Vento sammuu kun painan kytkintä

tietämätön...

Autoni on VW Vento 1.8 cl -95, semmonen ongelma, joka nyt talvella ilmennyt, että auto sammuu välillä kun esim. risteystä lähestyessä painan kytkimen pohjaan. Tällöin kierrokset valahtavat nopeaa alas ja moottori sammuu mikäli en kerkeä painamaan kaasua/vaihtamaan vaihdetta nopeaa pienemmälle.

Kiihdyttäessä minkäänlaista ongelmaa ei ole. Auto myös lähtee normaalisti käymään jokaisen sammumisen jälkeen ja liikkeelle lähdettäessä.

Huomasin tuossa eräs päivä että lämpömittarin mukaan lämmöt ei nouse muutakuin tyhjäkäynnillä ollessaan. Tänään käydessäni parkkihallissa sulattelemassa autoa niin lämmöt nousivat 90 asteeseeen ja pysyi siinä kun annoin auton käydä tyhjäkäyntiä hetken. Sitten kun lähdin liikkeelle niin muutaman kilometrin ajon jälkeen lämpömittari tipahtaa hiljalleen takaisin nollille.

Voisiko vika ollla termostaatissa, jota itse epäilen tutkittuani aihetta googlen avulla.

4

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seatilla mennää

      Korjaa pakosarjan päältä ilmansuodattimelle menevä letku tai sitten läppä jumissa. Jos paisuntasäiliöstä sen auki ollessa ei pulauttele reikusti kaasuttaessa niin sitten termari

    • ............

      tere! juttusi oli kuin minun kirjoittamani...samanmoinen auto, samanlaiset oireet . Ilmottelehan jos löysit vian, olisin kiitollinen:)

    • Mulla on bensiinikoneinen 1,8 cl yksilö (55kw) vm -94

      Samat ongelmat et sammuilee ajossa ja tyhjäkäynnissä myös jonkisen ajan kuluttua käynnistyksen jälkeen. Olen vaihtanut autosta virranjakajan kannen että pyörijän,tulpat,puolan ja moduuli,öljysuodattimen,ilmansuodattimen. Nyt aikeissa bensiinisuodatin, kumilaippa (monojetronic), imusarjan tiivisteen vaihto sekä jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. En kyllä tiedä mahtavatko ne edes auttaa. Nimeomaa ku ite en osaa eikä ole rahkeita ja tavaroita vaihtaa itse nii käytän lähimmän ammattioppilaitoksen palveluja apuna.

      Vai voikoha tässä meidä tapauksessa olla tukos tai ilmavuoto jossain, tai entäpä jos bensapumppu on menossa rikki?
      Mitenkähän näit syitä pystyy parhaite selvittää paitsi varaosie vaihdoilla toisensa perään?

      Tarvis kyl vinkkeleit ettei mee hakuammunnaks tää juttu. Ihme vaan kun ei tunnu moottori käydessä kuuluvan mitään poikkeavaa ääntä mielestäni.
      Mitenhän muilla mahtanee olla?

    • tietämätön...

      Ongelma minun ventossani oli ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa, joka oli murtunut ja aiheutti imuvuotoa. Selvisi kääntelemällä kaasarikoppaa sivulle, jolloin moottori meinasi sammua. Vika on melkolailla uusiutuvaa sorttia 6kk aikana 2 kertaa sama tiiviste murtunut uudestaan? Mikä tuon tiivisteen hajottaa?


      Termostaattikin meni vaihtoon ja alko lämmöt nousemaan ja pysy ajon aikanakin 90 asteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe