Joo elikkä tietääkö kukaa mistä löytäs jonkun valokuvausoppaan nikon d3100 kameralle ? :)
Valokuvausopas?
3
796
Vastaukset
- manuaali ym.
Kameran manuaali?
Ja sitten kirjastoista voi etsiä aivan rauhassa kaikenlaisia valokuvausoppaita, ei ne ole kamerakohtaisia, mutta sellaista tuskin tarvitsetkaan. - Nikonisti minäkin
Oliko kamerasi mukana tullut ohjekirja suomenkielinen? Ostin itse D3100-kameran marraskuussa ja sain sen mukana ruotsinkielisen painetun manuaalin. Mukana oli myös CD-levy, jolta löytyy manuaali PDF-muodossa suomen kielelläkin.
Suomenkielisen painetun manuaalin saa joka tapauksessa Nikonilta ilmaiseksi paluupostissa, edellyttäen että vaivautuu ensin lähettämään ”vääränkielisen” version Irlantiin.
https://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/21954/~/how-to-get-a-printed-user-manual
Ihmeellistä sinänsä, että maahantuoja (ruotsalaisen Nikon Nordic AB:n suomalainen sivukonttori) palvelee Suomen 5-prosenttisen ruotsinkielisen vähemmistön etuja niinkin vahvasti, että toimittaa kamerapaketeissa manuaalin juuri heidän äidinkielellään – suomenruotsalaiset osaavat sentään suomea verrattomasti paremmin kuin me junttisuomalaiset ruotsia. Kun suomenkielinen manuaali on kerran käännetty ja painettu, voisi sen liittää saman tien täällä myytäviin myyntipakkauksiinkin.
Jonkinlainen lontoonkielinen tutor-ohjelma D3100:lle löytyy osoitteesta
http://www.nikondigitutor.com/eng/d3100/index.html
Kirjastoista löytyy yleispäteviä, merkki- ja malliriippumattomia valokuvausoppaita moneen lähtöön. - 60+
D3100:ssa (kuten myös D300:ssa) on "sisäänrakennettu" opas. Käännä valitsin asentoon "guide", valitse lähin vastaava kuvaustilanne ja kamera valitsee sinulle parhhat asetukset ja selittää miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055