Haluan lapsen mutta en miestä

Looginen äiti

Olen 30v nainen, käyn töissä ja olen (ja aion olla jatkossakin) sinkku. Olen nyt ikääni myöden alkanut harkitsemaan lasta. Lähinnä siksi että tuntuu etten löydä enää kaveripiiristäni lapsettomia, sukulaiset painostaa ja mielestäni minulla on velvollisuus luoda edes yksi suomalainen lisää maailmaan.

Mutta mutta. En halua miestä. Varmaan monikin nainen ajattelee näin, eikä raskaaksi tuleminen sinänsä nyt ole ongelma, mutta minua mietityttää esim. lailliset puolet. Jos löydän esim. kaveripiiristäni jonkun joka voisi "lahjoittaa" geeninsä minulle, niin miten sitten myöhemmin, haluan että lapsi tietää kuka isä on. Eli papereihin merkitään oikea, geneettinen isä? Tekeekö erikseen asuminen automaattisesti minusta yksinhuoltajan? Onko papereihin merkitty isä velvollinen maksamaan etuuksia vaikken niitä edes haluaisi? Eli onko helpompaa merkata isäksi tuntematon mutta kertoa sitten lapselle itse kuka isä on?

Ja nurisijoille tiedoksi että olen ihan terve, töissä käyvä ihminen jolla on mukava perhe ja suku. En aio suhtautua lapseen kuin lemmikkiin, vaikkei minussa ole mitään suoranaista vauvakuumetta syntynytkään. Olen vain loogisesti päätellyt että voisi olla mukavaa kokea vanhemmuuden iloja ja suruja, eikä minusta ole fiksua odottaa kunnes olen vanha enkä jaksaisi enää touhuta lapsen kanssa. Kyllä lastaan taatusti rakastaa vaikken olekkaan sitä tyyppiä joka pomppii ilosta jos testi näyttää kahta viivaa. Minua vain mietityttää nämä paperiasiat, eivät ne silti esteenä ole jos satun löytämään jonkun joka voisi minulle lapsen siittää ja ottaa asiasta vastuun sitten joskus jos täytyy.

31

4537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsegggg

      Toivon, että et tule raskaaksi. Ihan vaan loogisesti ajatellen.

    • cheap

      "Mutta mutta. En halua miestä. Varmaan monikin nainen ajattelee näin, eikä raskaaksi tuleminen sinänsä nyt ole ongelma, mutta minua mietityttää esim. lailliset puolet. Jos löydän esim. kaveripiiristäni jonkun joka voisi "lahjoittaa" geeninsä minulle, niin miten sitten myöhemmin, haluan että lapsi tietää kuka isä on. Eli papereihin merkitään oikea, geneettinen isä? Tekeekö erikseen asuminen automaattisesti minusta yksinhuoltajan? Onko papereihin merkitty isä velvollinen maksamaan etuuksia vaikken niitä edes haluaisi? Eli onko helpompaa merkata isäksi tuntematon mutta kertoa sitten lapselle itse kuka isä on?"

      -Papereihin tosiaan merkitään isä, jos isä on tiedossa. Ja lapsella on oikeus tietää kuka hänen isänsä on.
      -Jos asut yksin lapsen kanssa, olet automaattisesti yksinhuoltaja.
      -Isä on velvollinen maksamaan elatusapua vaikka et sitä haluaisikaan, niin lukee suomen laissa.
      -Jos et tosiaan itse halua etuuksia, niin sinuna en ilmoittaisi isää minnekään, vaan sitten joskus kertoisin lapselle itse.

      Toivottavasti sait vastauksia kysymyksiisi :)

      • Looginen äiti

        Kiitos järkevästä (ja loogisesta) vastauksesta. Aion kyllä jatkossakin pitää itse huolen elatuksesta joten on ehkä parempi sanoa etten tiedä kuka isä on. Kypsyttelen nyt vielä ajatusta ja lueskelen sitten tarkemmin lakijutuista, tosi vähän oli googlaamalla samankaltaisia juttuja, kuvittelin monenkin naisen haluavan lapsen mutta ei miestä. En IKINÄ hankkiutuisi tahallani raskaaksi baarireissun jälkeen tms, musta se olis tosi alhaista vaikka miestenkin pitäisi toki pitää huolen ehkäisystä.

        Ja tälle ensimmäiselle vastaajalle, mikä hemmetti sua nyt risoo? Joudunkohan jatkossakin kuuntelemaan paljonkin samankaltaisia kommentteja..? Kysyin töissä (olen ainoa nainen) miesten mielipiteitä siittää lapsi jonka elämään ei sitten suuremmin osallistu ellei ipana myöhemmin halua tai tule jotain muuta, esim. terveydellistä hätää, ja melkein kaikki oli sitä mieltä että olisi mukavaa tehdä "hyvä työ" kun ei tarvitse edes maksaa elatuksia. Ainoastaan himouskovainen mies oli jyrkästi vastaan.. Whadda suprise.


      • fdsegggg
        Looginen äiti kirjoitti:

        Kiitos järkevästä (ja loogisesta) vastauksesta. Aion kyllä jatkossakin pitää itse huolen elatuksesta joten on ehkä parempi sanoa etten tiedä kuka isä on. Kypsyttelen nyt vielä ajatusta ja lueskelen sitten tarkemmin lakijutuista, tosi vähän oli googlaamalla samankaltaisia juttuja, kuvittelin monenkin naisen haluavan lapsen mutta ei miestä. En IKINÄ hankkiutuisi tahallani raskaaksi baarireissun jälkeen tms, musta se olis tosi alhaista vaikka miestenkin pitäisi toki pitää huolen ehkäisystä.

        Ja tälle ensimmäiselle vastaajalle, mikä hemmetti sua nyt risoo? Joudunkohan jatkossakin kuuntelemaan paljonkin samankaltaisia kommentteja..? Kysyin töissä (olen ainoa nainen) miesten mielipiteitä siittää lapsi jonka elämään ei sitten suuremmin osallistu ellei ipana myöhemmin halua tai tule jotain muuta, esim. terveydellistä hätää, ja melkein kaikki oli sitä mieltä että olisi mukavaa tehdä "hyvä työ" kun ei tarvitse edes maksaa elatuksia. Ainoastaan himouskovainen mies oli jyrkästi vastaan.. Whadda suprise.

        "Ja tälle ensimmäiselle vastaajalle, mikä hemmetti sua nyt risoo? Joudunkohan jatkossakin kuuntelemaan paljonkin samankaltaisia kommentteja..? "

        Joudut, jos välttämättä haluat netistä asioita kysellä. Sanoin vain mitä ajattelen. Omasta mielestäni lapsen etu menee aina edelle. Sitä ei kumoa äidin itsekkäät tarpeet ja jotkut loogiset päätelmät siitä, että lapsi olisi ihan hyvä olla olemassa, vaikka en nyt siitä niin hirveästi innostukaan...

        Entä jos lapsi on ns. erityslapsi, vammainen tai muuten vaativa, miten tuo naisen logiikka siinä tilanteessa toimii? Vai työntäisitkö siinä tapauksessa IPANAN isälleen jos sellainen jostain löytyy? Laittakaa sinne kirjalliseen sopimukseen myös nämä asiat.


      • Perfunctory
        fdsegggg kirjoitti:

        "Ja tälle ensimmäiselle vastaajalle, mikä hemmetti sua nyt risoo? Joudunkohan jatkossakin kuuntelemaan paljonkin samankaltaisia kommentteja..? "

        Joudut, jos välttämättä haluat netistä asioita kysellä. Sanoin vain mitä ajattelen. Omasta mielestäni lapsen etu menee aina edelle. Sitä ei kumoa äidin itsekkäät tarpeet ja jotkut loogiset päätelmät siitä, että lapsi olisi ihan hyvä olla olemassa, vaikka en nyt siitä niin hirveästi innostukaan...

        Entä jos lapsi on ns. erityslapsi, vammainen tai muuten vaativa, miten tuo naisen logiikka siinä tilanteessa toimii? Vai työntäisitkö siinä tapauksessa IPANAN isälleen jos sellainen jostain löytyy? Laittakaa sinne kirjalliseen sopimukseen myös nämä asiat.

        Ohhoh, kaikkea tunnut sinäkin tietävän näin ihan ventovieraasta ihmisestä, motiivit, tulevaisuudet ja kaikki. :D

        Kerro nyt ihmeessä vielä ensi viikon lottonumerotkin.


      • "isä"

        Suomen laissa lukee aivan selvästi...

        Lasten elatusapu on vanhempien välinen keskinäinen sopimus
        eli mikäli vanhemmat eivät itse halua, elatusapua ei ole pakko
        suorittaa.
        Myöskään elatussopimukset, joita Kela, sossu ym. viranomaiset
        vaativat eivät ole pakollisia. Mikäli kumpikaan vanhemmista ei ole
        suostuvainen elatussopimukseen, eikä hae elatusapua lapsel-
        leen esim. käräjäoikeuden kautta eivät viranomaiset voi tälle yh-
        tään mitään oli sitten lapsen isä tiedossa tai ei... siis vanhemmat
        yksin päättävät lapsensa elatuksesta ja tekevätkö jotain sopimuk-
        sia vai ei ja maksavatko lapsesta elatusapua vai ei.


      • cheap
        "isä" kirjoitti:

        Suomen laissa lukee aivan selvästi...

        Lasten elatusapu on vanhempien välinen keskinäinen sopimus
        eli mikäli vanhemmat eivät itse halua, elatusapua ei ole pakko
        suorittaa.
        Myöskään elatussopimukset, joita Kela, sossu ym. viranomaiset
        vaativat eivät ole pakollisia. Mikäli kumpikaan vanhemmista ei ole
        suostuvainen elatussopimukseen, eikä hae elatusapua lapsel-
        leen esim. käräjäoikeuden kautta eivät viranomaiset voi tälle yh-
        tään mitään oli sitten lapsen isä tiedossa tai ei... siis vanhemmat
        yksin päättävät lapsensa elatuksesta ja tekevätkö jotain sopimuk-
        sia vai ei ja maksavatko lapsesta elatusapua vai ei.

        "Lapsen elatusavun vastaanottamisesta ei vanhempi sitovasti voi luopua etukäteen. Tällainen sopimus on suoraan lain nojalla pätemätön. Jälkikäteen lähihuoltaja voi lapsen puolesta luopua elatusapusaatavista, jos hän katsoo sen olevan lapsen edun mukaista. "
        -laki24

        Eli periaatteessa molemmat on oikeassa.


      • Anonyymi
        Looginen äiti kirjoitti:

        Kiitos järkevästä (ja loogisesta) vastauksesta. Aion kyllä jatkossakin pitää itse huolen elatuksesta joten on ehkä parempi sanoa etten tiedä kuka isä on. Kypsyttelen nyt vielä ajatusta ja lueskelen sitten tarkemmin lakijutuista, tosi vähän oli googlaamalla samankaltaisia juttuja, kuvittelin monenkin naisen haluavan lapsen mutta ei miestä. En IKINÄ hankkiutuisi tahallani raskaaksi baarireissun jälkeen tms, musta se olis tosi alhaista vaikka miestenkin pitäisi toki pitää huolen ehkäisystä.

        Ja tälle ensimmäiselle vastaajalle, mikä hemmetti sua nyt risoo? Joudunkohan jatkossakin kuuntelemaan paljonkin samankaltaisia kommentteja..? Kysyin töissä (olen ainoa nainen) miesten mielipiteitä siittää lapsi jonka elämään ei sitten suuremmin osallistu ellei ipana myöhemmin halua tai tule jotain muuta, esim. terveydellistä hätää, ja melkein kaikki oli sitä mieltä että olisi mukavaa tehdä "hyvä työ" kun ei tarvitse edes maksaa elatuksia. Ainoastaan himouskovainen mies oli jyrkästi vastaan.. Whadda suprise.

        [email protected] ota yhteyttä niin sovitaan


    • mies kommantoi

      Melko järkevää.

      Itse olen siinä tilanteessa etteivät elatusmaksut tms. merkitse paljon mitään.
      Voi maksaa pikkurahakukkarosta.

      Se mikä on tylsää on se, että siinä saa sossuntädit niskaansa kahdeksaksitoista vuodeksi vaatimaan vuositilityksiä sun muuta.

      Tähän on helppo keino, sanot sussuntädeille joiden velvollisuus on tulla haastattelemaan kolmantena päivänä synnytyksestä, juuri synnytyksenjälkeisen masennuksen huipulla että et muista kuka se oli, olit niin kännissä.

      Toki kunnon paperit pitää tehdä ja muisti voi ihmeesti palautua sitten kun ei ole sossuntädeistä vaaraa, Maksut voi hoitaa huomiotta jos niitä tarvitaan.

    • 2+13

      Tämä äiti kuulostaa siltä, että muut kuin itse haluaa häneltä lapsen. Velvollisuus se tehdä. Että saa vikisevät sukulaiset pois niskasta.
      Jännää, 'saada lapsi'..
      Ja voihan sitä kokeilla, mutta jos ei natsaa, niin sen voi tyrkätä isukin vaivoiksi.
      Hui hai. Ja sukulaiset ei narise kun voi sanoa sen tehneensä.

      Hanki kissa!

      • Looginen äiti

        Minulla itseasiassa on kissa, vanhus jo. Siskollani on kaksoset, he ovat olleet minulla useasti hoidossa ja osaan olla lasten kanssa, en koe heitä epämiellyttäviksi. Sukulaiset lähinnä saivat idean syttymään päässäni, en ikinä tekisi toisten painostuksesta mitään vasten tahtoani. Ymmärtäisit jos tuntisit minut.

        En myöskään _ikinä_ "tyrkkäisi" lasta isälleen, kyllä minä sen kasvattaisin, ja etkö ole samaa mieltä että lastaan oppii rakastamaan? Mieti, kuinka moni nainen tulee raskaaksi ja vieroksuu vatsaansa ja sen sisältöä koko raskauden ajan. Mutta kun se nyytti lyödään syliin, ei siitä voisi enää erota.

        Lueskelin Kelan sivuilta ja yleistä lakitekstiä elatuksista ym, ja tulin siihen lopputulokseen että eipä niistä kait kannata huolehtia etukäteen. Joudun luultavasti erityisäitiysvapaalle työni luonteen vuoksi, täytynee siitäkin ottaa selvää.

        Mietiskelen asiaa vielä mutta luulen että haluan kyllä tehdä ainakin yhden lapsen. Olisi nopeampaa ja halvempaa tehdä se haluamallani tavalla, mutta keinohedelmöitys ei toki ole poissuljettu vaihtoehto.

        Toivon että naiset, jotka haluavat lapsen ilman miestä, voisivat saada jotain apua tästä viestiketjusta.


      • mies kommentoi
        Looginen äiti kirjoitti:

        Minulla itseasiassa on kissa, vanhus jo. Siskollani on kaksoset, he ovat olleet minulla useasti hoidossa ja osaan olla lasten kanssa, en koe heitä epämiellyttäviksi. Sukulaiset lähinnä saivat idean syttymään päässäni, en ikinä tekisi toisten painostuksesta mitään vasten tahtoani. Ymmärtäisit jos tuntisit minut.

        En myöskään _ikinä_ "tyrkkäisi" lasta isälleen, kyllä minä sen kasvattaisin, ja etkö ole samaa mieltä että lastaan oppii rakastamaan? Mieti, kuinka moni nainen tulee raskaaksi ja vieroksuu vatsaansa ja sen sisältöä koko raskauden ajan. Mutta kun se nyytti lyödään syliin, ei siitä voisi enää erota.

        Lueskelin Kelan sivuilta ja yleistä lakitekstiä elatuksista ym, ja tulin siihen lopputulokseen että eipä niistä kait kannata huolehtia etukäteen. Joudun luultavasti erityisäitiysvapaalle työni luonteen vuoksi, täytynee siitäkin ottaa selvää.

        Mietiskelen asiaa vielä mutta luulen että haluan kyllä tehdä ainakin yhden lapsen. Olisi nopeampaa ja halvempaa tehdä se haluamallani tavalla, mutta keinohedelmöitys ei toki ole poissuljettu vaihtoehto.

        Toivon että naiset, jotka haluavat lapsen ilman miestä, voisivat saada jotain apua tästä viestiketjusta.

        Joo, kyseiset sivut sekä lakiteksti ovat varsin hupaisaa luettavaa.

        Tehty täysin siitä lähtökohdasta että isäntä on pannut piian paksuksi ja tulee saattaa vastuuseen teoistaan. :-)

        Oikeastaan ainoa vielä hassumpi laki on laki maanpetoksesta.
        Ensimmäinen pykälä käsittelee sitä jos on kähveltänyt sotakassan.
        Myöhemmissä määrätään kaksinkertainen rangaistus jos on metelöinyt hänen keisarillisen korkeutensa tsaarin virka-asunnon ulkopuolella.

        Ihan helppoa sinun on tehdä asia ihan millä haluamallasi tavalla vaan, miehet eivät ole kovin arkoja.


    • auttaa jos saa.m

      Olispa se s-posti osoite voisin keskustella asiasta ja auttaa..

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen asia, olen mies haluan lapsen mutta en vaimoa, laita viestiä ja katsotaan miten ajatukset käy yksiin....

    • Anonyymi

      Kannattaisiko harkita matkustamista johonkin ulkomaille, jossa saa ostettua hyvin jalostettuja siemeniä omaehtoista viljelyä ja kasvatusta varten?

      Vaikka jenkkilään?

      Ja sitten $50.000 tiskiin ilman mitään takeita että edes munasolu kiinnitty ylipäätään, tai että kuinka monta sieltä yhteensä olisi tulossa, ja pitäisikö suorittaa vähän harvennushakkuuta...

    • Anonyymi

      Jaaha, kukaan ei edelleenkään vastaa tiedusteluuni lääkärini etnisestä taustasta. On se kummaa, että ulkomaalaisille heitä kyllä haalitaan vastaavaa etnistä taustaa edustava lääkäri mutta, jos Kantauomalainen kuten minä haluaa kantasuomalaisen jotta yhteisymmärrys ja vuorovaikutus pelaisi niin eipä näytäkään onnistuvan. Tässä on ollut ongelmaa. Viime Tammikuussa Venäläislääkäri Oleg lapshin heitti minut hienovaraisella tavalla Haartamin päivystyksestä ulos tarvittessa huumeseulaa myrkytysyrityksen tutkinnassa. Nyt minulle tarjotaan burnout psykologiksi jotain Nikolaus Ambrosiusta jonka etnistä taustaa kukaan ei suostu minulle valaisemaan soitoista ja sähköpostitiedusteluista huolimatta. Eivätkö nämä pellet todellakaan ymmärrä, että myös kantasuomalainen tarvitsee lääkärin/viranomaisen, joka ymmärtää hänen omaa kulttuuriaan. Nimittäin nuo ulkomaalaiset Venäläiset, Arabit ja muut ulkomaalaiset eivät ymmärrä ja sen saa kantasuomalainen helsingissä tuta. Empiriisen kokemuksenii mukaan ei esimerkiksi ole tavatonta, että vaikka Suomalainen nainen saa skitsofreniadiagnoosin ulkomaalaiselta lääkäriltä kertoessaan joutuneensa ex-mies ystävänsä vainoamaksi ja ulkomaalainen psykiatri tulkitsee vainoamisen syyt hyväksyttäviksi ja merkitsee naisen paranoidiksi skitsofreenikoksi estääkseen poliisiitutkinnan. Minulla on vähän samansuuntainen tilanne, on mielipidepoliittisia eroja ja teologisia ristiriitaisuuksia tiettyjen ryhmien kanssa. Ehkä tästä syystä minua yritettiin myrkyttää työpaikallani 7.1.2021 ja nyt minulle tyrkytetään harhaluuloisuushäiriö diagnoosia vaikka fyysistä oireista terveystalon lääkäri Elias Scheinin on todennut minun olevan myrkytystilassa. Tässä näyttää taas siltä, että Helsinki ei ole enää Suomi ja täällä on ainakin joillekin kansalaisille täysi DDR-meininki päällä.

    • Anonyymi

      Hei! haluan sulle lapsen siittää se on ihan mukava asiat jos jäist raskaaksi

    • Anonyymi

      täällä olisi hyvinkoulutettu hyvilä geeneillä varustettu mies tarjolla vauvan tekoon ilman sitoumuksia tai kunka vain sovitaan asiasta nimin vauvakuume kirjoita minulle [email protected]

    • Anonyymi

      Olin 27v kun oli tunne haluan lapsen yritin seurustella aina kariutu johonkin. Tapsin sitten sattumalta salilla noin 47v miehen tulimme hyvin toimeen ja joskus käytiin kaljoillakin, sitten kerran sanoin haluan lapsen mutta en miestä ja käytän vielä pillereitä. noin nätti vodaanhan me harjoitella jostakin syystä mentiin miehen kotiin asui yksin, eronnut.
      Oli hieno ja ystävällinen ei hyökännyt vaan antoi minun tuntea että haluan hyväili minulle kaksi orgasmia sitten vedin päälle halusin niin että vedet valui silmistä, rakastelin hänen kanssa monesti viikossa kun tiesin olen raskaana jätin hänet ja muutin eri osaan kaupunkia. Kun poika oli kaksi vuotta tapasin uimatannalla, ilahtui ja leikki pojan kanssa, meidän oli lähdettävä syömään hänen kanssa syötti poikaa pöydässä, valkoviini teki sen että lähdin matkaan olen kuukausittain tavannut haluan ja rakastelen kuin hullu kun ollaan kahden. Kun poika täytti viisi toi pyörän ja poika oli innossaan sanoi toin pojalleni pyörän menin sokkiin tärisin nousi ylös ja otti syliin älä pelkää ei tule mitään ongelmia hyvä että tiedän.
      Kertoi oli ottanut pojalta näytteen minulta salaa ja on aivan varma poika on minun.

      On tavattu kuin ennen poika vaan saa kaikkea mihin mulla ei ole rahaa.
      Sossulle olen yksinhuoltaja, pojalla ei isää.

      • Anonyymi

        Pahoitteluni, mutta koko teksti vaikutti siltä että sekopäissäs fantasioit niitä näitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rokottomattoman miehen sperma ilman geenimanipulointia on tulevaisuudessa kultaakin arvokkaanpaa.

      Samoin rokottomattomat terveet naiset ilman dna muokkausta
      kultaakin kalliinpia.

      Annetaan lapsille terve ja luonnollinen alku elämään ilman kokeellista geenimanipulointi piikkiä.

      23.3.2022 – Uudet VAERS- tiedot on julkistettu. Tieto on sensuroitu Facebookista ja Twitteristä. Linkkiä ei voi jakaa somepalveluissa, se on täydellisesti blokattu. Syykin on selvä. Sikiökuolemat ovat nousseet 3525 prosenttia eli yli 35 kertaisiksi. Voit katsoa tiedot tästä linkistä >>> https://healthimpactnews.com/2022/the-thousands-of-fetal-deaths-recorded-after-covid-19-vaccines-that-nobody-wants-to-report-and-that-facebook-is-trying-hard-to-censor/

      Koko artikkeli luettavissa osoitteessa: https://injektiopiikki.com2022/03/22/gods-gonna-cut-you-down/

      https://koronarealistit.com/vaers-tiedot-sikiokuolemista/

    • Anonyymi

      nykyisin kaikki naiset ovat neitsyt marioja ja synnyttävät ilman miestä

    • Anonyymi

      yritä tulla raskaaksi ilman miestä

    • Anonyymi

      Itse olen vain tyytyväinen, etten hankkinut lapsia katsomaan työttömänä nälissään maailmanloppua.
      Tyylinsä kullakin.

    • Anonyymi

      saat syytteet miehiä halveksimisesta

      OLET HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ

      huono äiti

    • Anonyymi

      näin on kun luetaan lännen homo propagandaa ja sitten ei tee mieli synnyttää tai herää vasta myöhään

    • Anonyymi

      et pysty rakastamaan, niin miten sinulle antaisi lapsen huoltajuus?

    • Anonyymi

      hyväksikäyttäjä nainen olisi epäilyttävä äiti

    • Anonyymi

      byrokratia vie viimeisen inhimmillisyyden

      miksi synnyttää kun ei ole lämpimiä tunteita?

    • Anonyymi

      byrokratia valehtelee eikä siinä ole järkeä

      perheestä ole kukaan selvinnyt ehjänä
      miten sinä aijot selvitä ehjänä
      kun olet kallis istekin, ei ole varaa vahingoittua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe