Ei ikinä Uulan maaleja, kun saunan ja uunin päälle laittaa!!!

nou uula

Maalattiin uulan puulattiamaalilla 3pv sitten alakerta.Samana iltana laitettiin sauna päälle ja kämppään tuli kamala grillin haju, sauna yläkerrassa.Käry tarttui kaikkiin tekstiileihin kylpyhuoneessa ja kaikki piti pestä.Haju kesti kauan pari päivää.Nyt eilen aloin illalla lämmittämään alakerrassa uunia, tavallista sähköuunia,mutta sekin alkoi ihan kuin käryämään.Muutoin olen kyllä hellalla ruokaa lämittellyt ym, mutta uunia en, ennenkuin eilen sitten.Kiuas sekä uuni uusia ja on toimineet moitteettomasti.Soitin Uulan tehtaalle tänään ja sanoi että saunan kun laittaa päälle kun on maalannut, on tavallista että käryää, mutta uunista ei tiennyt mitään.Talossamme ilmastointi toimii liesituulettimen kautta, josta väännetään yläkertaan tai alakertaan ilmastointia.En kyllä kyseistä maalia enään osta, sanoivat että käryn pitäisi lähteä kun maalaus ohi.Ohi on ollut lauantain jälkeen,en uskalla kokeillakkaan saunan tai uunin päälle laittamista.Mistä moinen johtuu??

5

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalit

      Lattiat siis maalasitte? Ilmeisesti puulattiat koska Betonille se ei käy! Läpikuivuminen kestää kyllä uulan maaleilla yleensä aika kauvan!

      • nouuula

        Huhuh, tänään kokeilin saunaa, ei kärynnyt enään ja nyt pizza uunissa paistumassa!Jatkossa tietää nyt nämä maalit ja kyllähän se järkikin sanoo että kun kovat määlihöyryt pääsevät lämmön kanssa kosketukseen, syntyy aikamoinen kaasun ja grillihiilien haju!Mutta onneksi on kovien tuuletusten myötä haihtunut ja normaali elämä voi jatkua!


    • Mitä?

      Mitä te siis tarkalleen maalasitte?

    • Modnarr

      Öö... nyt vasta lueskelin tätä keskustelua. Itsellä on AINOASTAAN positiivisia kokemuksia Uulan luonnonmaaleista. Ei kyllä yhtään haissut kun olen Ilonalla maalaillu, viimeksi juuri pari päivää sitten saunaa ja olen nimenomaan tyytyväinen että Uulan maalit ovat hajuttomia ja peittäviä. Aiemmin Tikkurilan maaleja käyttäneenä olen joutunut kärsimään kauheasta maalinkärystä ja kun asunnossamme on myös eläimiä en haluaisi että asunto haisee maalauksen jälkeen. Itse maksan myös mielummin kestävistä ja laadukkaista luonnonmaaleista kun enää ikinä ostaisin muita maaleja jotka eivät edes ole yhtä laadukkaita kuin Uulan maalit

      • NickNailer

        Voihan Herran pieksut! Se voi jonkun mielestä olla petrooli luonnontuote, kun sitä saa jalostaessa irti maaöljystä, mutta reaalimaaailmassa ja mainosten mielikuvien ulkopuolella se ei sitä ole.

        Kemikaalit ovat joko aineita tai seoksia. Mitään "luonnonkemikaalia" ei ole.

        Lähdenkin tästä tankkaamaan luonnonpetrolia moottorisahaan ja pistän samalla luonnonöljyä sekaan. LOL


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe