outoa?

marra3

Kissani on alkanut nyhtää itsestään karvoja. Milloin mistäkin löytyy läjä irti kiskottuja karvatuppoja. Olen myös nähnyt sen tekevän sitä! Olen yrittänyt harjata sitä, mutta se panee vastaan, puree ja raapii. Mistä voi olla kyse ja mitä voisin tehdä? Kissani on 3-4 vuotias löytökissa, leikattu narttu.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäri selvittää

      Käytä eläinlääkärillä niin saat selvitettyä syyn. Syitä voi olla useita.

    • hakemaan hoitoa

      Onko kissasi lyhyt vai pitkäkarvainen? Onko se rokotettu ja madotettu säännöllisesti? Onko se käynyt lääkärin tutkimuksissa milloin viimeeksi? Ulkoileeko se vapaasti vai onko se pelkkä sisäkissa? Tapaako se muita kissoja jos on sisäkissa?

      Jos kissalla on ulko- tai sisäloisia, ne kutittaa ja aiheuttaa karvojen repimistä. Sisäloiset pois madottamalla (laajakirjoinen madotus esim. Axilur). Ulkoloiset onkin vähän vaikeampi juttu, riippuen loisista. Ulkoloishäätöön esim. Stronghold lääkitys on toimiva (korvapunkit, hilsepunkit jne.), saat vain reseptillä.

      Jos kissalla on jokin sisäinen vaiva joka aiheuttaa kipuja, se voi alkaa repiä karvojaan. Mitään muuta oiretta ei välttämättä ole, joten vaikkei sinusta kissasi näyttäisi sairaalta, se voi sitä olla.

      Allergia aiheuttaa kutinaa ja karvojen repimistä, allergia taas voi olla samoihin asioihin kuin ihmiselläkin eli ruoka-aine, kotipöly, pölypunkit, siitepöly, kemikaalit jne.

      Hormonitoiminta aiheuttaa myös karvojen repimistä, mutta yleensä leikkaamattomilla ja silloin se keskittyy yleensä vatsan alueelle ja takajalkoihin. Stressireaktio voi tulla myös kysymykseen.

      Asian tutkiminen on siis syytä tehdä lääkärillä jotta se varmasti selviää ja saadaan oikea hoito joka tehoaa. Kotikonstit, vaikka alkuun näyttäisikin tehoavan, eivät anna lopullista vapautta. Mitä pidempään yritetään hoitaa kotikonsteilla (ilmainen tai halpa), sitä pahemmaksi voi tilanne menna ja lopulta hoito tulee kalliiksi.

      Harjaaminen ei auta jos kissalla on jotakin vialla. Kiukkuaminen harjatessa voi johtua kivuista joita kissalla on ja pureminen/repiminen kohdistuu harjaajaan jonka kissa ajattelee aiheuttavan kivun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe