Joo elikkä tietääkö kukaa mistä löytäs jonkun valokuvausoppaan nikon d3100 kameralle ? :)
Valokuvausopas?
3
817
Vastaukset
- manuaali ym.
Kameran manuaali?
Ja sitten kirjastoista voi etsiä aivan rauhassa kaikenlaisia valokuvausoppaita, ei ne ole kamerakohtaisia, mutta sellaista tuskin tarvitsetkaan. - Nikonisti minäkin
Oliko kamerasi mukana tullut ohjekirja suomenkielinen? Ostin itse D3100-kameran marraskuussa ja sain sen mukana ruotsinkielisen painetun manuaalin. Mukana oli myös CD-levy, jolta löytyy manuaali PDF-muodossa suomen kielelläkin.
Suomenkielisen painetun manuaalin saa joka tapauksessa Nikonilta ilmaiseksi paluupostissa, edellyttäen että vaivautuu ensin lähettämään ”vääränkielisen” version Irlantiin.
https://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/21954/~/how-to-get-a-printed-user-manual
Ihmeellistä sinänsä, että maahantuoja (ruotsalaisen Nikon Nordic AB:n suomalainen sivukonttori) palvelee Suomen 5-prosenttisen ruotsinkielisen vähemmistön etuja niinkin vahvasti, että toimittaa kamerapaketeissa manuaalin juuri heidän äidinkielellään – suomenruotsalaiset osaavat sentään suomea verrattomasti paremmin kuin me junttisuomalaiset ruotsia. Kun suomenkielinen manuaali on kerran käännetty ja painettu, voisi sen liittää saman tien täällä myytäviin myyntipakkauksiinkin.
Jonkinlainen lontoonkielinen tutor-ohjelma D3100:lle löytyy osoitteesta
http://www.nikondigitutor.com/eng/d3100/index.html
Kirjastoista löytyy yleispäteviä, merkki- ja malliriippumattomia valokuvausoppaita moneen lähtöön. - 60+
D3100:ssa (kuten myös D300:ssa) on "sisäänrakennettu" opas. Käännä valitsin asentoon "guide", valitse lähin vastaava kuvaustilanne ja kamera valitsee sinulle parhhat asetukset ja selittää miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398