Kaninkasvatus

kani pani ....

Kanin kasvatusta Suomessa elvytetään, sinänsä ihan järkevää, poikue tulee joka kuudes viikko ja kahden kuukauden iässä ne poikaset alkaa lisääntyä.

Mutta miten on, kiinnostaako kani kuluttajaa ????

7

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka vaan

      entä angorakanit villan tuottajina? Villa on kallista, mutta kukaan ei uskalla aloittaa kasvatusta. Kuka ostaisi villaa tukussa, jos kasvattajalla ei ole taitoa kutoa itse villoista tavaraa?
      Niin, ja lihakanien kohdalla se teurastus.Liha olisi hyvää ja naklallekin varmasti käyttöä, mutta mutta.. Pienteurastamon rakentaminen taitaa olla niin kallista,ettei kannata ja mikään Lihakunta tuskin ottaa pupuja vastaan. Miten lie siipikarja-teurastajat?

    • Mielenkiintoista...

      Kanin kasvatuksella saattaisi olla tulevaisuutta. Ei tarvitsisi hirveitä pinta-aloja rehulle, eikä tuotantorakennuksille, kani ei tarvitse kovin arvokasta rehua. Kaiken tuotetun saisi kaupaksi, lihan, villan, nahan.
      Luulisi varsinkin lihalla olevan menekkiä.

      • Kanifarmarin poika

        Meillä Faija kasvatti aikoinaan kaneja isommassa mitassa. Liha kelpaa hyvin, että vieläkin joku Helsingistä soitti faijalle ja muisteli niitä kanipaisteja (nämä city-kanit olivat provosoinneet soittajan).
        Teurastus voi nykyään muodostua ongelmaksi, käytännössä teurastus pitää tapahtua tilalla ja riittävät tilat ja ammatitaito pitää olla. Eräskin kaniineja suuremmassa mitassa kasvattanut moitti juuri teurastusta ja väitti tulevansa alkoholistiksi, kun tarvitsi pientä rohkaisua siinä teurastuksessa.
        Rehua tarvitsee kanitkin ja tietyt olosuhteet hyvin kasvaakseen. Virossa viimeksi olen nähnyt kanin kasvatusta ja syönnyt kanin lihaa. Hyvää lihaa!


    • pupupaistin teko

      kyllä itse tappaminen onnistuu mutta mitä sanooSÄÄNNÖT . Voi tulla syyte eläinrääkkäyksestä, jós antaa kalikalla kalloon ja jää kiinni. Ja ne hygieniamääräykset? jos niistä saisi selkoa, niin saattaisin harkita hommaa. Muuten hyvä idea.

    • puputtaja

      Onhan täällä Suomessa montakin tuotantokanilaa :) Useat vaan kasvattavat lihaa pienimuotoisesti, ja sana lihasta kulkee suusta suuhun. Monetkaan eivät itsestään huutele suureen ääneen. Itse tässä ekaa poikuetta odottelen, jotta pääsen pistämään pataan.

      Omaan käyttöön lähinnä olen ajatellut kasvattavani, mutta eiköhän pupupaistia saa käydä hakemassa ne, joiden sitä mieli tekee.

    • lintutarha

      minulla olisi 2Angorakania myytävänä musta ja madagaskar.

      Lisätietoja p.040-7429598
      Hannele

      [email protected]

    • näin se meni

      Euroopassa kanit oli ennen hyvin yleisiä.

      Sitten kun keksittiin broilerin kasvatus, niin kanin tuotanto jäi taka-alalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe