Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millaista Kreetalla lokakuussa,

15

löytyisikö niitä, ketkä ovat olleet?

Ihmetyttää se, kun hirveästi mollataan Kreetan säätä, kun katselin säähistoriatietoja, niin viime vuoden lokakuu oli viileämpi, tosin silloin oli muuallakin Euroopan maissa viielämpää, mutta kaksi edellistä vuotta taaksepäin oli yli 20 lämmintä keskimäärin. Olen myös kytännyt matkanjärjestäjien julkaisemia lämpötilatietoja, niin lämpötilat keikkuu 20-25, eikö se ole jo ihan lämmintä?

Olin Turkissa viime vuoden huhtikuussa, ja silloinkin tarkenin päivällä bikineissä ja tilastot kertoo, että silloin on KYLMEmpää, kuin mitä Kreetalla lokakuussa, niin mitä uskoo ja mitä ei???

Vai onko se vaan niin, että yleinen käsitys on se, että lokakuussa ei enää Välimeren maissa tarkene, vaan pitää jo katsella matkaa Espanjaan, Thaimaahan??? Olenko ihan ääliö, kun aattelen niin, että en pysty/haluakaan uhrata matkaan hintaan mitään Thaimaan hintoja, kun tuntuu siltä, että mitä kauempana lomailee, niin juttua piisaa, kun sanoo, että kattelee matkoja Kreetalle, niin tokaistaan vaan, että aijaa, eikä siellä ole kylmä??? En itse voi sietää mitään 30 astetta, kun tykkään tehdä muutakin kuin löhötä altaalla.

Kun itse olen halukas lentämään vain sen 4 tuntia, ja riittää se 20 lämpöäkin, niin voisiko joku nyt realistisesti sanoa, että päästäänkö Kreetalla tuohon 20?

9

14742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä löytyy yksi

      Hei, itse juuri eilen varasin matkan Kreetalle lokakuulle. Ollaan oltu Kreetalla, Haniassa, kolme kertaa aiemmin, viimeksi vuonna 2010. Aina olemme juurikin lokakuussa siellä lomailleet ja kyllä on vähintään 20 astetta lomillamme joka kerralla ollut. Toki syksyllä nuo säät tuolla Kreetalla voivat olla tosi vaihtelevia... Mutta ainakaan meidän kohdallemme ei ole huonoja lokakuu-kelejä sattunut.
      Esim. Aurinkomatkojen säätiedoissa sanotaan että Haniassa olisi lokakuussa keskimäärin 21 astetta, mutta viime matkallamme joka päivä oli väh. 23 astetta.. Pilvisiä päiviä oli tasan yksi ja sekin oli onneksi lento päivä.

      • 8

        Kiitos sinulle tiedosta! Meille riittää vallan mainiosti tuo 20, ja varasinkin matkan jo lasten syyslomaviikolle. Minua ei saisi kirveelläkään matkustamaan lentokoneella montaa tuntia, tuon neljä tuntia kestää vielä jotenkuten.

        Ja onhan tuo syksy niin sateista ja pimeää täällä, joten takuulla Kreetan kelit on Suomen keleihin verrattuna paremmat.

        Mutta kiitos kuitenkin, oli kiva kuulla sääkokemuksia juuri sinulta, koska olet aiemmin Kreetalla ollut. Mutta tietysti on sellaisia ihmisiä, joista 20 on kylmää. Me ei haetakaan mitään sellaista armoton kesähellettä, tiedetään jo, mitä sekin on, ollaan oltu etelässä kuumimpaan aikaan eikä se ollut yhtään kivaa, kun ei jaksanut tehdä yhtään mitään.


    • +20

      Samaa mieltä olen kyllä kanssasi siitä, että 20 on juuri sopiva! ja juuri niin kuin sanoitkin, niin ainakin Suomen lokakuuhun verrattuna tuo 20 astetta on jo hellettä ;)
      Kiva kuulla että vastaukistani oli sinulle apua.
      Meidänkin perheelle monen tunnin lennot esim. Thaimaahan ovat kyllä jo liikaa..

    • syyslomalla

      Lokakuun puolivälissä olin itse vuosi sitten. Hyvin tarkeni mutta ei ollut liian kuuma. Parina päivänä tosin syksy teki tuloaan ja oli kylmempi, jopa satoi yhtenä iltana.

      Merivesi oli uimakelpoista ja rannalla oli mukava kävellä, eikä porottanut liikaa.

      Samarian vaellus oli ihana, kun ei ollut liian kuuma. Todella lämmin kylläkin. Säitähän ei aina voi varmasti tietää, joten kannattaa pakata mukaan lämmintäkin.

      • 11

        Kuulostaa ihan mukavalta, sataa nyt voi kesälläkin, joten ei haittaa... tietenkin jos koko viikon sataa niin se olisi kurjaa... aikamoinen huono tuuri olisi kuitenkin jos koko viikon sataisi,

        No, matka jo tilattu syksyksi, satoi tai paistoi:)


      • KlikkaaMUA
        11 kirjoitti:

        Kuulostaa ihan mukavalta, sataa nyt voi kesälläkin, joten ei haittaa... tietenkin jos koko viikon sataa niin se olisi kurjaa... aikamoinen huono tuuri olisi kuitenkin jos koko viikon sataisi,

        No, matka jo tilattu syksyksi, satoi tai paistoi:)

        Lokakuussa on Kreetalla loppukesä eli vallan mainiot säät; juurikin suomalaisten makuun :). Lämmintä riittää mutta niin, että jaksaa tehdäkin jotakin, esim retkeillä vuokra-autolla tai patikoida. Samarian olen patikoinut alkukesästä, keskikesällä ja lokakuussa, ja kyllä syksyinen oli mukavin kokemus. Joskus saattaa sataa ripsauttaa mutta en muista että olisi koskaan koko viikkoa putkeen satanut. Asuin saarella usean vuoden, ja enempi huhti-toukokuussa saattoi olla kovasti epävakaistakin.


      • 21
        KlikkaaMUA kirjoitti:

        Lokakuussa on Kreetalla loppukesä eli vallan mainiot säät; juurikin suomalaisten makuun :). Lämmintä riittää mutta niin, että jaksaa tehdäkin jotakin, esim retkeillä vuokra-autolla tai patikoida. Samarian olen patikoinut alkukesästä, keskikesällä ja lokakuussa, ja kyllä syksyinen oli mukavin kokemus. Joskus saattaa sataa ripsauttaa mutta en muista että olisi koskaan koko viikkoa putkeen satanut. Asuin saarella usean vuoden, ja enempi huhti-toukokuussa saattoi olla kovasti epävakaistakin.

        Kiva kuulla. Todella mukavaa kun kuulee, että todellakin lokakuussa vielä tarkenee. Kun aika lailla täältä saa sellaisen kuvan, että lokakuussa ei kannata välimeren maihin lähteä.

        Tietysti ihmiset ovat erilaisia, joillekkin riittää normaalikesä lämoö, jotkut taas hakevat sitä etelän paahtavaa hellettä, onneksi molemmat ovat mahdollisia.


    • Jun

      löytyy :)

    • Kallistakuitenkin

      Symillä, Rodoksella on lämmintä marraskuulle saakka. Varsinkin symillä on usein 30 lämpöön ja merivesi 23 ja siellä ei aallot vaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe