Olen lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja aika hurjia tarinoita on kuulunut miltei uusien Fordien ruostumisesta ja vetoakselien rikkoutumisista. Jutut ovat olleet aivan uskomattomia, sillä uudessa autossa ei missään tapauksessa pitäisi olla tällaisia ongelmia.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko näissä asioissa oikeasti perää. Anonyymipalsta ei varmaan ole kaikkein luotettavin tiedonlähde, joten olisiko jollakin jotakin linkkiä, jossa olisi lisävalaistusta asiaan?
Fordilta lienee turha kysellä tietoa asiasta.
Fordin ruoste ja vetoakselit
134
108543
Vastaukset
- Jere
Joo on niissä ollut jonkin verran ongelmia.
Käsittääkseni uusissa ei ole vetoakseli ongelmaa ollut ainakaan siinä mittakaavassa kuin esim -99 Focuksissa. Ja vika on ollut lähinnä 1.6, että 2.0 litraisissa ei niitä ole hirveästi ollut.
Ruostetta on löytynyt ovista ja kontin luukusta. Mennyt kyllä yleensä takuuna vaihtoon. Ongelma ollut ilmeisesti lähinnä Focuksissa.
Sekin täytyy muistaa että aina kun kuulee asiasta niin ovat varmaan saanut omaa väriä juttuun. Esim. olen kuullut että uusi VW Golf olisi ihan susi ja et olisi paljon "tyyppi vikoja". En kyllä jaksa uskoa. - Hohhoijaa
Tällä palstalla yksi tai kaksi mustamaalaajaa on saanut aikaan tämän mielikuvan.
- tärinä
Ei tästä kannata väitellä. Ongelmat on toteennäytetty niin tuulilasi-lehdessä kuin puskuri-ohjelmassa. Oma kokemus on myös tältä keväältä 85000km 2001 TD Mondeo ja vetarit uusiksi kaikki muut murheet pahimpana FORDin suhtautuminen asioiden hoitoon. Alla on siis eka ja vika FORD. Toisaalta kuluttajahan tässä päättää ja siksi kai FORDin myynti on tänä vuonna laskenut n.30%, aikana jolloin muiden merkkien myynti on radikaalisti kasvanut. Että silleen.
- SIKAROMU
ei pidä paikkansa, ongelma on todellinen. Turhaan te Ford miehet täällä uskottelette itsellenne ja toisillenne että ongelmaa ei ole!
En ole eläissäni nähnyt ja kokenut vastaavan laista Paskaa autoa kuten Ford Focus on.
Itse olen entinen Fordin omistaja ja voin sanoa ja todistaa väitteeni noista Fordeista ja niiden ruostumisesta ja vetonivelien rikkoontumisesta yms....
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!! - 178 tkm
SIKAROMU kirjoitti:
ei pidä paikkansa, ongelma on todellinen. Turhaan te Ford miehet täällä uskottelette itsellenne ja toisillenne että ongelmaa ei ole!
En ole eläissäni nähnyt ja kokenut vastaavan laista Paskaa autoa kuten Ford Focus on.
Itse olen entinen Fordin omistaja ja voin sanoa ja todistaa väitteeni noista Fordeista ja niiden ruostumisesta ja vetonivelien rikkoontumisesta yms....
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Mutta kun mittarissa on kohta 180 tkm ja olen tykännyt joka kilsasta. Auto on nyt viisi vuotta vanha. Kolmen vuoden jälkeen on käynyt pari kertaa vuodessa koeajamassa uutuusmallit, mutta vielä ei samassa hintaluokassa ole tullut vastaan parempaa autoa ajaa.
Kittiongelma mulla oli, mutta sekä myyjäliike että maahantuoja hoitivat se todella mallikelpoisesti. Minä en ehtinyt edes kysyä mitään, kun se luvattiin hoitaa heidän piikkinsä. On aivan turha hakkua heitä.
Tuon kittiongelman lisäksi auto on käynyt vain määräaikaishuolloissa. Niissä on tosin vaihettu takapyärän laakerit takuuseen. Kertaakaan ei ole jättänyt tiellä ja moottori on aina lähtenyt laakista käyntiin. Mulla on ollut tätä Focusta ennen Honda ja kaksi VW:tä. Focus on pelannut niistä parhaiten. Kaikki muut ovat jättäneet tielle.
Niin ja alla on alkuperäiset vetonivelet ja akselit. Focukseni on 1,8 farmari diesel.
Odottelen tässä nyt Focus II:n ja 100 kW:n dieselin tuloa. Kävin koeajamssa Volvo V50:n tuolla moottorilla ja kyllähän oli mainio mylly. Oikeastaa tuo V50 oli ensimmäinen auto pitkästä aikaa, johon voisin Focuksen vaihtaa. - Köyhän ei kannata ostaa foc...
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Ruostekorjausten ja vetonivelten lisäksi viimeinen pisara oli kun jakohihnan kiristäjä petti 109000 km jälkeen.Auto on vm 2000 Ambient Wagon(maahantuojan ohjeen mukaan jakohihna vaihdetaan 160000 km) Venttiilit läpi männistä ja kone vaihtoon. Hinta 3000 euroa, josta neuvottelujen jälkeen maahantuoja ja autoliike kyllä vastaavat vielä 2/3 osasta.
1000 e, lomarahat siis kuitenkin menivät focukseen.
1,5 v omistajan riitti ! - jarmo
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Käyhän katsomassa sivut hs.fi ja esim. toyota corollan viat, loppuu muste tulostajasta ennen kuin corollan viat.
- jarmo
On se hyvä auto toi FORD kun se saa näin paljon kateellista panettelua.KUN FORDILLA AJAA EI RIEMULLA RAJAA!!!
- Peku 66
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Sulla on varmaan itellä sikaromu japsi,varo ettei mäntä hyökkää pakoputkesta.Saahan tänne kirjoittaa vaikka mitä paskaa.Niin kuin esim.Sammui johtotähti kävelemään jätkä lähti.
- Kalle
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Oliko hiki kun heräsit?
- """"...
Köyhän ei kannata ostaa foc... kirjoitti:
Ruostekorjausten ja vetonivelten lisäksi viimeinen pisara oli kun jakohihnan kiristäjä petti 109000 km jälkeen.Auto on vm 2000 Ambient Wagon(maahantuojan ohjeen mukaan jakohihna vaihdetaan 160000 km) Venttiilit läpi männistä ja kone vaihtoon. Hinta 3000 euroa, josta neuvottelujen jälkeen maahantuoja ja autoliike kyllä vastaavat vielä 2/3 osasta.
1000 e, lomarahat siis kuitenkin menivät focukseen.
1,5 v omistajan riitti !Kysyin Ford huollosta että hihnan vaihtoväli on 10 vuotta/150000km.Tää on tosi!!!!!!!
- Ford neito
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!Heh pakko kirjoitella viestin jatkoksi kun itsellä kohta 300000tkm ajettu 2001 vm ford mondeo joka on toiminut kuin unelma :) eikä mitään pahaa sanottavaa ole ollut, tosin tuo mondeohan painiikin ihan eri sarjassa kuin focus jota EN TODELLAKAAN pihaani ostaisi, mutta ON SIIS OLEMASSA HYVIÄKIN FORDEJA pitää vain osata valita oikea malli :) Aurinkoista kesää :)
- jööööööööööööööööö
SIKAROMU kirjoitti:
On se jumalauta ku ihmiset puolustelevat tollaista kusettajan maahantuomaa merkkiä, jumalauta et TE FORD IHMISET OLETTE TYHMIÄ!!!!!vastaan tähän vain näin yleisesti. että ei noissa japsi riisikirnuissa oo varmaan ikinä mitään vikaa...ja mikä ihmisiä vaivaa ettekö te tajua et esim. jarruosat,vetonivelet,ja jne..JNE.. OVAT KULUTUS TAVARAA!!!!!!! ei ne missään nyt vittu ikuisuutta kestä.
- silti ford
että Focuksen ovien ja vetonivelten kanssa on ongelmia. Itselläni on jo toinen focus ja siitäkin on vaihdettu 3 ovea, takaluukku ja vetoakselit takuuseen. Koska Ford korvaa ovi-jutut (johtuu tietääkseni viallisesti saumakitistä), ei ole valittamista. Kuvia löytyy:
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs- Varkkuvokus
Focus-01 farkku.Viime viikolla vaihdettu toinen takaovi ja takaluukku. Ruosteessa.Meni takuuseen.Tällä viikolla alkoi ravistaa 5-vaihteella 100km/h nopeudella kiihdytyksessä. Ensi viikolla vaihdetaan vetonivelet.Puolet joutuu maksamaan itse. Ajettu 81650km.
- ford focus sport 2005
Varkkuvokus kirjoitti:
Focus-01 farkku.Viime viikolla vaihdettu toinen takaovi ja takaluukku. Ruosteessa.Meni takuuseen.Tällä viikolla alkoi ravistaa 5-vaihteella 100km/h nopeudella kiihdytyksessä. Ensi viikolla vaihdetaan vetonivelet.Puolet joutuu maksamaan itse. Ajettu 81650km.
ostin viime vuonna vuoden 2005 vuoden fordin ja se on ensimmäinen fordini. kaikki on pelannut vuoden päivät hyvin. Nyt ihan yhtäkkiä auto on alkanut ravistaa kiihdytyksissä, ja tilanteissa kun lisää nopeasti isolla vaihteella nopeutta. alan miehet tsekkasivat tilannetta, sanoivat ettei se heidän mielestään ravista.. toisin sanoo ajoneuvoasentaja. auto on menossa uudelleen pajalle ja ei ole varmaa kuka sen maksaa. Fordin takuu kun ei korvaa kaikkea!
- rapa-ripa
luepa esim. Tuulilasi-lehden nettisivuja ja myös itse lehdessä on käsitelty esim. näitä vetonivelongelmia. Myös Puskuri-ohjelmassa 27.02.04 oli asiaa samasta aiheesta;löytyy myös netistä.
- Mennyt maine...
Ei savua ilman tulta. Suurin osa focusta koskevista ruostumis ja vetonivel ongelmista lienee totta.
Vetonivel ongelmaa on tosiaan käsitelty jo ajankohtaisohjelmisakin telkussa.
Sitä sopii kysyä itseltä miksi uutta focusta myydään tarjoushinnoin. Vaihtoautona focuksesta ei hirveästi saa. Ts. eipä taida olla kovin kysytty auto enää.
Näillä palstoilla kyllä puidaan merkistä riippumatta tiedettyjä vikoja laidasta laitaan. Provoja on loppuviimein aika vähän kirjoituksista, erityisesti mitä tulee focuksen ongelmiin. - Mondeo meni
Aloitetaan vaikka tästä:
http://forum.langzeittest.de/read.php?f=30&i=1767&t=1767
Ei saksankielentaitoiset älkööt vaivautuko! - 176 tkm
Mulla on takana 178 tkm ja viisi vuotta. Alla on alkuperäiset vetoakselit ja -nivelet. Ne näyttävät yhä niin hyviltä että tuskin niihin tuleekaan mitään vikaa.
Kittiongelma mulla sensijaan oli. Ovet maalattiin takuuna kaksi vuotta sitten, eikä niihin senjälkeen ole esiintunyt mitään ongelmaa. Olen pari kertaa vuodessa syynännyt tarkemmin.
Tuo kittivika on muuten vaivannut muitakin autoja esim. Mersuja. Syynä on epäonnistunut kitti.
Kittivikojen lisäsi autoon on vaihdettu takapyörän laakerit. Olen ollut ihan tyytyväinen autoon, joten Focus II on vahvoilla vuoden päästä uudeksi biiliksi. - focus
Minulla on -01 mallin Focus ajettu 91000km ei ole ollut muuta ongelmaa kuin viimekesänä ilmennyt latausjännitteen heittely, laturi vaihdettiin takuuseen.
Olen erittäin tyytyväinen autoon. - vokkus pokkus
Ostin vuonna 2002 uuden fokuksen ja vetonivelet alkoi vuotamaan rasvat pihalle n.15 000 km.ssä
Takaluukku ruostui n.1.5 vuodessa kahvan ford merkin molemmin puolin.
Oli paljon muutakin mutta kun niistä on tällä forumilla turha kirjoittaa kun ei paatuneet voortimiehet niitä usko niin olkoot.
Nyt on alla JÄMÄKKÄ, LAADUKAS HONDA alla, niin ei haittaa, naurattaa helvetisti nämä vastaan tulevat luuseri voortimiehet.
Vaimo muistaa useasti mainita että "taas tulee vastaan surkea voortin romu".- Satusetä
Kuin "jämäkkä, laadukas Honda".
Niin ja ainakin Honda Civic'iin (vai mikä se pieni kinneri on?) on vaihdettu ovia samasta syystä eli se siitä.... - tärinä
naura meille, sillä suurin osa meistäkin vastaanajavista foortisteista on vaihtamassa merkkiä mutta kun rahat ei ihan vielä riitä!!! Pyydän vähän myötätuntoa.
- focus01
Omassa Focuksessa vm 01 sedan vikoja ollut ainakin riittävästi: heti uutena hammastanko rikki, vetarit vaihdettiin 30 tkm ja edelleen tiivistettiin viime talvena, vilkun palauttaja rikki (ei takuuseen, korjaus 136 e), nyt tänään menee korikorjaamoon ja vaihdetaan takuuna kaikki neljä ovea ja KONEPELTI. Digikuvia löytyy tarvittaessa ovista konepellistä epäilijöille. Hyvä puoli on ollut, että takuu on pelannut, kun on jaksanut käyttää merkkihuollossa autoa. Autolla ajettu nyt 45 tkm.
Seuraava auto ei ole ford.- Uskomatonta
Jos mahdollista, niin voitko laittaa jonnekin nettiin noita kuvia. Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaisia vaivoja nuo ovat. Sähköpostiosoitetta tänne ei oikein viitsisi laittaa.
- fordisti
Eihän nämä asiat enään ole ongelmana kun Ford on lanseerannut oviturvan ja vuoden loppuun mennessä tulee vielä akseliturva.
Näissä turvissa saa siis maksamalla 250€ vuodessa aina kerran vuodessa uudet ovet ja vetonivelet, tämä turva on tarkoitettu autoihin joiden takuut ovat ummessa.- Uskomatonta
Pahoittelen epäuskoisuuttani, mutta en erota onko tämä vitsi vaiko tosiasia. Löytyykö jostakin lisätietoja tästä aiheesta?
- tärinä
maksaa 250e/v kun normaaliautossa näitä asioita ei tarvitse edes miettiä?
- ahaa
koska Focuksessa on 12 v koritakuu, koskee
mainitsemasi oviturva esim. yli 12 v vanhoja
Focuksia, joita varmaan teiltäpäin löytynee?
Vai keksitkö itse tämän oivan bisneksen? - Kippari-Kalle
ahaa kirjoitti:
Vai keksitkö itse tämän oivan bisneksen?Ovitakuu on vitsi, eihän tuollaista voi olla olemassa.
Autossahan on jo koritakuu ,joka tasan tarkkaan kattaa nuo vauriot ilman lisämaksuja.
Tämä vaatii tietysti ne pakolliset tarkastukset, jotta koritakuu pysyy voimassa.
Lakimiehet asialle, jos ei maksa takuu.
Minulla ei ole Fordia ( ollut joskus), mutta jos minulle tultaisiin nykyisen merkkini liikkeessä ehdottelemaan tuollaisia, vetäisisin suomeksi sanottuna vitsiniekkaa turpaan. - @@@@@@@
ahaa kirjoitti:
Vai keksitkö itse tämän oivan bisneksen?koskeeko koritakuu takakonttia??????
- Focus
Tämä kyseinen ovien ruostuminen ja vetonivel ongelmat eivät ainostaan ole meidän suomalaisten ongelma. Samaa vikaa esiintyy niin saksan kuin englannin autoissa. Niissä vaan ei tehdä asiasta niin suurta ongelmaa kuin täällä. Esim englantilaisella focus sivulla mainitaan focksen heikkoukista ruostuvista ovista ja vetareista..Toteavat vain että takuuseen menee myös vanhemmissa autoissa. En sitten tiedä miten korjaamot suhtautuvat asiaan erilailla kuin täällä meillä. Ilmeisesti paremmin kun purnausta ei synny..Täällä suomessa ehkä myös sen takia että auton oikea hinta on kaukana siitä mitä täällä joutuu autosta maksamaan. Eihän nämä focukset maksa parin vuoden ikäisinä kuin osan suomen vastaavasta hinnasta.
Täällä suomessa puolestaan ei puhuta mitään "parempien" autojen ongelmista. Harva tietää kuinka "hyvä" esim uusi mersu on. Laatu laskenut kuin lehmän häntä vuosien mittaan. Saksassa takaisinkutsuista saa lukea melekin jokaisesta autolehdestä. Koskahan suomalaiset automyyjät/maahantuojat pääsevät tälle tasolle ja myöntävät autoissa olevat viat. Ehkä elämä auton kanssa olisi sen jälkeen helpompaa.
Itselläni myös focukseen (-00 2.0) vaihdettu vetonivelet 35tkm kohdalla ja muita ongelmia ollut matkan varrella. Takuu ja korjaukset toimineet ilman mitään mukinoita ja olen maksanut vain määräaikaishuolloista. Lisäkatteen kyllä otin alusta asti. Nyt elokuussa auto menossa ovien vaihtoon. Kaksi ovea, takaluukku sekä konepelti. En alussa uskonut että autossani olisi ruostetta muualla kuin takaluukussa missä se oli silmin havaittavsissa.- Luuvalo
Ehkä pointti tosiaan onkin siinä, että noille paremmille autoille tulee se takaisinkutsu ja omistajalle annetaan usein kelvollinen sijaisauto alle pidemmän korjauksen ajaksi, eli mahdollisimman pieni vaiva asiasta. Passatin etupääprobleemat ja Mersun ruostumisongelmat hoidetaan käsittääkseni pitkälti maahantuojan ja tehtaan toimesta, kun Fordilla asialle ei tehdä juuri mitään?
Ei ihme, että Mondeota ja Focusta myydään nyt jo erikoistarjouksessa ja siitä huolimatta myynti putoaa kokoajan, kun kyseessä on tällainen pommi.
Onko kukaan saanut Fordilta ongelmien johdosta takaisinkutsua korjaukseen, saati edes tarkastukseen? - Tepa
Luuvalo kirjoitti:
Ehkä pointti tosiaan onkin siinä, että noille paremmille autoille tulee se takaisinkutsu ja omistajalle annetaan usein kelvollinen sijaisauto alle pidemmän korjauksen ajaksi, eli mahdollisimman pieni vaiva asiasta. Passatin etupääprobleemat ja Mersun ruostumisongelmat hoidetaan käsittääkseni pitkälti maahantuojan ja tehtaan toimesta, kun Fordilla asialle ei tehdä juuri mitään?
Ei ihme, että Mondeota ja Focusta myydään nyt jo erikoistarjouksessa ja siitä huolimatta myynti putoaa kokoajan, kun kyseessä on tällainen pommi.
Onko kukaan saanut Fordilta ongelmien johdosta takaisinkutsua korjaukseen, saati edes tarkastukseen?Fordin tapa hoitaa nämä viat on onnetonta. Olisin itse tyytyväinen jos autoni ovien ruostevika olisi korjattu fiksusti mutta ei: Auto oli ensinnäkin sovitun viikon sijasta melkein kaksi viikkoa remontissa ja lopputulos surkea! Nyt auto menee uudestaan maalaukseen!! Sijaisautoa ei tarvinnut ekaksi viikoksi mutta toisella viikolla tarvitsin: Naama vääränä tuttu automyyjä antoi kamalan ihmettelemisen jälkeen auton tilalle - tosin siinäkin yritti ekaksi tarjota jotain vanhaa Ooppelia, mutta kun se ei kelvannut niin sitten sain esittelyauton! Ja selityksinä on että emme me sitä autoa täällä ole tehneet jne jne. Näistä loistavista asiakaspalvelun helmistä kyllä tulee vääjäämättä minulle eli heidän asiakkaalle sellainen olo että mitä vähemmän siellä täytyy asioida niin sen parempi!
- Focus
Luuvalo kirjoitti:
Onko kukaan saanut Fordilta ongelmien johdosta takaisinkutsua korjaukseen, saati edes tarkastukseen?Mersupalstalta tälläinen aihe. Linkki tosin on ruotsisksi. Ei mersullakaan mene kovin hyvin asiakaspalvelun kanssa. Eli samassa veneessä olemme kaikki autoilijat:)
http://www.vibilagare.se/kronika.asp?guid=BDC39187-4003-4D64-9B95-C8D3B0F9B958
Tässä aiheen pääkohdat käännettynä, lainattu suoraan mersupalstalta:
-Mersulla pahoja ruosteongelmia jotka uhkaavat maksamaan tehtaalle paljon €€€€€
-Mersulla paniikkitilanne, pelkästään Saksassa 1.5 milj autoja voi kärsiä sellaisista ruostevaurioista että tehtaan on korjattava ne takuun piirissä, Ruotsissa yli 25000
- Mersulla voi olla näköpiirissään kruunuissa usean mijardin luokan kustannuksia -> jopa Mersun tulevaisuus uhattuna .......
- Mersu ei kunnioita antamansa 30 v ruostumistakuuta eikä myöskään asiakkaitaan
- Mersu yrittää pimittää ongelmat jotta eivät joutuisi korjamaan asiakkaidensa autoja
- Mersu ei ole oppinut yhtään mitään läksyä A-sarjan kohdanneista ongelmista
Ps. Omassa focuksessa vaihdetaan ovet kokonaan uusiin eikä korjata vanhoja ruostumisen takia. Ilmeisesti tässäkin on eri menettelytapoja ford-liikkeiden välillä. - kallunpoek
Luuvalo kirjoitti:
Onko kukaan saanut Fordilta ongelmien johdosta takaisinkutsua korjaukseen, saati edes tarkastukseen?hiukampaljo, ku mää juhannusta ennen ostin -99 Vokuksen 2.0. Senpä takia mä tänne palstalle eksyinki kun etsein Vokuksesta kertovia artikkeleita. Että lähes uudessa autossa voi olla 10-15 vuotiaan auton vikoja. Jos sa**na mun Vokuksesta alkaa näkyyn noita oireita niin: A) Vedän eka serkkulikan äijää kuokkaan, kun on kehunu Voortteja. B) Vedän naapuria kuokkaaan kun se ei tarpeeksi ponnekkaasti koittanut mua käännyttää Mitsun kannalle C)? Mitä v****a mää sitte teen?
- Onneksi ei ole foordia
kallunpoek kirjoitti:
hiukampaljo, ku mää juhannusta ennen ostin -99 Vokuksen 2.0. Senpä takia mä tänne palstalle eksyinki kun etsein Vokuksesta kertovia artikkeleita. Että lähes uudessa autossa voi olla 10-15 vuotiaan auton vikoja. Jos sa**na mun Vokuksesta alkaa näkyyn noita oireita niin: A) Vedän eka serkkulikan äijää kuokkaan, kun on kehunu Voortteja. B) Vedän naapuria kuokkaaan kun se ei tarpeeksi ponnekkaasti koittanut mua käännyttää Mitsun kannalle C)? Mitä v****a mää sitte teen?
Huonolla autolla ajaa usein helposti vuodenkin, jos on takuut voimassa. Sitten vaan vaihtoon, vaikka onhan se rasittavaa taas aloittaa autonhankintaruljanssi alusta.
Mutta minkäs teet. - Escomies
kallunpoek kirjoitti:
hiukampaljo, ku mää juhannusta ennen ostin -99 Vokuksen 2.0. Senpä takia mä tänne palstalle eksyinki kun etsein Vokuksesta kertovia artikkeleita. Että lähes uudessa autossa voi olla 10-15 vuotiaan auton vikoja. Jos sa**na mun Vokuksesta alkaa näkyyn noita oireita niin: A) Vedän eka serkkulikan äijää kuokkaan, kun on kehunu Voortteja. B) Vedän naapuria kuokkaaan kun se ei tarpeeksi ponnekkaasti koittanut mua käännyttää Mitsun kannalle C)? Mitä v****a mää sitte teen?
Revitelkääs hieman vähemmän asfaltilla niin alkaa vetaritkin kestää ja massaa ovien helmoihin niin ei ruostu,turhaa vikisemistä jos ei tee itse mitään kun kädettömiä olette,mulla 23v vanha Esortti ja ei ole mätä nyt alkaa hieman vetari välkiks tuntuu mittarissakin kun JO 159000km että sillee "pojat"
- Jambe
Näitä ongelmia on näillä sivuilla paisuteltu ja väitetty Fordin nykylaatua aivan surkeaksi. Olen omaan -01 Mondeooni tyytyväinen. Siinä on ovien
alareunojen saumat korjattu takuuna erittäin siististi ennen kuin mitään ruosteongelmia
on tullut. Vetonivelien suojakumien kiinnitykset uusittiin ja ja saumat liimattiin 80 tkm huollossa varmuuden vuoksi. Muuten ei ole tarvinnut tehdä mitään normaalihuoltojen lisäksi.
Ford on kuitenkin epäonnistunut jälkimarkkinoinnissaan sillä näihin ovensauma- ja vetonivelongelmiin olisi kannattanut kiinnittää
erityistä huomiota ja hoitaa ne vähin äänin normaalien huoltojen yhteydessä.- Arvuuttaja
Rehellinen vastaus kertoo paljon:
Jos olisi autoa ostaessasi tiennyt sen, minkä nyt, niin päätyisitkö edelleen Fordiin? - Jambe
Arvuuttaja kirjoitti:
Jos olisi autoa ostaessasi tiennyt sen, minkä nyt, niin päätyisitkö edelleen Fordiin?Vaikea sanoa. Saattaisi tieto mahdollisista riskeistä vaikuttaa ostopäätökseen. Tosin onhan
niitä ongelmia muillakin merkeillä... Mondeo on
kuitenkin ajettavuudeltaan ja tiloiltaan erinomainen kulkuneuvo. - Heimo
Arvuuttaja kirjoitti:
Jos olisi autoa ostaessasi tiennyt sen, minkä nyt, niin päätyisitkö edelleen Fordiin?päätyäkin. Auto on hyvä ajaa ja sutkoht kivan näköinen. Ja kun tyyppiviat ovat tiedossa, niihin pystyy reakoimaan nopeasti. Tunnen monta vannoutunutta citikka fania jotka ovat pitäytyneet merkissä vaikka siinäkin on ollut vikoja vaikka muille jakaa. Se vasta on pioneerihenkeä.
- MSP
Joo..Totta on!! Paska mikä paska, nyt sen uskon itsekkin vaikka pitkään pidin fordistani..Vetarit vaihdettu ja kaksi ovea vaihtoon ruosteen takia..Ei vm-99 autossa saa moisia juttuja olla. Seuraavaksi vw leiriin??
- auta
Mitä.... VW leiriinkö, mitä luulet sillä voittavasi, VW laatu tippunu siinä kuin muidenkin saksalaisten...vaihda autonvalmistus maata, siinä ratkaisu.
- mace
auta kirjoitti:
Mitä.... VW leiriinkö, mitä luulet sillä voittavasi, VW laatu tippunu siinä kuin muidenkin saksalaisten...vaihda autonvalmistus maata, siinä ratkaisu.
Auton vaihto edessä ja joku pitäis keksiä.
Missähän auto vois olla valmistettu jos seuraavat laskee pois pelistä:
Ei suurvaltavalmiste (ei nykyisestä ei entisestä)
Ei janapialaisia, koska ennemmin syön matoja.
Ei ranskalaista, niistä tehdään köyhiä ritareita.
Ei italialaista, spagetti spagettina.
Mitä jää? - Heimo
huolto on kyllä mun tapauksessa käsitellyt takuuasiat hyvin asiallisesti ja turhia kiihkoilematta. Mielestäni hyvää palvelua saa kun esittää asiansa rauhallisesti vaikka kuinka v....aa . Ihmisiähän nekin huollon tyypit ovat ja "metsä vastaa samoin kuin sinne huudetaan".
- sananlaskut
mace kirjoitti:
Auton vaihto edessä ja joku pitäis keksiä.
Missähän auto vois olla valmistettu jos seuraavat laskee pois pelistä:
Ei suurvaltavalmiste (ei nykyisestä ei entisestä)
Ei janapialaisia, koska ennemmin syön matoja.
Ei ranskalaista, niistä tehdään köyhiä ritareita.
Ei italialaista, spagetti spagettina.
Mitä jää?Pitäiskö noi tyhmät "fraasit" unohtaa....? Niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa....
- mace
sananlaskut kirjoitti:
Pitäiskö noi tyhmät "fraasit" unohtaa....? Niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa....
Fraasi tai ei, mutta mitään noista en itselleni halua. Nyt alla eka ja viimeinen opel, tekniikassa ei vikaa mutta se kori..
Fordeja nähnyt liikaa työni puolesta. Ja mitään eksoottista ei liene fiksua hankkia?
Ei sellaista nykyautoa olekaan missä ei olisi jotain "tyyppivikaa" tai "lastentautia".
Hauskinta on se että niitä samoja vikoja on vw-ford-mersedes merkeissä. - Jep
mace kirjoitti:
Fraasi tai ei, mutta mitään noista en itselleni halua. Nyt alla eka ja viimeinen opel, tekniikassa ei vikaa mutta se kori..
Fordeja nähnyt liikaa työni puolesta. Ja mitään eksoottista ei liene fiksua hankkia?
Ei sellaista nykyautoa olekaan missä ei olisi jotain "tyyppivikaa" tai "lastentautia".
Hauskinta on se että niitä samoja vikoja on vw-ford-mersedes merkeissä.Ota Volvo se ei ainakaan sovi edellä mainitsemiisi fraaseihin. Niin tai olihan se suurvalta keskiajalla mutta eikös siitä ole jo aikaa riittävästi.
- kuitenkin
mace kirjoitti:
Hauskinta on se että niitä samoja vikoja on vw-ford-mersedes merkeissä.Niin, näyttää nyt kuitenkin siltä, että esim. Ranskalaisten autojen laatu on viime aikoina parantunut vähintään samassa suhteessa kuin saksalaisten laskenut, eipä ole esim. nyky- renuissa ruoste-ongelmia, eikä muutakaan ongelmaa.
Samalla saa hyvät ajo-ominaisuudet. - Vortsonni
menossa focus ovien ja takaluukun vaihtoon. Saankohan sijaisauton siksi aikaa?
- Reanult R19 10/94
kuitenkin kirjoitti:
Niin, näyttää nyt kuitenkin siltä, että esim. Ranskalaisten autojen laatu on viime aikoina parantunut vähintään samassa suhteessa kuin saksalaisten laskenut, eipä ole esim. nyky- renuissa ruoste-ongelmia, eikä muutakaan ongelmaa.
Samalla saa hyvät ajo-ominaisuudet.10 vuotta vanha Renu 19, ajettu 182 000, ei ruostetta. Tyyppivikana etupyörän laakerit, kestävät 50 - 90 000.
- työ volkkari
TYÖ AUTONANI ON GOLF PLUSSA NOLLA SEISKA JA VAIHDE LOOTA MENI VAIHTOON KUN OLI TAULUSSA SEITTEMÄN TUHATTA KILSAA JOTEN SE SIITÄ LADUSTA!!!!! KAIKISSA AUTOISSA ON VIKOJA
- Hannu
Itse kävin paikallisessa varaosaliikkeessä (ad) hakemassa varaosaa (alapallo Focus).
Vara osamyyjä totesi että näitä meillä riittää. ja sanoi että seinän takana olevassa heidän omassa korjaamossa on jo kolmas Mondeo peräkkäin samana päivänä ja samat viat, eli pyörän laakeri ja alapallo. - foortisti
Itselläni focus 1.6 farmari -99.
olen erittäin tyytyväinen,ei mitään vikaa / ongelmaa.- Pena
Kas, kas...Yksi humoristikin on liikkeellä.....vai ei mitään vikaa/ongelmaa... :-)
- feikki heikki
taas noita idiootteja, toi sun vuosimallis ob jo sitä luokkaa et siitä laukee kaikki mahdollinen.
TAAS YX IDIOOTTI FORD MIÄS!!!
- Pasi
Totta on,Focuksissa ja Mondeoissa vaihdettu takuuseen vetoakseleita.Vetoakselin suojakumien lemmarit heikot.pääsevät irtoamaan ja rasvat tulee nivelestä ulos.Sotkee mm.auton kylkeä.Tämä faktaa,mm sisaren perheen vuoden vanhaan Fokukseen molemmat veto akselit vaihdettu 20.000 tuhannessa.No kaikki autot muuttuvat Fordeiksi vanhetessaan.
- Hetikö
Hetikö oli akselit palasina. Eikö riittäny pelkkien murroksien vaihto? Kai se nyt jotain oiretta jo nivelistä antaa ennen ku on ite akselit vaihtokunnossa. En usko tuota, että suoraan akselit uusiksi!
- jape
Hetikö kirjoitti:
Hetikö oli akselit palasina. Eikö riittäny pelkkien murroksien vaihto? Kai se nyt jotain oiretta jo nivelistä antaa ennen ku on ite akselit vaihtokunnossa. En usko tuota, että suoraan akselit uusiksi!
No kun niitä sisempiä niveliä ei saa erikseen, vaan pitää uusia koko akseli.
- Mondeo stw -98/99
Minulla oli Mondeo 2.0 GLX farkku pari vuotta (34 tkm -> 92 tkm). Sinä aikana maalattiin mm. takaluukku. Se oli ruosteessa kahvan alta. Etupään roiskeläppien alta maalattiin myös sillä ne oli asennettu niin että läpän terävä reuna oli kalvanut maalin kokonaan pois. Itse kustannin maalauksen. Autoliikkeen mukaan takuu oli loppu.
Sinä aikana vaihdettiin vetonivel 45 tkm ja etupään laakeri 90 tkm. Korjaukset menivät myös omaan piikkiin.
Vaihdoin auton pois sillä em. viat eivät mielestäni saa tulla vielä noilla kilometreillä.
Jokohan foortilla on laadukkaammat vetarit vai vieläkö asiakas maksaa heidän laadun puutteet? - Fordisti
Asia on aivan totta. Kaverini auto on nyt pajalla. Hänen Focus farmaristaan vaihdetaan kaikki ovet...ruostuneet puhki. Auto on sm. 2001, vetoakseli on jo vaihdettu aikaisemmin. Toisen tuttavani Fordista on myös vaihdettu ovet ja korjattu vetoakseli.
- Huolestunut
Tämä keskustelu on roikkunut niin monta päivää tuolla luetuimpien listalla, että Ford -myyjät tuskin kiittelevät näitä kirjoituksia.
Jälleenmyyntiarvot ja Fordin maine kärsii, kun tällaisia asioita puidaan keskustelupalstoilla.
Älkää hyvät ihmiset kirjoittako ongelmista, jos aiotte saada autonne vielä joskus kaupaksi. Tällaisista asioista kirjoittaminen saa auton todella huonoon valoon!- Halpaheikki
No tässähän on todellinen kommentti!
Oletko ostanut fordisi velkarahalla ja nyt jutut alkaa polttaa kukkaroa? - Autokauppias
Kas vaan tänne on eksynyt huolestunut autokauppias, no niin sitä pitääkin olla huolissaan kun paskaa myy, myisit parempaa tavaraa niin ei ottaisi päähän. Aikoinaan kävin vuona 1969 englantilaisten tuotiautojen messuilla Helsingissä, ihmiset availivat ovia ja paiskoivat niitä kiinni, alkoivat tiivisteet roikkua muutaman kerran jälkeen. Sanoin silloiselle Fordin päälikölle sielä, että helvetti olisitte liimanneet noi tiivisteet kiinni, kuka tommosta paskaa ostaa. Sehän on niin että aikoinaan Suomessa sokeat teki luutia ja edelleen Englannissa sokeat tekee valxvaivoja.
- Voccus
Hyvä vain, että joku nostaa kissan pöydälle.
Ja hyvä, että muualtakin Euroopasta alkaa kuulua samaa laulua...
Ehkäpä viimeinkin Fordilla ottavat opikseen ja saavat tehtyä tarvittavat parannukset seuraaviin malleihin... - jarmo
Autokauppias kirjoitti:
Kas vaan tänne on eksynyt huolestunut autokauppias, no niin sitä pitääkin olla huolissaan kun paskaa myy, myisit parempaa tavaraa niin ei ottaisi päähän. Aikoinaan kävin vuona 1969 englantilaisten tuotiautojen messuilla Helsingissä, ihmiset availivat ovia ja paiskoivat niitä kiinni, alkoivat tiivisteet roikkua muutaman kerran jälkeen. Sanoin silloiselle Fordin päälikölle sielä, että helvetti olisitte liimanneet noi tiivisteet kiinni, kuka tommosta paskaa ostaa. Sehän on niin että aikoinaan Suomessa sokeat teki luutia ja edelleen Englannissa sokeat tekee valxvaivoja.
On se kumma kun ford on tehnyt autoja yli 100 vuotta,ja jos nyt joissakin uusissa on vikoja niin leimataan koko tuotanto.Ford oli ensimmäinen auto liukuhihnalta ja muut ovat vain kopioita,sitä vain ei tajua peruskoulupohjalta.Aijon silti ostaa vm 99 Focuksen ja testaan onko niitä vikoja niin paljon.Fordilla 23 vuotta eikä suotta.
- Ruosteessa?
Kannattaisko ostaa tollanen volkkari:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=568&posting=22000000003873575 - jeah täh
kaikissa automerkeissä on tälläistä... jokaisessa omia vikoja.. niistä kannattaa tiedottaa eteenpäin yhtiölle.. jotta ne voisi korjata tulevissa autoissa.. Osasyy näihin on se.. että teollisuutta siirretään maihin jossa on alemman kustannukset.. mutta sielä ei pakosti ole sitä samaa ammattitaitoa kun niissä maissa joissa on tehty hommaa jo kauan.. Esim niiden huonojen vetoakselien tuotanto maa oli muistaakseni jossain etelä-amerikassa.. kaipa se asia on nyt muutettu ja nykyään ne on parempia.. ja eroa on muutenkin.. esim saksassa valmistetut autot kestää paremmin kun englannissa.. asiasta on kokemusta..
- DROF
Hei.
mulla on laina auto jo kolmatta viikkoa,kun
oma meni takuukorjaukseen ovista.siihen oli
vaihdettu vetarit 35.000 km. v-2001.Nyt km on
43.350 km.Auto 1,8 ghia sedan -4d met.viin.pun.
Laina-auto 1,6 ghia hb pun.107.780 km.Ovet maalattu mutta olivat unohtaneet maalata takaluukunikkunan alareunan joka oli alkanut ruostuu komeasti siitä taitoksesta 17 cm. matkalta.- Tenu
Kyselin maahantuojalta että mitä tekevät asian hyväksi kun vetoakselit on menneet 80 000km jälkeen. Rupesivat vaan jankuttamaan että kyllä Gönholmillakin vetoakseli menee jo muutaman kilometrin jälkeen että ei siinä voi olla valmistusvikaa. Sanoivat että maahantuojalla on vain vuoden takuu että ei näitä vetoakseliongelmia ole ollut. Ei vastata mistään. -Palvelu on se joka kannattaa-
- ford omistaja
Mul on tollainen focus farmari ghia 1,6 -01 vuosimallia oleva fordi. ja siihen vaihdettu kaikki ovet. vetoakselit vaihdettu 2x kertaan.
kakksi kertaa siitä on hävinny sähköt. just äsken siitä hajosi BLACK boxi. eli sillee siinähän niitä vikoja on huom. 150 000km näyttää matkamittari.
PS: En osta enää ikinä tollasta paskaa, on meinaa maailman huonoin auto mitä mulla on ikinä ollu. - Lasu
ford omistaja kirjoitti:
Mul on tollainen focus farmari ghia 1,6 -01 vuosimallia oleva fordi. ja siihen vaihdettu kaikki ovet. vetoakselit vaihdettu 2x kertaan.
kakksi kertaa siitä on hävinny sähköt. just äsken siitä hajosi BLACK boxi. eli sillee siinähän niitä vikoja on huom. 150 000km näyttää matkamittari.
PS: En osta enää ikinä tollasta paskaa, on meinaa maailman huonoin auto mitä mulla on ikinä ollu.Jess.. minullakin ollut yksi ja tasan tarkkaan toista ei tule ikinä olemaan!
- mies
Hassua puhetta täällä. Olen tyytyväinen Blue Oval Bozo elikkä Ford mies. Ny alla 4.s Ford Ja kaikkiin entisiin, kuten nykyiseenkin olen tyytyväinen. Joskus hairahduin volkkariin (Passat Variant), siittä levis kone moottoritielle. Huono laite. Jeep Cherokeesta leipo venttiilikoneisto lapin lomareissulla 1100 km päästä kotua. Huono laite. Chevy farmista leipo kone moottoritielle. Huono laite. Fordit on aina toiminu. Yksikään ford ei ole jättäny tielle. Joten pojat kirjootelkaa satujanne jonnekin jippii forumin manga sivuille tahi jotain... Tiesitteko että kun Fordista aika jättää niin siittä tehään Ooppeli.
- nuo muut autosi
niin tuskin nua sun letukkas ja jeepit ja volkkarit on ollut vm-98 tai uudempia!!! ääliö!!
kai ny jostain 20v. vanhasta pommista laukee kone vaikka 5km ajon jälkeen!!
tässä on nyt käsitrlty melko uusien fordien paskuutta, ei minkään välikoppa eskorttien!!
meillä 98 mondeo farkku joka on aivan täys vikoja! eikä varmasti johdu huollon puutteesta. toiset vetoakselit menossa, peräluukku mätä, jarrulevyt vaihdettu 4 kertaa eteen, etuovien alareunasta edestä maalit lähteneet pois n. 20x5cm matkalta, moottorin kumityynyt vaihdettu, ym ym ym!!! ostimme auton v. 2002 ja silloin oli ajettu vasta 85 tkm, nyt 130tkm! heti vaihtuu kun joku ostaa tän paskan!
mutta myydessä kyllä kehun maasta taivaaseen!!
löytyy nettiautosta....
id:tä en kyllä laita :)
osta pois - Kirjottelua
nuo muut autosi kirjoitti:
niin tuskin nua sun letukkas ja jeepit ja volkkarit on ollut vm-98 tai uudempia!!! ääliö!!
tässä on nyt käsitrlty melko uusien fordien paskuutta, ei minkään välikoppa eskorttien!!
meillä 98 mondeo farkku joka on aivan täys vikoja! eikä varmasti johdu huollon puutteesta. toiset vetoakselit menossa, peräluukku mätä, jarrulevyt vaihdettu 4 kertaa eteen, etuovien alareunasta edestä maalit lähteneet pois n. 20x5cm matkalta, moottorin kumityynyt vaihdettu, ym ym ym!!! ostimme auton v. 2002 ja silloin oli ajettu vasta 85 tkm, nyt 130tkm! heti vaihtuu kun joku ostaa tän paskan!
löytyy nettiautosta....
osta poisOffaria: On se hienoa, että aikuiset ihmiset osaa haukkua toisiaan foorumeilla, jossa mielipiteitä pitäis kirjoitella aiheesta, ei ihmisistä...
Mulla on ollut ´99 Focus nyt pari vuotta ja kilsoja kertynyt noiden aikana n. 80000. Jakopään hihnan lisäksi ei ole tarvinnu juuri perushuoltoa enempää.
Ruostetta ei oo ollut, mutta pesen auton vähintään kahden viikon välein. Vetarit hieman jurnuttaa, mutta Lahti-Helsinki moottoritietä kun pääasiassa ajelen, ei haittaa.
Aiempi auto oli ´90 Corolla. Siihen verrattuna on ihan ok auto. - ei merkki fanaatikko
Kirjottelua kirjoitti:
Offaria: On se hienoa, että aikuiset ihmiset osaa haukkua toisiaan foorumeilla, jossa mielipiteitä pitäis kirjoitella aiheesta, ei ihmisistä...
Mulla on ollut ´99 Focus nyt pari vuotta ja kilsoja kertynyt noiden aikana n. 80000. Jakopään hihnan lisäksi ei ole tarvinnu juuri perushuoltoa enempää.
Ruostetta ei oo ollut, mutta pesen auton vähintään kahden viikon välein. Vetarit hieman jurnuttaa, mutta Lahti-Helsinki moottoritietä kun pääasiassa ajelen, ei haittaa.
Aiempi auto oli ´90 Corolla. Siihen verrattuna on ihan ok auto.Nän on kyllä se focus toimii siinä mssä ne muutkin merkit. Tää foorumi on vaan sellaista propagandaa. Itselläni on focus 2002 ajettu 120tkm ja ei murheita ole ollut kun takaluukun saumakitti vika jonka merkkiliike hoiteli hienosti takuun piikkiin niin kuin asia kuluukin. Lisäksi sain sijaisauton käyttööni remontin ajaksi veloituksetta.
- Lasu
Esimerkiksi:
Tositarina eräästä kulkuneuvosta
Metallinruskea Ford ostettu yksityiseltä Dragsfjärdistä, hintapyyntö 17000 Fim, maksettu 15000 Fim. Ajokilometrit 130000.
1. Viikon kuluttua mittarivalot pimenivät. Korjattu itse juottamalla polttimot kiinni pohjaan. Pohjamateriaali kelvotonta, polttimojen pohjat sulaneet.
2. Takapyörien laakerit pitivät ääntä, vaihdettu.
3. Lämmityslaitteen käyttökytkin vioittui. Uusi olisi maksanut 170 Fim. Korjattu itse ohituskytkimellä.
4. Vaihdekeppi hervoton. Uusittu palautuskumi.
5. Havaittu lämmityslaitteen kennon vuoto. Korjattu itse juottamalla.
6. Seisontajarrun vaijeri jumittui. Ostettu ja asennettu.
7. Kuului voimakasta jurinaa alustasta, syynä vioittuneet kardaaniakselin laakerit. Kunnostettu ja tasapainotettu Turussa, Tammerdiesel. Hinta 1100 Fim.
8. Kuljettajan penkistä tuli jousi läpi ja rikkoi housut. Haettu toinen penkki Karkkilan autopurkaamosta ja asennettu.
9. Ajossa auto alkoi loikertamaan tavallista enemmän. Kuljettajan puoleinen etupyörä yhtäkkiä ihan vinossa. Pyöränlaakeri hajonnut. Hinauslavetilla korjaamoon, vaihdettiin molempiin etupyöriin laakerit.
10. Havaittiin, että jokin roikkui auton alla. Polttoainetankin kiinnityshenkari poikki. Irroitettu molemmat, jolloin havaittu polttoainetankin vuoto päälipuolelta. Syynä puolen sentin rako tankin ja pohjapeltin välissä, täynnä kuraa. Henkarit tehty itse vahvemmasta aineesta ja polttoainetankin korjaus juottamalla. Parin päivän homma.
11. Moottorin öljynkulutus suurehko, noin 3l/1000 km. Ei vielä toimenpiteitä.
12. Pakoputki katkesi keskeltä. Uusittu. Ei keskikiinnitystä, joka estäisi pakoputken putoamisen ajossa.
13. Sammui ajettaessa vesilätäkköön. Sytytyspuola sijoitettu jäähdyttimen viereen, josta syystä kastui. On siis vältettävä sateella ajoa.
14. Takasillan kumihelat vaihdettu, syynä huono suuntavakavuus. Huollon hinta noin 1000 Fim.
15. Vaihdettu iskunvaimentimet taakse.
16. Matkalla Turussa, Aninkaisten mäen liikennevaloissa kuljettajan puoleinen takajarru jumittui. Hinausautolla huoltoon, vaihdettu uudet takajarrurummut ja –palat.
17. Hankittu uudet renkaat, Vaihdon yhteydessä havaittu, että helmakoteloiden kumitulpat irti molemmilta puolilta. Korjaamolle, kaivettu monta litraa märkää hiekkaa koteloista. Kotelot kuivattiin ja suojattiin.Asennettu uudet kumitulpat.
18. Katsastuksessa havaittu hammastangon kumihelan väljyys. Korjattu merkkihuollossa.
19. Lähtö lomareissulle pohjoiseen. Kosken T.L. keskustassa vaihdekeppi irtosi. Paikallinen huoltomies lupasi hoitaa asian. Ilmeni, että vaihdelaatikon puolelta vaihdekepin kiinnitysmutterin kierteet sökönä. Huoltomies teki oman kiinnitysvirityksen, apupeltin, joka pultattiin peltiruuveilla vaihdelaatikon runkoon. Oli kuulemma tehnyt näitä aiemminkin. Lähtö siirtyi seuraavaan päivään.
20. Muoniossa öljynpainevalo syttyi. Oli öljyä mukana. Havaittiin öljykellon vuotavan runsaasti. Tilattu linja-autokyydillä Muonion Shellistä uusi. Asennettu baari Ropin Pirtin pihalla.
21. Matkalla Norkappiin huomattin kytkimen luistavan. Käännyttiin takaisin kotiinpäin.
22. Ajelu muuttui varovaisemmaksi. Yövyttiin kaksi yötä. 20km päästä kotikulmilta vaihdelaatikko hajosi, jäi kolmonen päälle. Sillä köröteltiin kotiin. Korjattiin vaihdelaatikko, uusittiin kytkinlevy sekä kampiakselin huulitiiviste vaihdettiin, koska vuoti öljyä kytkimeen.
23. Rattilukko meni ajossa päälle. Syynä kulunut virtalukko. Salon Lukko ja Helahoidossa tunsivat ongelman. Korjattu teettämällä leveämpi avain.
24. Havaittu jäähdyttimen vuoto. Korjattu itse juottamalla.
25. Vaihdettu jakopään hihna. Vaihdon yhteydessä huomattu nokka-akselin huulitiivisteen vuoto, jakohihna öljyinen. Vaihdettu myös tiiviste.
26. Viikonloppuna matka Torronsuolle. Vaelluksen aikana satoi lunta noin 10 cm. Ankaria vaikeuksia päästä takaisinpäin Haipon mäestä. Usealla yrittämisellä onnistui. Pitää siis välttää lumisilla teillä ajoa.
27. Maanantaiaamuna lämpötila -20ºC. Ei käynnistynyt. Piti hinata. Tämän seurauksena asennettu käytetty Bacho lisälämmitin, jotta uskaltaa käydä Salossa töissä pakkasella.
28. Viikon päästä lämpötila -25ºC. Lisälämmitin toimi, auto ja moottori lämmin. Ei käynnistynyt, starttimoottorin Bendixlaite jumissa. Otin itse irti ja puhdistin.
29. Kuljettajan oven kahva jäi käteen. Uusittu.
30. Vaihdekepin palautuskumi jälleen poikki.
31. Takana 11 kk. ja 40000 km. Takapyörän laakerit ääntelevät jälleen. Ihmettelin asiaa merkkihuollossa. Vastauksena oli, etteivät kuulukaan kestää kauempaa. Ovat kestovoideltua tyyppiä.
Täsä vaiheessa tulin herätykseen: autolla pitää saada myös ajaa. Jatkuva korjaaminen otti jo hermoille. Myin Fordin hintaan 5000 Fim. Olin tyytyväinen, kun meni turvallisen kauas.
Oli tasan ensimmäinen ja viimeinen Ford, jonka hankin. - KUSKIN
nuo muut autosi kirjoitti:
löytyy nettiautosta....
osta poiskatselin vaan kuinka vaahtoat autosi vikoja ja kaikkihan viittaa vaan kuskin liialliseen tarpeeseen päteä liikenteessä!! vetarit,levyt,moottorin kumityynyt menevät liiallisen sudittelemisen ja turhan tiukkojen jarrutuksien takia! ja maalit ei oven alareunasta lähde kuin kivien aikaan saamilla kolhuilla!! itsellä -99 focus vetareihin ei ole tarvinnut koskea ei koneen kumityynyihin eikä jarrulevyihin,auto NORMAALI-AJOSSA!
- taivas paikka
Lasu kirjoitti:
Esimerkiksi:
Tositarina eräästä kulkuneuvosta
Metallinruskea Ford ostettu yksityiseltä Dragsfjärdistä, hintapyyntö 17000 Fim, maksettu 15000 Fim. Ajokilometrit 130000.
1. Viikon kuluttua mittarivalot pimenivät. Korjattu itse juottamalla polttimot kiinni pohjaan. Pohjamateriaali kelvotonta, polttimojen pohjat sulaneet.
2. Takapyörien laakerit pitivät ääntä, vaihdettu.
3. Lämmityslaitteen käyttökytkin vioittui. Uusi olisi maksanut 170 Fim. Korjattu itse ohituskytkimellä.
4. Vaihdekeppi hervoton. Uusittu palautuskumi.
5. Havaittu lämmityslaitteen kennon vuoto. Korjattu itse juottamalla.
6. Seisontajarrun vaijeri jumittui. Ostettu ja asennettu.
7. Kuului voimakasta jurinaa alustasta, syynä vioittuneet kardaaniakselin laakerit. Kunnostettu ja tasapainotettu Turussa, Tammerdiesel. Hinta 1100 Fim.
8. Kuljettajan penkistä tuli jousi läpi ja rikkoi housut. Haettu toinen penkki Karkkilan autopurkaamosta ja asennettu.
9. Ajossa auto alkoi loikertamaan tavallista enemmän. Kuljettajan puoleinen etupyörä yhtäkkiä ihan vinossa. Pyöränlaakeri hajonnut. Hinauslavetilla korjaamoon, vaihdettiin molempiin etupyöriin laakerit.
10. Havaittiin, että jokin roikkui auton alla. Polttoainetankin kiinnityshenkari poikki. Irroitettu molemmat, jolloin havaittu polttoainetankin vuoto päälipuolelta. Syynä puolen sentin rako tankin ja pohjapeltin välissä, täynnä kuraa. Henkarit tehty itse vahvemmasta aineesta ja polttoainetankin korjaus juottamalla. Parin päivän homma.
11. Moottorin öljynkulutus suurehko, noin 3l/1000 km. Ei vielä toimenpiteitä.
12. Pakoputki katkesi keskeltä. Uusittu. Ei keskikiinnitystä, joka estäisi pakoputken putoamisen ajossa.
13. Sammui ajettaessa vesilätäkköön. Sytytyspuola sijoitettu jäähdyttimen viereen, josta syystä kastui. On siis vältettävä sateella ajoa.
14. Takasillan kumihelat vaihdettu, syynä huono suuntavakavuus. Huollon hinta noin 1000 Fim.
15. Vaihdettu iskunvaimentimet taakse.
16. Matkalla Turussa, Aninkaisten mäen liikennevaloissa kuljettajan puoleinen takajarru jumittui. Hinausautolla huoltoon, vaihdettu uudet takajarrurummut ja –palat.
17. Hankittu uudet renkaat, Vaihdon yhteydessä havaittu, että helmakoteloiden kumitulpat irti molemmilta puolilta. Korjaamolle, kaivettu monta litraa märkää hiekkaa koteloista. Kotelot kuivattiin ja suojattiin.Asennettu uudet kumitulpat.
18. Katsastuksessa havaittu hammastangon kumihelan väljyys. Korjattu merkkihuollossa.
19. Lähtö lomareissulle pohjoiseen. Kosken T.L. keskustassa vaihdekeppi irtosi. Paikallinen huoltomies lupasi hoitaa asian. Ilmeni, että vaihdelaatikon puolelta vaihdekepin kiinnitysmutterin kierteet sökönä. Huoltomies teki oman kiinnitysvirityksen, apupeltin, joka pultattiin peltiruuveilla vaihdelaatikon runkoon. Oli kuulemma tehnyt näitä aiemminkin. Lähtö siirtyi seuraavaan päivään.
20. Muoniossa öljynpainevalo syttyi. Oli öljyä mukana. Havaittiin öljykellon vuotavan runsaasti. Tilattu linja-autokyydillä Muonion Shellistä uusi. Asennettu baari Ropin Pirtin pihalla.
21. Matkalla Norkappiin huomattin kytkimen luistavan. Käännyttiin takaisin kotiinpäin.
22. Ajelu muuttui varovaisemmaksi. Yövyttiin kaksi yötä. 20km päästä kotikulmilta vaihdelaatikko hajosi, jäi kolmonen päälle. Sillä köröteltiin kotiin. Korjattiin vaihdelaatikko, uusittiin kytkinlevy sekä kampiakselin huulitiiviste vaihdettiin, koska vuoti öljyä kytkimeen.
23. Rattilukko meni ajossa päälle. Syynä kulunut virtalukko. Salon Lukko ja Helahoidossa tunsivat ongelman. Korjattu teettämällä leveämpi avain.
24. Havaittu jäähdyttimen vuoto. Korjattu itse juottamalla.
25. Vaihdettu jakopään hihna. Vaihdon yhteydessä huomattu nokka-akselin huulitiivisteen vuoto, jakohihna öljyinen. Vaihdettu myös tiiviste.
26. Viikonloppuna matka Torronsuolle. Vaelluksen aikana satoi lunta noin 10 cm. Ankaria vaikeuksia päästä takaisinpäin Haipon mäestä. Usealla yrittämisellä onnistui. Pitää siis välttää lumisilla teillä ajoa.
27. Maanantaiaamuna lämpötila -20ºC. Ei käynnistynyt. Piti hinata. Tämän seurauksena asennettu käytetty Bacho lisälämmitin, jotta uskaltaa käydä Salossa töissä pakkasella.
28. Viikon päästä lämpötila -25ºC. Lisälämmitin toimi, auto ja moottori lämmin. Ei käynnistynyt, starttimoottorin Bendixlaite jumissa. Otin itse irti ja puhdistin.
29. Kuljettajan oven kahva jäi käteen. Uusittu.
30. Vaihdekepin palautuskumi jälleen poikki.
31. Takana 11 kk. ja 40000 km. Takapyörän laakerit ääntelevät jälleen. Ihmettelin asiaa merkkihuollossa. Vastauksena oli, etteivät kuulukaan kestää kauempaa. Ovat kestovoideltua tyyppiä.
Täsä vaiheessa tulin herätykseen: autolla pitää saada myös ajaa. Jatkuva korjaaminen otti jo hermoille. Myin Fordin hintaan 5000 Fim. Olin tyytyväinen, kun meni turvallisen kauas.
Oli tasan ensimmäinen ja viimeinen Ford, jonka hankin.satusetälle vaan ettei siinä vaihdekepissä ole palautskumeja ,vaan palautus jouset.Vähän tarkemmin enskerralla,jooko.
- focus -kuski
Itellä tommonen -99 farmari. Kiva yllätys oli kun huomasin että ovien ja nyt myös konepellin kittisaumat lähtee käveleen. Ja mitä sieltä alta paljastuukaan, ruoste. Kontinluukku samanlainen. Ja mitä Fordilla sanotaan, katotaan huoltokirjaa, ja todetaan, et eipä o huolloissa käyny. Se siitä. Ajan tolla paskalla vaikka ne ovet tippuu pois kokonaan. Siinä on mainosta Fordille. Mun vikahan se on ku ne ei enää osaa autoa tehdä...
- iloinen kulkuri
mitä noista ovista......leudot on kelit nykyään. 370 000 km taulussa ja aina vaan mennään.....
Eikö ole vapauttava tunne kun voi liikkua autolla jolla ei ole mitään rahallista merkitystä. kenellekään. - Jazzzzu
iloinen kulkuri kirjoitti:
mitä noista ovista......leudot on kelit nykyään. 370 000 km taulussa ja aina vaan mennään.....
Eikö ole vapauttava tunne kun voi liikkua autolla jolla ei ole mitään rahallista merkitystä. kenellekään.Itelläni -00 2.0 farmari focus 158tkm. eikä mitn vikoja. Ovet ja takaluukku vaihdettiin pari vuotta sitten merkkiliikkeessä varmuuden vuoksi, vaikkei ruostetta pahemmin ollutkaan. Mutta nyt on alla täysin ruosteeton 9v. vanha foooortti ja hyvin kulkee, eikä huolen häivää ole! Kunhan öljyt muistaa joskus vaihtaa:)
- Ford
Jazzzzu kirjoitti:
Itelläni -00 2.0 farmari focus 158tkm. eikä mitn vikoja. Ovet ja takaluukku vaihdettiin pari vuotta sitten merkkiliikkeessä varmuuden vuoksi, vaikkei ruostetta pahemmin ollutkaan. Mutta nyt on alla täysin ruosteeton 9v. vanha foooortti ja hyvin kulkee, eikä huolen häivää ole! Kunhan öljyt muistaa joskus vaihtaa:)
Tehostin vaihtoon oikosulun vuoksi 65000 ajetusta S-maxista. 2700 euroa, takuu päättynyt puoli vuotta aiemmin. Wetterin huolto särki vikaa tutkiessa jonkin keskusyksikön jonka aikoivat myös veloittaa (sis. em. hintaan). Neuvottelu asiallisesti ei onnistunut korjaamopäällikön kanssa, mutta onneksi paikallisjohtajalla oli hieman asiakaspalvelutaitoja ja ymmärrystä. Silti jäi 1900 maksettavaa. Maahantuojan kanta oli että takuu on päättynyt, piste. Parempaa toimintaa olen tavannut mm. Skodan ja Opelin kanssa mutta S-maxille ei ole juuri vaihtoehtoja tässä perhetilanteessa, ainakaan parempia.
- foortiton onneksi
Ford kirjoitti:
Tehostin vaihtoon oikosulun vuoksi 65000 ajetusta S-maxista. 2700 euroa, takuu päättynyt puoli vuotta aiemmin. Wetterin huolto särki vikaa tutkiessa jonkin keskusyksikön jonka aikoivat myös veloittaa (sis. em. hintaan). Neuvottelu asiallisesti ei onnistunut korjaamopäällikön kanssa, mutta onneksi paikallisjohtajalla oli hieman asiakaspalvelutaitoja ja ymmärrystä. Silti jäi 1900 maksettavaa. Maahantuojan kanta oli että takuu on päättynyt, piste. Parempaa toimintaa olen tavannut mm. Skodan ja Opelin kanssa mutta S-maxille ei ole juuri vaihtoehtoja tässä perhetilanteessa, ainakaan parempia.
tosiaan uskomatonta miten joku ostaa toisen ford merkisen henkilö auton.. jos on yhdellä jo kokeillu millaista helvettiä niiden kunnossa pito on... luulisi fordin huollon myöntävän vian olevan autoissa ei ajajissa.. mutta näitä juttuja lukiessa tuntuu että vannoutunut ford mies laittaa autoaan vaik yöllä salaa... tai käyttää huollossa eikä ole mikseenkään vioista... itse en kyllä moisella merkillä ajaisi enkä uskaltaisi moisia tekeleitä ostaa... mut meitä on joka lähtöön... mut onneks ford mies pääsee taivaaseen... koska sillä on maan päällinen helvetti...
- ihmettä minusta
foortiton onneksi kirjoitti:
tosiaan uskomatonta miten joku ostaa toisen ford merkisen henkilö auton.. jos on yhdellä jo kokeillu millaista helvettiä niiden kunnossa pito on... luulisi fordin huollon myöntävän vian olevan autoissa ei ajajissa.. mutta näitä juttuja lukiessa tuntuu että vannoutunut ford mies laittaa autoaan vaik yöllä salaa... tai käyttää huollossa eikä ole mikseenkään vioista... itse en kyllä moisella merkillä ajaisi enkä uskaltaisi moisia tekeleitä ostaa... mut meitä on joka lähtöön... mut onneks ford mies pääsee taivaaseen... koska sillä on maan päällinen helvetti...
Vaikea on ymmärtää.
- mjnkmju
mulla ollut mondeo jo kolme vuotta ja korjauksia on vain koiranluut eteen ja taakse. takajarrulevyt taakse ja ovia korjattu. ainoat kulut noista kuluvista osista. ovien kojaukset menneet takuuseen, ei ei kuluja silä osin.
no tietysti öljynvaihdot on tehty..
seuraava auto on foordi... - yj
Silti voorteissa paljon vähemmän vikaa kuin muissa merkeissä. Ja ruosteviatkin(joita löytyy niiiin paljon muistakin merkeistä) saa takuun piikkiin, ni eipä nekään haitaa. Nim. 10 v. vanha maanpäällinen helvetti joka on ruosteeton ja viaton.
- jS
yj kirjoitti:
Silti voorteissa paljon vähemmän vikaa kuin muissa merkeissä. Ja ruosteviatkin(joita löytyy niiiin paljon muistakin merkeistä) saa takuun piikkiin, ni eipä nekään haitaa. Nim. 10 v. vanha maanpäällinen helvetti joka on ruosteeton ja viaton.
Taisit ostaa auton joltain mannelta? ja vielä tosi paskassa kunnossa olevan.
Ja jos autossa noin paljon vikaa noin pienessä ajassa, niin sitten niistä suurimman osan olisi jo havainnut koeajolla. Vaikka et edes sellaista tainnut suorittaa auton ostaessasi =D
Että että niinpä niin....syytä vain fordia. - Lasu3
jS kirjoitti:
Taisit ostaa auton joltain mannelta? ja vielä tosi paskassa kunnossa olevan.
Ja jos autossa noin paljon vikaa noin pienessä ajassa, niin sitten niistä suurimman osan olisi jo havainnut koeajolla. Vaikka et edes sellaista tainnut suorittaa auton ostaessasi =D
Että että niinpä niin....syytä vain fordia.Koeajettiin.
Myös veljelläni oli moinen, samaa mallia. Piti myös vuoden ja kertoi, että koskaan ei ole niin uuteen autoon tullut niin paljon vikoja.
Eikä kumpikaan mannelta ostettu, vaan autolikkeestä.
Minkä näistä vioista olisit muuten itse huomannut koeajossa? Vaihdelaatikon hajoamisenko? - moottoriongelmat
Lasu3 kirjoitti:
Koeajettiin.
Myös veljelläni oli moinen, samaa mallia. Piti myös vuoden ja kertoi, että koskaan ei ole niin uuteen autoon tullut niin paljon vikoja.
Eikä kumpikaan mannelta ostettu, vaan autolikkeestä.
Minkä näistä vioista olisit muuten itse huomannut koeajossa? Vaihdelaatikon hajoamisenko?Fordeissa on myös 1,8 TDCi moottoreissa ollut huohotinjärjestelmässä ongelmia, jotka ensin kiistettiin, lopulta putket eristettiin, kutsuttiin kampanjalla ja lopulta 1,8 TDCi moottorit poistuivat myynnistä. Entä ne autot jotka ovat vielä liikenteessä ja takuu päättyy?
- ford focus<3
moottoriongelmat kirjoitti:
Fordeissa on myös 1,8 TDCi moottoreissa ollut huohotinjärjestelmässä ongelmia, jotka ensin kiistettiin, lopulta putket eristettiin, kutsuttiin kampanjalla ja lopulta 1,8 TDCi moottorit poistuivat myynnistä. Entä ne autot jotka ovat vielä liikenteessä ja takuu päättyy?
entinen audin omistaja...audissa ei mitään muuta ollu ku vikaa ja fordissa ei vielä ensimmäistäkään.Ei voi merkkiä sanoa paskaksi, auton kuntoon vaikuttaa vaikka mikä, entinen omistaja, onko maanantai versio ym ym...autoja yhtä paljo ku käyttäjiä ja toiset raiskaa ja polkee niitä iha kybällä eikä koskaa huolla ni totta helkutissa niissä sitten uudelle omistajalle siirtyessä on vikaa. Fordi voi olla yhtä paska ku audi...audissa ei pysyny nesteet sisällä, alusta paskaks, joo ruostetta ei ollu....paljoa, mutta se oli ainoa hyvä juttu :D noh ei niitä vikoja jaksa edes luetella, niinkun ei myöskään kertoja kun se jätti millon minnekki, millon mistäkin syystä. Useimmiten syy oli se että millon mitkäki nesteet läpi....
- fgfgfgfgfg
ford focus<3 kirjoitti:
entinen audin omistaja...audissa ei mitään muuta ollu ku vikaa ja fordissa ei vielä ensimmäistäkään.Ei voi merkkiä sanoa paskaksi, auton kuntoon vaikuttaa vaikka mikä, entinen omistaja, onko maanantai versio ym ym...autoja yhtä paljo ku käyttäjiä ja toiset raiskaa ja polkee niitä iha kybällä eikä koskaa huolla ni totta helkutissa niissä sitten uudelle omistajalle siirtyessä on vikaa. Fordi voi olla yhtä paska ku audi...audissa ei pysyny nesteet sisällä, alusta paskaks, joo ruostetta ei ollu....paljoa, mutta se oli ainoa hyvä juttu :D noh ei niitä vikoja jaksa edes luetella, niinkun ei myöskään kertoja kun se jätti millon minnekki, millon mistäkin syystä. Useimmiten syy oli se että millon mitkäki nesteet läpi....
Ostan aina Fordin se on ainut mikä kestää ja loppu.
- Tyytyväinen fordisti
Itsellä Mondeo farmari vm. 2004, ajettu 120 000 km. Ainoa vika: heti uutena sähköiseksi muutettu tavaratilan lukko ei pitänyt autopesusta, lakkasi toimimasta. Ford-huolto teki suojan ympärille, ei enää ongelmia.
Ainoa auto, jossa on ollut näin vähän murheita. Volkkari Passat farmari v. 1992 oli aina rikki.- g443
ympärille tuli?
- Uusi Ford harkinnass
Itselläni on 2004 vuosimallin Focus farmari, ajettu noin 135000 km. Vasemman puolen takaoven kitin alla oleva ruoste korjattiin takuuseen vuosi sitten, muualla ei ole ruostetta löytynyt. Heti uutena, ennen luovutusta vaadin vetoakseleiden nivelten kumeihin vahvemmat "klemmarit". Ei ole ollut nivelongelmia, niistä ei ole rasvat tulleet ulos. Kuulin autoa ostaessa, että alkuperäiset "klemmarit" eivät ole pitäneet kovilla pakkasilla kumeja riittävän tiukalla nivelissä ja rasvaa on tullut ulos. Hyvä auto ajaa ja kulkee vähällä polttoaineella. Mulla taitaa olla keskiviikon hyvä laatuinen Ford. Ei ole valittamista.
- ähähähhähähä
Uusi Ford harkinnass kirjoitti:
Itselläni on 2004 vuosimallin Focus farmari, ajettu noin 135000 km. Vasemman puolen takaoven kitin alla oleva ruoste korjattiin takuuseen vuosi sitten, muualla ei ole ruostetta löytynyt. Heti uutena, ennen luovutusta vaadin vetoakseleiden nivelten kumeihin vahvemmat "klemmarit". Ei ole ollut nivelongelmia, niistä ei ole rasvat tulleet ulos. Kuulin autoa ostaessa, että alkuperäiset "klemmarit" eivät ole pitäneet kovilla pakkasilla kumeja riittävän tiukalla nivelissä ja rasvaa on tullut ulos. Hyvä auto ajaa ja kulkee vähällä polttoaineella. Mulla taitaa olla keskiviikon hyvä laatuinen Ford. Ei ole valittamista.
Paras ajettavuus millä olen ikinä ajanut on Ford Focus Mutta muuten ainakin MK1 Focus oli ihan täys paska.jopa niin paska että siirtymällä -98 escorttiin murheet loppuivat...Ei uskois...
- uno mirafiori
ähähähhähähä kirjoitti:
Paras ajettavuus millä olen ikinä ajanut on Ford Focus Mutta muuten ainakin MK1 Focus oli ihan täys paska.jopa niin paska että siirtymällä -98 escorttiin murheet loppuivat...Ei uskois...
Tuo on varmasti totta. olin vuosina 97-03 erään autovuokraamon palveluksessa ( Fordin perheeseen kuuluva) ja huomasin saman. Loppupään Escort on varmempi ja parempilaatuinen kun alkupään Focus.
Itse ajelen todella paskaauton maineessa olevalla Fiat Stilolla, eikä valittamista ole ollut. toimii kuten pitää, eikä minkäänlaisia ruosteongelmia. kakkosautona 13 v . ikäinen Citroën Saxo jolla päivittäiset työajot ajelen,kuukaudessa kertyy lä'hes 2000 km, ja sekin kosla toimii..
- ---pakukuski---
Niillä kenellä ei ole Fordia, niihin tulee vikoja, mutta Fordin omistajat pääsevät vähemmällä.
- 2004 uutinen
onpas vanha ketju kaivettu esiin.
Nykyään ei ole kuuulunut keskustelua uudempien autojen yhteydessä noista kyseisistä viosta.- Ford ukkeli
Minulla on ollut vuoden 2002 mallin focus uudesta lähtien.Olen ajanut 220000 ja ei vielä ole vaihdeltu mitään noista osista.Ovien kittaukset uusittu ilman omaa pyyntöä kerran takuuseen.Korjaus kolme päivää ja esittelyfocus korvauksetta käyttöön siksi ajaksi.Varmaan vetoakseleiden sisemmät ristikot alkaa ravistaa joskus vaan entä sitten? Ei kestä kauan kun ne vaihdetaan. AD varaosissa eivät maksa paljon .
Auto on lämmin talvella ja muutenkin todella hyvä ajaa. Siihen ei japsiautot pysty vielä pitkään aikaan. Samoin kori on tilava isommankin miehen istua. Takapyörän laakerin olen kuullut kaverin focuksesta menneen, vaan olivat huoltsikalla vaihtaneet kahvinjuontiaikana. Lasku 34 euroa.
Se että ford olisi huono auto on vähärahaisten paskapuhetta. - ljklöö
Ford ukkeli kirjoitti:
Minulla on ollut vuoden 2002 mallin focus uudesta lähtien.Olen ajanut 220000 ja ei vielä ole vaihdeltu mitään noista osista.Ovien kittaukset uusittu ilman omaa pyyntöä kerran takuuseen.Korjaus kolme päivää ja esittelyfocus korvauksetta käyttöön siksi ajaksi.Varmaan vetoakseleiden sisemmät ristikot alkaa ravistaa joskus vaan entä sitten? Ei kestä kauan kun ne vaihdetaan. AD varaosissa eivät maksa paljon .
Auto on lämmin talvella ja muutenkin todella hyvä ajaa. Siihen ei japsiautot pysty vielä pitkään aikaan. Samoin kori on tilava isommankin miehen istua. Takapyörän laakerin olen kuullut kaverin focuksesta menneen, vaan olivat huoltsikalla vaihtaneet kahvinjuontiaikana. Lasku 34 euroa.
Se että ford olisi huono auto on vähärahaisten paskapuhetta.Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun ystävällinen Ford liike on mukisematta ja hyvin korjannut kittiviat?
Herätyskello soi. - ei uskois
ljklöö kirjoitti:
Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun ystävällinen Ford liike on mukisematta ja hyvin korjannut kittiviat?
Herätyskello soi.just joo... tääl joku säälittävä ford urpo kehuu täyttä paskaa... focus mondeo transit..yms uudet mallit täysiä paskoja... uusista fordin dieseleist hajoo ruiskupumput noin sadas tuhannes... sitä ennen vikoja riittää melkein joka paikas...käynti ongelmia sähkövikoja ruostuu edelleen... nivelet ei kestä verhoilut irtoo...mittarit toimii millo toimii.. abs.n varoitus palaa eikä vikaa löydy...tyhjäkäynti ryntäilee..käynnitys ongelmia yms... jos joku vitun ford urpo joka salaa yöl paskaa sepittää joka yö ettei naapuri vaa huomais et taas paska hajal... väittää et hyvä peli ni jo on jätkä sekasii... no urpoja riittää...iskä ajel textal viinakauppaa kesät talvet ja ford urpo istu äipän kaa talikos ja kivaa oli... voi vitun urpot.. paskat sulattoo..ja merkki vaihtoo.. mut kyl ford huolto rikastuu ko teit urpoja riittää...
- perusteella
ei uskois kirjoitti:
just joo... tääl joku säälittävä ford urpo kehuu täyttä paskaa... focus mondeo transit..yms uudet mallit täysiä paskoja... uusista fordin dieseleist hajoo ruiskupumput noin sadas tuhannes... sitä ennen vikoja riittää melkein joka paikas...käynti ongelmia sähkövikoja ruostuu edelleen... nivelet ei kestä verhoilut irtoo...mittarit toimii millo toimii.. abs.n varoitus palaa eikä vikaa löydy...tyhjäkäynti ryntäilee..käynnitys ongelmia yms... jos joku vitun ford urpo joka salaa yöl paskaa sepittää joka yö ettei naapuri vaa huomais et taas paska hajal... väittää et hyvä peli ni jo on jätkä sekasii... no urpoja riittää...iskä ajel textal viinakauppaa kesät talvet ja ford urpo istu äipän kaa talikos ja kivaa oli... voi vitun urpot.. paskat sulattoo..ja merkki vaihtoo.. mut kyl ford huolto rikastuu ko teit urpoja riittää...
sulla on PASKA HOUSUUS!
- 101010106
perusteella kirjoitti:
sulla on PASKA HOUSUUS!
Ranskalainen silloin tiedätte mitä on p****an omistaminen
- julkisuuteen viat
101010106 kirjoitti:
Ranskalainen silloin tiedätte mitä on p****an omistaminen
eipä focuksen viat oo korjaantunu mihinkään vm 06 ihan samat viat kuin vanhemmissa ja nyt alkaa tulla tietoon että mondessa löytyy miltei samat viat.... ei mee fodilla hyvin... nää viat pitäs saada iltalehden palstoille... ois fordin pakko ruveta korjailee myymiään rotiskoita... ei kuluttajaa voi huijata mielin määrin niin kuin ford tekee....
- baarin
julkisuuteen viat kirjoitti:
eipä focuksen viat oo korjaantunu mihinkään vm 06 ihan samat viat kuin vanhemmissa ja nyt alkaa tulla tietoon että mondessa löytyy miltei samat viat.... ei mee fodilla hyvin... nää viat pitäs saada iltalehden palstoille... ois fordin pakko ruveta korjailee myymiään rotiskoita... ei kuluttajaa voi huijata mielin määrin niin kuin ford tekee....
juttujako?2,2 miljoonaa nis......?
- tuska loppuu
baarin kirjoitti:
juttujako?2,2 miljoonaa nis......?
eipä fordilla mee hyvin.samat vaivat uudemmissakin mondeois ja focuksissa.2006 ylös päin.tuli viel lisää kalliita moottorivikoja.sähköjohtovikoja.airbäki abs.ja moottorin ohjausboxsin vikoja.eikä oo esson baarilt jutut.kohta näist kirjoitellaan kovasti näil sivuil.tai sitten vaihtaavat fordit pois vähin äänin.todennäköiseti toyotaan salaa.
- peuku
tuska loppuu kirjoitti:
eipä fordilla mee hyvin.samat vaivat uudemmissakin mondeois ja focuksissa.2006 ylös päin.tuli viel lisää kalliita moottorivikoja.sähköjohtovikoja.airbäki abs.ja moottorin ohjausboxsin vikoja.eikä oo esson baarilt jutut.kohta näist kirjoitellaan kovasti näil sivuil.tai sitten vaihtaavat fordit pois vähin äänin.todennäköiseti toyotaan salaa.
hirttikö kaasu pohjaan,tojo mies.
- fordin mies
peuku kirjoitti:
hirttikö kaasu pohjaan,tojo mies.
taidat olla varsinainen sivuvahti täällä.kun kaikki jotka vähänkään fordia moittii on tojo miehiä mielestäsi.taitaa kyllä tosiasiassa olla ihan fordin omistajia.mutta sulla ei varmaan oo vikoja ollut kun joudat täällä kirjoituksia vahtimaan.meinaatko muuten ostaa kohta volvon.fordia kun ei ole muutako kuin volvon rensseleillä.
- peuku
fordin mies kirjoitti:
taidat olla varsinainen sivuvahti täällä.kun kaikki jotka vähänkään fordia moittii on tojo miehiä mielestäsi.taitaa kyllä tosiasiassa olla ihan fordin omistajia.mutta sulla ei varmaan oo vikoja ollut kun joudat täällä kirjoituksia vahtimaan.meinaatko muuten ostaa kohta volvon.fordia kun ei ole muutako kuin volvon rensseleillä.
volvossa on muuten, fooordin pohjalevy myös v70. ja tulossa foordin ecoboost, moottorit. otappa pikasen selvää muuten puhut.st focukessa tulee olemaan, fordin ecoboost moottorit. eikä se janonen volvon 2,5 litranen. katoppakulutus. hv. ei ihme jos volvosenhaluaa. olise hyvä että riippakivi myötiin on muuten foordi. ja on jatkossakin.
- lisenssit vain fordi
peuku kirjoitti:
volvossa on muuten, fooordin pohjalevy myös v70. ja tulossa foordin ecoboost, moottorit. otappa pikasen selvää muuten puhut.st focukessa tulee olemaan, fordin ecoboost moottorit. eikä se janonen volvon 2,5 litranen. katoppakulutus. hv. ei ihme jos volvosenhaluaa. olise hyvä että riippakivi myötiin on muuten foordi. ja on jatkossakin.
c-maxsiinkin tuleva 2litranen on volvon. 1.4 ja 1.6 samoin.
- peuku
lisenssit vain fordi kirjoitti:
c-maxsiinkin tuleva 2litranen on volvon. 1.4 ja 1.6 samoin.
ei todellakaan,ole volvo koneita egoboostit,on sekummma kufoordissa. sama kone kuluttaa. 2,0-3,0 litraa vähemmän.kun volvossa.entäs perusvarusteet,ei edes ajotietokonetta.mutta hinta8000e. enemmän,mistä, ainiin fordin pohjalevystä. miten ois.volooooooooo.
- freedooom
peuku kirjoitti:
ei todellakaan,ole volvo koneita egoboostit,on sekummma kufoordissa. sama kone kuluttaa. 2,0-3,0 litraa vähemmän.kun volvossa.entäs perusvarusteet,ei edes ajotietokonetta.mutta hinta8000e. enemmän,mistä, ainiin fordin pohjalevystä. miten ois.volooooooooo.
kyllä se totuus löytyy.koneet on samat. mut eco boots on fordin brändi.
- peuku
freedooom kirjoitti:
kyllä se totuus löytyy.koneet on samat. mut eco boots on fordin brändi.
ymmärrä hyvä ihminen tajua huomaahan sen polttoaineen kulutuksesta. onko moottorit tehny volvo, vai foordi fordi ,keskikulutus 6,0 litraa volvo 10,0 litraa.mites v50 volvo ja farkku fokus.samallepohjalevylle.volvo onnistui tekemään pienemmän auton. eikö sepitäs olla toisin päin.farkku mondeo on isompi kun v70 farkku.eikös sepitäis olla toisin päin.hups ruotsissa halpaa pensaa.annetaan yhtiökumppanin. tehdä suurempi auto.mutttta,mutta. osta 1,4 volvo saat renautimoottorin,ja varmaan viatttttttttttttt.
- 1.4 1.6 2l
peuku kirjoitti:
ymmärrä hyvä ihminen tajua huomaahan sen polttoaineen kulutuksesta. onko moottorit tehny volvo, vai foordi fordi ,keskikulutus 6,0 litraa volvo 10,0 litraa.mites v50 volvo ja farkku fokus.samallepohjalevylle.volvo onnistui tekemään pienemmän auton. eikö sepitäs olla toisin päin.farkku mondeo on isompi kun v70 farkku.eikös sepitäis olla toisin päin.hups ruotsissa halpaa pensaa.annetaan yhtiökumppanin. tehdä suurempi auto.mutttta,mutta. osta 1,4 volvo saat renautimoottorin,ja varmaan viatttttttttttttt.
löydät näilt sivuilt pari linkiä. en viiti tähän niitä kopioda. 2l 1.6l moottorit ovat volvon myllyjä uutta turbo teknologiaa myöten......................
- Hupsheijaa
1.4 1.6 2l kirjoitti:
löydät näilt sivuilt pari linkiä. en viiti tähän niitä kopioda. 2l 1.6l moottorit ovat volvon myllyjä uutta turbo teknologiaa myöten......................
Minulla 2005 Fokus 103000 ajettu . Vetariin vaihtoivat paksummat
lemmarit ja silikooniliimalla kinni ja on pysyneet .Jos vetarissa oli olkapäät
ei vetariluistaisi paikoiltaan. Olen Fortilla maininnut monta kertaa, miten
paljon Fortia tällä palstalla moititaan. - peuku
1.4 1.6 2l kirjoitti:
en todellakaan löydä.ennen egoboost moottoreita.foordi teki 1,4ja1,6 moottorit 1,8,2,0ja2,5 teki volvo,mutta 109hv.psa moottorin tekivät. foordi ,volvo ja pösö.oli muuten diiseli.egoboostit tekee foordi. niin hyvä. saadaan tuo polttoaine puoli kohilleen.saavat muuten hyvät moottorit. sinne oliko,se kiina, korea, hongong,japani. vai ruotsiiiiiiiiiiii.
- taivas paikka
Ford ukkeli kirjoitti:
Se että ford olisi huono auto on vähärahaisten paskapuhetta.olen samaa mieltä ford ukkelin kanssa,olen ostanut viisi foordia uutena ,kaikilla ajanu n:200 000km.eimitään vikkaa yhdessäkään autossa,kuluvat osat vaihdettu merkkihuollossa säännöllisesti,no ei tässä muuta,mitäpä sitä hyvää kehumaan.PS.ford ukkeli,ei se kaikki ole totta.
- vaikka ottaa pattiin
Menet aamupäivällä huollon jonoon. Kuuntelet siinä jonollisen. Se on siinä. Ei tartte epäillä...
- uskomatonta porukkaa
oikeita uuden fordin helvetin kokeneita lukuisa joukko. eivät enää samaan ansaan lankee.fordin takuu lapulla voi pyyhkii persettä.joku viel väittää et uudet moottorit olis fordin. lueppas näit sivuja.volvon moottorit ja piste.sii siun sierran reuhkas voip olla se fordin iän ikuinen taunuksen lohkooon tehty sätös. et näin.
- uskomatonta!!!
uskomatonta porukkaa kirjoitti:
oikeita uuden fordin helvetin kokeneita lukuisa joukko. eivät enää samaan ansaan lankee.fordin takuu lapulla voi pyyhkii persettä.joku viel väittää et uudet moottorit olis fordin. lueppas näit sivuja.volvon moottorit ja piste.sii siun sierran reuhkas voip olla se fordin iän ikuinen taunuksen lohkooon tehty sätös. et näin.
porukkaa vielä viittiivät kehua kiinanvolvoa!
- auto se on fordikin
nöheipä tuota fordiakaan oo paljoo kehuttu,mut kaipa sitä saa ajaa millä haluu.
- Cosworh F1
Uskomatonta ettei tuota toyotamiestä ole vieläkään saatu hoitoon..
- vai toyota
kaipa se foordismi on vakavan puoleinen vaiva, eipä voi muuta sanoo.
- drof
Hurjia tarinoita..
Olen ajanut 560 000 km mondeolla ja vetopuoli jäi paikoilleen ilman mitään vaihtamisia.Nykyisella 300 000 eikä ongelmia
Ruostuu kyllä mutta niinpä taitaa joka autossa löytyä jokinsorttista vian poikasta. Pikku työ ja taas eteenpäin.
Ainakin minulle auto on käyttöä varten .Ei vahattavaksi - 20
Jep.
Ja vielä kun vahaisi ja ruostesuojaisi niin joutuisi ajamaan loppuelämän samalla Hopalla. - uups kirjoitus virhe
innokkaasti kun kirjoittelee niin sattuu helposti kirjoitus virheitä,mutta se on ihan normaalia.56 tuhatta kilometriä mondeolla ilman liikkuvien osien vaihtoa on huima saavutus.kun näillä sivuilla ongelmat ovat alkaneet yleensä jo alle 30.tuhannen.joten vilpittömät onnittelut sinulle 56 tuhannen kilometrin saavutuksesta,ja tosiaankin monelle on varmaan jäänyt ford ainoaksi autoksi elämän varrella,ottaen huomioon millaista tuskaa ja kärsimystä on ollut taistellessa fordin takuista ja korjauksista.loppu on tullut ennen aikaisen aivo tai sydän infraktin muodossa.mutta he ovat taivas paikkansa ansainneet. ehkä..ehkä joskus fordilla pääsee satatuhatta kilometriä ilman liikkuvien osien vaihtoa,mutta ei vielä,ford ei ole keksinyt miten se olisi mahdollista,mutta ehkä ehkä joskus..........................
- outoa!!!!
tekstiä! ota lääkkeet ennenkuin kirjoittelet näille sivuille.takuut pelaavat foordautoissa normaalisti ei ole ikinä tarvinnu takuista tapella ymmärrän kun HOJOTIA kutsutaa joka toinen viikko PÄRNÄSEN korjaamolle niin joutuuhan sitä takuista tappelemaan.
- pitäis jo oppia
kansa tietää miten asiat on,ei siinä yhden urpon jorinat paljoo auta,teet vaan itestäs pellen,vai 500 000km mondeolla,sitä ei usko edes toinen urpo,mut varmaan ens viikol se on jo miljoona km,oot sen verran kova urpo ajelee,mihis jätit sen geely volvon mr geely,eiks focusta oo viel saatu jaloillee siel pärnäsen pajal,uskomatonta vaan miten ford voi olla noin välinpitämätön.autot hajoo jo kolmeskymmenestuhannes eikä ford reakoi mitenkään.sama peli jatkuu edelleen.
- 385000
mondeolla ajettu 385000km kuluvat osat vaihdettu.toiminu muuten loistavasti.työ kaveri etsi autoa.annoin tyypit mondeolla, silloin lähti toyota vaihtoon.sanoi muuten,kojeajun jälkeen.on tosihyvä ajaa mondeo.ei voi verratakaan ajominaisuuksia toyotaan.voi voi taksi kuskia,karpatkaa että setojoloota kestää tiellä. sääliks käy.
- jäävi
rengin retku,kyllähän tuol mondeol ajelis,mut isäntä ol toista mieltä mondeosta,seiso vuoden aikana korjaamolla 2kk, kaiken näköistä vikaa riitti diesel puolella lähinnä,eikä transitti oo sen parempi,kaikki tolpalla on vaihtanu takuun jälkeen pois.kyselkää niin tiedätte,täältä ette saa totuutta,teinit kehuu ja haukkuu,ammattikäyttöön fordia pitää suositellä harkiten.
- kiinnostaa paljon
vai 400 000 km mondeolla. mistähän noita sais, itellä meni liikkuvat osat aikoinaan vaihtoon jo 140 000 km.ssä, kerrohan auton rek.no.kiinnostaa ihan kympillä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2522947Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432882- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651709