Neuvoja,tukea,kokemuksia...

Pörri2011

Oma tilanteeni tämä...Kävin tänään viikon 26( 1)lääkäriultrassa (viikot vastasivat 27)
ja selvisi että kohdunkaula on lyhentynyt ja ei ole enää kuin 3cm,viime käynnillä oli 4cm.
Lapsi on kääntynyt jo nyt raivotilaan ja painaa koko ajan kohdunkaulaa. Kävellessä tuntuu paineentunnetta ja pientä kipua.Kivuliaita supistuksia ei ole ollut ja lapsivettä on normaali määrä eikä kohdunsuu ole avatunut.Vauvalla näytti olevan kaikki normaalisti.
Määräsivät 2 viikon päähän kontrollikäynnin sekä vuodelepoa.

Ajattelin että onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia...En silloin hätääntyneenä lääkäriltä tajunnut kysyä että kuinka huolissani tässä pitäisi olla.Olen luonteeltani todellinen stressaaja ja eniten "paniikkia" aiheuttaa päänsisäisesti se että olen 4 vuotiaan (esikoiseni syntyi viikolla 37 4,46cm ja 2450g) yksinhuoltaja joka pitäisi joka päivä viedä 700metrin päähän hoitoon ja hakea sieltä,muihin menoihin saan kyllä tuttavilta autokyytiä.Onko tuosta matkasta haittaa jos varaa suoraan esim. 30min kävelyyn per suunta.

Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn sieltä mutta haluaisin kuulla konkreettisia kokemuksia ym teiltä.
Miten teillä alkoi "oireilla" enneaikaista synnytystä?
Onko mahdollista että kohdunsuu ns. palautuu esim 4cm:iin levolla?
Kuinka nopeasti kohdunkaula voi lyhentyä huonoimmassa tapauksessa?
Mitä kaikkea vuodelevon aikana saa tai ei saa tehdä?
Entä jos vuodelepo ei auta vaan 2 viikon päästä ollaan 2-2,5cm?

Nämä asiat saattavat kuullostaa hölmöiltä mutta pelottaa todella paljon ennenaikainen synnytys ja miten pärjään...ja etenkin miten vauva pärjää.
Olen täältä sivulta saanut lukea upeita tarinoita vauvoista jotka ovat syntyneet viikkoja alle mitä itse olen nytm ja ne tuovat minulle lohtua ettei kirvestä ole syytä heittää kaivoon nyt samantien :)

2

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myösÄiti

Kuullostaa typerälle neuvolle mutta älä tuhlaa energiaasi turhaan huolehtimiseen,asiat järjestyy ja sujuu niinkun niiden kuuluukin sujua ilman omaa huolehtimista

• keskonen rv. 31+2

Etköhän saisi jotakuta muuta viemään tuota toista lastasi tarhaan muutaman viikon ajaksi.

Jahka pääsisit siihen 30 viikkoon niin sitten suurin vaara alkaisi olla takana päin.'

Kyllä vuode lepo tarkoittaa vuodelepoa.

Soita vaikka kunnasta kodinhoitajaa viemään lapsi tarhaan. Se on vaan muutama viikko, mutta niiiiiiin ratkaisevia pienimmän lapsen kannalta loppu iän ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8497
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3652
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2083
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1143
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      696
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      32
      693
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      661
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    Aihe