vanhemmat kaukana??? :(

haloo11

Asuuko joku ulkomailla toisen maalaisen puolison kanssa, ilman omaa suomalaista perhettä ympärillä?

Mulla vähän vaikeuksia kun ei oikein ole tukijoukkoja täälä, muutakuin oma mies....

11

211

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentäjän Poika

      Asuu, jo liki 15 vuotta. Toisaalta eipä ole ulkomaalaisen vaimonkaan sukulaisia samassa maassa.

    • ei ole nimimerkkia

      Joo, asun minakin muualla kuin Suomessa muualla Euroopassa olevat sukulaiset, ja kauempana vanhemmista olen asunut jo 15 v.

      Missapain maailmaa asustelet? Ehka sielta hyvinkin voisi loytya muitakin suomalaisia, vaikka taman palstan tai Facebookin ryhmien kautta. Tai jos on ihan omia sivustoja paikoille, googlaamallakin voi loytaa.

    • heipsss

      Australiassa asuskelen :)

      • ei ole nimimerkkia

    • Pala Suomea

      Onhan meitä paljonkin, jotka ovat kaukana omasta perheestä ja vaikeaa on. Kuten yllä ehdotettiin, kannattaa guuglettaa suomalaisia, etsiä facebookin kautta, etsiä blogilista.fi blogeja avainsanalla maa/kaupunki, ja lisäksi on monia suomalaisten sivustoja, joiden kautta voi löytää läheltä ihmisiä. Tai sitten tosiaan tänne pientä infoa ja sähköpostiosoitetta, niin saattaa joku löytää. Oletko muuten tsekannut HS:n ulkosuomalaissivuston http://terveisiamaailmalta.hs.fi/ jossa paljon suomalaisia myös. Sinne voit laittaa oman korttisikin ja kai voi s-postinkin laittaa halutessaan.

    • kalpahari

      Asuu, takana on tällä hetkellä vasta pari vuotta. Asumme ns. kolmannessa maassa, eli jossa ei ole kummankaan kotijoukkoja ja joka ei ole kummankaan kotimaa.

      • dh333

        kiitti paljon viesteista. Tsekkasin juuri tuon hs.fi sivuston ja onpa janna! :)


    • RouvaUlkosuomi

      Juu, kylla asutaan :)
      Nyt jo 9 vuotta!
      Alussa oli helpompaa... Matkustin joka vuosi Suomeen ja muutenkin, nuorempi kun olin ja omaa elamaa etsin, niin ei ollut samanlaista kaipuuta perheeseen kuin nyt...
      Vasta lasten maailmaantulon jalkeen olen huomannut miten ikavaa on se, ettei mummu ja pappa ole koskaan mukana lasten arjessa. Olisi niin mukavaa nahda lasten nauttivan isovanhempiensa seurasta, pyhien vietosta, askartelusta, leikeista...

      Lohtuna toimii skype-sessiot kerran viikossa. Vanhempani kayvat meilla kerran vuodessa, silla heidan taloudellinen tilanteensa on parempi kuin meidan. Meilla taas on perhe kasvanut, eika joka vuosi Suomeen matkustaminen sovi kukkarolle. Viimeeksi olemme kayneet kolme vuotta sitten... Ja nuorempi vekara ei edes muista koko reissusta mitaan... Etta semmosta...

    • "sukurakas"

      Eikös se ole ihan hyvä asia, että sukulaiset eivät häiritse elämää? Minulle se oli jopa yksi kriteeri muuttaa pois Suomesta, ettei suku hyrrää ympärillä, arvostele, häiritse ja sotke ihmissuhteita. Nyt olen saanut olla rauhassa... ensiksi ne yritti tulla tännekin, mutta ovat luovuttaneet. Hyvä niin.

      Suhde vanhoihin ystäviin on säilynyt ja täällä on saatu uusi ystävpiiri ja työkaverit. Ja mieheni sukulaiset....

    • ex-ateenalainen

      Asuin yli 30 vuotta ulkomailla ulkomaalaisen miehen kanssa. Sukua en juuri kaivannut, tulihan siina perhetta ja ystavia saatua siitakin maasta.

      Nyt Suomeen muutettuani sukulaisia en juuri nae enka tapaa, he aina niin kiireisia, vaikka lahella asutaankin. joten mikaan ei ole muuttunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4081
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1591
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1406
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1264
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1138
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1038
    Aihe