2kk ikäinen hylkii rintaa.

APujal

Mitä tässä voi tehdä? on saanut silloin tällöin n. 15kertaa elin ikänsä aikana pumppaamaani maitoa pullosta, muuten rintaa. Nyt ei ole huolinut tänään tissiä juuri ollenkaan, imasee sylkee pois ja sama muutaman kerran, kunnes alkaa kauhea itku. Eilen illalla tämä vasta alkoi, mutta tuntuu että olen nyt jo aivan loppu sitä itkua ja taistelua ja omaa pahaa oloani :( . Molempia rintoja olen koittanut tarjota, yöllä ja aamulla söi hyvin. Miksi yhtääkkiä alkoi näin? Tuntuu pahalta, ahdistavalta myös enkö enää kelpaakkaan. Korvikkeella kasvaa myös lapset(esikoinen kasvoi), mutta tahtoisin todella imettää! Mitä voin tehdä? Asentoja olen kokeillut vaihtaa, mutta ei auta. En tiedä johtuuko siitä, että maitoa ei tule kerralla niin paljon kuin haluaisi ja ei jotenkin "jaksa" imeä, että sitä sieltä tulisi tarpeeksi... Kellään mitään vinkkejä vai joudunko mennä ostamaan korviketta?

3

1765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dripdropdrap

      Kuulostaa vähän tosiaan siltä, että maitoa ei heti tule kunnolla ja vauva hermostuu siihen. Sulla on maidontuotanto tasaantunut eikä heru enää niin äkkiä ehkä?
      Meillä on 5-kuinen neiti ollut tosi hankala välillä. Vähän ennen 3-kuukautispäiväänsä alkoi kanssa lakkoilemaan, sitä kesti yli kuukauden. Yleensä aina aamupäivällä. Yöllä ja iltapäivällä/illalla söi aika kivasti, paitsi pahimmassa vaiheessa kun sai taistella melkein joka ruokailulla. Paitsi yöllä. Nyt meni jo ihan hyvin monta viikkoa, kunnes otettiin kiinteät kuvioihin, ja taistelu alkoi taas. Ja kaikki ympäristön äänet ym. kiinnostaa nykyään jo niin paljon että syöminen on välillä hankalaa... Mut mä kehoittaisin sua nyt vielä vaan jaksamaan! :) Toi vaihe voi kestää vain hetken. Jos nyt annat pulloa niin se imetys loppuu aika pian...
      Meillä on auttanut se, että oon huijannut vauvan syömään tutin avulla. Eli kantanut sylissä ja rauhoitellut, tutti suussa vauvalla, ja sit äkkiä jossain vaiheessa ottanut tutin pois ja tissi tilalle. Joskus sitä saa yrittää moooonta kertaa kunnes onnistuu. Jos onnistuu. Joskus oon ihan nukuttanut syliin, ja sit kun vauva on puoliunessa tai just nukahtanut niin äkkiä tissi suuhun, niin vauva on syönyt joka kerta. Mutta aina ei voi nukuttaa jos toista ei väsytä... Olen myös antanut vaan olla ja syöttänyt myöhemmin uudelleen. Esim. jos ollaan oltu lähdössä johonkin, eikä ole ehtinyt taistelemaan, olen sitten syöttänyt autossa vaikka kaupan parkkipaikalla (kun vauva on yleensä nukahtanut autoon, ja syönyt sitten taas hyvin).
      Tiedän että se on maailman turhauttavin asia kun vauva ei syö!! Monta kertaa olen miettinyt että annan sille vaan korviketta, mutta en sit vielä kuitenkaan antanut... Itku on päässyt monta monta kertaa tän takia. Tsemppiä sulle!! Koita jaksaa vielä, teillä tuo on kestänyt vasta vähän aikaa. Eikä välttämättä kestää kauaa. :)

    • lakkoilijan äiti
    • tammikuu-83

      täällä kans yks jonka 5vk ikäinen vauva hylkii rintaa varsinkin yöllä. ei rupea syömään vääntyilee ja kääntyilee vaan rinnalla ja vetää itseään kippuraan kainaloon.?? päivällä syö välillä ja välillä se on vaan kiinni-irti taistelua. nyt olekin miettiny että lopetanko yö imetykset kokonaan ja annan pullosta.sairaalassa oppi siis pulloon ja on saanut nytkin pullosta välillä nannia.ihan kauheeta taistelua on kyllä yöt ja montaa yötä en jaksa asian takia valvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe