Sellasta, että C kovo täynnä, ja Vista sanoo että poistele tavaraa C-kovolta, mutta minkä mä sieltä poistan, käyttöjärjestelmän? Kattelin tiedostoja läpi WinDirStat:lla, ja ei niissä ole mitään ylimääräsiä, kaikki kansiot on tyhjiä ja täynnä on vaa pari kansiota, joissa on vaan käyttis ja jotain Microsoftin ohjelmia. Vista tuuppaa viemään tilaa, sitä ne ei tainnu miettiä kun konetta kasas ja laitto C-kovon kooksi mahtavat 52Gb. Kaikki pelit yms yms on D kovolle asennettu ja kaikki on siellä, C- kovolla tosiaan vaan koneen omat jutut. Vaikka mä näiden päälle ymmärränki, nyt meni sormi suuhun ja kohta joku muukin, kun ei ole tilaa käynnistää asennusohjelmia, kun pitäs saada patchit peleille asennettua. Ja D-kovolla on tilaa 200GB. Auttakaas, nii pääsen pelaamaan.
Probleema
5
183
Vastaukset
- kättä pitempää
Esim. http://www.iobit.com/download.html
sivulta löytyy Advanced SystemCare. Jos saat asennettua, niin sillä voit tutkia turhia tiedostoja ja poistaa niitä.
Ei tee kuitenkaan ihmeitä... jos tila on loppu, niin isompaa kovalevyä konepellin alle. - sdsssssss
Asenna vista uusiksi niin taas on tilaa :D
Tsekkaapa C:\Windows\winsxs koko. Se on ihana windowsin side by side ominaisuus joka on olevinaan ratkaisu "dll helvettiin". Kyseinen kansio tuppaa turpoamaan ja turpoamaan kunnes kovalevy halkeaa.. Vaikka söisikin alkuun vain 15 gigaa niin prin vuoden päästä (riippuen ohjelmien asenteluista ja poistoista) tuo kansio voi viedä yksinään enemmän eikä sitä voi putsata. Älä siis mene poistamaan kyseistä kansiota tai mitään sieltä koska se todennäköisesti rikkoo jotain- sdfsdsfsdfsd
Niin no pari juttua tuli mieleen.. en tiedä mitä olet yrittänyt vielä. Jos et ole vielä tehnyt niin poista servicepackien uninstalltiedostot. Se vapauttaa jonkun verran tilaa mutta et voi enää koskaan poistaa service packeja (tuskinpa enää tekisitkään jos kone toimii)
sp1 ja sp2 lähtee suorittamalla komennon Compcln.exe komentokehotteessa admin oikeuksin.
http://www.vistax64.com/tutorials/229239-sp2-disk-cleanup-tool.html
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-files/to-use-or-not-to-use-compclnexe-that-is-the/cd93be4b-6e09-4419-b74e-0417f1273dc0
Ja sitten tietenkin voit disabloida system restoren/restore pointit
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-system-restore-in-windows-vista/
- ;;;
Vaihda sovinnolla isompi kovalevy, koska muuten tulee vastaan kuitenkin sama jossakin vaiheessa eikä silloin ole enää samanlaista vaikutusta turhien tiedostojen poistolla. Image siis nykyistä isommalle kovalalevylle, niin vapaata tilaa jää.
- kohtaselähtee.,.
Joo haje vaikka 2 teran levy ja tee siihen levykuva nykysestä levystä, ja laita osiot kohilleen samalla, eli C: 500 gigaa ja loput D:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550