O: MAKSUTON JURISTIPÄIVYSTYS

Maksuton juristipäivystys opastaa yksityishenkilöitä ja pienyrityksiä lakipulmissa sähköpostitse.

Juristipäivystys tarjoaa yleisluontoista neuvontaa erilaisiin lakiin ja oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä. Neuvontaa saa useimpiin juridisiin ongelmiin.

Palvelu on maksutonta ja sähköpostia voi lähettää mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Palvelussa ei tarjota maksutonta toimeksiantojen hoitamista eikä asiakirjojen laadintaa.

Yhteydenotot:
[email protected]
Yhteystiedot: [email protected]

15

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XX-rouva

      Olen eronnut v. 1991. Állekirjoitimme osituskirjan jossa ei ole mainintaa mieheni yrityksestä jossa olin äänettömänä yhtiömiehenä. Yritykseen liittyvä laina maksettiin pois, mutta siitä ei tehty ositusta. Onko minulla näinollen mahdollisuus vielä periä minulle kuuluva osa tuosta maksetusta lainasta, äänettömänä yhtiömiehenä antamani 10.000 mk osuus on maksettu minulle vuonna 1997.

    • annukka50

      olisin kysynyt tällaista asiaa kun äiti ja isä asuvat avoliitossa 22 vuotta jaon yhteinen lapsi pian täyttävä 21 vuotta täyttävä lapsi niin eihän kumpikaan puolisoista peri toistaan\

    • Suomela123

      Minun aviomies useasti avaa talon ulko-oven kirveellä, koska laiskottele ottaa avaimet autostansa. Nyt oven pinta lukkon aluella on rikkinäinen, oven ja karmin välissä on iso rako ja taloon tulee kylmä ilma ja lämpö poistaa talostani. Me molemmat olemme yrittäjät. Talo on 100% minun. Talo on uusi. Rakensin sen itse ja yksin ennen kuin tutustuimme mieheni kanssa ja menimme naimisiin. Hän asuu minun talossa ja hänen yritys rekiströity minun talossa. Myöskin minun yritys rekiströity minun talossa. Onko minulla oikeus laittaa omalle aviomiehelleni lasku oven vaihtamiseen ja asentamiseen? Ja minun yksityinen vai yrityksen lasku ja yrittäjälle vai yksityiselle henkilölle? Taloni on takaassa minun yrityksen lainassa pankissa. Kiitos.

    • osakas 6

      Hei
      Minulla on osuus kesämökistä, jonka olen saanut perintönä. Osuuksia on myös 4 sisarellani sekä äidillä. Äidillä 1/2 ja meillä muilla toisesta puoliskosta 1/5 kullakin. Nyt minua ollaan väkisin savustamassa ulos, vaikka en sitä itse halua. Miten voin toimia.

    • kokemuksella1

      Ammattitaitoinen palvelu. Varaudu normaalihintaiseen laskuun, jos asiasi hoidetaan.

    • DDR-peikko

      Hampaaseeni on piilotettu mikrofoni, jossa DDR:n agentit salakuuntelevat puheitani. Mitä voisin tehdä?

    • PÄÄTTÄMÄTÖN

      Olen tehnyt suullisen ja sähköpostilla lähetetyn tarjouksen kesämökkikiinteistöstä jonka myyjä on hyväksynyt,nyt tulin katumapäälle voinko vetäytyä kaupanteosta ilman pätevää syytä??

      • Hursti1

        Laitoin tässä talvellla kysymyksen Laki asiasta tämä [email protected] ei tiennyt hölkäsen pöläystäkään kuin missä leipä jono kulkee Suomessa.


    • pipsa64pk

      Mieheni jonka kanssa asumme tällä hetkellä erillään mutta olemme virallisesti naimisissa ja meidän oli tarkoitus muuttaa vielä yhteen ja asuntokin oli katsottuna niin hän siirsi minun tilille takuuvuokrarahat ettei hän joisi niitä ryyppyreissullaan..tulin toisiinajatuksiin hänen reissunsa jälkeen enkä halua muuttaa hänen kans enkä myöskään palauttaa rahoja hänelle..ellei se ole petos niinkuin hän väittää..eli onko se rikos jos en palauta rahoja hänelle?

    • totuusesiin

      Onko kahdella perijällä kolmesta oikeus määrätä yhteisen avaimen käyttöoikeudesta?

      • minä

        ei ole


    • Virkamies 10

      Vahvemman oikeus on aina riittävä joka asiassa.ja siitä ei voi eikä kannata valittaa sillä seuraukset on ankarat.

    • rahaton virhekkö

      Voiko ulosotto pidättää yksinäisen ihmisen palkasta ,jos hänen tulonsa on satunnaisia joka kuukausi ei sama määrä .netto 300 400 molemmat summmat eri työstä .400 e ei aina sama on pienempi.. ja työ satunnaista.Jos ei mihin voi valittaa asiasta.MItään muuta tuloa ei ole.

    • Arvoton

      Olemme myymässä taloamme ja rakentamassa uutta. Saimme pankista vakuuden 400.000 eurolle. Taloamme ei ole vielä arvioitu. Voiko pankin antamaa vakuussummaa pitää jonkinlaisena arviona?

    • oskari49

      Moi. Kuinkas on erostani on 7 vuotta voinko pyytää exäni vaihtamaan suku nimensä tyttönimeen. En halua että hän käyttää enään sukunimeäni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3599
    2. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      368
      1456
    3. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      175
      1169
    4. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      83
      993
    5. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      54
      981
    6. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      819
    7. Hei hei heinäkuu

      Näin se kesä etenee. Hyvää päivää. 😊🖤🌞🌻
      Ikävä
      187
      814
    8. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      40
      750
    9. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      90
      748
    10. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      33
      734
    Aihe