80-luvun huumaa , vesisänky .

Merisairas

Oliko teillä vesisänky ? Meillä kelluttiin 2 vuotta , sitten tuli noutaja , sänky lähti kun leppäkeihäs. Selkä oli ihan loppu, samoin pää .

P.s samassa kaatopaikkakuormassa lähti myös leipäkone.

44

1139

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina...

ei oo ollu koskaan vesisänkylä oon kyllä joskus nukkunu sellaisessa ihan hyvät unet sain mun siskolla oli varmaan kakskyt viis vuotta hänen vartalolleen se sopi hänellä on ollut selkäranka reuma nuoresta lähtien hänen selälleen se sopi ja tietysti se lämpökin teki vielä hyvää kaikki ei sovi kaikille.

• Hämeentie.....

Minulla oli vesisänky ja moni pirkanmaantyttö sai kokea , miltä se tuntuu vesisängyssä tehtynä. Kovasti kehuivat - sänkyä.

• No joo := O

ei ihme että hakivat sit halipulaa muualta, ja työllistivät meitä laverin omistajia.

• entinen.hutsusi

Vitsise sänky oli jo aitan ylisillä ennenkuin ehdin "hätiin". Ja siellä pysyi.
        Ei paljon miltään tuntunut - ainakaan ilman sänkyä : //// mutta muuten olit kyllä mukava. Vaan aikansa kutakin, terkkuja :-)

• meeriamanda

Mikä hölöttäjä ? Kolmatta ketjua luen ja jokaisessa on tämä panomiestä esittävä typerys.

Etkö ole kuullut ettei panomiehet ne tosi sellaiset... puhu eikä pussaa!

Haaveet on tainnut jäädä haaveiksi - paljon porua - vähän villoja.

Vanhat ukot puhuvat tuotapaisia juttuja, työn antamalla kokemuksella näin totean.

• ...

Homehtui.

Mä kyllä pidin vesisängystä. Ei ollut paikat jumissa ja aina oli hyvä asento nukkua. Noin seksihommissa parempiakin sänkyjä on.

Met oltiin aikamme reissussa, sänky varastossa. Oli se juu imurilla tyhjennettty jne. Mutta aina sinne kosteutta jää, sitä kun ei oikein voi tuulettaa.

Kun palattiin suomeen, vesisänky oli käytännössä kaks tiiliskiveeksi liisautunutta ja kovettunutta homeista kivipaatta. Roskiin.

Vesisänky on hyvä kampe, tekis varmasti hyvää monelle nivelkipuiselle ja muutenkin jotenkin kipeille ihmisille. Mun mielestä jotenkin aliarvostettu nykyisin. Hh, mulla oli silloin aikanaan paha iskias, vesisängyssä sai nukutuksi, sopiva lämpö ja sopiva tuki.

Nyt täysin siirtynyt superlonipatjoihin kaikenlaisten vieterisänkyjen kokeilemisen jälkeen. Hyvä superlono on kallista ja maksimi tuotehan on nykyään jokin tempuuri, siis mukautuva ja "muistava" materiaali- Mutta mä nukun parhaiten tsadissa olkkarin olkkarin sohvalla, jokma sisus superlonia, tai mökillä erittäin erinomaisella( ja kalliilla) superloni patjalla. HOX. Laadukas vaahtomuovi on aivan eri asia kuin höttömuovi, mita saa jokapaikasta. Laatu patja maksaa rahaa, ei sitä satasella saa.

Mainittakoon, on jemiksessä yks heteka. Pitääpi joskus kaivaa se kehiin ja tutkailla, kuinka vieterit natiseepi :DDDD Nukkumisesta turha puhua, ei kenenkään selkä enää kestä sellaista vieteriviritelmää.

=DW=

• TahtoOn

Kaikki huumat on koettu. Silloin hyviksi havaittu.

• .ä'¨¨´+

Vesisänky on tarkoitettu sellaisille joilla kasvaa höyhenet.

Parempiakin sänkyjä on olemassa. Älyttömän kalliita nuo paremmat patjat peteauspatjoineen

• 80cm oli 10 vuotta

A:n kulta joustinsänky 90cm lähtee noin 400 eurolla.
        On kyllä hyvä sänky.

• elli.noora.elisabeth

Entisellä poikaystävällä oli vesisänky, kotona. Sitä olisin halunnut päästä kokeilemaan mutta jostain kumman syystä tavattiin aina mökillä ja siellä ylisillä olikin tosi kiva saunan jälkeen uinahdella... hyvä patja oli sielläkin. Voi niitä aikoja.

Sittemmin sänky - kaiketi tyhjennettynä - oli kuulemma siirretty työkaluvajan orsille. Syytä en tiedä. Onkohan siellä vieläkin?

• "Iso" mies

Annoin monelle neidille hyvääkyytiä.
      Oli erinomainen paikka harrastaa parivoimistelua.

• SAS*

Vesisänky on meillä yhä käytössä. Kolnas patja menossa, ensimmäinen saatiin takuusta uusi.
      Varmaan on 30 vuotta aikaa, kun se hankittiin, eikä ole aikomustakaan luopua.
      Vaimolla kipeytyy selkä muissa sängyissä.

On meillä myös leipäkone, ollet vasta muutaman vuoden, mutta käytetään säännöllisesti.
      Ihmettelen miksi nämä kummatkaan ei ole yleisemmin käytössä.

• jakolasku

Vesisänky heitetty hevon kuusikkoon, leipäkone hankittiin aivan hiljattain.

• hartuke
        jakolasku kirjoitti:

Vesisänky heitetty hevon kuusikkoon, leipäkone hankittiin aivan hiljattain.

Samoin, nythän leipäkoneita saa parilla eurolla.
        Käyttämättä jossain, kuin niin moni muukin turhake.

• armasaallontie

Ei ole onneksi enää. Itse inhosin sitä jo ensimmäisistä öistä lähtien, puolisokin myöhemmin. Eräs lekuri oli mieltä sitä, että puolisoni silloiset, jatkuvat cardia-vaivat saattoivat olla yhteydessä vesisängyn hänelle vaatimaan nukkuma-asentoon.
      Ainakin ne loppuivat, kun hankittiin kunnon patjat.

Ei ole ikävä sitä keinua, vaikka oli kuinkakin vaimennettu.

• eukko.

Tykkäsin vesisängystä silloin aikoinaan. Oli ihana köllähtää sinne, varsinkin jos oli oikein lämpöinen, eli termostaatista säädin hyvän lämmön.
      Kun muisti laittaa aika-ajoin levänestoainetta, niin en luule, että oli leväkasvustoakaan siellä vedessä. Se oli huono juttu, kun ei saanut kunnolla imuroitua sieltä pohjalta patjan alta.

Minun selkäni piti siitä sängystä, vaikka olenkin huonoselkäinen ollut lähes ikäni.

Nyt ei ole enää kuin muistot vain. Aika aikaa kutakin.

• ihana uni

Minäkin nukuin kauan vesisängyssä ja olin eri tyytyväinen , mutta siihen tuli pieni reikä ja se hävitettiin. Ei ollut selkä kipeä eikä muutkaan paikat. Illalla oli ihana väsyneenä kellahtaa siihen ja unta riitti aamuun asti, ei ollut univaikeuksia. Ostaisin uuden mutta ne ovat vähän liian kalliita nykyiseen budjettiin.

• tääonhyvä!

tässä kellun tätä kirjoittaessani. seksi sujuu ja selkä tykkää. unet on makeat eikä olu paikat aamulla puuduksissa. pois en vaihda.

• anselmi

Kaksitoista vuotta oli, ja hyvä oli nukkua ja koinia.

• Kaupunkilainen

Täysvaimennettu vesisänky oli varmaan kymmenkunta vuotta. Sitten vaimennuslevyt eivät enää tehneet tehtäväänsä, olisivatko murentuneet tai vain ajautuneet patjan toiseen reunaan, tiedä häntä.

Leipäkone on ahkerassa käytössä. Se hankittiin vasta muutama vuosi sitten, enkä ymmärrä niitä, jotka kyllästyvät siihen muutamassa kuukaudessa. Sillähän voi tehdä vaikka minkälaista leipää, samaa on vain muoto. Minä käytän mielelläni siemeniä ja pähkinöitä taikinan seassa, niistä saa mukavasti purtavaa.

80-luvulla (ellen väärin muista) hankituista koneista videonauhuri on jäänyt nyttemmin käyttämättä. Nykyisessä telkkarissa ei ole kuin yksi scart-liitin, ja jos videoita haluaisi katsoa, pitäisi aina vaihtaa nauhurin liitin digioboksin liittimen tilalle. Nauhuri sinänsä on ihan käyttökelpoinen, mutta turhan työläs käyttää.

• Oli se - sänky.

Ai että ai että kun alla oli vettä. Täys vaimennetun patjan sisällä.
      Ai sitä autuutta kellua ja välillä keinuttaa "hellua".
      En muista mitään negatiivista, tai sitten en muista:)
      Useampi vesisänky oli vuosikymmenten aikana 80/90 luvuilla.

• -selkävaivainen-

Vesisänky ei ole ihmisiä varten vaan niitä joilla höyhenet kasvaa.

• ohonnea!

Pahinta siinä on, jos nainen on hento, vesisänky vaimentamaton, ja mies paljon ylipainoinen.
        Jos vielä häntä vaivaa rakko, on ainainen pelko vaimolla löytää itsensä katosta.
        Olin hyvilläni, kun patja laukesi.

• En oo ikinä nukkunu vesisängyssä, enkä teheny leipää leipäkonneella.

• zz-zz

Vesisänky on käytössä joka päivä (tai yö), leipäkone joka toinen päivä.
      Kummastakaan en aio luopua, sopivat molemmat, toinen selälle ja toinen vatsalle.

• huonopeti

Meillä vesisänky ei sopinut kummallekaan, toiselta meni selkä, toiselta maha, c/kardia.

• ohi mänt.
        huonopeti kirjoitti:

Meillä vesisänky ei sopinut kummallekaan, toiselta meni selkä, toiselta maha, c/kardia.

minulla ja sen ajan eukolla lopahti seksielämä ko vesisänky hytky niin että oli vaikeaa sihdata ja jos onnistui ei pysynyt pykälässä :) ja eihän sitä siihen aikaan osannut olla muualla sillai ko sänkys :)

• huonopeti
        ohi mänt. kirjoitti:

minulla ja sen ajan eukolla lopahti seksielämä ko vesisänky hytky niin että oli vaikeaa sihdata ja jos onnistui ei pysynyt pykälässä :) ja eihän sitä siihen aikaan osannut olla muualla sillai ko sänkys :)

Joo, ko sängyn allekaan ei päässyt, ko oli sokkeli.
        Ei voinut sokkelia kivittää.

• ohi mänt
        huonopeti kirjoitti:

Joo, ko sängyn allekaan ei päässyt, ko oli sokkeli.
        Ei voinut sokkelia kivittää.

karmee sokkeli olikin, pelkkää sokkelia ja vesisäkki sisällä :)

etu kyllä, ei tarvinnu siivota sängyn alta ei tunkea sinne sukkia ja kalsareita :)

• -mörönpelotin-
        ohi mänt kirjoitti:

karmee sokkeli olikin, pelkkää sokkelia ja vesisäkki sisällä :)

etu kyllä, ei tarvinnu siivota sängyn alta ei tunkea sinne sukkia ja kalsareita :)

Ei ainakaan tarvinnut pelätä että sängyn alla olisi ollut mörköjä

• L - L

Trendeistä riippumaton.

Meiltä ovat jääneet kokeilematta vesisänky, leipäkone, jäätelökone, piikkimatto ja mitä ties muuta hienoa.
      Silti emme koe jääneemme paitsi mistään.
      Juu. Tietenkin kaikkea kannattaisi periaatteessa kokeilla mutta vähiin ovat jääneet.

Pääosoitteen asunnossamme on painoluokitetut joustinpatjat, 90kg ja 60kg. Sikamaisen kalliit mutta hyvät.

Vapaa-ajan asuntomme retkut joustinpatjat vaihdoimme ensin halpoihin vaahtomuovisiin mutta parin vuoden jälkeen ne vaihtuivat laadukkaisiin, samasta materiaalista valmistettuihin.

• olkipatja paras

Vesisänky siis ei ole hyvä?

• O - O

Vaimennettu vesisänky on mielestäni paras. Aion pian testata löytyykö parempaa.

• Olen nukkunut kai puolet aikuisiästäni vesisängyssä. 1,5 metrin levyinen vaimennettu patja palvelee hyvin sekä yksin että kaksin nukkuessa.

Luultavasti kaipaan sitä vielä joskus, kun luovun siitä seuraavan muuton yhteydessä.
      Pitäisiköhän viedä vesisänkykin SPRn konttiin?
      Olen vähitellen raivannut sinne yhtä sun toista sellaista, mitä en aio ottaa uuteen kotiin mukaan.

• pika-Nelli

Meitä on moneksi.
        Itse inhosin vesisänkyä, miehellä oli krooninen närästys.
        Kumpikin sai paremman, kun vaimennettu vesisänky vietiin kaatopaikalle.

• -..,,,
        pika-Nelli kirjoitti:

Meitä on moneksi.
        Itse inhosin vesisänkyä, miehellä oli krooninen närästys.
        Kumpikin sai paremman, kun vaimennettu vesisänky vietiin kaatopaikalle.

Harvemminpa sitä vesisängyn yläpäätä saa nostettua ylemmäksi niin että ei vesi karkaisi jalkopäähän.
        Tyynyillä voisi pään nostoa kokeilla, muttei taida tyynyt pysyä paikoillaan.

Sairastan nimittäin itse närästykseen liittyvää sairautta.

• reppuriika

Eipä ole ollut vesisänkyä eikä sitä leipäkonettakaan. Minä olen ollut aina niitä, jotka ovat viimeisimpiä hurahtamaan muotivillityksiin. En mene lankaan edes puhelinmyyjille. Sanon kiitos, mutta ei tilata tänään eikä huomennakaan. Hyvää päivänjakoa ja suljen puhelimen.

Eräällä tuttavapariskunnalla oli vesisänky. Mies oli yli 120-kiloinen ja nainen vähän päälle 50 kiloa. Kertoivat että ei siitä yhdessä nukkumisesta tullut sitten mitään. Nainen kun keikkui aallonharjalla miehen pullistaessa vettä painonsa alla. Ei tainnut kauaa sänky olla.

• pirkkalahna

olipa minunkin poikamiespoksissa aikoinaan vesisänky- Poishan se oli äkkiä roudattava kun sieltä useampaankin otteeseen löytyi lahna. Taisipa joitakin kertoja kellua valaskin ja sormetkin usein aamuisin haiskahtivat sillille.

• ahvena.

Taisit onkia vääriä kaloja. Tai eihän valas ole edes kala.
        Taidat olla sokeakin vaikka voimaa ehkä on.
        Huono kalaonni on taidosta kiinni. Syytä itseäsi.

• pirkkalahna
        ahvena. kirjoitti:

Taisit onkia vääriä kaloja. Tai eihän valas ole edes kala.
        Taidat olla sokeakin vaikka voimaa ehkä on.
        Huono kalaonni on taidosta kiinni. Syytä itseäsi.

Kaikkeahan näistä Pirkka-vesisängyistä siihen aikaan tosiaan löytyi, jopa vesilintuja. Allit olivat aivan tavanomaisia löydöksiä nekin.
        Sokea en tietääkseni ole, mutta myönnettävä, että taito hukassa. Vesisängyn jälkeen sai mennä koko kalastusharrastus siinä vaiheessa kun saalis kärysi rysän päällä!

• .............

Meillä oli vesisänky. Ukko ei antanut lämmittää vettä, sanoi että huoneenlämpöinen vesi riittää. Palelin koko ajan. Pois jouti. Onneksi pääsin myös tyhmästä äijästä eroon.

• ah,kiuruvesi

Nuuka,kitsas,saita vanha ukko. Niistä on päästävä eroon.
      Naapurillani on rahaa, ettei kakalle taivu. Siitä huolimatta kaikki tavarat,auto,polkupyörät ym romppeet ovat sellaisia romuja että harvoin näkee.
      Koko elämä kuluu pihistämiseen ja muija kertoo, että pitäis ja pitäis lähtä lätkimään,mutta ei uskalla tehdä päätöstä.
      Aina kun nään sen ukon meinaa laatta lentää.

Sänky: Paras on Tempur,jos on huonoselkäinen ihminen.

• Ei ole itsellä ollut vesisänkyä. Kerran olen sellaissa yrittänyt nukkua, mutta en tykännyt...

• hmpf

Meillä oli sellainen puolililluva vesipatja, sisälsi vain 200 litraa vettä, eikä ollut sellainen "vapaasti" kelluva, vaan vesi oli imeytetty johonkin vanun tapaiseen, vähän kuin joku geeli-akku, ja päällä sellainen 10 sentin petauspatja joka oli vetskarilla kiinni. Se oli kiva! Oikein kiva, jos nukkui siinä kahdestaan. Sitten kun ukko nousi ja meni vessaan, tipuin sinne sängyn pohjalle.

Ei se edes homehtunut kun muisti lisätä myrkkyä aina välillä.

Kerran oma puoleni oli ihan märkä, ja mietin että mitähän olen yöllä tehnyt. Kun olin todennut itseäni täyspäiseksi (kummastakin päästä) syytin seuraavaksi koiraa. Ei ollut senkään syytä, patjaan oli tullut reikä sauman kohdalla. Mies paikkasi ja patja taisi toimia vielä muutaman vuoden. Loppujen lopuksi hävitettiin se kun tuli lapsia taloon, ja se 160 senttinen kävi liian kapeaksi 4:lle hengelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7485
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3977
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2814
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2662
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2289
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2248
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe