Opettelen tässä uuden pannun käyttöä ja mietiskelen että onko kattilan lämpötilalla väliä taloudellisuuden kannalta? Kattila Termax 17S ja lämmitettävä ala 180 M2. Tämän hetkisellä säädöllä veden max. lämpötila kattilassa 75-80 välillä ja pattereihin menee nyt 46 asteinen vesi ulkolämpötilan ollessa n.-19. kuuma käyttövesi tuntuu myös riittävän hyvin. Onko hyötyä/järkeä nostaa max. lämpöä vai onko nykyinen ok?
Öljylämmitys kattilan sopiva lämpötila?
13
8655
Vastaukset
- Vanha pannu vm 82
Meillä kattila sammuu 75asteessa ja menovesi näkyi olevan just äsken 41astetta. Jäähtyy muutaman asteen matkalla.
- bbkbk
Jos käyttövesi riittää niin mitä sitä nostamaan? Anna oola siinä vaan!
aloittajalla asetukset tuntuvat olevan kohdallaan
ölypoltin jaksaa melkoista käyttövesivirtaa lämmittää "lennossa" joten sen puoleen alempikin toimisi. Minä vaihdoin talon lämmityksen kattilan vastuksilla (6 kW) toimivaksi ja nyt täytyy kattilan lämpötilaa pitää aika korkealla, jotta suihkulämpötilaan sekotettua vettä riittäisi. Patterilämmityksen puolesta riittäisi 40 astetta. Mikä toisaalta on liian vähän legionellavaaran kannalta- idioottia neuvomassa
Idiootti. Sulla on öljyklattilassa kierukka jossa on litra-kaks vettä.
Ei tule legionellavaaraa millään kun se vesi vaihtuu niin tiheään,
- mikk7
meillä kattilan lämpötila max 60 astetta ja ajattelin kysyä että säästääkö polttoainetta säästääkö polttoainetta vaiko ei
- dfghjthyj
Savukaasun aiheuttaman syöpymisvaaran takia kattilan lämpö ei pitäisi alittaa 70 astetta.
- minävaantaas
dfghjthyj kirjoitti:
Savukaasun aiheuttaman syöpymisvaaran takia kattilan lämpö ei pitäisi alittaa 70 astetta.
mites kattilan veden lämpötila vaikuttaa savukaasujen lämpötilaan, joka taas on säädettävissä paineella ja ilman määrällä, ja pitää olla yli 120 oli putkitettu tahi ei?
- hoh hoijaa
minävaantaas,kuule juttus on niin tyhmä ettei kannata edes vastata kunnolla.
- Anonyymi
Meillä " pesuvesi" täysin kuumalla yli 60 astetta pelottaa kon lapset puljaa etteivät polta itseään.
- Anonyymi
Yleensä kuuman käyttöveden putkistossa on säätöventtiili, jolla veden lämpätila säädetään sopivaksi. 60 astetta on maximi mikä saa olla, minulla taitaa olla 50.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kuuman käyttöveden putkistossa on säätöventtiili, jolla veden lämpätila säädetään sopivaksi. 60 astetta on maximi mikä saa olla, minulla taitaa olla 50.
65 on maksimi ja nykyään asetusarvoksi suositellaan 58, jotta paluuveden lämpötila olisi 55 (jos on LVK kierto).
- Anonyymi
Eikö pannusta lähtevän veden lämpö tilaa saa pudotettua, minulla ainakin saa säädettyä, sekoittaa kylmää sekaan, saa lähtemään samalla mitä pannussa, ja vaikka täysin kylmänä, on erillinen säätö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö pannusta lähtevän veden lämpö tilaa saa pudotettua, minulla ainakin saa säädettyä, sekoittaa kylmää sekaan, saa lähtemään samalla mitä pannussa, ja vaikka täysin kylmänä, on erillinen säätö
Ei ole kaikki vielä 50 vuodessa ehtineet lisäämään käyttöveden lämpötliaa säätävää termostaattiventtiiliä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483