Gerbiileistä kysymyksiä

Gerbilfan:)

Noniin elikkäs tässä on pari kysymystä:

1. Mikä on hyväruoka gerbiileille.

2. Voiko gerbiileille antaa rusinoita?

3. Voiko gerbiilillä mennä vatsa sekaisin?

4. Jos voi niin mitä pitää tehdä?

5. Voiko gerbiilille antaa varillistä pahvia jyrsittäväksi?


Siinä on nyt ne kysymykset ja kiitos jo etukäteen vastauksistanne:)

8

1413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

      1. Eläinkaupasta / marketista ostettava jyväsekoitus, joka on tarkoitettu jyrsijöille. Myös auringonkukkia voi välillä antaa, mutta ei usein sillä lihottavat.

      2. En osaa sanoa rusinoista, tuoreita viinirypäleitä voi antaa silloin tällöin, esim. puolikkaan / gerbiilille.

      3. Voi mennä vääränlaisesta ruuasta.

      4. Vaihtaa ruoka.

      5. Ennemmin wc-paperirullien hylsyjä tai kananmunakennoja.

    • Sedä

      1. valitse lisäksi sellainen jossa ei ole väriaineita.

      4. voi johtua myös liiasta tuoreruuasta

    • GerbujenPuolesta

      1. En osaa suositella mitään merkkiä. Mutta ruoassa EI SAA OLLA väriaineita!!! Ja suosittelen gerbiileille tarkoitettua ruokaa ja sitä mistä gerbiilisi pitävät ;) Jos gerbiilisi on lihonut ja on jo YLI-lihava niin voit syöttää gerbiilillesi rottapellettejä ja rottaruokaa :)

      2. Itsekkään en oikeastaan tiedä.. Voit etsiä Suomen GerbiiliYhdistyksen sivuilta tietoa taikka lähettää heille viestin :)

      3. Niin tosiaan voi ja tietenkin väärästä ruuasta..

      4. Vaihtaa ruoka :) Hei mutta minun gerbulla auttoi kun tein tälle aamuisin puuroa mutta gerbiilit ovat erilaisia..

      5. Itse olen antanut kaikkea pahvia gerbiililleni ja sekin on jo 4vuotta hengissä pysynyt ;)

      Toivottavasti oli apua

    • Gerbilfan:)

      Kiitoksia kaikki:)

    • Gerbil love

      Auttaisitteko minua saamaan gerbiilejä 3kpl? Äidilläni on hiiri/rottakammo! ;(

    • Gerbiili pian 4v.

      1. Itse annan gerbiililleni Mini Hamster Nature-siemensekoitusta ja välillä vaihtelen eri ruokia riippuen mitä tulee kaupassa vastaan, ettei gerbiili kyllästy ruokaansa. Ruokaa ei tarvitse pakolta vaihtaa eri merkkiin ym. koska gerbiilit syövät sitten mitä on silloin kun on nälkä.

      2.Kyllä ainakin olen itse antanut ja ne olivat gerbujeni herkkua silloin kun ne olivat pieniä. Mutta aina pitää muistaa kohtuus kaikkeen. :)

      3. Voi ainakin maitotuotteista ja vääränlaisista ruoista.

      4. Samat vinkit kun edellisilläkin eli vaihtaa ruoka :)

      5. Kannatan mielummin kananmunakennoja wc-paperirullia yms. Mutta se on vain minun mielipide.

    • rusinanamm

      2. kyllä voi niitö on usein myös simenseoksissa

    • kerni

      Saako kerbiilille antaa liukaspintaista pahvia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe