Antakaa tilaa todellisille s-potilaille!

Muu palstatila

Tämä palsta on todella omistettu syöpäpotilaille! Joka jakaa iloja ja suruja.
Suomi24.fi-ssa runsaasti vapaita palsta-paikkoja,josta voi valita mieleisensä sopivan palstan.
Ahkerasti kommentoivat voinevat siirtyä sinne oman fiiliksensä mukaan.
Tervetuloa muualle!

39

248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freezing

      Palsta lienee vapaa kaikille halukkaille, jotka eivät tappele, riitele, vittuile ja herjaa.

      • Toi ihmis parka iki

        Juuri sitä Korri muori tekee.Palstan bessewisser ja teitää paremin sytöpotilaiden kuuiti ja kuinka he voivat niiden jälkeen.Montsa syto kuuria Muori on itse saanut=0 mutta aina oikessa.


      • IkiMuori
        Toi ihmis parka iki kirjoitti:

        Juuri sitä Korri muori tekee.Palstan bessewisser ja teitää paremin sytöpotilaiden kuuiti ja kuinka he voivat niiden jälkeen.Montsa syto kuuria Muori on itse saanut=0 mutta aina oikessa.

        No Monza. On se niin raskasta..........olla aina okeessa, huoks.


    • Palstan tarkoitus

      Käsittäkseni palsta on syöpäpotilaille ja että he voivat jakaa ilonsa ja surunsa täällä.Ei esim.tälle Muorille joka vain tuubittaa ja ärsyttää vakavasti sairaita ihmisiä,toinen on kylläkin entinen syöpäpotilas joka pitää palstaa päiväkirjanaan,eikä välitä muista yhtään mitään.kirjoittaa siansaksaa eikä välitä oikolukea viestejään.

      • Katsokaa

        Syöpä (on syöpäjärjestöjen aikakausilehti) lehdestä syöpäpotilaiden mielipide netin syöpäpotilaille tarkoitetuista keskustelupalstoista. Artikkeli on tämän vuoden ensimmäisessä lehdessä ja nimellä: Verkko täynnä vertaistukea.


      • munasarjat.
        Katsokaa kirjoitti:

        Syöpä (on syöpäjärjestöjen aikakausilehti) lehdestä syöpäpotilaiden mielipide netin syöpäpotilaille tarkoitetuista keskustelupalstoista. Artikkeli on tämän vuoden ensimmäisessä lehdessä ja nimellä: Verkko täynnä vertaistukea.

        Millaisia mielipiteitä syöpäpotilailla on?
        Mistä tällaisen artikkelin voisi saada luettavakseen?


      • Freezing

        Palstan tarkoitus on ikävän karkoitus.


    • syöpäpotilaat.

      Otsikko: syöpäpotilaat,vaihda kuulumiset,jaa ilot ja surut.

    • Rullakardiina

      Täällä yksi heistä.Sairastan aivorungon syöpää. 3.1. oli jälleen kuvaus päästä.
      Kasvua on puolessa vuodessa n.8 mm. Tieto menee Helsinkiin.Neuro-onkolokinen ryhmä päättää mitä tehdään.Leikata ei voi kun paikka on hankala.Eikä syöpä ole tarkka rajainen.Sädehoito on ainoa keino.
      Miten paljon säteitä ja miten kauan sädetystä annetaan? (ajallisesti) minsa tms. Tietääkö kukaan? Kiitos etu/takakäteen.

      • 3+3

        Hei, Rullakardiina! Tähän asti ei vielä tullut kaipaamaasi vastausta. En osaa muuta kuin sanoa, että jokainen syöpäpotilas on yksilöllinen ja niin myös syövän hoidot yksilöllisiä riippuen sairaanhoitopiirien erilaisista hoitokäytännöistä.
        Paljon tsemppiä tuleville sädetyshoidoillesi!


      • Rullakardiina
        3+3 kirjoitti:

        Hei, Rullakardiina! Tähän asti ei vielä tullut kaipaamaasi vastausta. En osaa muuta kuin sanoa, että jokainen syöpäpotilas on yksilöllinen ja niin myös syövän hoidot yksilöllisiä riippuen sairaanhoitopiirien erilaisista hoitokäytännöistä.
        Paljon tsemppiä tuleville sädetyshoidoillesi!

        Kiitos vastauksestasi.
        Meillä koneen yhteys hieman pätkinyt ,en ole päässyt kiittämään Sinua.
        Suotta hätäilen,hoitavat sitten kun sen aika on, ja parhaansa tekevät.
        Iso Kiitos Sinulle.


    • 46vuotias

      Hyvät sairaslomalla olevat syöpäpotilaat,käykö teillä joskus aika pitkäksi lomalla ollessanne?
      Kuitenkaan ei kykene töihin,on hoitojen välissä niin huonoja päiviä,että ei jaksa töihin ja sitten parempina päivinä tuntuu,että on ihan turhaan sairaslomalla,jaksaisi töissäkin.Se ei kuitenkaan ole mahdollista,ei työnantajakaan hyväksyisi,että käy töissä vaan silloin,kun kykenee käymään.

      • ent.syöppis.

        Alkuun ,ennen kuin tulee enemmän sivuvaikutuksia,saattaa aika käydä pitkäksi.
        Hoitojen jatkuessa paremmat ajat vähenee ja siinä vaiheessa aika meneekin lähinnä toipumiseen.
        Käsityöt,ulkoilu,lukeminen- siinä minun neuvoni.


      • 46-vuotiaalle, olen lasten kanssa kotona.

        Aikani käy minullakin välillä pitkäksi ja yksitoikkoiseksi, kun ei ole aikuista seuraa ja netissäkään en voi usein olla.
        Perheemme teinilläkin on omat menonsa, tälläkin hetkellä olen yksin mies meni työmatkalle viikoksi.
        Kävin lisäkurssin, ripsien tuuhennus, pidennys. Viikonloppuna meille tulee vielä hoidoissa käyvä nainen ( tutustuimme sairaalassa )ja laitan hänelle ripset ilmaiseksi.
        Nyt minä olen saanut sitten lisäharrastuksen josta toivon saavani, joskus myös vähän lisäelantoakin.

        Jokin kiva harrastus voisi olla sinulle myös kiva, jos vain jaksat.


      • viime kesänä
        claudia.c kirjoitti:

        46-vuotiaalle, olen lasten kanssa kotona.

        Aikani käy minullakin välillä pitkäksi ja yksitoikkoiseksi, kun ei ole aikuista seuraa ja netissäkään en voi usein olla.
        Perheemme teinilläkin on omat menonsa, tälläkin hetkellä olen yksin mies meni työmatkalle viikoksi.
        Kävin lisäkurssin, ripsien tuuhennus, pidennys. Viikonloppuna meille tulee vielä hoidoissa käyvä nainen ( tutustuimme sairaalassa )ja laitan hänelle ripset ilmaiseksi.
        Nyt minä olen saanut sitten lisäharrastuksen josta toivon saavani, joskus myös vähän lisäelantoakin.

        Jokin kiva harrastus voisi olla sinulle myös kiva, jos vain jaksat.

        Mielenkiintoinen tuo kurssi,missä se järjestettiin,oliko kyseessä aikuiskoulutus?
        Minä henk.kohtaisesti en ehtinyt omalla sairaslomallani pitkästyä, sain hoidot kevät- kesä aikaan ja sain kerrankin nauttia luonnon rauhasta ilman muita kiireitä kuin hoidossa käynti kolmen viikon välein.


      • viime kesänä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo kurssi,missä se järjestettiin,oliko kyseessä aikuiskoulutus?
        Minä henk.kohtaisesti en ehtinyt omalla sairaslomallani pitkästyä, sain hoidot kevät- kesä aikaan ja sain kerrankin nauttia luonnon rauhasta ilman muita kiireitä kuin hoidossa käynti kolmen viikon välein.

        Ihan aikuiskoulutus, kävin 2 osiota sitä, tuo kurssi on maksullinen hinnat ovat korkeita, katsoin sen siten että se maksaa vielä itsensä takaisin.
        Ja käyn vielä yhden toisenkin kurssin, päivitän hiusten pidennyksen.

        Ajattelin keskittyä joskus tulevaisuudessa syöpäpotilaiden hiuksiin ja ripsiinkin, kaikilla kampaajilla ei ole sitä kokemustakaan omalta taholta ja minulla on.

        http://www.koulutuscenter.com/Ripsienpidennyskoulutus.html


      • Toivuin
        ent.syöppis. kirjoitti:

        Alkuun ,ennen kuin tulee enemmän sivuvaikutuksia,saattaa aika käydä pitkäksi.
        Hoitojen jatkuessa paremmat ajat vähenee ja siinä vaiheessa aika meneekin lähinnä toipumiseen.
        Käsityöt,ulkoilu,lukeminen- siinä minun neuvoni.

        Kirjoitettu viestini ei päässyt, tuo piirikuvio pyörii pitkään. Kokeilen vielä uudestaan, josko kirjoitukseni pääsee?
        Saikun pituus riippuu todetun syövän laadusta ja patologin lausunnon perusteella kai voidaan määritellä saikun aika. Kai riippuu myös onko työ istumatyötä vai fyysistä työtä?
        Nostan hattua syöpäpotilaille, jotka pääsevät heti töihin vaikka hoidot ovat kesken.
        itse olin saikulla 9 kk. Kulutin aikaa pahoinvointejani hoidellen puutarhaani.


    • -ra

      Annetaan kaikkien kirjoittaa,kunhan herjoja ei kirjoitella.

    • Kyllästynyt .......

      Ira kirjoitat saman asian joka päivä 365 kertaa vuodessa,vähintään.Mieti sitä! Oletko lauseen kopsannut ja laitat sen aina tänne?Joka päivä.

      • -ra

        Käyn koneella pari kertaa viikossa,joten siitä ei tule 365 kertaa.


      • Kaikkee aikansa
        -ra kirjoitti:

        Käyn koneella pari kertaa viikossa,joten siitä ei tule 365 kertaa.

        Oot skarpannut ittees viime aikoina,ihan hyvä,mitä samoja asioita kertoo vuodesta toiseen,kuukaudesta toiseen ja päivästä toiseen.Aamusta iltaan.

        Hienoa -ra että olet hankkinut elämän itselles!Kiva kun oot saanut duunin ja viihdyt sielä.Uusi elämänvaihde edessä päin.


      • 4+4+4
        -ra kirjoitti:

        Käyn koneella pari kertaa viikossa,joten siitä ei tule 365 kertaa.

        Käyt koneella pari kertaa viikossa nimimerki - ra,siitä huolimatta kirjoitat tälle palstalle seitsemänä päivänä viikossa.Taitavaa.


    • Saara ?

      Lähden kohta iltavuoroon töihin.

    • mietiskelyä.

      Asia jota mietin on se,että kun saa stostaatteja rintasyöpään,niin tehoaako ne myös mahdolliseen toiseen syöpään,joka on kehossa ja jota ei ole löydetty?
      Mitenhän on.

      • Otaksuma

        Sytostaatteja on todella monenlaisia. Jos mahdollinen toinen syöpä on samaa lajia kuin todettu syöpä, niin kai sytostaatti tehoaa?
        Syöpiä on niin erilaisia.


    • rs2012

      Niin minäkin luulen,olen itse saanut räätälöidyn kuurin rintasyöpääni,ja se on vain siihen syöpään,mutta kaikki kokeet ja röntgenit kävin ensin läpi ja niissä todettiin että mitään levinnäisyyttä ei löytynyt.Sain kylläkin leikattuun kainalooni pienen kyhmyn ekan kuurin jälkeen ja sitä nyt pidetään silmällä,onkologi kylläkin luuli sen olevan pientä lymfänestettä joka sinne on koteloitunut.

      Sain toisen FEC kuurini toissapäivänä ja olo on nyt heikonlainen,mutta parempaan suuntaan ollaan menossa,lohdutus.

    • malla
      • v.20110 sp.

        Olen joskus lukenut näitä Syöpä-lehtiä syöppiksen odotus huoneessa.
        Tiedättekö,onko näitä lehtiä jossain myynnissä tai voikohan tilata kotiin?
        Tsemppiä aloittajalle,kun hoidot on alkaneet niin ne menevät yllättävän nopeasti.
        Kerää voimia hoitojen välillä:)


      • Mailta
        v.20110 sp. kirjoitti:

        Olen joskus lukenut näitä Syöpä-lehtiä syöppiksen odotus huoneessa.
        Tiedättekö,onko näitä lehtiä jossain myynnissä tai voikohan tilata kotiin?
        Tsemppiä aloittajalle,kun hoidot on alkaneet niin ne menevät yllättävän nopeasti.
        Kerää voimia hoitojen välillä:)

        Syöpälehdestä asiaa. Se tulee ainakin minulle oheistuotteena kun kuulun syöpäyhdistykseen. Olen ollut jäsenenä siinnä jo ennen kuin oli ollut yhtään syöpää. Ajattelin että tuo on niin tärkeä asia mitä tuo yhdistys tekee, että siihen kannattaa liittyä.


      • ceff.-
        Mailta kirjoitti:

        Syöpälehdestä asiaa. Se tulee ainakin minulle oheistuotteena kun kuulun syöpäyhdistykseen. Olen ollut jäsenenä siinnä jo ennen kuin oli ollut yhtään syöpää. Ajattelin että tuo on niin tärkeä asia mitä tuo yhdistys tekee, että siihen kannattaa liittyä.

        Miten liitytään,haluatko antaa vinkin,kiitos.


      • Mailta
        ceff.- kirjoitti:

        Miten liitytään,haluatko antaa vinkin,kiitos.

        Liityin silloin kun ei vielä ollut tätä tietokonetta. Etsin vain puhelinluettelosta syöpäyhdistyksen puhelinnumeron ja soitin sinne. kerroin asiani ja heti tuloi postista liittymispaperi ja jäsenmaksulappu.
        Nyt katsoin äsken että kun kirjoittaa googleen suomen Syöpäyhdistys. Avaa se niin siellä on luettelo paikallisista syöpäyhdistyksista ja kun avaat oman alueesi linkin niin siellä on yhteystiedot.
        Ota sinne yhteyttä niin varmasti lähettävät liittymislaput ja lehti alkaa juosta.
        On muuten hyvä ja hyödyllinen lehti.


      • löytyi..
        Mailta kirjoitti:

        Liityin silloin kun ei vielä ollut tätä tietokonetta. Etsin vain puhelinluettelosta syöpäyhdistyksen puhelinnumeron ja soitin sinne. kerroin asiani ja heti tuloi postista liittymispaperi ja jäsenmaksulappu.
        Nyt katsoin äsken että kun kirjoittaa googleen suomen Syöpäyhdistys. Avaa se niin siellä on luettelo paikallisista syöpäyhdistyksista ja kun avaat oman alueesi linkin niin siellä on yhteystiedot.
        Ota sinne yhteyttä niin varmasti lähettävät liittymislaput ja lehti alkaa juosta.
        On muuten hyvä ja hyödyllinen lehti.

        Täältä löytyy:
        http://www.cancer.fi/syopajarjestot/liity_jaseneksi/


    • -ra

      Samoin oli minullakin.Nytkin maaliskuussa on ensin röntdenit,verikokee ym. ennen läkärille menoa.Eniten harmittaa hampaat,Taas lähti yksi paikka pois.Viime viikolla otettiin 2 pois ja vielä otetaan 2 pois,sitten saan teklarit vihdoinkin maaliskuun alkuun mennessä.Mutta mielummin elossa vaikkei hampaita ilisikaan.

      • :DDDD

        On sulla ainakin hampaattomat tarinat :D


    • Teklarit ilisikaan

      Hyvä ihminen miksi et viitti oikolukee mitä söhellät tänne,tosi ärsyttää noo sun sönkötykset.Hammas asia muuttuu jokaikinen päivä,juttujes mukaan sä oot ollut hampaaton jo vuosia!Onks osaproteesi nyt teklarit????

    • -ra

      Älä lue kirjoituksiani Ey sinäkään suomea oikeasti kirjoita noo sun-

    • Etsi oikea palsta

      Tämä on syöpäpotilaiden palsta ja jokainen saa lukea mitä haluaa,mutta "kihahtaa",kun törmää sun juttuihin /valituksiin jotka ovat aina samoja.

      Olethan jo tervehtynyt syövästäsi.Etsi palsta hampaista,sieltä saat varmasti parempaa tukea ja vinkkejä kuin täältä.Ihan vain itsesi takia.

      • Ikuisesti syöpää

        Tänään akuutti-ohjelmassa sanottiin, että syövällä on nykyisin tapana kroonistua niin ettei potilas koskaan voi olla varma selviytymisestään syövästä.


    • 19+11

      Ikävää kuulla,jos näin on? Kuulostaa vähän oudolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe