Mitä ihmettä tapahtui

hämmentynyt..

En ole siis koskaan kuulunut mihinkään uskontoon.Eilen, makasin sängyllä ja yhtäkkiä, ihan puun takaa minulle tuli olo että minulle buddhalaisuus olisi oikea tie.En tiedä mistä toi tuli, mutta jotenkin siinä oli sellastak ummallista varmuutta.No eipä siinä sitten.Minuutin päästä, enkä siis edes yrittänyt mitään meditoimista tai mitään, en edes osaa, mutta jotenkin oli pää tyhjänä ja yhtäkkiä aloin tuntea todella outoa tunnetta..ihan kuin ruumiini olisi tuntunut todella painavalta,mutta samalla tavallaan "minä" tunsin itseni todella kevyeksi ja pääsin jollain oudolla tavalla hieman ruumiistani irti, siis nyt on kyse ihan viidestä sentistä mutta kuitenkin.todella vaikea selittää tota kokemusta..Vähän ajan päästä tosta kuulin todella kovia askeleita katoltani, ihan kuin joku todella painava ja iso olisi kävellyt ikäänkuin tanssahdellen katollani, mikä ei siis ole mahdollista. kummia tapahtumia. Mitä ihmettä tämä tapahtuma oli, vai olenkohan sekoamassa.Jokatapauksessa, nyt kyllä kiinnostaa buddhalaisuus entistä enemmän ja pitääkin ottaa tietoa niin paljon asiasta kuin mahdollista.

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ox

      Koska olit sängyllä makulla illalla, arvelisin, että tuo tapahtui puoliunessa, mikä on täsmälleen sama asia kuin meditatiivinen tila. Silloin ihminen voi todellakin irtautua enemmän tai vähemmän ruumiistaan tai oma keho saattaa tuntua jotenkin vääristyneeltä. Etenkin jälkimmäiset tuntemukset ovat hyvin tavallisia aloittelevilla meditoijilla. Joillakin ihmisillä on taipumusta irtautua helposti ruumiistaan ja saattaa se tapahtua kenelle tahansa pahan järkytyksen yhteydessä.

      Asiassa on kuitenkin ongelmansa. Meditatiivisessa tilassa ihminen aistii tavallista herkemmin ns. yliluonnollisia ilmiöitä. Jos askelten äänille ei löydy luonnollista selitystä, niin kyse oli kirjaimellisesti kummittelusta. Sinun kannattaa etsiä lisää tietoa niin meditaatiosta kuin mahdollisesti kummittelustakin. Älä missään nimessä meditoi kotonasi, jos siellä kuuluu vielä askelia tai ilmenee jotain muuta outoa.

    • 123nimimerkki

      Kuulostaa vaipumiselta jonkinasteiseen horrokseen, joka on siinä unen ja valvetilan välissä. Tuohon viittaisi tuo raskaus, kehonkuvan muutokset ja hallusinointi. Aivot siirtyvät unitilaan ja joskus ne voivat jäädä matkalla vaiheeseen, jossa on läsnä puolia molemmista tajunnantilasta eli tässä tapauksessa laskenut tajunnantaso ja aivojen vapaa sisällöntuotto, jota nuo äänet edustivat. Uneen siirtyessä keho myös saatetaan toiseen tilaan, jotta nukkuminen sujuisi paremmin.

      Tuolla ei juuri ole tekemistä meditaation kanssa paitsi että varomaton voi vaipua tuollaisiin tiloihin erityisesti makuullaan meditoidessa. Meditaatiota kuvastaa enemmänkin hereilläolo, selkeys, valppaus ja rentous kuin uppoaminen ja irtoutuminen kehosta. En nyt mitään erityisempää merkitystä tuollaisille kokemuksille antaisi, mutta varmaan ihan jännä kokemus. Tajunnasta on moneksi ja tuo on yksi sen ilmenemismuoto. Et ole sekomassa.

      Tuolta se minusta kuulostaisi.

    • hämmentynyt..

      Tuota, en edes yrittänyt siis meditoida,enkä edes osaisi varmaankaan toinen juttu, en ollut varmastikkaan unen tai valvetilan välissä, sen verran pirteä kuitenkin olin ja selvänä kaikesta, ja muutenkin mulla univaikeuksia , ja vielä tunnin ainakin olin hereillä tuon taopahtuman jälkeen. Tai siis on minulle käynyt ennenkin kaikennäköistä ton uni ja valvetilan välissä joten tiedän mistä siinä on kyse.Outoa, kuitenkin..:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe