina taas vaalien takia. Onko pakko spämmätä kaikki täysin palstat täyteen tätä presidenttipaskaa? Presidentillä ei ole edes nykyään juuri mitään valtaa ja virkaa. Teidän elämänne ei siitä miksikään onnelaksi muutu, oli virassa homo mamuttaja-natottaja tai 165-senttinen lahtari natottaja. Näyttäkää yksikin rehellinen poliitikko, niin minä lupaan tehdä sen kusesta kansainvälisesti menestyvän vientituotteen.

    • aapo

      onneksi niinistöstä tulee presidentti.

    • höhöhhlgkh

      Ota ny ne lääkkeesi spämmääjä!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe