Minulla on 4,5 vuotias narttu bichon frise narttu ja kun ollaan ulkona lenkillä se ei päästä vieraita ihmisiä lähelle. Se ensin haukkuu ja kun henkilö on noin 2-3 metrin päässä alkaa murista ja näyttää hampaita..Sisällä kotona taas se tervehtii kaikkia vieraita iloisesti häntäheiluen, vaikka olisi ihan tuntematon henkilö sille.
Onko kellään samallaisia kokemuksia?
P.S Koira on peruskoulutettu, eikä mikään lellitty pikkupiski
Bichon:in ylisuojelevaisuus?
3
69
Vastaukset
- wtf?
Sulla on tullu tuo narttu kaks kertaa XD Nooh mitä sitä pienistä ku ei pienetkään meistä. Kuulostaa aika oudolta käytökseltä minusta, kun sisällä käyttäytyy normaalisti..Onko se kaikki ihmiset vai vaan jonkun tietynlaiset. Esim miehet, tummiin pukeutuneet yms?
- bichonF
Niin tosiaan..miehet on sen suurimpia ``vihollisia``.
En kyllä keksi mikä sitä riivaa. Tota on jatkunu noin vuoden verran. - Eläinkouluttaja C.
bichonF kirjoitti:
Niin tosiaan..miehet on sen suurimpia ``vihollisia``.
En kyllä keksi mikä sitä riivaa. Tota on jatkunu noin vuoden verran.Aika outoa että olet tuollaista käytöstä katsonut vuoden verran puuttumatta asiaan, jos tosiaan koira on peruskoulutettu. Yleensä tuollainen käytös kielii siitä että koira ei luota omistajan kykyyn olla johtaja ja ottaa siksi tilanteen haltuunsa. Tietysti tätä on vaikea arvioida näkemättä tilannetta.
Jos tiedät jonkun jolla hyvä koiranlukutaito, pyydä hänet katsomaan tilannetta ja arvioimaan mikä laukaisee käytöksen ja jos se on suojelua vai hyökkäystä, epävarmuutta vai aggressiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984