Korkokenkä

Ei korkkareita

127

2367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • barefoot

      Tutkimus todisti minkä terve järki jo sanoo. Korkokenkien käyttö on samanlainen kulttuurinen vääristymä kuin kiinalainen jalkojen typistäminen, ajatellaan joku asia kauniiksi vaikka terveyden kustannuksella. Joka siitä kieltäytyy on out vaikka asia on juuri päinvastoin.

    • Aihealue
    • Vipeltäjä:)

      Lailla pitäis kieltää korkkarien käyttö lavatanseis, sattuu niin hitosti kun joutuu sellaisen ruhjomaksi:(
      Itekkin myönnän et sääret näyttää hyvältä korkkareis, vaan kyl toi mukavuus
      vie voiton kenkävalinnois.

      • Varovaisuutta pliis!

        Usein näitä innokkaastikin fuskaavia korkkarinaisia vievät vielä ympäristöstään piittaamattomat tanssin alkutaipaleella olevat miehet. Nämä laajoja liikkeitä ja ison tanssitilan tarvitsevat aloittelijamiehet keskittyvät pelkästään tanssiin, eivätkä havainnoi lainkaan että ympärillä on muitakin pareja. Korkkarinaiset harppoja kauhean pitkiä taka-askeleita fuskussa ja raapivat ja tallovat ilkeästi vieressä tanssivien jalkoja. Pitäisi olla ehdottoman varovainen, jos niitä korkkareita on pakko käyttää. Opetelkaa tanssimaan pienesti. Taka-askel fuskussa ei kuulu olla metrin mittainen.


      • Karsinaan siis
        Varovaisuutta pliis! kirjoitti:

        Usein näitä innokkaastikin fuskaavia korkkarinaisia vievät vielä ympäristöstään piittaamattomat tanssin alkutaipaleella olevat miehet. Nämä laajoja liikkeitä ja ison tanssitilan tarvitsevat aloittelijamiehet keskittyvät pelkästään tanssiin, eivätkä havainnoi lainkaan että ympärillä on muitakin pareja. Korkkarinaiset harppoja kauhean pitkiä taka-askeleita fuskussa ja raapivat ja tallovat ilkeästi vieressä tanssivien jalkoja. Pitäisi olla ehdottoman varovainen, jos niitä korkkareita on pakko käyttää. Opetelkaa tanssimaan pienesti. Taka-askel fuskussa ei kuulu olla metrin mittainen.

        Olisi kyllä mukavaa, jos ketkään naiset, kengistä riippumatta, eivät harppoisi fuskussa pitkiä taka-askeleita ja tallaisi muiden jalkoja. Mielellään ei miehetkään. Miesten kengissä on usein terävät reunat, jotka rikkovat sukat ja tekevät muutenkin pahaa jälkeä. Harppominen onneksi kaikilla kengillä vähenee, kun taidot paranevat. ;)


    • Irrelevanttia..

      No mutta eihän korkkareitten käyttö kerran viikossa tansseissa ole sama asia kuin vähintään 40 tuntia viikossa. Kunnon tanssikorkkareilla on hyvä tanssia, eikä niiden vähäinen käyttö pilaa jalkoja.

      Se on ihan maalaisjärjellä ymmärrettävä asia, että jatkuva korkojen käyttö pilaa jalat, mutta eihän kukaan sellaista ole täällä vaatinutkaan, vai onko?

      • Matalilla jaksaa :)

        "Kunnon tanssikorkkareilla on hyvä tanssia, eikä niiden vähäinen käyttö pilaa jalkoja. "

        - on tapauskohtaista, jos et paljoa tanssi. Kun ollaan parketilla 4-5 tuntia pääosin niin johan alkaa tuntumaan hyväkin tanssikorkkari. Korkkareilla polkka- yms hyppelyitä on kauheeta kattoo..


      • Järki hoi!

        " Kunnon tanssikorkkareilla on hyvä tanssia, eikä niiden vähäinen käyttö pilaa jalkoja. "

        Niin muitten illan tai jalan (mahdollinen murtuma jalkapöydässä) voit kuitenkin pilata. Itsekästä on olla ajattelematta kanssatanssijoita.


      • Loogisuutta

        "No mutta eihän korkkareitten käyttö kerran viikossa tansseissa ole sama asia kuin vähintään 40 tuntia viikossa."

        - Ei kovin looginen kommentti tuo, tuskin kukaan korkkarikäyttäjä on sellaisessa työssä että ollaan 40 tuntia jalkojen päällä. Sellaisilla työntekijöillä on matalat tai terveysjalkineet töissä. Istumatyötätekevät voivat huoletta käyttää niitä korkkareita, ei siinä päivää kohden tule niin paljon liikuttua kuin mitä tulee tanssi-illan aikana. Kävely toimistolla ja siirtyminen autolle korkkareissa ei paljoa rasita.


      • No höh
        Loogisuutta kirjoitti:

        "No mutta eihän korkkareitten käyttö kerran viikossa tansseissa ole sama asia kuin vähintään 40 tuntia viikossa."

        - Ei kovin looginen kommentti tuo, tuskin kukaan korkkarikäyttäjä on sellaisessa työssä että ollaan 40 tuntia jalkojen päällä. Sellaisilla työntekijöillä on matalat tai terveysjalkineet töissä. Istumatyötätekevät voivat huoletta käyttää niitä korkkareita, ei siinä päivää kohden tule niin paljon liikuttua kuin mitä tulee tanssi-illan aikana. Kävely toimistolla ja siirtyminen autolle korkkareissa ei paljoa rasita.

        Luitkos nyt ollenkaan sitä aloittajan linkittämää juttua? Siinä nimenomaan oli tutkittu, että yli 40 tuntia viikossa korkkareita käyttäville tulee ongelmia jalkoihin. Tutkimustulos ei todista mitään tanssikorkkareiden vahingollisuudesta. Tai korkokenkien muusta vähäisestä käytöstä.


    • --------------

      Pitää erottaa toisistaan piikkarit ja tanssikorkkarit. Itselläni oikeat tanssikengät, joissa korkoa muutama sentti. Niillä ei taatusti kenenkään jalkaterää murjo sen enempää kuin lenkkareillakaan. Sattuuhan se, jos toisen jalan päälle astuu millä kengällä tahansa

      • Eroja on

        Ei muuten satu. Esim tanssitossuissa ja matalakantaisissa Playereissä on pehmeä ja pyöreäreunainen pohja. Ei tee pahaa vahinkoa. Teräväreunaisen koron raapaisu taas tekee pirun kipeää ja pienen koron painallus jalalle (olkoonkin korollinen tanssikengä) sattuu saamaristi.


    • Näkeehän noita piikkikorkokenkänaisia lavoilla joskus. Vaikka jalka ehkä (?) näyttäisi kauniimmalta kymmenen sentin koroissa niin tanssi ei. Tanssivat kuin huonot housussa, polvet koukussa takapuoli pitkällä huonoryhtisinä mennä tököttävät. Tällaiset naiset eivät todellakaan ole tanssin harrastajia vaan eksyvät lavoille ihan muista syistä...

      Onneksi tanssilliset miehet osaavat heitä yleensä varoa ;-D

      • Silti Sexy

        Korkokenkänaiset eivät myöskään tanssi 4-5 tuntia illassa yhteen menoon. Ennemminkin 4-5 tanssia illassa. Ja nekin kävelytyyliin, korkeintaan vaihtoaskelin, kumppaniin tukien. Tanssilliset miehet yleensä tietävät heidän olevan liikkeellä ihan jonkin muun asian kuin tanssin vuoksi.
        Korkokengät ovat ihanat juhlissa ja aivan ehdottomat tanssiesiintymisissä. Mutta lavatansseihin, joissa on porukkaa piukassa kuin sillit suolassa, ne eivät yleisen turvallisuuden vuoksikaan sovi.
        Näin puhuu bleyeri-nainen, joka ei seinäruusuna istuskele.


      • häijää. aura,2,käki

        Oletpas merkillinen yleistäjä. Olen perisuomalainen känsäkourainen mies. Olen käynyt lavoilla ties montako kymmentä vuotta .Ensin vuosia erikseen, kun emme tunteneet ja yhdessä jo kaksitoista vuotta. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni hänen korkkareihinsa, korkea korko ja ballerina kärki. Hyvään ryhtiinsä ja persoonalliseen tanssiasuun. Tietysti myös pitkät hiukset, ja pyöreä pylly olivat katseenvangitsijoita. Mutta kengistä kaikki lähtee. Hienonkin asun, myös tanssisellaisen, voi pilata mauttomilla kengillä. "Saimaantaka" on ehkä pettynyt joihinkiin naisiin, mutta ei pidä yleistää. Vaimoni käyttää mielellään kotona villasukkia. Jalat eivät ole pilalla, vaan oikein söpöt. Tanssikenkinä nykyään kymmenen senttimetrin Spektatorit. Itselläni Broquet. Ps. Ehkä se "muu syy "lavatanssin pyörteissä olin minä. Olen hänelle kiitollinen. Edelleenkin käymme lavoilla,pari kertaa viikossa. Kun näät meidät, niin tule moikkaamaan tätä "MUUN SYYN" vaimoani.


      • saimaantaka*
        häijää. aura,2,käki kirjoitti:

        Oletpas merkillinen yleistäjä. Olen perisuomalainen känsäkourainen mies. Olen käynyt lavoilla ties montako kymmentä vuotta .Ensin vuosia erikseen, kun emme tunteneet ja yhdessä jo kaksitoista vuotta. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni hänen korkkareihinsa, korkea korko ja ballerina kärki. Hyvään ryhtiinsä ja persoonalliseen tanssiasuun. Tietysti myös pitkät hiukset, ja pyöreä pylly olivat katseenvangitsijoita. Mutta kengistä kaikki lähtee. Hienonkin asun, myös tanssisellaisen, voi pilata mauttomilla kengillä. "Saimaantaka" on ehkä pettynyt joihinkiin naisiin, mutta ei pidä yleistää. Vaimoni käyttää mielellään kotona villasukkia. Jalat eivät ole pilalla, vaan oikein söpöt. Tanssikenkinä nykyään kymmenen senttimetrin Spektatorit. Itselläni Broquet. Ps. Ehkä se "muu syy "lavatanssin pyörteissä olin minä. Olen hänelle kiitollinen. Edelleenkin käymme lavoilla,pari kertaa viikossa. Kun näät meidät, niin tule moikkaamaan tätä "MUUN SYYN" vaimoani.

        Vautsi. Ehottomasti näin teen, tulen moikkaamaan teitä molempia kun kenkäkoordinaatitkin on näin selkeet ;-D !!!

        Mulla vaan on mielessä tiettyjä esimerkkejä, joista en viitsi sen tarkempaa kuvausta antaa... kaikella ystävyydellä ja miks'ei myös kunnioituksella. Jokainen saa puolestani taapalata tyylillään, mutta mieluusti ei ainakaan kantalaputtomalla korkkarilla minun jalalle, kiitos!

        Siitäkin ollaan yhtä mieltä että ryhti on kaiken aa ja oo, sekä tanssinaisella että -miehellä. Hyviä ryhtejäkin on melko harvassa, niinkuin tiedät. Olet löytänyt kultajyvän, jolla on nivelet ja luustokin kunnossa. Mulla tuo isovarpaan nivel vähän hänksättää, ja syytän Dublinista aikoinaan ostamiani ihania korkkareita. Kaikki syy ei ehkä ole niissä, osa kuitenkin.

        Niin ja kengistä vielä. Ostin jokin aika sitten erittäin hyvälestiset ja uuden muodin mukaiset korkkarit. Niissä vain on kumipohja, enkä muutenkaan oikein luota taitooni tanssia niin korkeilla koroilla. Haluaisin kyllä. Tosin niillä tanssiessa olen pitempi kuin about 1/3 lavan miehistä. Mutta eihän se välttämättä haittaa yhtään mitään.

        Iloisia tanssi-iltoja teille molemmille! Kerro vähän missäpäin liikutte, jos satun samalle suunnalle niin voin pitää silmäni paremmin auki. Tsemppiä ja iloista kevättä!


      • kievari, j.pirtti,la
        saimaantaka* kirjoitti:

        Vautsi. Ehottomasti näin teen, tulen moikkaamaan teitä molempia kun kenkäkoordinaatitkin on näin selkeet ;-D !!!

        Mulla vaan on mielessä tiettyjä esimerkkejä, joista en viitsi sen tarkempaa kuvausta antaa... kaikella ystävyydellä ja miks'ei myös kunnioituksella. Jokainen saa puolestani taapalata tyylillään, mutta mieluusti ei ainakaan kantalaputtomalla korkkarilla minun jalalle, kiitos!

        Siitäkin ollaan yhtä mieltä että ryhti on kaiken aa ja oo, sekä tanssinaisella että -miehellä. Hyviä ryhtejäkin on melko harvassa, niinkuin tiedät. Olet löytänyt kultajyvän, jolla on nivelet ja luustokin kunnossa. Mulla tuo isovarpaan nivel vähän hänksättää, ja syytän Dublinista aikoinaan ostamiani ihania korkkareita. Kaikki syy ei ehkä ole niissä, osa kuitenkin.

        Niin ja kengistä vielä. Ostin jokin aika sitten erittäin hyvälestiset ja uuden muodin mukaiset korkkarit. Niissä vain on kumipohja, enkä muutenkaan oikein luota taitooni tanssia niin korkeilla koroilla. Haluaisin kyllä. Tosin niillä tanssiessa olen pitempi kuin about 1/3 lavan miehistä. Mutta eihän se välttämättä haittaa yhtään mitään.

        Iloisia tanssi-iltoja teille molemmille! Kerro vähän missäpäin liikutte, jos satun samalle suunnalle niin voin pitää silmäni paremmin auki. Tsemppiä ja iloista kevättä!

        Tanssipaikat näit nimmarista, muitakin löytyy. Kesälomareissuille lähtiessämme, katsomme etukäteen suunnalla olevat tanssipaikat. Joskus saa tanssia yllättävissä paikoissa. Kerran olimme Itävallassa vaeltamassa ja siellä jossain alppien välissä pienessä "ravintolassa", vaellussaappailla oli tunnelmaa. En tiedä tuosta kenkäkoodista. Nämä viimeisimmät löysin Tapiolan kenkäkaupasta. Nahkapohja ja päkiän alla ohut " kovakumi". Pitoa löytyy mukavasti. Sopii hyvin lakkaamattomalle ja lakatulle, sekä laminaattilattialle. Nimet tulivat siitä, kun näin kuvat netistä. Älä silti ota nyt aivan kirjaimellisesti. Ei tässä mitään fanatiikkoja olla. Tuosta jalan päälle astumisesta vielä. Joskus alkuaikoina minusta tuntui, että kaikki tönivät minua. Mutta näin vuosien myötä olen oppinut, ettei se aivan niin ollutkaan. Sitä oppii kummasti huomioimaan muita ja tanssimaan hieman supummassa ja väistelemään myös, jos joku huomaamattaan on purjehtimassa "päälle". Tähän loppuun on pakko vielä sanoa. Kun nyt Naiset ovat saaneet aika paljonkin siipeensä korkkareista , makkaroista ja väärin pukeutumisesta, Olisiko syytä arvioida hieman, meitä miehiäkin. Ehkä emme aivan "synnittömiä" ole. Rantalavoja odotellessa.


      • saimaantaka*
        kievari, j.pirtti,la kirjoitti:

        Tanssipaikat näit nimmarista, muitakin löytyy. Kesälomareissuille lähtiessämme, katsomme etukäteen suunnalla olevat tanssipaikat. Joskus saa tanssia yllättävissä paikoissa. Kerran olimme Itävallassa vaeltamassa ja siellä jossain alppien välissä pienessä "ravintolassa", vaellussaappailla oli tunnelmaa. En tiedä tuosta kenkäkoodista. Nämä viimeisimmät löysin Tapiolan kenkäkaupasta. Nahkapohja ja päkiän alla ohut " kovakumi". Pitoa löytyy mukavasti. Sopii hyvin lakkaamattomalle ja lakatulle, sekä laminaattilattialle. Nimet tulivat siitä, kun näin kuvat netistä. Älä silti ota nyt aivan kirjaimellisesti. Ei tässä mitään fanatiikkoja olla. Tuosta jalan päälle astumisesta vielä. Joskus alkuaikoina minusta tuntui, että kaikki tönivät minua. Mutta näin vuosien myötä olen oppinut, ettei se aivan niin ollutkaan. Sitä oppii kummasti huomioimaan muita ja tanssimaan hieman supummassa ja väistelemään myös, jos joku huomaamattaan on purjehtimassa "päälle". Tähän loppuun on pakko vielä sanoa. Kun nyt Naiset ovat saaneet aika paljonkin siipeensä korkkareista , makkaroista ja väärin pukeutumisesta, Olisiko syytä arvioida hieman, meitä miehiäkin. Ehkä emme aivan "synnittömiä" ole. Rantalavoja odotellessa.

        Pssst. Muut hoksasin mutta tuo la?
        Kiitos kivasta vastauksestasi. Ettekö yhtään "idempänä" käy?
        Hymyillään!


      • kesäyön vaeltajat
        saimaantaka* kirjoitti:

        Pssst. Muut hoksasin mutta tuo la?
        Kiitos kivasta vastauksestasi. Ettekö yhtään "idempänä" käy?
        Hymyillään!

        La, ei ollutkaan TV:n tiepalvelusarjan - laa. Siis Petelius. Siihen Laahan sisältyy Lapin Salamakallio, Luvian laitakari ja esim. Lallis. --Eipä löytynyt muutama vuosi takaperin, Ruunaankaan tienoilta tanssipaikkaa, sen idempänä emme Suomessa ole käyneet. Muuta liikuntaa kyllä sai.


    • Taas tätä

      Hauskaa, että jotkut täällä jaksavat huolehtia muidenkin kuin omien jalkojensa terveydestä. :) Ihmettelen vain tuota artikkelia, ja siinä mainittua lihasten venymistä. Pohje- (ja ehkä muutkin) lihakset supistuvat korkokengissä, ja jotta ne eivät lyhentyisi, niitä on venyteltävä säännöllisesti. Jos ei viitsi venytellä, niin ei kannata käyttää korkkareita, koska siitä seuraa varmasti ongelmia.

      Tanssikengät (myös korkkarit) on tehty tanssimista varten. Hyvät kengät tukevat jalkaa, eivätkä paina, kiristä tai rutista varpaita. Itse tanssin n. 8 cm koroilla viikottain n. 11 - 19 tuntia, eikä tunnu missään. Olen 50 -vuotias ja käyttänyt korkkareita teini-iästä asti. Jalkani ovat terveet, eikä minulla ole vaivaisenluita, lättäjalkoja, poikittaiskaaren laskeutumia, polviongelmia tms. joita kuulemma ikäisilläni on usein. En tiedä miksi jotkut saavat jalkaongelmia, ja toiset eivät, mutta luulisin että korkokenkien käyttö myös vahvistaa jalan lihaksia ja siten estää ongelmien syntyä.

      Tansseissa pitää aina huomioida muut ihmiset, enkä suosittele kenellekään korkokenkiä, ellei niillä osaa tanssia hyvin. Jalkojen on pysyttävä oman vartalon alla ja liike tai askel on osattava pysäyttää salamannopeasti ennen estettä, tai alle osuvaa jalkaa. Tämä vaatii erittäin hyvää kehon- ja tasapainon hallintaa. Jos näissä on puutteita, niin korkokengät voivat olla todella vaaralliset.

      Olen muuten aina käyttänyt sellaisia kenkiä kuin olen itse halunnut. Siinä ei muiden vaatimiset merkitse mitään. =D Samaa toivon muillekin.

      • Levee lesti

        "En tiedä miksi jotkut saavat jalkaongelmia, ja toiset eivät, mutta luulisin että korkokenkien käyttö myös vahvistaa jalan lihaksia ja siten estää ongelmien syntyä."

        Minä tiedän: meitä on moneksi ja joillakin tosiaan tulee sukurasituksena ne vaivaisenluut.
        Monikaan ei osaa valita niistä korkkareista niitä parhaimpia jalalle sopivia malleja kun se kengän kaunis ulkonäkö ja edullinen hinta usein on se ykköspointti. Näin varsinkin nuorilla. Jalkojen mukavuutta ei vielä nuorena jakseta murehtia.


      • yli 40v korkotanssia

        Yes, juuri näin ja lisään vielä, vaikka saankin kamalat ryöpytykset; tanssilenkkarit on RUMAT, en laittaisi niitä tanssimaan, vaikka mikä olisi. Johan siina menee tanssiin laittautumisen nautintokin, kun lopuksi vetäisee jalkaan leveät, matalat lättänät. Kyllä jämti on niin...
        Muiden tanssijoiden kolhiminen ei ole kiinni kengistä, koska olen saanut suurimmat mustelmat juuri tanssilenkkareita käyttävältä tytöltä.
        Korkkarit ovet kengät siinä, kuin lenkkaritkin, mutta tarkoitushan on myös näyttää hyvältä kokonaisuudelta. Miethän; kaunis kampaus, upeä meikki, kevyen liehuva hame, kiva paita ja lenkkarit?! Tai vaihtoehtoisesti; sitaistu ponnari, verkkarit/gollegehousut, t-paita ja korkkarit?!
        Toki myös korkkareiden käyttäjiä on monenlaisia ja juuri nuo edellä kuvatut "loikkivat fuskaajat" ovat kaikkein pelottavampia ja koko painolla jalkapöydän päälle jurautettu korko tekee kipeää koko loppuillaksi.


      • Yksflikka1111
        yli 40v korkotanssia kirjoitti:

        Yes, juuri näin ja lisään vielä, vaikka saankin kamalat ryöpytykset; tanssilenkkarit on RUMAT, en laittaisi niitä tanssimaan, vaikka mikä olisi. Johan siina menee tanssiin laittautumisen nautintokin, kun lopuksi vetäisee jalkaan leveät, matalat lättänät. Kyllä jämti on niin...
        Muiden tanssijoiden kolhiminen ei ole kiinni kengistä, koska olen saanut suurimmat mustelmat juuri tanssilenkkareita käyttävältä tytöltä.
        Korkkarit ovet kengät siinä, kuin lenkkaritkin, mutta tarkoitushan on myös näyttää hyvältä kokonaisuudelta. Miethän; kaunis kampaus, upeä meikki, kevyen liehuva hame, kiva paita ja lenkkarit?! Tai vaihtoehtoisesti; sitaistu ponnari, verkkarit/gollegehousut, t-paita ja korkkarit?!
        Toki myös korkkareiden käyttäjiä on monenlaisia ja juuri nuo edellä kuvatut "loikkivat fuskaajat" ovat kaikkein pelottavampia ja koko painolla jalkapöydän päälle jurautettu korko tekee kipeää koko loppuillaksi.

        Jos oikeasti tanssii paljon, on turha laittaa mitään komeaa kampausta, kova hikoilu tuhoaa kampauksen kuin kampauksen. Pääasia, että hiukset pysyvät poissa tieltä, eikä miehen tarvitse syödä niitä lakalla tönköttyjä leijonan harjoja.

        Meikin kanssa on sama juttu, aivan turhaa maalata kauheat sotamaalit kun puolivälissä iltaa ne valuvat kumminkin pois. Kamalammalta näyttävät suttuiset, hiestä valuvat pakkelit, kuin luonnollinen ja raikas iho. Kevyt meikki on paras, eikä tuhriinnu niin helposti kuin raskas juhlameikki.


      • Ei yleistetä
        Yksflikka1111 kirjoitti:

        Jos oikeasti tanssii paljon, on turha laittaa mitään komeaa kampausta, kova hikoilu tuhoaa kampauksen kuin kampauksen. Pääasia, että hiukset pysyvät poissa tieltä, eikä miehen tarvitse syödä niitä lakalla tönköttyjä leijonan harjoja.

        Meikin kanssa on sama juttu, aivan turhaa maalata kauheat sotamaalit kun puolivälissä iltaa ne valuvat kumminkin pois. Kamalammalta näyttävät suttuiset, hiestä valuvat pakkelit, kuin luonnollinen ja raikas iho. Kevyt meikki on paras, eikä tuhriinnu niin helposti kuin raskas juhlameikki.

        "Meikin kanssa on sama juttu, aivan turhaa maalata kauheat sotamaalit kun puolivälissä iltaa ne valuvat kumminkin pois. "

        - kun valitsee oikean meikkivoiteen ei tartte pelätä valumista. En ymmärrä yleistä käsitystä, että hikoillessa meikit valuu. On olemassa laadukkaista tuotteita ja myöskin vedenpitäviä, joten valumista ei todellakaan tarvitse pelätä. Meikillä en todellakaan tarkoita sotamaalausta, välimuotoja kun on meikittömyyden ja sotamaalauksen välissä paljonkin.


      • tilaa on
        Yksflikka1111 kirjoitti:

        Jos oikeasti tanssii paljon, on turha laittaa mitään komeaa kampausta, kova hikoilu tuhoaa kampauksen kuin kampauksen. Pääasia, että hiukset pysyvät poissa tieltä, eikä miehen tarvitse syödä niitä lakalla tönköttyjä leijonan harjoja.

        Meikin kanssa on sama juttu, aivan turhaa maalata kauheat sotamaalit kun puolivälissä iltaa ne valuvat kumminkin pois. Kamalammalta näyttävät suttuiset, hiestä valuvat pakkelit, kuin luonnollinen ja raikas iho. Kevyt meikki on paras, eikä tuhriinnu niin helposti kuin raskas juhlameikki.

        "Jos oikeasti tanssii paljon, on turha laittaa mitään komeaa kampausta" ?? MitäMitä? Sinun ajatusmaailmaasi ei siis mahdu se, että kampaus voi tarkoittaa, kauniisti kammattua puhdasta tukkaa, ei suinkaan tököteillä ruutailtuja tötteröitä. Tanssin tarkoitus on varmaankin meille kaikille eri asia, toiset tanssii ilokseen, huvikseen ja ollakseen lähellä vastakkaista sukupuolta viattomasti. Toisilla tarve on ilmeisesti suorittaa maratoni/ harrastaa viikon urheilusuoritus/ tehdä hikiliikuntajumppa tai vetää kalorinollaus.. hikipäässä..
        Älä jaksa moittia eri mielta olevien syitä lähteä sinne tanssimaan, eiköhän se liene jokaisen oma asia... kuten myös se miten kukanenkin sen tekee? Mikään ole niin turhaa, kuin toisten ihmisten tallaaminen...


    • Korkkarit kuuluvat ehkä varsinkin lattareissa kilpatanssiin, jossa käyttäjä on myös harjaantunut askeltamaan niin, että se näyttää kauniilta. Korkkareissa näyttää tietysti myös (harha?) sääret ja peffa linjakkaammalta, mutta itse kyllä olen jo niin mukavuudenhaluinen etten viitsi pilata tanssi-iltaani koroilla. Playerit, tanssilenkkarit tai ns. BW-kengät ovat mielestäni ihan kivan näköiset ja mikä parasta: tuntuvat hyvältä ! :)
      Tottahan se varmasti on, että aloittelijoiden on vaikea hahmottaa askeleiden, kuvioiden, viennin, naisen ja vielä musiikin kuuntelun lisäksi suuntia ja toisia tanssijoita. Toivoisinkin että kokeneemmat ottaisivat huomioon tämän ja olisivat suvaitsevaisi pienissä vahingoissa. Tärkeää on saada lavoille uusia tanssijoita! Mokat harmittavat heitä itseäänkin ja jäävät varmasti vähemmälle taitojen lisääntyessä.

      • naisasia

        Minusta on ääliömäistä että ihmisten terveydellä ratsastetaan vaan sen vuoksi kun joku pitää NÄYTTÄÄ hienolta. Kilpatanssi joissa korkokengät/piikkarit julistan pannaan!
        Normaali jalankäyttö tavallisilla, jalkaystävällisillä kengillä kilpatansseihinkin antaa paremman fiiliksen myös katsojille. Tanssin ydin on siinä miltä se tuntuu, kun tanssitaan, ja sitä viestitetään tuomareille ja yleisölle. Korkkareiden valheellinen "hienous" pimentää usein tuomareiden arvostelukyvyn, on minun mielipiteeni.

        Kyllä sen aidon askelluksen, jossa tukeva kenkä antaa mahdollisuuden normaaliin liikkuvuuteen ja nautinnollisuuden tanssijalle, aistii katsojatkin. Eivät he tyhmiä ole.

        Näin ollen, niinkuin se nyt on, että korkkarit pidetään vakiona kilpatanseissa, voidaan korkokenkätanssijaa verrata siihen kulttuuriin jota Kiinassa harrastettiin aikoinaan (ja ehkä vieläkin joskus), missä ei jalan annettu kasvaa normaalisti, vaan pakotettiin se jo lapsesta, sitomalla väärään asentoon, vaan siksi että se näyttää kauniilta, kun naisella on pieni jalka.

        Totuus tuli tässäkin myöhemmin julki, eli se että MIEHET pelkäsivät sitä että naiset karkaa heiltä, ja näin estettiin naista karkaamasta, koska he eivät voineet liikkua nopeasti väärään asentoon pakotetuilla jalkaterillä.

        Me naiset voidaan joskus olla niin tyhmiä, että mennään mukaan asioihin jotka puhuvat meitä itseämme vastaan, vaan sen vuoksi kun emme uskalla ajatella ja toimia "yleisistä" tavoista poikkeavalla tavalla.

        Presidentiksikin valittiin JÄLLEEN MIES vaikka kaksi pätevää naista oli mukana tyrkyllä. Aikamoinen lyönti vyötärön alle naisilta kieltää sukupuoli tällä lailla.

        Todettu on jo ihan julkisesti, miten naisten vallankäyttö antaa pehmeämmän olemuksen ja sallivamman ilmapiirin, jossa asioita ohjataan rauhanomaisesti ja hallitusti, eikä väkivallalla, niinkuin usein MIESTEN maailmassa.


      • Halloooota!
        naisasia kirjoitti:

        Minusta on ääliömäistä että ihmisten terveydellä ratsastetaan vaan sen vuoksi kun joku pitää NÄYTTÄÄ hienolta. Kilpatanssi joissa korkokengät/piikkarit julistan pannaan!
        Normaali jalankäyttö tavallisilla, jalkaystävällisillä kengillä kilpatansseihinkin antaa paremman fiiliksen myös katsojille. Tanssin ydin on siinä miltä se tuntuu, kun tanssitaan, ja sitä viestitetään tuomareille ja yleisölle. Korkkareiden valheellinen "hienous" pimentää usein tuomareiden arvostelukyvyn, on minun mielipiteeni.

        Kyllä sen aidon askelluksen, jossa tukeva kenkä antaa mahdollisuuden normaaliin liikkuvuuteen ja nautinnollisuuden tanssijalle, aistii katsojatkin. Eivät he tyhmiä ole.

        Näin ollen, niinkuin se nyt on, että korkkarit pidetään vakiona kilpatanseissa, voidaan korkokenkätanssijaa verrata siihen kulttuuriin jota Kiinassa harrastettiin aikoinaan (ja ehkä vieläkin joskus), missä ei jalan annettu kasvaa normaalisti, vaan pakotettiin se jo lapsesta, sitomalla väärään asentoon, vaan siksi että se näyttää kauniilta, kun naisella on pieni jalka.

        Totuus tuli tässäkin myöhemmin julki, eli se että MIEHET pelkäsivät sitä että naiset karkaa heiltä, ja näin estettiin naista karkaamasta, koska he eivät voineet liikkua nopeasti väärään asentoon pakotetuilla jalkaterillä.

        Me naiset voidaan joskus olla niin tyhmiä, että mennään mukaan asioihin jotka puhuvat meitä itseämme vastaan, vaan sen vuoksi kun emme uskalla ajatella ja toimia "yleisistä" tavoista poikkeavalla tavalla.

        Presidentiksikin valittiin JÄLLEEN MIES vaikka kaksi pätevää naista oli mukana tyrkyllä. Aikamoinen lyönti vyötärön alle naisilta kieltää sukupuoli tällä lailla.

        Todettu on jo ihan julkisesti, miten naisten vallankäyttö antaa pehmeämmän olemuksen ja sallivamman ilmapiirin, jossa asioita ohjataan rauhanomaisesti ja hallitusti, eikä väkivallalla, niinkuin usein MIESTEN maailmassa.

        "Presidentiksikin valittiin JÄLLEEN MIES vaikka kaksi pätevää naista oli mukana tyrkyllä. "

        Miten niin jälleen? Muistaakseni parina viimeisenä kertana valittiin nainen..


      • Miesten juttuja
        naisasia kirjoitti:

        Minusta on ääliömäistä että ihmisten terveydellä ratsastetaan vaan sen vuoksi kun joku pitää NÄYTTÄÄ hienolta. Kilpatanssi joissa korkokengät/piikkarit julistan pannaan!
        Normaali jalankäyttö tavallisilla, jalkaystävällisillä kengillä kilpatansseihinkin antaa paremman fiiliksen myös katsojille. Tanssin ydin on siinä miltä se tuntuu, kun tanssitaan, ja sitä viestitetään tuomareille ja yleisölle. Korkkareiden valheellinen "hienous" pimentää usein tuomareiden arvostelukyvyn, on minun mielipiteeni.

        Kyllä sen aidon askelluksen, jossa tukeva kenkä antaa mahdollisuuden normaaliin liikkuvuuteen ja nautinnollisuuden tanssijalle, aistii katsojatkin. Eivät he tyhmiä ole.

        Näin ollen, niinkuin se nyt on, että korkkarit pidetään vakiona kilpatanseissa, voidaan korkokenkätanssijaa verrata siihen kulttuuriin jota Kiinassa harrastettiin aikoinaan (ja ehkä vieläkin joskus), missä ei jalan annettu kasvaa normaalisti, vaan pakotettiin se jo lapsesta, sitomalla väärään asentoon, vaan siksi että se näyttää kauniilta, kun naisella on pieni jalka.

        Totuus tuli tässäkin myöhemmin julki, eli se että MIEHET pelkäsivät sitä että naiset karkaa heiltä, ja näin estettiin naista karkaamasta, koska he eivät voineet liikkua nopeasti väärään asentoon pakotetuilla jalkaterillä.

        Me naiset voidaan joskus olla niin tyhmiä, että mennään mukaan asioihin jotka puhuvat meitä itseämme vastaan, vaan sen vuoksi kun emme uskalla ajatella ja toimia "yleisistä" tavoista poikkeavalla tavalla.

        Presidentiksikin valittiin JÄLLEEN MIES vaikka kaksi pätevää naista oli mukana tyrkyllä. Aikamoinen lyönti vyötärön alle naisilta kieltää sukupuoli tällä lailla.

        Todettu on jo ihan julkisesti, miten naisten vallankäyttö antaa pehmeämmän olemuksen ja sallivamman ilmapiirin, jossa asioita ohjataan rauhanomaisesti ja hallitusti, eikä väkivallalla, niinkuin usein MIESTEN maailmassa.

        Eli kansako on väärässä TAAS! Korkkarit pitää käydä tanssiin ja NAINEN pitää valita presidentiksi vaikka kumpikin sai 2.5 % äänistä. Kuinka monta naista äänesti aivan muuta kuin naista?

        Naiseus ei todellakaan ole mikään peruste mihinkään eikä mies myöskään joten olisikohan tällaine kirjoittelu tarpeen "korkkarikeskustelussa" ja tanssipalstalla?

        Niistä naisista Margaret Thätser ja Angela Mergel on jo esimerkeinä siitä naisten pehmeästä suvaitsevuudesta esimerkkipaikoilla.
        Eli tosiaan taitaa olla sitä naisasiaa enemmänkin. Outoahan tuo on että naiset ei halua asua ja viihtyä "miesten maailmassa" koska kuitenkin he alati haluavat miehen vientiä milloin mihinkin?


      • siksi taas
        Halloooota! kirjoitti:

        "Presidentiksikin valittiin JÄLLEEN MIES vaikka kaksi pätevää naista oli mukana tyrkyllä. "

        Miten niin jälleen? Muistaakseni parina viimeisenä kertana valittiin nainen..

        "Halloooota" meidän kahden ajattelussa näyttäisi olevan yksi oleellinen ero. Sinä ajattelet omaa napaa ja minä ajattelen koko maailmaa.


    • natural calves

      Mistähän sekin käsitys tulee, että jalat olisivat paremman näköiset korkkareissa? Minun mielestäni mikään luonnottomaan asentoon väännetty ei ole kaunista. Joku amerikkalainen kenkävalmistaja aikoinaan myi idean filmitähtien kautta ja sen jälkeen tavikset seurasivat sopuleina koskeen.
      No onhan joidenkin mielestä levyllä venytetyt huuletkin kauniita....

      • Matalilla, esim. just Bleyereillä, on kiva tanssia useimpia tansseja. Jivea esimerkiksi tai fuskua. Mutta ainakin omat jalkani näyttävät sirommilta ja kauniimmilta kun korkoa on muutama sentti, sellainen korko ei vielä vääristä jalkaa "luonnottomaan asentoon" niinkuin edellä kirjoitettiin.

        Kyllä minustakin korkokenkä paremminkin supistaa kuin venyttää pohjelihasta.

        Nämähän on paitsi terveys- myös tyylijuttuja.
        Vaikkapa hidas valssi - noin tyyliesimerkkinä - vaatii mielestäni siron korkokengän ja liehuvahelmaisen hamosen ...


      • utyruu
        saimaantaka kirjoitti:

        Matalilla, esim. just Bleyereillä, on kiva tanssia useimpia tansseja. Jivea esimerkiksi tai fuskua. Mutta ainakin omat jalkani näyttävät sirommilta ja kauniimmilta kun korkoa on muutama sentti, sellainen korko ei vielä vääristä jalkaa "luonnottomaan asentoon" niinkuin edellä kirjoitettiin.

        Kyllä minustakin korkokenkä paremminkin supistaa kuin venyttää pohjelihasta.

        Nämähän on paitsi terveys- myös tyylijuttuja.
        Vaikkapa hidas valssi - noin tyyliesimerkkinä - vaatii mielestäni siron korkokengän ja liehuvahelmaisen hamosen ...

        Tietenkin kun ei omaa balettitanssijan tyyliä, tekniikkaa ja vartaloa on pakko käyttää viritelmiä kuten pohkeitten sirouttajia.


      • s-taka
        utyruu kirjoitti:

        Tietenkin kun ei omaa balettitanssijan tyyliä, tekniikkaa ja vartaloa on pakko käyttää viritelmiä kuten pohkeitten sirouttajia.

        Ohhoh, onpas outoja jutskia sulla. Olen suunnilleen äimänkäkenä enkä välttämättä ymmärrä mitä tarkoitat, mutta haitanneeko mittään ;-D.


      • Kaunista se on

        No kyllä minusta naisen pohje näyttää mukavan jäntevältä ja seksikkäältä, kun kanta nousee muutaman sentin päkiää korkeammalle. Nilkkakin ojentuu kauniisti. Mutta se on vain makuasia tietenkin. Miksi muuten balettitanssijat tanssivat paljon varpaillaan? Oliskohan samasta syystä...


    • FF

      Tosiasia on, että nainen nyt vaan näyttää seksikkäämmältä korkkareissa, kuten joku totesi ;)
      Sääret ja peppu asettuvat kauniisti.
      Mutta, jos ei osaa kunnolla niillä kävellä, miten ihmeessä voi tanssia?? Ja näyttää muuta kuin naurettavalta?
      Itse kyllä kävelen sujuvasti- ja siihen homma jää. Pienillä koroilla, max.5 cm vielä onnistuu tanssia, ei yhtäkään senttiä korkeammilla.
      Nostan hattua teille ja katselen ihaillen, jotka taidon osaavat!

      • asiakas100

        Ei korkkarit ole mitenkään seksikkäät. Mitä seksikästä on jalat koukussa köpöttävässä. Seksikkäintä on urheilullinen vartalo ilman kenkiä, siinä on kävelyn mallia.


      • Totuus
        asiakas100 kirjoitti:

        Ei korkkarit ole mitenkään seksikkäät. Mitä seksikästä on jalat koukussa köpöttävässä. Seksikkäintä on urheilullinen vartalo ilman kenkiä, siinä on kävelyn mallia.

        Totta ei sitä kroppaa enää korkkareilla pelasteta, mikäli niin luullaan.


      • pysykää asiassa
        asiakas100 kirjoitti:

        Ei korkkarit ole mitenkään seksikkäät. Mitä seksikästä on jalat koukussa köpöttävässä. Seksikkäintä on urheilullinen vartalo ilman kenkiä, siinä on kävelyn mallia.

        Ahaa, että paljain jaloinko pitäisi tanssia!


      • Ei provosoiduta
        pysykää asiassa kirjoitti:

        Ahaa, että paljain jaloinko pitäisi tanssia!

        Missäköhän niin väitettiin?
        No, korkeus lienee suht sama matalilla tanssikengillä..


      • On ne seksikkäät
        asiakas100 kirjoitti:

        Ei korkkarit ole mitenkään seksikkäät. Mitä seksikästä on jalat koukussa köpöttävässä. Seksikkäintä on urheilullinen vartalo ilman kenkiä, siinä on kävelyn mallia.

        Tietysti silloin, jos nainen ei osaa kävellä korkkareilla, niin kävely näyttäisi paremmalta tasaisilla kengillä. Mutta kyllä se vaan näyttää uljaan upealta, kun hyvin korkkareilla kävelevä nainen lipuu ryhdikkäästi ohitse.


      • näin on
        On ne seksikkäät kirjoitti:

        Tietysti silloin, jos nainen ei osaa kävellä korkkareilla, niin kävely näyttäisi paremmalta tasaisilla kengillä. Mutta kyllä se vaan näyttää uljaan upealta, kun hyvin korkkareilla kävelevä nainen lipuu ryhdikkäästi ohitse.

        Tämä korkkari vihamielisyys tulee varmaan naisilta, jotka ei oikein osaa tanssia korkkareilla ja ovat kateelisia niille jotka osaavat.Sehän on kuitenkin selvä asia, että korkkarit jalassa nainen on kauniimman näköinen ja ilman niitä tanssivat ovat siitä tietoisia.


      • SE lipuva pantteri.
        On ne seksikkäät kirjoitti:

        Tietysti silloin, jos nainen ei osaa kävellä korkkareilla, niin kävely näyttäisi paremmalta tasaisilla kengillä. Mutta kyllä se vaan näyttää uljaan upealta, kun hyvin korkkareilla kävelevä nainen lipuu ryhdikkäästi ohitse.

        Kyllä kaikenlaisten tanssikenkien käyttäjiä haetaan tanssimaan ja varmaan vauhdikkaita käden yli/ali/ohi-tansseja on helpompi tanssia lenkkareilla.
        Kuitenkin kävely / lipuminen on oikeasti se asia, joka kääntää miehen pää(n/t).
        Siis rento, ryhdikäs, joustava kävely korkokengillä, sen voi opetella kuka tahansa: Hymyä kasvoille, vatsa sisään, leuka ylemmäs, niska pitkäksi, katse suoraan sinne, mihin olet menossa, joustava pitkä kanta-askel, pieni keinahdus lantiossa/koko vartalossa, rullaa eteenpäin, astuvan jalan polvi suoraksi, toinen jalka rullaten alle, jne. seuraava.... Ei liikkeen pysäytystä, töksäyksiä, tai yletöntä takapuolen vatkausta ym.


      • kenkä ja kenkä

        Max 5cm korko ON korkkari ja kaunis :o)... Ei sen aina tarvitse olla joko 10cm stiletti tai lenkkari, on niitä välimuotoja olemassa. "Korkkereita" on kengät, jotka ovat korkeampia kuin kävelykenkä, joka taas on max/noin 3 cm korolla oleva kenkä.


      • On vaan niin upea
        näin on kirjoitti:

        Tämä korkkari vihamielisyys tulee varmaan naisilta, jotka ei oikein osaa tanssia korkkareilla ja ovat kateelisia niille jotka osaavat.Sehän on kuitenkin selvä asia, että korkkarit jalassa nainen on kauniimman näköinen ja ilman niitä tanssivat ovat siitä tietoisia.

        SE on ilman muuta selvää.
        Hyvin korkkareilla tanssiva nainen on upea ilmestys.
        Esim lattarit ei näytä kumitossuilla tanssittuna paljoa miltään.
        Mutta korkkareilla hyvin lattareita tanssivasta naisesta ei meinaa saada katsettansa irti.
        Siis kuten sanottuna upea ilmestys, jonka valloittamista kannattaa yrittää


      • raatokärpänen
        näin on kirjoitti:

        Tämä korkkari vihamielisyys tulee varmaan naisilta, jotka ei oikein osaa tanssia korkkareilla ja ovat kateelisia niille jotka osaavat.Sehän on kuitenkin selvä asia, että korkkarit jalassa nainen on kauniimman näköinen ja ilman niitä tanssivat ovat siitä tietoisia.

        Väärin.
        Minäkin olen mies enkä näe korkkareissa mitään mikä parantaisi naísta. Jos minulle sanotaan, että mies on ryhdikkäämpi puku päällä niin se on soopaa. Puku tai muu yksityiskohta vain peittää sen velton ruodon.
        Ihmisen jalka on ihan varmasti optimoitu liikkumaan ilman mitään korokkeita joten kaikki korot vain huonontavat sitä liikettä. Jos haluaa huonontaa liikkumistaan niin eihän ole pakko liikkua ollenkaan. Jos sitten haluaa vain näyttää hyvältä niin se onnistuu paremmin jossain paikallaa tököttäen.


      • nainen tietää
        raatokärpänen kirjoitti:

        Väärin.
        Minäkin olen mies enkä näe korkkareissa mitään mikä parantaisi naísta. Jos minulle sanotaan, että mies on ryhdikkäämpi puku päällä niin se on soopaa. Puku tai muu yksityiskohta vain peittää sen velton ruodon.
        Ihmisen jalka on ihan varmasti optimoitu liikkumaan ilman mitään korokkeita joten kaikki korot vain huonontavat sitä liikettä. Jos haluaa huonontaa liikkumistaan niin eihän ole pakko liikkua ollenkaan. Jos sitten haluaa vain näyttää hyvältä niin se onnistuu paremmin jossain paikallaa tököttäen.

        Kuules raatokärpänen, kyllä se niin on että kun miehellä on istuva puku päällä ym. tykötarpeet, niin kyllähän on mies tosi makeen näköinen ja ryhdikäs.Mitä taas tulee velttoon ruotoon , niin sitähän ei peitä mikään.


      • vhgjnhn
        nainen tietää kirjoitti:

        Kuules raatokärpänen, kyllä se niin on että kun miehellä on istuva puku päällä ym. tykötarpeet, niin kyllähän on mies tosi makeen näköinen ja ryhdikäs.Mitä taas tulee velttoon ruotoon , niin sitähän ei peitä mikään.

        "kun miehellä on istuva puku päällä ym. tykötarpeet, niin kyllähän on mies tosi makeen näköinen ja ryhdikäs"

        Siis puku tekee ryhdin?


    • tryty

      Korkkaritanssijat ovat rajoittuneita kenkiensä takia, ei vauhtilajeihin pysty tönkkökengillä.

      • Kengissä eroja

        Höpöhöpö. Jos jalassa on kunnon tanssikorkkarit, niin kyllä pystyy. Eri asia on jotkut tanssiin soveltumattomat juhlakengät. Niillä ei pitäisi lähteä lavalle toikkaroimaan.


      • näin on

        Taas yksi kateellinen, joka ei osaa tanssia kuin vain lenkkareilla.


      • Hit & run
        näin on kirjoitti:

        Taas yksi kateellinen, joka ei osaa tanssia kuin vain lenkkareilla.

        Samaa mieltä! kunnon (tanssi)korkkareilla sujuu niin jive kuin nostotkin. Mut ihan turha koko keskustelu, kun Bleyereillä tai tanssilenkkareilla tanssivat eivät vaan osaa/pysty/halua tanssia korkkareilla. Jos se on jonkun mielestä rumaa, vaarallista tms. niin mitäpä siitä. Kyllä maailmaan tiukkapipoja mahtuu. Onneksi he yleensä ovat harmittomia, sillä muuten eläisimme aika karmaisevassa maailmassa. Olkaa hyvät ihmiset iloisia siitä että voitte itse valita millaisilla kentillä tanssitte!


      • Hit & run
        Hit & run kirjoitti:

        Samaa mieltä! kunnon (tanssi)korkkareilla sujuu niin jive kuin nostotkin. Mut ihan turha koko keskustelu, kun Bleyereillä tai tanssilenkkareilla tanssivat eivät vaan osaa/pysty/halua tanssia korkkareilla. Jos se on jonkun mielestä rumaa, vaarallista tms. niin mitäpä siitä. Kyllä maailmaan tiukkapipoja mahtuu. Onneksi he yleensä ovat harmittomia, sillä muuten eläisimme aika karmaisevassa maailmassa. Olkaa hyvät ihmiset iloisia siitä että voitte itse valita millaisilla kentillä tanssitte!

        Sorry typo, siis kengillä ei kentillä :)


      • fhgh
        Hit & run kirjoitti:

        Samaa mieltä! kunnon (tanssi)korkkareilla sujuu niin jive kuin nostotkin. Mut ihan turha koko keskustelu, kun Bleyereillä tai tanssilenkkareilla tanssivat eivät vaan osaa/pysty/halua tanssia korkkareilla. Jos se on jonkun mielestä rumaa, vaarallista tms. niin mitäpä siitä. Kyllä maailmaan tiukkapipoja mahtuu. Onneksi he yleensä ovat harmittomia, sillä muuten eläisimme aika karmaisevassa maailmassa. Olkaa hyvät ihmiset iloisia siitä että voitte itse valita millaisilla kentillä tanssitte!

        Jive EI ole vauhtilaji.


      • Katsomaan

        Tanssikilpailuun katsomaan ja päättelemään miten tuo asia on!


      • Vitsihän tää oli :)
        näin on kirjoitti:

        Taas yksi kateellinen, joka ei osaa tanssia kuin vain lenkkareilla.

        "Taas yksi kateellinen, joka ei osaa tanssia kuin vain lenkkareilla. "

        hahh hahh haaaaaaaa... onko sulla järjenjuoksu hyytynyt pakkasen johdosta.. hahh hhah..


      • Jälki jäi!
        Kengissä eroja kirjoitti:

        Höpöhöpö. Jos jalassa on kunnon tanssikorkkarit, niin kyllä pystyy. Eri asia on jotkut tanssiin soveltumattomat juhlakengät. Niillä ei pitäisi lähteä lavalle toikkaroimaan.

        Eilen tälläinen tanssikorkkari raapaisi ilkeästi Teeriharjulla, joten se niiden turvallisuudesta muita tanssijoita kohtaan. Suurin ongelma lienee niiden vaarallisuus muita kohtaan. Hyvä se on siellä korkojen korkeudessa olla suojassa näiltä tallomisilta ja raapaisuilta..


      • Tanssikilpailuun
        Katsomaan kirjoitti:

        Tanssikilpailuun katsomaan ja päättelemään miten tuo asia on!

        Joku kirjoitti ... tanssikilpailuun katsomaan... ! Juuri näin. Juuri näin-menkää ja katsokaa. Miettikää siellä onko tönkkökengillä tanssiminen hidasta. Katsokaa onko jalka nopea. Katsokaa mihin ihmiskeho pystyy. Miettikää vielä estettistä kauneutta. Ajatuksissanne voitte verrata miltä siellä olevat tanssiurheilijat näyttäisivät lenkkareissa. Lajinomaisuutta on myös tarkasteltava. Tottakai on varusteissa tanssin suhteen myös eroja tanssilajien mukaan.


      • näin on
        Vitsihän tää oli :) kirjoitti:

        "Taas yksi kateellinen, joka ei osaa tanssia kuin vain lenkkareilla. "

        hahh hahh haaaaaaaa... onko sulla järjenjuoksu hyytynyt pakkasen johdosta.. hahh hhah..

        "hahh hahh haaaaaa. . . onko sulla järjenjuoksu hyytynyt pakkasen johdosta. . . hahh hhah. . . " Sinä olet yksi niistä kateellisista lenkkareissasi. . .


      • Puurot ja vellit
        Tanssikilpailuun kirjoitti:

        Joku kirjoitti ... tanssikilpailuun katsomaan... ! Juuri näin. Juuri näin-menkää ja katsokaa. Miettikää siellä onko tönkkökengillä tanssiminen hidasta. Katsokaa onko jalka nopea. Katsokaa mihin ihmiskeho pystyy. Miettikää vielä estettistä kauneutta. Ajatuksissanne voitte verrata miltä siellä olevat tanssiurheilijat näyttäisivät lenkkareissa. Lajinomaisuutta on myös tarkasteltava. Tottakai on varusteissa tanssin suhteen myös eroja tanssilajien mukaan.

        Lavamaailma on ihan eri juttu, sinne ei kannata tulla korkkareissa koreilemaan. Onneksi suurin osa ymmärtään sen.


      • matalat Blayerit
        näin on kirjoitti:

        "hahh hahh haaaaaa. . . onko sulla järjenjuoksu hyytynyt pakkasen johdosta. . . hahh hhah. . . " Sinä olet yksi niistä kateellisista lenkkareissasi. . .

        Just joo toooosi kateellisia ollaan joo hehh hehhe heee :DD Sanoisin että suht säälittävän näköistä on korkkareitten kanssa koikkaroida esim. jenkkaa.. Lienee siis toisin päin tuon kadehtimisen kanssa, eikö? Taisi siis osua ja upota kun noin ärsyynnyit? Älä ota liian vakavasti, jos lenkkareissa tanssivat ovat sinua parempia. Vain elämää ei sen enempää. :D


      • näin on
        matalat Blayerit kirjoitti:

        Just joo toooosi kateellisia ollaan joo hehh hehhe heee :DD Sanoisin että suht säälittävän näköistä on korkkareitten kanssa koikkaroida esim. jenkkaa.. Lienee siis toisin päin tuon kadehtimisen kanssa, eikö? Taisi siis osua ja upota kun noin ärsyynnyit? Älä ota liian vakavasti, jos lenkkareissa tanssivat ovat sinua parempia. Vain elämää ei sen enempää. :D

        Taisitpa olla juuri SINÄ , johon osui ja upposi. . . . .


      • vakioita 10 vuotta
        Katsomaan kirjoitti:

        Tanssikilpailuun katsomaan ja päättelemään miten tuo asia on!

        Olen käynyt montakin kertaa, ei lindy hopissa kukaan tanssi korkkareissa ei rock'n rollissa koska niiden vaatimaa liikettä ei korkkareissa voi tehdä. Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?
        Ns jäykissä kilpatansseissa mennään matalalla koreografiaa joten onnistuu korkkareillakin koska ennakoimattomat tilanteet ovat vähissä. Lavatanssi on siinä mielessä hankalampaa.


      • Faktaa!
        näin on kirjoitti:

        Taisitpa olla juuri SINÄ , johon osui ja upposi. . . . .

        Usko jo ei kannata ottaa liian vakavasti. Näin on, eikö olekin? :)


      • näin on
        Faktaa! kirjoitti:

        Usko jo ei kannata ottaa liian vakavasti. Näin on, eikö olekin? :)

        Olet harvinaisen oikeassa! En enää kadehdi :)


      • vakiota myös ..40v.
        vakioita 10 vuotta kirjoitti:

        Olen käynyt montakin kertaa, ei lindy hopissa kukaan tanssi korkkareissa ei rock'n rollissa koska niiden vaatimaa liikettä ei korkkareissa voi tehdä. Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?
        Ns jäykissä kilpatansseissa mennään matalalla koreografiaa joten onnistuu korkkareillakin koska ennakoimattomat tilanteet ovat vähissä. Lavatanssi on siinä mielessä hankalampaa.

        Ihan kiva kommentti "Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?"
        Tuli vaan mieleen, että kuka tyyppi vie lyyliä TANSSILAVALLA ihan että voltteja?
        Nyt kai on edelleenkin kyse tavallisista tanssilavoista, joissa kuka tahansa saa käydä tanssahtelemassa omissa tanssikamppeissaan ja omalla tyylillään.... Vai joko tanssin järjestäjät on ilmoittaneet millaisilla kuteilla ja taidoilla saa ostaa lipun heidän tansseihinsa?


      • ykkösdaami
        matalat Blayerit kirjoitti:

        Just joo toooosi kateellisia ollaan joo hehh hehhe heee :DD Sanoisin että suht säälittävän näköistä on korkkareitten kanssa koikkaroida esim. jenkkaa.. Lienee siis toisin päin tuon kadehtimisen kanssa, eikö? Taisi siis osua ja upota kun noin ärsyynnyit? Älä ota liian vakavasti, jos lenkkareissa tanssivat ovat sinua parempia. Vain elämää ei sen enempää. :D

        Iloinen hei, ilmoitan vain tiedoksesi että olen tanssinut myös jenkkaa yli 40v korkkareissa ja uskompa, että tanssin jopa sinuakin paremmin, kevyemmin, iloisemmin, seksikkäämmin ym. HIH ;o)
        Ja ystäväpiiriini lukeutuu uskomaton määrä korkkari-daameja, joten se sinun luuloistasi... Ne, katos, tansseissa on daamit ja harrastelijat erikseen..


      • näin on
        vakiota myös ..40v. kirjoitti:

        Ihan kiva kommentti "Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?"
        Tuli vaan mieleen, että kuka tyyppi vie lyyliä TANSSILAVALLA ihan että voltteja?
        Nyt kai on edelleenkin kyse tavallisista tanssilavoista, joissa kuka tahansa saa käydä tanssahtelemassa omissa tanssikamppeissaan ja omalla tyylillään.... Vai joko tanssin järjestäjät on ilmoittaneet millaisilla kuteilla ja taidoilla saa ostaa lipun heidän tansseihinsa?

        Kyllä se nyt varmaan niin on , että portilla on tiukka seula mimmoisissa asusteissa tansseihin pääsee.Näin voisi ajatella ketjun kirjoituksista päätellen.


      • Nauran :D
        vakioita 10 vuotta kirjoitti:

        Olen käynyt montakin kertaa, ei lindy hopissa kukaan tanssi korkkareissa ei rock'n rollissa koska niiden vaatimaa liikettä ei korkkareissa voi tehdä. Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?
        Ns jäykissä kilpatansseissa mennään matalalla koreografiaa joten onnistuu korkkareillakin koska ennakoimattomat tilanteet ovat vähissä. Lavatanssi on siinä mielessä hankalampaa.

        "..koska niiden vaatimaa liikettä ei korkkareissa voi tehdä."

        - näin se on mutta nämä korkkareitten puolustajat eivät sitä tiedä. Siksi he keksivät merkillisiä perusteita, kuten sen että matalien kenkien käyttäjät kadehtivat heitä korkkareissaan. :D Pitäisikö itkeä vai nauraa?


      • Näinköhän..
        ykkösdaami kirjoitti:

        Iloinen hei, ilmoitan vain tiedoksesi että olen tanssinut myös jenkkaa yli 40v korkkareissa ja uskompa, että tanssin jopa sinuakin paremmin, kevyemmin, iloisemmin, seksikkäämmin ym. HIH ;o)
        Ja ystäväpiiriini lukeutuu uskomaton määrä korkkari-daameja, joten se sinun luuloistasi... Ne, katos, tansseissa on daamit ja harrastelijat erikseen..

        Se tarttis nähdä :DD Ei kovin uskottavalta kuulosta.. ja polkkaakin pistelet koroissa?


      • voi ihme
        Nauran :D kirjoitti:

        "..koska niiden vaatimaa liikettä ei korkkareissa voi tehdä."

        - näin se on mutta nämä korkkareitten puolustajat eivät sitä tiedä. Siksi he keksivät merkillisiä perusteita, kuten sen että matalien kenkien käyttäjät kadehtivat heitä korkkareissaan. :D Pitäisikö itkeä vai nauraa?

        Jospa teet molempia, itke ja naura vuorotellen. . . . . lenkkarit jalassa. . . .


      • liaani
        näin on kirjoitti:

        Kyllä se nyt varmaan niin on , että portilla on tiukka seula mimmoisissa asusteissa tansseihin pääsee.Näin voisi ajatella ketjun kirjoituksista päätellen.

        Haaveilut sikseen. Kaikkihan sen tietävät millaisia tanssijoita lavoilla ovat ne jotka sinne korkkareissa tulevat. Pari kertaa kesässä käyviä lyylejä jotka koikkelehtivat jo kävellessään polvet koukussa. Tanssiminen on sitä, että heilutellaan itseä viejästä välittämättä tahtiin joka joskun on jossain suhteessa musiikkiin. Käsivarrella roikkuu laukku joka kulkee omia latujaan ja viejän tärkein tehtävä onkin yrittää kuljettaa daamia niin, että laukku mahdollisimman vähän lyö ketään.
        Korkkarinainen tansseissa on parhaimmillaan karaokepuolella.
        Säännöllisin väliajoin korkkaridaami muistaa miten kummallisiksi tanssit ovat muuttuneet koska hänen mielestään siellä pitäisi olla samanlaista kuin hänen nuoruudessaan Datsun 100A aikaan.


      • kukin tyylillään
        liaani kirjoitti:

        Haaveilut sikseen. Kaikkihan sen tietävät millaisia tanssijoita lavoilla ovat ne jotka sinne korkkareissa tulevat. Pari kertaa kesässä käyviä lyylejä jotka koikkelehtivat jo kävellessään polvet koukussa. Tanssiminen on sitä, että heilutellaan itseä viejästä välittämättä tahtiin joka joskun on jossain suhteessa musiikkiin. Käsivarrella roikkuu laukku joka kulkee omia latujaan ja viejän tärkein tehtävä onkin yrittää kuljettaa daamia niin, että laukku mahdollisimman vähän lyö ketään.
        Korkkarinainen tansseissa on parhaimmillaan karaokepuolella.
        Säännöllisin väliajoin korkkaridaami muistaa miten kummallisiksi tanssit ovat muuttuneet koska hänen mielestään siellä pitäisi olla samanlaista kuin hänen nuoruudessaan Datsun 100A aikaan.

        Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa?


      • hghjik
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa?

        Ei. Tuonhan nyt tietää kaikki.


      • ??????
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa?

        "Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa? "

        - onkos tämä kommentti jonkun ääliön joka ei osaa tanssia edes ilman kenkiä?


      • relax mom
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa?

        Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta? Tavoite joka on kaikkien tappio.


      • EiKorkoja
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Onkos tämä jonkun kateellisen teinin kirjoitus, joka ei osaa tanssia kuin lenkkarit jalassa?

        Osaan kyllä tanssia korkkarit jalassa. Osaan myös kävellä korkkarit jalassa, enkä lompsi koukkupolvisena persuusta pitkällä.

        Omistan myös tanssiin suunnitellut korkkarit ja olen niitä jopa joskus lattaritreeneissä käyttänyt. Tosiasia kumminkin on, että ne eivät ole mukavat jalassa kokonaisen tanssi-illan aikaa, eikä niillä ole hyvä tanssia kaikkia tanssilajeja. Jalka on myös huomattavan paljon rasittuneempi ja arempi tanssin jälkeen kuin tossumallilla tanssiessa. Jalkojen lisäksi myös selkä tuntuu olevan korkokengällä tanssiessa kovalla rasituksella, lantion asento muuttuu koron vuoksi ja selkäranka siis vääntyy epänormaaliin asentoon.

        En halua pilata jalkojani ja hankkia itselleni vaivaisen luita ja ties mitä muita vaivoja. Tahdon tanssia vielä 70 kymppisenä mummelinakin, joten valitsen tossumalliset kengät, bleyerit tms. pehmeät ja tasapohjaiset. Ne eivät jalkaani pilaa ja niillä jaksan tanssia vaikka koko päivän aamusta iltamyöhään asti.

        Korkokenkää puolustavat miehet voivat puolestani suksia kuuseen, heille tekisi hyvää itse kokeilla kävellä esim. 6 tuntia putkeen korkokenkä jalassa. Onneksi ne oikeasti hyvin tanssivat miehet hakevat muita kuin koroilla keikkuvia daameja.


      • kysyn vaan
        EiKorkoja kirjoitti:

        Osaan kyllä tanssia korkkarit jalassa. Osaan myös kävellä korkkarit jalassa, enkä lompsi koukkupolvisena persuusta pitkällä.

        Omistan myös tanssiin suunnitellut korkkarit ja olen niitä jopa joskus lattaritreeneissä käyttänyt. Tosiasia kumminkin on, että ne eivät ole mukavat jalassa kokonaisen tanssi-illan aikaa, eikä niillä ole hyvä tanssia kaikkia tanssilajeja. Jalka on myös huomattavan paljon rasittuneempi ja arempi tanssin jälkeen kuin tossumallilla tanssiessa. Jalkojen lisäksi myös selkä tuntuu olevan korkokengällä tanssiessa kovalla rasituksella, lantion asento muuttuu koron vuoksi ja selkäranka siis vääntyy epänormaaliin asentoon.

        En halua pilata jalkojani ja hankkia itselleni vaivaisen luita ja ties mitä muita vaivoja. Tahdon tanssia vielä 70 kymppisenä mummelinakin, joten valitsen tossumalliset kengät, bleyerit tms. pehmeät ja tasapohjaiset. Ne eivät jalkaani pilaa ja niillä jaksan tanssia vaikka koko päivän aamusta iltamyöhään asti.

        Korkokenkää puolustavat miehet voivat puolestani suksia kuuseen, heille tekisi hyvää itse kokeilla kävellä esim. 6 tuntia putkeen korkokenkä jalassa. Onneksi ne oikeasti hyvin tanssivat miehet hakevat muita kuin koroilla keikkuvia daameja.

        Voi hyvänen aika sentään! Sovitaanko jo, että jokainen saa tanssia niillä kengillä joilla haluaa, vaikka sitten huopatossuilla.Ihmeellistä teinien, kukkahattutätien ym. panettelua.alaopetetaan turha löpinä.P.S. Muuten , mitä ihmeen mollauksen kohteita ovat n.s. kukkahattutädit?


      • Älä yleistä...
        EiKorkoja kirjoitti:

        Osaan kyllä tanssia korkkarit jalassa. Osaan myös kävellä korkkarit jalassa, enkä lompsi koukkupolvisena persuusta pitkällä.

        Omistan myös tanssiin suunnitellut korkkarit ja olen niitä jopa joskus lattaritreeneissä käyttänyt. Tosiasia kumminkin on, että ne eivät ole mukavat jalassa kokonaisen tanssi-illan aikaa, eikä niillä ole hyvä tanssia kaikkia tanssilajeja. Jalka on myös huomattavan paljon rasittuneempi ja arempi tanssin jälkeen kuin tossumallilla tanssiessa. Jalkojen lisäksi myös selkä tuntuu olevan korkokengällä tanssiessa kovalla rasituksella, lantion asento muuttuu koron vuoksi ja selkäranka siis vääntyy epänormaaliin asentoon.

        En halua pilata jalkojani ja hankkia itselleni vaivaisen luita ja ties mitä muita vaivoja. Tahdon tanssia vielä 70 kymppisenä mummelinakin, joten valitsen tossumalliset kengät, bleyerit tms. pehmeät ja tasapohjaiset. Ne eivät jalkaani pilaa ja niillä jaksan tanssia vaikka koko päivän aamusta iltamyöhään asti.

        Korkokenkää puolustavat miehet voivat puolestani suksia kuuseen, heille tekisi hyvää itse kokeilla kävellä esim. 6 tuntia putkeen korkokenkä jalassa. Onneksi ne oikeasti hyvin tanssivat miehet hakevat muita kuin koroilla keikkuvia daameja.

        Hei, katoppa Aira Samulinia! Korkkarit AINA ja tanssii vielä 80vuotiaanakin..


      • äf yy ii
        relax mom kirjoitti:

        Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta? Tavoite joka on kaikkien tappio.

        "Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta?"

        Et ole tainnut huomata, että lavoilla nuorisolla on matalat jalkineet. Kävisit joskus sinäkin lavoilla niin tietäisit..


      • kukkahattutäti
        äf yy ii kirjoitti:

        "Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta?"

        Et ole tainnut huomata, että lavoilla nuorisolla on matalat jalkineet. Kävisit joskus sinäkin lavoilla niin tietäisit..

        No minähän olen se kaavoihin kangistunut täti, mutta ei ole kukkahattua.Jalassa kyllä on upeet korkkarit kun tanssimaan lähden, ja yritäppäs tulla niitä pois ottamaan.Sovitaanko, että jokainen tanssii omilla kengillään, eli suvaitsevaisuutta . . . . . ..


      • Joku raja
        vakiota myös ..40v. kirjoitti:

        Ihan kiva kommentti "Sanokaa nyt joku lyyli joka tulee voltista jaloilleen korkkareissa? Häh?"
        Tuli vaan mieleen, että kuka tyyppi vie lyyliä TANSSILAVALLA ihan että voltteja?
        Nyt kai on edelleenkin kyse tavallisista tanssilavoista, joissa kuka tahansa saa käydä tanssahtelemassa omissa tanssikamppeissaan ja omalla tyylillään.... Vai joko tanssin järjestäjät on ilmoittaneet millaisilla kuteilla ja taidoilla saa ostaa lipun heidän tansseihinsa?

        Tunnen yhden, joka "vie" voltteja myös lavoilla. Niiden "seuraaminen" onnistuu ainakin minulta vaivatta korkkareissa, kuten monet muutkin akrot. Mutta eiköhän tämänkin tosiasian joku kiellä, koska onhan mahdotonta, että joku toinen osaisi jotain, mitä omassa pikku todellisuudessaan elävä märisijä itse ei osaa. Minä en osaa viheltää. Siispä kukaan ei osaa. Ainakaan hyvin. Ainakaan en siedä sitä ja siksi viheltäminen pitää kieltää. Ja sitä rataa...


      • Jo iso
        äf yy ii kirjoitti:

        "Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta?"

        Et ole tainnut huomata, että lavoilla nuorisolla on matalat jalkineet. Kävisit joskus sinäkin lavoilla niin tietäisit..

        Niinpä. Nuorisolla on matalat jalkineet, mutta aikuiset voivat tanssia millä haluavat.


      • lilllalaa
        Joku raja kirjoitti:

        Tunnen yhden, joka "vie" voltteja myös lavoilla. Niiden "seuraaminen" onnistuu ainakin minulta vaivatta korkkareissa, kuten monet muutkin akrot. Mutta eiköhän tämänkin tosiasian joku kiellä, koska onhan mahdotonta, että joku toinen osaisi jotain, mitä omassa pikku todellisuudessaan elävä märisijä itse ei osaa. Minä en osaa viheltää. Siispä kukaan ei osaa. Ainakaan hyvin. Ainakaan en siedä sitä ja siksi viheltäminen pitää kieltää. Ja sitä rataa...

        "voltteja myös lavoilla. Niiden "seuraaminen" onnistuu ainakin minulta vaivatta korkkareissa, kuten monet muutkin akrot"

        Buahahaa! Siinä meni sekin uskottavuus!


      • relax mom
        äf yy ii kirjoitti:

        "Oletkos sinä kaavoihisi kangistunut kukkahattutäti joka yrittää pitää nuoret pois lavoilta?"

        Et ole tainnut huomata, että lavoilla nuorisolla on matalat jalkineet. Kävisit joskus sinäkin lavoilla niin tietäisit..

        Mitäpä sekoilet. Sitähän juuri kirjoitin, että joku pilkkaa nuorisoa joka tanssi matalilla kengillä.


      • Kengissä on eroja
        liaani kirjoitti:

        Haaveilut sikseen. Kaikkihan sen tietävät millaisia tanssijoita lavoilla ovat ne jotka sinne korkkareissa tulevat. Pari kertaa kesässä käyviä lyylejä jotka koikkelehtivat jo kävellessään polvet koukussa. Tanssiminen on sitä, että heilutellaan itseä viejästä välittämättä tahtiin joka joskun on jossain suhteessa musiikkiin. Käsivarrella roikkuu laukku joka kulkee omia latujaan ja viejän tärkein tehtävä onkin yrittää kuljettaa daamia niin, että laukku mahdollisimman vähän lyö ketään.
        Korkkarinainen tansseissa on parhaimmillaan karaokepuolella.
        Säännöllisin väliajoin korkkaridaami muistaa miten kummallisiksi tanssit ovat muuttuneet koska hänen mielestään siellä pitäisi olla samanlaista kuin hänen nuoruudessaan Datsun 100A aikaan.

        Höpönlöpön. Tunnen muutamia erittäin taitavia tanssidaameja, jotka käyttävät korkeakorkoisia kilpatanssikenkiä lavatansseissa. Tavalliset juhlakorkkarit voikin ehkä tulkita kuvailemallasi tavalla, mutta ei pidä yleistää sitä kaikkiin korkokenkiin. Tanssikengän ja tavallisen kengän välillä on aina iso ero, olivatpa ne korottomat tai korolliset.


    • Mummo Ankka

      Itse olin vannoutunut korkkarinainen vielä 10 vuotta sitten. Silloin LUULIN osaavani tanssia. Jalkani näytti matalissa kengissä mielestäni Aku Ankan räpylältä. Mutta kummasti on mieli muuttunut tanssitaidon kehittyessä. Nyt nuo räpylät askeltavat matalissa bleyereissä kevyesti kuin keijulla. Tanssiminen on ihanaa, ja jos jalkani ei riittävän seksikkäältä näytä, niin panostan siihen asiaan sitten muussa pukeutumisessa.
      Minua ei ainakaan voi syyttää siitä, että kadehtisin korkokenkätanssijoita. Päinvastoin! Osaan tanssia ja kävellä korkkareilla, koska sitä vuosikymmenet tein. Mutta vastaavaa tanssin iloa, vapautta ja luovuutta en kyllä niissä koe. Ja sen varmasti huomaavat myös tanssittajani.
      Mitä tulee kilpatanssiin, niin ei suomalaisen lavatangon kilpailuissa useasti korkkareita nähdä.

      • Viejän vinkkeli

        Tanssissa ei ole tärkeintä miltä näytät (seksikkäältä) vaan miltä tunnut.


    • Akat kuriin

      Mahtava keskustelu! Toivottavasti kukaan ei enää kehtaa tulla korkkareissa lavalle. Jatkakaamme tästä, tässä voimassa ja tässä hengessä. Eläköön suomi24:n valon lähettiläät!

      • Spektator

        Olen lavoilla käynyt jo kolmekymmentä vuotta. Kaiken näköisiä kenkiä ja jalkoja nähnyt. Katselen juuri Vintage- kirjaa kengistä. Kyllä naisia varten on todella hienoja kenkiä. Mikään ei voita kymmenen koroilla olevaa pyöreäkärkistä "stilettiä". Siinä pohje ja säären kaari tulevat oikeuksiinsa Miehenä käytän tanssitreeneissä Salomonin ohutpohjaisia lenkkareita. Ne sopivat pitonsa vuoksi harjoitussalin lattialle mainiosti. Niitä samoja käytän myös sisäpelitossuina. Vaimoni kanssa valitsemme kenkät orkesterin ja tanssipaikan mukaan. Toisissa on fuskua ja jiveä kylliksi ja toisissa taas haluamme viilettää, pitkiä pyöriviä leijumisia, hitaan valssin pyörteissä, korkkareilla ja broqueilla. Molempi parempi.


      • korkkarit jalkaan

        Kyllä minä kehtaan ja tulen lavalle korkkareissa. . . . . . . että silleen


      • it´s a sin
        korkkarit jalkaan kirjoitti:

        Kyllä minä kehtaan ja tulen lavalle korkkareissa. . . . . . . että silleen

        Tässä vähän asiaa viejille ja vietäville vietävältä. En tiedä onko tahallista vai vahinko, mutta on vain sattunut niin älyttömän kipeästi jalkaan aina kun osuu kohdalle. Koron piikki painaa yhtä-äkkiä jalkapöytään ja minun jalka jää tanssin siinä vaiheessa lattiaan naulatuksi, enkä voi siirtää jalkaani eteenpäin ennenkuin korkkarityyppi ottaa seuraavan askeleensa seiuraavalla rytmillä, jolloin minun jalkani vapautuu tanssiin. Seuraavana päivänä on jalassa iso kipeä mustelma. Saa olla kiitollinen jos luut ovat kunnossa.

        Voitte vain kuvitella tuota ikuisuuden kestävää tilannetta. minä tajuan yhtä-äkkiä aivan älyttömän kivun jalassani, jäykistyn paikalleni ja kasvonilmeeni jäykistyy kauhuun, ja teen kaikkeni voidakseni tuossa hetkessä naamioitua niin että kavaljeerini, joka tanssittaa minua ei huomaisi "pientä kivuliasta välikohtausta"
        Eihän hän voi tietää mitä käyn läpi sillä hetkellä, ja kummastelee epäonnistunutta naamiointiani.

        Tanssipartneri on selvillä pienimmästäkin vivahteesta, mikä poikkeaa hänen viennistään, eikä kummastukseltaan voi enää hakea minua tanssimaan kun teen niin outoja eleitä ja jäykistyn aiheettomasti. Pelkää minun saaneen jonkun kohtauksen.


      • sitä sattuu...
        it´s a sin kirjoitti:

        Tässä vähän asiaa viejille ja vietäville vietävältä. En tiedä onko tahallista vai vahinko, mutta on vain sattunut niin älyttömän kipeästi jalkaan aina kun osuu kohdalle. Koron piikki painaa yhtä-äkkiä jalkapöytään ja minun jalka jää tanssin siinä vaiheessa lattiaan naulatuksi, enkä voi siirtää jalkaani eteenpäin ennenkuin korkkarityyppi ottaa seuraavan askeleensa seiuraavalla rytmillä, jolloin minun jalkani vapautuu tanssiin. Seuraavana päivänä on jalassa iso kipeä mustelma. Saa olla kiitollinen jos luut ovat kunnossa.

        Voitte vain kuvitella tuota ikuisuuden kestävää tilannetta. minä tajuan yhtä-äkkiä aivan älyttömän kivun jalassani, jäykistyn paikalleni ja kasvonilmeeni jäykistyy kauhuun, ja teen kaikkeni voidakseni tuossa hetkessä naamioitua niin että kavaljeerini, joka tanssittaa minua ei huomaisi "pientä kivuliasta välikohtausta"
        Eihän hän voi tietää mitä käyn läpi sillä hetkellä, ja kummastelee epäonnistunutta naamiointiani.

        Tanssipartneri on selvillä pienimmästäkin vivahteesta, mikä poikkeaa hänen viennistään, eikä kummastukseltaan voi enää hakea minua tanssimaan kun teen niin outoja eleitä ja jäykistyn aiheettomasti. Pelkää minun saaneen jonkun kohtauksen.

        Oisko järkeä sanoa tanssittajalle että, "joku naulasi jalkani lattiaan kengän korolla" "odota, että pääsen irti/liikkumaan". Se voisi jopa hakea uudestasan ja kysellä, "kuinka jalkasi voi".
        Minua on potkaistu sääriluuhun "tanssilenkkarilla" foxin pyörteissä niin kovaa, että en pystynyt astumaan jalalla moneen minuuttiin, jouduimme siirtymään penkille... koko sääri oli kipeänä lähes viikon..


      • Gekko
        sitä sattuu... kirjoitti:

        Oisko järkeä sanoa tanssittajalle että, "joku naulasi jalkani lattiaan kengän korolla" "odota, että pääsen irti/liikkumaan". Se voisi jopa hakea uudestasan ja kysellä, "kuinka jalkasi voi".
        Minua on potkaistu sääriluuhun "tanssilenkkarilla" foxin pyörteissä niin kovaa, että en pystynyt astumaan jalalla moneen minuuttiin, jouduimme siirtymään penkille... koko sääri oli kipeänä lähes viikon..

        Minuakin on potkittu ja tallottu, mutta lähinnä miesten taholta. Naiset useimmiten pysäyttävät liikkeen ajoissa. En silti kieltäisi miehiä tai miesten kenkiä.


      • Nouse valoon !

        Aivan sika mahtava ! Toivon ja uskon , että tästä alkaa uusi aika Suomen tanssilavakulttuurissa.
        Tästä nousee uusi voima. Käynnistyy dominoefekti jonka lopputuloksena kukaan ei enää tulevaisuudessa kehtaa tulla tansseihin kengissä.


    • tyylikkäästi keinuen

      Minä pyrin viemään naistani siten, ettei kukaan pääsisi sotkemaan Hänen pikku varpujaan. Aina en onnistu, mutta rapatessa roiskuu.Hänelläkin jalkapöytä on joskus mustelmista hellänä. Salibändissä pallo sattuu pirusti ja maila. Jääpallossa pallo on vielä kovempi. Lisäksi siinä vartavasten mennään pallon eteen ja se käy joskus myös suojusten väliin. Harrastuksissa sattuu ,mutta ei se maailmaa kaada, isokaan mustelma. Ja korkkarit ovat tyylikkäitä. Piste iin päälle, tyylikkääseen asuun.

    • oortopeddi

      Summa summarum.
      Kun tätä ketjua pääpiirteittäin katsoo, niin:

      Korkkareita "vastustavat" perustavat kantansa a) niiden oletettuun tai todettuun vaarallisuuteen muille tanssijoille b) niiden jalkavaivoja aiheuttavaan asentoon

      Korkkareita "kannattavat" perustavat kantansa a) ulkonäköön b) sanovat
      korkkarittomia tanssitaidottomiksi ja tyylitajuttomiksi

      Vastustavat arvioivat hyvin vähän vastapuolen henlkilökohtaista luonnetta tai
      taitoja kun taas kannattajille se on ensisijainen kohde.

      • luehan tarkemmin

        Kyllä arvioivat henk.kohtaista luonnetta ja taitoja , vai mitä sanot sanoista "kukkahattutäti, käsilaukkutäti jne," Sanoilla ilmennetää tanssitaitoa, eli puhutaan halveksivaan sävyyn, samalla vihjaten ettei k.o. ihminen osaa myöskään tanssia.


      • oortopeddi
        luehan tarkemmin kirjoitti:

        Kyllä arvioivat henk.kohtaista luonnetta ja taitoja , vai mitä sanot sanoista "kukkahattutäti, käsilaukkutäti jne," Sanoilla ilmennetää tanssitaitoa, eli puhutaan halveksivaan sävyyn, samalla vihjaten ettei k.o. ihminen osaa myöskään tanssia.

        Siellä lukee, että pääpiirteittäin.


      • Äläs nyt

        Nimimerkki oortopeddille:

        Sain keskustelusta hieman erilaisen käsityksen. Aloittaja laittoi linkin korkokenkien epäterveellisyydestä, mutta odotetusti keskustelu ajautui pian vanhoille tutuille urille. Paitsi että korkokengät ilmeisesti vahingoittavat niiden käyttäjien jalkoja, ne ovat monen kirjoittajan mukaan suorastaan vaaralliset muiden ihmisten jaloille. Lisäksi korkokenkien käyttö aiheuttaisi joidenkin kirjoittajien mukaan myös tanssitaidottomuutta ja suorastaan liikuntakyvyttömyyttä. Korkokenkiä käyttävien tanssia on moitittu rumaksi polvet koukussa tököttämiseksi ja polkan tai jenkan tanssimista korkokengillä suorastaan naurettavaksi.

        Olisi kiinnostavaa tietää missäpäin Suomea on sellainen kolkka, jossa korkokengillä tanssiminen on rumaa. Kyseessä täytyy olla makuasia, sillä usein nimenomaan tanssin ammattilaiset (esim. argentiinalainen tango, salsa, samba, kilpatanssi) tanssivat korkokengillä ja monien mielestä heidän tanssinsa on kaunista. Ja vaikka se ei kaikkien mielestä olisikaan, ei se tee näistä tanssijoista liikuntakyvyttömiä, tököttäjiä, miehenmetsästäjiä, tms. Tällaisella leimaamisella ja henkilökohtaisuuksiin menemällä kirjoittaja nolaa vain itsensä. Tosin tässä tapauksessa tietenkin turvallisesti nimettömänä. :)

        Tanssilenkkarit tai muut tossut eivät myöskään ole absoluuttisesti rumia, eikä niillä tanssiminen kerro tanssitaidosta suuntaan tai toiseen. Kertoopa vain, että tanssiasut ovat menneet urheilullisempaan suuntaan. Lindy hoppia tanssittiin jo 1930-luvulla matalilla tossuilla, mutta toisin kuin usein kuulee väitettävän, myös korkokengillä, vaikkapa tämäntapaisilla: http://www.dancestore.com/Aris-Allen-Black-Silver-1930s-Heeled-Oxford-Swing-Shoes/productinfo/2072-BS/

        Eikös ole mukavaa, että lavoilla on kaikennäköisiä, -ikäisiä ja -taitoisia tanssijoita? Jokainen saa olla oma itsensä ja sellainen kuin haluaa, eikä ketään pakoteta mihinkään sapluunaan. (Tätä palstaa kun lukee, saa kyllä aivan päinvastaisen vaikutelman.) Minusta meillä on hieno ja suvaitsevainen lavakulttuuri, enkä menisi sen monimuotoisuutta rajoittamaan.

        Tässä muutama hauska klippi, joissa tanssitaan myös korkokengillä. Nauttikaa!
        Milonga: http://www.youtube.com/watch?v=SnWO_8f-1O0
        Salsa: http://www.youtube.com/watch?v=jFHwUSiKeQE&feature=related
        Swingin lyhyt historia: http://www.youtube.com/watch?v=XokwbmKXXyo

        Naisten lattaritanssikenkä: http://www.youtube.com/watch?v=dWRpBKScfXY
        Tangokenkiä: http://www.youtube.com/watch?v=meqI4ohNzGQ


      • Lavoilla vaaralliset
        Äläs nyt kirjoitti:

        Nimimerkki oortopeddille:

        Sain keskustelusta hieman erilaisen käsityksen. Aloittaja laittoi linkin korkokenkien epäterveellisyydestä, mutta odotetusti keskustelu ajautui pian vanhoille tutuille urille. Paitsi että korkokengät ilmeisesti vahingoittavat niiden käyttäjien jalkoja, ne ovat monen kirjoittajan mukaan suorastaan vaaralliset muiden ihmisten jaloille. Lisäksi korkokenkien käyttö aiheuttaisi joidenkin kirjoittajien mukaan myös tanssitaidottomuutta ja suorastaan liikuntakyvyttömyyttä. Korkokenkiä käyttävien tanssia on moitittu rumaksi polvet koukussa tököttämiseksi ja polkan tai jenkan tanssimista korkokengillä suorastaan naurettavaksi.

        Olisi kiinnostavaa tietää missäpäin Suomea on sellainen kolkka, jossa korkokengillä tanssiminen on rumaa. Kyseessä täytyy olla makuasia, sillä usein nimenomaan tanssin ammattilaiset (esim. argentiinalainen tango, salsa, samba, kilpatanssi) tanssivat korkokengillä ja monien mielestä heidän tanssinsa on kaunista. Ja vaikka se ei kaikkien mielestä olisikaan, ei se tee näistä tanssijoista liikuntakyvyttömiä, tököttäjiä, miehenmetsästäjiä, tms. Tällaisella leimaamisella ja henkilökohtaisuuksiin menemällä kirjoittaja nolaa vain itsensä. Tosin tässä tapauksessa tietenkin turvallisesti nimettömänä. :)

        Tanssilenkkarit tai muut tossut eivät myöskään ole absoluuttisesti rumia, eikä niillä tanssiminen kerro tanssitaidosta suuntaan tai toiseen. Kertoopa vain, että tanssiasut ovat menneet urheilullisempaan suuntaan. Lindy hoppia tanssittiin jo 1930-luvulla matalilla tossuilla, mutta toisin kuin usein kuulee väitettävän, myös korkokengillä, vaikkapa tämäntapaisilla: http://www.dancestore.com/Aris-Allen-Black-Silver-1930s-Heeled-Oxford-Swing-Shoes/productinfo/2072-BS/

        Eikös ole mukavaa, että lavoilla on kaikennäköisiä, -ikäisiä ja -taitoisia tanssijoita? Jokainen saa olla oma itsensä ja sellainen kuin haluaa, eikä ketään pakoteta mihinkään sapluunaan. (Tätä palstaa kun lukee, saa kyllä aivan päinvastaisen vaikutelman.) Minusta meillä on hieno ja suvaitsevainen lavakulttuuri, enkä menisi sen monimuotoisuutta rajoittamaan.

        Tässä muutama hauska klippi, joissa tanssitaan myös korkokengillä. Nauttikaa!
        Milonga: http://www.youtube.com/watch?v=SnWO_8f-1O0
        Salsa: http://www.youtube.com/watch?v=jFHwUSiKeQE&feature=related
        Swingin lyhyt historia: http://www.youtube.com/watch?v=XokwbmKXXyo

        Naisten lattaritanssikenkä: http://www.youtube.com/watch?v=dWRpBKScfXY
        Tangokenkiä: http://www.youtube.com/watch?v=meqI4ohNzGQ

        "Olisi kiinnostavaa tietää missäpäin Suomea on sellainen kolkka, jossa korkokengillä tanssiminen on rumaa."

        - kun käy tanssilavoilla, näkee kaikenlaisia koikkelehtijoita korkkareissaan, tuskin siis on yksi tietty kolkka. Ammattilaisia tuskin ovat. Ja lavoista siis käsittääkseni on puhuttu, joten ei sekoiteta kilpatanssiareenoita korkokenkineen lavoihin, kun ovat selkeästi eri maailma. Kilpatanssiareenoilla tuskin kenenkään jaloille talloataan..


      • Hohhoijaaa
        Lavoilla vaaralliset kirjoitti:

        "Olisi kiinnostavaa tietää missäpäin Suomea on sellainen kolkka, jossa korkokengillä tanssiminen on rumaa."

        - kun käy tanssilavoilla, näkee kaikenlaisia koikkelehtijoita korkkareissaan, tuskin siis on yksi tietty kolkka. Ammattilaisia tuskin ovat. Ja lavoista siis käsittääkseni on puhuttu, joten ei sekoiteta kilpatanssiareenoita korkokenkineen lavoihin, kun ovat selkeästi eri maailma. Kilpatanssiareenoilla tuskin kenenkään jaloille talloataan..

        Älä jaksa... Mitä ihmettä se kuuluu kenellekään muulle, miten kukanenkin tanssi tai koikkelehtii. Uskon, että sinunkaan liikkuminen ei ole kaikkien mielestä kaunista, onko pakko ivata muita..
        Tansseissa käyminen ja siihen liittyvä seuratanssi on useiden tanssijoiden mielestä eräs seurustelumuoto, eikä viikon liikuntasuoritus. Silloin pyritään olemaan kauneimmillaan / komeimmillaan ja ehkä saamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja kiinnostumaan. Toki joku kiinnostuu liikunnallisesta, hikijumppa-lenkkari- tyypistä, en kiellä sitä.

        Silmissäni niillä tennareilla tolsiminen on RUMAA, ne kuuluvat jumppaan, se on minun mielipiteeni ja sitä et muuta koikkelehtijoita ivaamalla. Korkokenkäinen (myös koikkelehtija) voittaa mennen-tullen tennaritipun, kun naisellisuutta punnitaan. Tanssimassa on käyty korkokengillä kauemmin, kuin sinä olet elänyt ja tanssilava tai kilpatanssiareena, mitä väliä, kauneus on katsojan silmässä.


      • fbgmh,.jk-
        Hohhoijaaa kirjoitti:

        Älä jaksa... Mitä ihmettä se kuuluu kenellekään muulle, miten kukanenkin tanssi tai koikkelehtii. Uskon, että sinunkaan liikkuminen ei ole kaikkien mielestä kaunista, onko pakko ivata muita..
        Tansseissa käyminen ja siihen liittyvä seuratanssi on useiden tanssijoiden mielestä eräs seurustelumuoto, eikä viikon liikuntasuoritus. Silloin pyritään olemaan kauneimmillaan / komeimmillaan ja ehkä saamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja kiinnostumaan. Toki joku kiinnostuu liikunnallisesta, hikijumppa-lenkkari- tyypistä, en kiellä sitä.

        Silmissäni niillä tennareilla tolsiminen on RUMAA, ne kuuluvat jumppaan, se on minun mielipiteeni ja sitä et muuta koikkelehtijoita ivaamalla. Korkokenkäinen (myös koikkelehtija) voittaa mennen-tullen tennaritipun, kun naisellisuutta punnitaan. Tanssimassa on käyty korkokengillä kauemmin, kuin sinä olet elänyt ja tanssilava tai kilpatanssiareena, mitä väliä, kauneus on katsojan silmässä.

        Niin ja nuoriso on rumaa kun niillä on tennarit ja lököttävät housut. Kyllä ennen oli kaikki paremmin.


      • Taidat itse olla
        Lavoilla vaaralliset kirjoitti:

        "Olisi kiinnostavaa tietää missäpäin Suomea on sellainen kolkka, jossa korkokengillä tanssiminen on rumaa."

        - kun käy tanssilavoilla, näkee kaikenlaisia koikkelehtijoita korkkareissaan, tuskin siis on yksi tietty kolkka. Ammattilaisia tuskin ovat. Ja lavoista siis käsittääkseni on puhuttu, joten ei sekoiteta kilpatanssiareenoita korkokenkineen lavoihin, kun ovat selkeästi eri maailma. Kilpatanssiareenoilla tuskin kenenkään jaloille talloataan..

        Ne "kaikenlaiset koikkelehtijat" ovat todennäköisesti satunnaiskävijöitä, jotka eivät voi tietää, miten lavoilla pitäisi joidenkin mielestä pukeutua. (Ns. koikkelehtiminen johtuu varmasti enemmän tanssitaidon puutteesta kuin kengistä.) Mollaajat voisivat mennä itseensä ja miettiä miten ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa pitävät itseään kaiken mittana ja katsovat oikeudekseen määritellä muiden oikeudet.

        Swing-tanssiharrastajien lisäksi lavoilla käy paljon myös kilpatanssin, salsan ja argentiinalaisen tangon harrastajia. Osa tanssii (tanssi)korkkareissa tai tangokengissä. Monet erittäin hyvin. Mutta tämän keskustelun perusteella kukaan ei muka ole sellaista nähnyt, koska kaikki korkkareilla tanssivat on niputettu paarialuokkaan. Kyllä on tietämättömyys ja omahyväisyys huipussaan!


      • Faktaa!
        Hohhoijaaa kirjoitti:

        Älä jaksa... Mitä ihmettä se kuuluu kenellekään muulle, miten kukanenkin tanssi tai koikkelehtii. Uskon, että sinunkaan liikkuminen ei ole kaikkien mielestä kaunista, onko pakko ivata muita..
        Tansseissa käyminen ja siihen liittyvä seuratanssi on useiden tanssijoiden mielestä eräs seurustelumuoto, eikä viikon liikuntasuoritus. Silloin pyritään olemaan kauneimmillaan / komeimmillaan ja ehkä saamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja kiinnostumaan. Toki joku kiinnostuu liikunnallisesta, hikijumppa-lenkkari- tyypistä, en kiellä sitä.

        Silmissäni niillä tennareilla tolsiminen on RUMAA, ne kuuluvat jumppaan, se on minun mielipiteeni ja sitä et muuta koikkelehtijoita ivaamalla. Korkokenkäinen (myös koikkelehtija) voittaa mennen-tullen tennaritipun, kun naisellisuutta punnitaan. Tanssimassa on käyty korkokengillä kauemmin, kuin sinä olet elänyt ja tanssilava tai kilpatanssiareena, mitä väliä, kauneus on katsojan silmässä.

        "Älä jaksa... Mitä ihmettä se kuuluu kenellekään muulle, miten kukanenkin tanssi tai koikkelehtii."

        - hohhoijaa itsellesi, ei kuulu mutta kun sattuu tuntumaan ja niin saamaristi sattuu ne korkojen raapaisut ja potkut. Yrittäisit nyt ymmärää sen, jookos? Aina tulee ikäviä vammoja noista korkkarikoikkelehtijoista, eivät osaa tanssia pienesti tai heillä viejänä joku, joka ei yhtään seuraa ympärille. Näin se vaan menee.

        Jos naisellisuuteen tarvitaan korkkarit, niin aikas hakoteillä ollaan. Jos ei muuten daami ole naisellinen, niin ei siinä korkkarit enää pelasta..


      • Korkkarilla murjottu
        Taidat itse olla kirjoitti:

        Ne "kaikenlaiset koikkelehtijat" ovat todennäköisesti satunnaiskävijöitä, jotka eivät voi tietää, miten lavoilla pitäisi joidenkin mielestä pukeutua. (Ns. koikkelehtiminen johtuu varmasti enemmän tanssitaidon puutteesta kuin kengistä.) Mollaajat voisivat mennä itseensä ja miettiä miten ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa pitävät itseään kaiken mittana ja katsovat oikeudekseen määritellä muiden oikeudet.

        Swing-tanssiharrastajien lisäksi lavoilla käy paljon myös kilpatanssin, salsan ja argentiinalaisen tangon harrastajia. Osa tanssii (tanssi)korkkareissa tai tangokengissä. Monet erittäin hyvin. Mutta tämän keskustelun perusteella kukaan ei muka ole sellaista nähnyt, koska kaikki korkkareilla tanssivat on niputettu paarialuokkaan. Kyllä on tietämättömyys ja omahyväisyys huipussaan!

        "Kyllä on tietämättömyys ja omahyväisyys huipussaan! "

        Saanen oikaista, että ihan on omakohtaista kokemusta niistä korkokengistä. Se, että ei toistamiseen halua murtuneen jalkapöydän takia kärsimään, niin onko se se mielestäsi omahyväisyyttä. Minun mielestäni se kertoo hyvästä itsesuojeluvaistosta, enkä liene ainut. Tietämättömyydeksikään ei sitä mitenkään voi kutsua, joten hieman järjenkäyttöä peräänkuuluttaisin..


      • Mikä neuvoksi?
        Korkkarilla murjottu kirjoitti:

        "Kyllä on tietämättömyys ja omahyväisyys huipussaan! "

        Saanen oikaista, että ihan on omakohtaista kokemusta niistä korkokengistä. Se, että ei toistamiseen halua murtuneen jalkapöydän takia kärsimään, niin onko se se mielestäsi omahyväisyyttä. Minun mielestäni se kertoo hyvästä itsesuojeluvaistosta, enkä liene ainut. Tietämättömyydeksikään ei sitä mitenkään voi kutsua, joten hieman järjenkäyttöä peräänkuuluttaisin..

        Todella ikävää, että sinua on murjottu. Kun paljon ihmisiä on erittäin lähekkäin, vahinkoja sattuu. Ei siihen kuitenkaan tarvita korkokenkiä. Minultakin on murtunut varvas, murtajana mies, jonka kenkiin en kivulta ymmärtänyt silloin kiinnittää huomiota. Tuskin oli kuitenkaan korkokenkä. :) Kerran taas kynsi irtosi puoliksi, kun joku potkaisi suoraan varpaan kärkeen. Ei ollut korkokengillä koikkelehtija sekään kaveri, vaan ihan muuten vain arvaamaton. En minäkään mikään masokisti ole, mutta olen ajatellut, että nuo vammat ovat tavallaan itse aiheutettuja. Jos käy tanssimassa, altistaa itsensä väistämättä jossain määrin murjomiselle. Itse pidän varani ja väistelen suosiolla tanssijoita, joiden huomaan liikkuvan muista piittaamatta tai ilman kehonhallintaa.

        Ai niin, ei tietenkään ole omahyväistä, ettet halua kärsiä. Ja ymmärrän, että tietoa ja kokemusta sinulla on enemmän kuin niillä, jotka eivät ole saaneet korkkareista vammoja. Mutta mikä neuvoksi? Pitäisikö korkkarit kieltää, vai auttaisiko se, että korkkareilla tanssivia paheksuttaisiin, kuten nykyisin vaikka tupakoitsijoita? Tai vaikka niin kuin tässä keskustelussa? Minusta vain tuntuu, että ne silloin tällöin tansseissa käyvät korkkareiden käyttäjät eivät välttämättä seuraa tätä palstaa. Miten siis saada tieto heille tästä kenkäasiasta? Entä miten saada vastaanhangoittelijat vaihtamaan korkkarit mataliin kenkiin? Tässäkin keskustelussa on useita viestejä, joiden kirjoittajat kertovat tanssivansa korkkareilla.

        Kaikesta huolimatta hauskaa tanssikevättä kaikille ja toivottavasti ilman vammoja!


      • JT
        Faktaa! kirjoitti:

        "Älä jaksa... Mitä ihmettä se kuuluu kenellekään muulle, miten kukanenkin tanssi tai koikkelehtii."

        - hohhoijaa itsellesi, ei kuulu mutta kun sattuu tuntumaan ja niin saamaristi sattuu ne korkojen raapaisut ja potkut. Yrittäisit nyt ymmärää sen, jookos? Aina tulee ikäviä vammoja noista korkkarikoikkelehtijoista, eivät osaa tanssia pienesti tai heillä viejänä joku, joka ei yhtään seuraa ympärille. Näin se vaan menee.

        Jos naisellisuuteen tarvitaan korkkarit, niin aikas hakoteillä ollaan. Jos ei muuten daami ole naisellinen, niin ei siinä korkkarit enää pelasta..

        Ei tietenkään naisellisuuteen tarvita korkkareita. Monet naiset vaan tykkäävät niistä, ovat tottuneet niihin ja tuntevat ehkä itsensä itsevarmemmiksi korkkarit jalassa. (Minulle on kerrottu.) Korkokenkiä käyttävän naisen vienti tuntuu erilaiselta verrattuna matalia kenkiä käyttäviin. Ei paremmalta eikä huonommalta, mutta erilaiselta. Liittyy jotenkin tasapainoon. Minusta korkkarit ovat erittäin ok, jos niillä osaa tanssia ja mielelläänhän niitä katseleekin. :D


      • Pois vaan
        Korkkarilla murjottu kirjoitti:

        "Kyllä on tietämättömyys ja omahyväisyys huipussaan! "

        Saanen oikaista, että ihan on omakohtaista kokemusta niistä korkokengistä. Se, että ei toistamiseen halua murtuneen jalkapöydän takia kärsimään, niin onko se se mielestäsi omahyväisyyttä. Minun mielestäni se kertoo hyvästä itsesuojeluvaistosta, enkä liene ainut. Tietämättömyydeksikään ei sitä mitenkään voi kutsua, joten hieman järjenkäyttöä peräänkuuluttaisin..

        Onneksi ei käynyt pahemmin. Parasta olisi todellakin kieltää korkokengät lavoilla kokonaan, etteivät ne pääsisi aiheuttamaan pitkällisiä ja tuskallisia vammoja. Korkokengäthän ovat muutenkin epäterveelliset, joten tuskin niitä voi puolustaa millään muulla kuin turhamaisuudella. Jotkut ilmeisesti luulevat saavansa kilpailuetua muihin naisiin nähden keikistellessään koroissa. Kuvittelevat näyttävänsä hyvältä, mutta tosiasiassa näyttävät vain typeriltä tyrkyiltä. Säälittävää.


      • Olisiko jo aika
        Pois vaan kirjoitti:

        Onneksi ei käynyt pahemmin. Parasta olisi todellakin kieltää korkokengät lavoilla kokonaan, etteivät ne pääsisi aiheuttamaan pitkällisiä ja tuskallisia vammoja. Korkokengäthän ovat muutenkin epäterveelliset, joten tuskin niitä voi puolustaa millään muulla kuin turhamaisuudella. Jotkut ilmeisesti luulevat saavansa kilpailuetua muihin naisiin nähden keikistellessään koroissa. Kuvittelevat näyttävänsä hyvältä, mutta tosiasiassa näyttävät vain typeriltä tyrkyiltä. Säälittävää.

        Minustakin on tyhmää ja suorastaan rikollista käyttää korkokenkiä. Eikö pitäisi nyt tehdä lakialoite niiden kieltämisen puolesta? Eihän ravintoloissakaan saa enää tupakoidakaan, joten miten tällainen asia on jäänyt hoitamatta? Joskus muinoin oli normaalia laittaa tansseihin korkokengät, ajaa autolla ilman turvavyötä ja pyörällä ilman kypärää ja muutenkin turvallisuus oli mitä oli. Nykyään ollaan viisaampia, ja korkokenkäongelmakin voitaisiin halutessa helposti poistaa.


    • Jos taidot riittää
      • Oolalaa

        Voi hyvänen aika!! MIstä näitä saa??? Aivan ihanan näköinen tanssikenkä, hankin heti itselleni kesäksi, kunhan kerrot mistä...


      • Netistä ainakin saa

      • ...

      • ...

    • Imeldan mies

      Mistä saa? Ostan vaimolleni muuten vaan lahjaksi. Ja sitten kiitämään Kakkoselle.

    • Kauneutta kaipaava

      Ei kai kukaan ole "vaatinut" naisille tansseihin korkokenkiä. Kainosti on vain toivottu silmiemme iloksi. Kukin saa toki tanssia mieltymystensä mukaisissa kengissä.

      • Anonyymi

        Mutta ajatelkaapa kun entisaikaan oli konttoristi naisetkin korkokengät jaloissa töissä kokopäivän!
        Samoin monet muut jopa sairaanhoitajatkin huh huh eipä tulis nykyään enää mitään


    • Anonyymi

      Korkokengillä huomattavasti mukavampi tanssia kuin "lättäkengillä"!

      • Anonyymi

        Jos tanssii kerran kesässä niin omata mielestä voikin olla, mutta kyllä kaikki muut ovat kauhuissaan silloin.

        Eli mikäli tanssinjärjestäjä laatii tanssitapahtumastaan asianmukaisen riskianalyysin, siellä pitäisi olla sietämättömällä riskillä vaaratekijä-korkokengät. Työsuojelulain mukaan tanssinjärjestäjä on velvollinen ryhtymään toimiin korkokenkien aiheuttaman riskin saattamiseksi siedettävälle tasolle. Yksikin jalkapöydän lävistänyt korko saattaa tulla tanssinjärjestäjälle hirvittävänkin kalliiksi: vakuutusyhtiö ei korvaa tunnistettuja, mutta sietämättömälle tasolle jätettyjä riskitekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanssii kerran kesässä niin omata mielestä voikin olla, mutta kyllä kaikki muut ovat kauhuissaan silloin.

        Eli mikäli tanssinjärjestäjä laatii tanssitapahtumastaan asianmukaisen riskianalyysin, siellä pitäisi olla sietämättömällä riskillä vaaratekijä-korkokengät. Työsuojelulain mukaan tanssinjärjestäjä on velvollinen ryhtymään toimiin korkokenkien aiheuttaman riskin saattamiseksi siedettävälle tasolle. Yksikin jalkapöydän lävistänyt korko saattaa tulla tanssinjärjestäjälle hirvittävänkin kalliiksi: vakuutusyhtiö ei korvaa tunnistettuja, mutta sietämättömälle tasolle jätettyjä riskitekijöitä.

        Hei tiesitkö, että korkokenkiä on muunlaisiakin kun piikkareita. Jos tolppa tai kiilakorko jalkaterän lävistää niin ehkä silloin on syytä pysyä kotona sen jolla näin heikko jalka on tai sitten käyttää kipsiä jalassa jo varuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei tiesitkö, että korkokenkiä on muunlaisiakin kun piikkareita. Jos tolppa tai kiilakorko jalkaterän lävistää niin ehkä silloin on syytä pysyä kotona sen jolla näin heikko jalka on tai sitten käyttää kipsiä jalassa jo varuilta.

        Siis jollain on oikeus polkea toisten jalkoja ja alle jäävien pitää pysyä kotona? MINÄ MINÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jollain on oikeus polkea toisten jalkoja ja alle jäävien pitää pysyä kotona? MINÄ MINÄ

        Joo hän on varmaankin samaa porukkaa, joka kokee oikein velvollisuudekseen kaivaa pikkurillillä kaverin silmää ja nenää. Tuon porukan takia lavatansseja tullaan tanssimaan suojakypärät ja turvalasit päässä ja turvakengät jalassa, kunhan riskianalyysit on tehty. Tai sitten on lisättävä turvahenkilöstön koulutusta ja varustusta, jotta nämä pystyvät poistamaan yleisöstä kaikki sietämätöntä vaaraa aiheuttavat henkilöt saattaakseen tanssitapahtuman riskin siedettävälle tasolle.

        Eli nykyäänhän vastaava turvallisuussysteemi on käytössä esimerkiksi liikenteessä, josta poistetaan tavattaessa kaikki vaaraa aiheuttavat kuljettajat monasti jopa siinä vaiheessa, kun nämä pyrkivät liikenteeseen mukaan. Eli tässä voitaisiin soveltaa tanssilippujonossa tapahtuvaa tarkastusta tanssivarusteitten osalta, mutta tanssikunnon ja -asenteen osalta jouduttaisiin valvomaan itse tanssitapahtumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hän on varmaankin samaa porukkaa, joka kokee oikein velvollisuudekseen kaivaa pikkurillillä kaverin silmää ja nenää. Tuon porukan takia lavatansseja tullaan tanssimaan suojakypärät ja turvalasit päässä ja turvakengät jalassa, kunhan riskianalyysit on tehty. Tai sitten on lisättävä turvahenkilöstön koulutusta ja varustusta, jotta nämä pystyvät poistamaan yleisöstä kaikki sietämätöntä vaaraa aiheuttavat henkilöt saattaakseen tanssitapahtuman riskin siedettävälle tasolle.

        Eli nykyäänhän vastaava turvallisuussysteemi on käytössä esimerkiksi liikenteessä, josta poistetaan tavattaessa kaikki vaaraa aiheuttavat kuljettajat monasti jopa siinä vaiheessa, kun nämä pyrkivät liikenteeseen mukaan. Eli tässä voitaisiin soveltaa tanssilippujonossa tapahtuvaa tarkastusta tanssivarusteitten osalta, mutta tanssikunnon ja -asenteen osalta jouduttaisiin valvomaan itse tanssitapahtumia.

        Minä voisin tulla sellaisen vakuutusyhtiön asiakkaaksi, joka ilmoittaa, että ei enää korvaa korkokenkien aiheuttamia vahinkoja tai jos korvaakin, niin vetää vahinkojen aiheuttajan käräjille tapauksesta riippuen vamman tuottamuksesta tai törkeästä tuottamuksesta, jolloinka kengänkorolla vamman tuottanut pääsee minimissään maksamalla viulut, jotka voivat olla monenkymmenenvuoden pituiset työkyvyttömyyttä aiheuttaneissa tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hän on varmaankin samaa porukkaa, joka kokee oikein velvollisuudekseen kaivaa pikkurillillä kaverin silmää ja nenää. Tuon porukan takia lavatansseja tullaan tanssimaan suojakypärät ja turvalasit päässä ja turvakengät jalassa, kunhan riskianalyysit on tehty. Tai sitten on lisättävä turvahenkilöstön koulutusta ja varustusta, jotta nämä pystyvät poistamaan yleisöstä kaikki sietämätöntä vaaraa aiheuttavat henkilöt saattaakseen tanssitapahtuman riskin siedettävälle tasolle.

        Eli nykyäänhän vastaava turvallisuussysteemi on käytössä esimerkiksi liikenteessä, josta poistetaan tavattaessa kaikki vaaraa aiheuttavat kuljettajat monasti jopa siinä vaiheessa, kun nämä pyrkivät liikenteeseen mukaan. Eli tässä voitaisiin soveltaa tanssilippujonossa tapahtuvaa tarkastusta tanssivarusteitten osalta, mutta tanssikunnon ja -asenteen osalta jouduttaisiin valvomaan itse tanssitapahtumia.

        Tanssikunnon valvonta onkin siinä mielessä erittäin yksinkertaista hommaa, että tarvitsee ainoastaan tarkkailla, kenellä on silmät yhtä levällään kuin teevati ja siitä huolimatta törmäilee silmiensä edessä oleviin puolikiinteisiin ja sitä kiinteämpiin kalusteisiin sekä muihin tanssijoihin. Ja heistäkin, ketkä tekee vastaavaa hommaa takaperin, on helppo tanssikunnon kannalta katsoen poimia tanssiliikenteestä kaikki ne pois, kenelle ei ole kasvanut takaraivoon kolmatta silmää ja jos onkin ja se on tukan peitossa niin silloinkin.


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu vaan kuvastaa sitä ettei lavoilla käyvät osaa tanssia.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, mutta ainoastaan muutamat heistä tahtovat tahallaan vahingoittaa muita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe