Tarkeneeko hiihtolomaviikolla Teneriffalla?

synttärit

Kasiviikolla ollaan eteläisellä Teneriffalla viikko. Millaisia ilmoja yleensä siihen aikaan on siellä? Googlettelin säätiloja nyt ja näyttäisi olevan noin 20 astetta. Illat varmaan viileitä mutta päivät. Onko mitään asiaa altaalle tai rantaan?

Kokemuksia olisi kiva kuulla ilmoista ja tietty muustakin. Omatoimimatkalle mennään ja tarkoitus olisi auto vuokrata.

MIssä ehdottomasti kannattaa käydä? Kerran aiemmin oltu Teneriffalla, tosin lokakuussa ja silloin kyllä tarkeni.

38

2244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 29.06

Uskokaa nyt lopulta että Kanarian talvi-ilmasto on hyvin samanlainen kuin Suomen kesä. Joskus sataa ja joskus paistaa. Joskus on helle ja joskus viileämpää. Miten tämä voi olla niin vaikeaa tajuta?

Mitähän aloittaja haluaisi Teneriffalla tehdä ja mitä nähdä? Mitä tuli tehdyksi ja nähdyksi edellisellä lomallanne? Tarkenna vähän niin sitten on helpompi antaa käynti suosituksia kun tietää kiinnostuksen kohteenne. Arviolta heittäisin: Teide, Gomera, vaellus vuoristossa, pohjoisen kaupungit ja sisämaan pienet kylät.

• synttärit

Siis sinulla ei ole omakohtaisia kokemuksia helmikuun säästä.

Minulla kokemuksia kyllä Kanarialta loka-marraskuulta ja silloin tosiaan oli hyvinkin Suomen lämpimän kesän veroista. Helmikuulta ei taas mitää kokemusta, siksi kysyin.

Kaikki kiinnostaa ja paikan päällä selviää kyllä mitä tehdään. Viikossa vaan ei paljon ehdi, enkä kyllä viikkoa pidempään olisikaan.

• 29.06
        synttärit kirjoitti:

Siis sinulla ei ole omakohtaisia kokemuksia helmikuun säästä.

Minulla kokemuksia kyllä Kanarialta loka-marraskuulta ja silloin tosiaan oli hyvinkin Suomen lämpimän kesän veroista. Helmikuulta ei taas mitää kokemusta, siksi kysyin.

Kaikki kiinnostaa ja paikan päällä selviää kyllä mitä tehdään. Viikossa vaan ei paljon ehdi, enkä kyllä viikkoa pidempään olisikaan.

On!

• Londoner123

Hei Synttärit,

Toivottavasti saat asiallisia vastauksia kysymyksiisi. Minä mietin samaa sää-asiaa Lanzaroten osalta viikolla 8. Olen kuullut (vaikka sää olisikin suomen kesän kaltainen), että siellä tuulee paljon.

Teneriffalla ei taida ihan niin tuulista olla.

Jos ette ole jo käyneet Loro Parquessa ja matkassa on lapsia, niin käykää ainakin siellä.

• synttärit

Kiitos ystävällisistä vastauksista :)

Loro Parquessa käytiin viimeksi mutta voihan siellä poiketa toistekin. Omat lapset ovat jo 16-18-vuotiaita mutta "juhlaseurueeseemme" kuuluu myös nuorempaa väkeä. Silloin olimme Los Gigantesissa ja sieltä käsin kiersimme saarta.

Lanzarotella olemme käyneet parikin kertaa monta vuotta sitten loka-marraskuun vaihteessa. Toisella kerralla oli ihanan lämmin ja toisella kerralla lämmin mutta tuuli oli välillä kova. Rannalla hiekka pöllysi aika "pistävästi". Muuten erilainen ja kaunis saari "kuumaisemineen".

Hyviä matkoja kaikille matkustaville!

• Koululaisten kanssa

Oltiin viime vuonna viikolla 7.
      Yhtenä päivänä satoi pari tuntia vettä, muuten aurinkoista ja lämmintä.
      Muksut uivat niin altaissa kuin meressäkin.

• kiitos ei

merivesi on 16 astetta...melkoisia on sinun lapset...meidän lapset eivät takuulla ui...enkä minäkään kun tuo avantouinti ei ole minun juttuni....

• Lapsikin tietää
        kiitos ei kirjoitti:

merivesi on 16 astetta...melkoisia on sinun lapset...meidän lapset eivät takuulla ui...enkä minäkään kun tuo avantouinti ei ole minun juttuni....

Mistä teitä idiootteja oikein tulee? 16 vai?

• fanabe

Oltiin nyt Teneriffalla 2 viikkoa sitten ja sattui uskomaton tuuri, kun koko ajan lämmintä 23-28 astetta, yhtenä iltana satoi pikkasen. Uskoisin että kivat ilmat siellä on.

• höpö höpö

ei takuulla ollut vko 2 varjossa 28...ei todellakaan....
        Joka ilta tuo 10 uutisissa näytetään mitä Kanarialla on ja tammikuussa ei ikinä ole ollut yli 25C varjossa....

• afsdfsdasadf

haloo urpo

• kierrän kaukaa

kyllä päivällä tarkenee mutta illat ja varsinkin yöt ovat todella viileitä...villasukat ovat parempi pakata laukkuun mukaan...tämän takia en enää vuosiin ole Kanarialla käynnyt sillä maailmassa on paikkoja jos yötkin lämpimimpiä kuin Kanarialla päivät. Muutenkin nämä pienet saaret ovat todella tylsiä...en ymmärrä ihmisiä jotka aina vaan Kanarielle menevät...ka i syynä on se että siellä on euro ja jopa menut omalla kielellä. Kallis lomapaikka jossa on vielä säiden armoilla...voi olla todella kurja loma kun oikein huono tuuri sattuu ja varsinkin helmikuussa...

• kakskytäkolme

Teneriffa on saari ja Atlantti on suuri meri... :)) Näin se vaan on ja nämä faktat yhdessä aiheuttaa sen, että säiden ennustaminen Teneriffalla kuten muillakin Kanariansaarilla on varsin haasteellista.
        Jos hyvä tuuri käy, upeaa auringonpaistetta koko viikko (kuten meillä reissullamme nyt vuodenvaihteessa); jos huono säkä, voi sadella kaksi viikkoa putkeen (kokemusta vuoden 2008 helmikuulta).
        Onneksi Teneriffa on erittäin monipuolinen ja upea saari, jossa ei tarvitse sadepäivänäkään jäädä hotellihuoneeseen murjottamaan. Vikkelästi autovuokraamoon tai valmisretkille, ja toisaalla saattaakin jo aurinko paistaa!!! ;)

• synttärit

Kerrohan mihin niin lämpöiseen pääsee tuollaisella lentomatkalla, että kannattaa viikoksi lähteä. Koululaisten hiihtoloma on nääs vain viikon pituinen.

Aasiaan lähtisin vähintään kahdeksi viikoksi ja siellä on kokemukseni mukaan joulun ja uudenvuoden tietämissä ollut lämmintä myös yöllä.

Tämä loma suuntautuu nyt Kanarialle.

• surkeat kelit
        synttärit kirjoitti:

Kerrohan mihin niin lämpöiseen pääsee tuollaisella lentomatkalla, että kannattaa viikoksi lähteä. Koululaisten hiihtoloma on nääs vain viikon pituinen.

Aasiaan lähtisin vähintään kahdeksi viikoksi ja siellä on kokemukseni mukaan joulun ja uudenvuoden tietämissä ollut lämmintä myös yöllä.

Tämä loma suuntautuu nyt Kanarialle.

Talvilomalla mennään hiihtämään ja sitten vuoden vaihteessa 4 viikoksi Thaimaahan..Kanaria ei enää kiinnosta....

• Toivotaan
        surkeat kelit kirjoitti:

Talvilomalla mennään hiihtämään ja sitten vuoden vaihteessa 4 viikoksi Thaimaahan..Kanaria ei enää kiinnosta....

Voisitko mitenkään yhdistää nuo ja "hiihdellä" siel taivaassa noi molemmat lomat putkeensa,
        olis kaikin puolin paaaljooon mukavampaa.

• synttärit
        surkeat kelit kirjoitti:

Ilman muuta keväällä pohjoisen hangille!

Kunhan Teneriffan reissu on heitetty, niin seuraavat matka jo odottavat. Ei yksi viikon reissu paljon hetkauta, oli ilmat mitä hyvänsä. Hyvä seura on kaiken a ja o.

Thaimaa ja Kanaria eivät kyllä ole ollenkaan verrannollisia keskenään. Molemmissa on jotain hyvää ja jotain huonoa. Hellettä kyllä piisaa Thaimaassa ja meressä viihtyykin pitkään.

Viikon reissulle Kanaria on oikein passeli ja harrasteet valitaan sitten sään ja olosuhteiden mukaan.

• pikkkusisko

Olen huomannut, että netissä ilmoitettavat keskiarvot ovat suhteellisen paljon alle päivittäisten lämpötilojen. Viime vuonna hiihtolomaviikon aikoihin olin Playa de las Americaksessa ja oli juuri sopivan lämmin, varjossa päivittäin vähintään -25 ja pitäähän sitä aina muistaa, että ulkomaan aurinko on yleensä lämpimämpää kuin täällä Suomessa, mahd. tuuli päivisin on yleensä lämmintä ja ilmasto muutenkin erilainen.

Kyllä tarkenee, illoille vaan pitkähihaista ja -lahkeista niin kyllä tarkenee. Altailla ja rannoilla uskoisin viihtyvän oikein hyvin:)

• pikkkusisko

Lisätkseni vielä, niin siis silloin siellä oli normaalia lämpimämpää & mutta kaikesta huolimatta keskiarvoihin ei kamalasti ole luottamista. Sopivan lämmin siellä päivisin kyllä on...

• viileetä on

ainoa ero on että virallinen lämpötila on oikea...ja se sinun havainto on väärä. Näin se on myös suomessa....

• Tollon ope
        viileetä on kirjoitti:

ainoa ero on että virallinen lämpötila on oikea...ja se sinun havainto on väärä. Näin se on myös suomessa....

Virallinen lämpötila mittaa sen virallisen paikan lämpötilaa, ihminen voi mitata ympäristönsä lämpötilan ihan yhtä luotettavasti kuin virallinenkin mittari. Tajuatko? Tajuatko, että lämpötila riippuu paikasta, missä sitä mitataan?

Suomessa kaikki tilastoitavat lämpötilamittaukset tehdään 2m maanpinnasta ja Kanarialla jopa 25m korkeudelta.

• 1+1

Keskiarvoon lasketaan sekä vuorokauden korkein että alin lämpötila eli niin päivän kuumin kuin yön alhaisin. Siksi keskiarvoja ei kannata tuijottaa kun haluaa tietää päivälämpötiloja.

• 1+1 kirjoitti:

Keskiarvoon lasketaan sekä vuorokauden korkein että alin lämpötila eli niin päivän kuumin kuin yön alhaisin. Siksi keskiarvoja ei kannata tuijottaa kun haluaa tietää päivälämpötiloja.

Aurinkomatkat ilmoittaa nettisivuillaan keskimääräisen päivän ylimmän ja yön alimman lämpötilan.

• Elwood B
        blues_brother kirjoitti:

Aurinkomatkat ilmoittaa nettisivuillaan keskimääräisen päivän ylimmän ja yön alimman lämpötilan.

Keskiarvo on kuitenkin aina vain keskiarvo eikä ajankohdan todellinen lämpötila.

• Aneli

Kanariallahan on aina etelä- saarella lämpösempää. Mutta pohjoisen maisemat kauniimmat.

• Höh!

Ei aina! Nytkin on pitemmän aikaa ollut sekä Gran Canarian että Teneriffan pohjoisosissa huomattavasti lämpimämpää kuin etelässä. Eikä myöskään niin tuulista.

• artturi

Olin juuri 8-22.1.2012 Teneriffan Los Cristianosissa. Ensimmäisellä viikolla oli tosi lämmintä johtuen tuulesta joka toi afrikasta lämmintä ilmaa mutta myös hiekka ja muuta pölyä. Toisella viikolla ilma hieman viileni mutta uikkareilla ja sortseilla pärjäsi kyllä kunhan vaan aurinko paistoi.Iltasella saa olla pitkä hihaista ja lahkeista päällä.Toivotan hyvää ja lämmintä lomaa sinne menijöille

• fanabe

Niin kuka se ei uskonut että 8.-15.1 oli tosi lämminta teneriffalla............

• Don Pezrof

Suomalaiset ovat typeriä. Katsovat esim. lämpömittaria mikä on auringonpaisteen alainen. Jos mittari silloin näyttää 32 astetta, niin se ei tosiaankaan tarkoita että ilman lämpö olisi se sama. Ei edes siinä paikassa olevan ilman lämpötila ole silloin 32. Ainoastaan mittarissa olevan paisuntanesteen ja itse mittarin lämpö on sen verran.
      Jos edes sen saisi iskostettua kaikkien pöljien kalloon, niin loppuisi typerä puhuminen lämpötilasta auringossa ja varjossa.
      Kanarialla/Teneriffalla on aina talvella kylmä. Sen takia en koskaan mene sinne joulu-helmikuussa jos haluan pelkästään lämpöä. Jos siihen aikaan on pakko mennä, niin sitten paljon lähemmäksi päiväntasaajaa tai kokonaan eteläiselle pallonpuolelle.

• typerykselle

Taidat siis olla nimestäsi huolimatta suomalainen.

• näinon
        typerykselle kirjoitti:

Taidat siis olla nimestäsi huolimatta suomalainen.

ainakin pitkät kalsarit mukaan 8 viikolla tosi viileetä yöllä alle 10 astetta luvassa.

• joopa joo viisas

No silloin sun kannattaa tosiaan pysyä täällä kotimaassa ja haaveilla vaan espanjan lämmöstä...

• synttärit
        näinon kirjoitti:

ainakin pitkät kalsarit mukaan 8 viikolla tosi viileetä yöllä alle 10 astetta luvassa.

Uskon sen ja lämmintä vaatetta pakataan mukaan. Eihän sitä kotoakaan voi ihan kesävaatteissa matkaan lähdetä. Perillä voi sitten riisua yhden kerros kerrallaan pois.

• tyttösavosta

Olin just kahden viikon "talvilomalla" Suomessa, koko ajan -16 ja enemmän. Eilen Jyväskylässä aamulla -21 ast. Kyllä oli ihana tulla Puertoon ( de la Crúziin ). Ei haitannut, vaikka hiukan tuuli ja lämpötila 20:n paikkeilla.

• Pösilöt junttilasta

Se on HIIHTOloma. Sukset mukaan Teneriffalle. Turhaan marisette lumesta ja pakkasesta.

• pösilölle vastaus

Mikä HIIHTOloma muka? Elä tätä päivää sinäkin . Sillä nimellä mitään lomia ole missään instanssissa. Onko se hiihtoloma silloinkin kun sattuu loma olemaan vaikka vko 16? ;)

• Minna1965

Ei tarkene.Siksi ensi lauantaina kuukaudeksi Pattayalle1

• intopii

Tarkoitat varmaan että Pattijoelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe